Oostenrijk: heerlijke skiweek gehad. Maar...op diverse plaatsen veel te druk.

Gelukkig heb ik mvr koopmans weer horen zeggen dat het hier ondanks lockdown ook gierend uit de hand loopt.
En je thuis net zoveel kans hebt op een omikron.
Iedereen die het te druk vind ,of vind dat er "regels"nageleefd dienen te worden kunnen ook een ander tijdstip uitzoeken voor een skivakantie.

Tot nu toe 6 gezinnen die ik ken; allen positief teruggekomen. Werkt super die 2G en booster…

Suzy op 08 jan 2022 16:50

Het is geen magisch schild hè. Doel is vooral de heftigheid van de ziekte te beperken. Niet besmet raken is mooi meegenomen maar geen zekerheid, net als het met een regenjas geen zekerheid is dat je hoofd niet nat wordt.

… Ik geloof juist dat vaccins je zwakker maken…

Suzy op 08 jan 2022 17:48

Tuurlijk. Vierkante wielen rijden ook veel soepeler dan ronde…

Tot nu toe 6 gezinnen die ik ken; allen positief teruggekomen. Werkt super die 2G en booster…

Suzy op 08 jan 2022 16:50

Als je nog steeds denkt dat een vaccin een besmetting voorkomt……

JaapD op 08 jan 2022 17:21

Ik niet nee. Ik geloof juist dat vaccins je zwakker maken. Zeker als je gezond bent. Eigen opgebouwde immuniteit werkt het beste bij (jonge) en gezonde mensen. Daar komt geen ziekenhuis aan te pas. Maar als het zo belangrijk is om besmettingen terug te dringen waarom mogen mensen niet meer testen om te skiën?

Suzy op 08 jan 2022 17:48

@Suzy

Mag ik vragen waar u deze geneeskundige kennis heeft opgedaan?

*bericht bewerkt door timb9124 op 08 jan 2022 18:25

“Ik geloof juist dat vaccins je zwakker maken.”

??? Serieus dit? Een ding, als ik hier mijn mening op geef, wordt mijn reactie direct zonder enige schroom (en volledig terecht!) verwijderd.

Dus ik zeg hier maar niks op.

Ieder heeft recht op zijn eigen mening tenslotte hahaha

Edwin van Riel

… Ik geloof juist dat vaccins je zwakker maken…

Suzy op 08 jan 2022 17:48

Tuurlijk. Vierkante wielen rijden ook veel soepeler dan ronde…

Hessel op 08 jan 2022 18:09

Vooral die 29” zijn subliem in de vierkante variant. Ook handig om niet van de platte aarde af te vallen.

Edwin van Riel

Tot nu toe 6 gezinnen die ik ken; allen positief teruggekomen. Werkt super die 2G en booster…

Suzy op 08 jan 2022 16:50

Met de kerst in Oostenrijk héérlijk geskied, geen drukte geen volle liften iedereen wachte bij de cabineliften nettjes op elkaar en vroeg toestemming om er evt bij te komen zitten.
Eigenlijk weinig corona gerelateerde dingetjes hoeven te doen enkel het kansloze mondkapje op waar dat moest.
Geen corona melding gehad via de app (inschrijven bij restaurants e.d) en ook ons gezin niets aan de hand. Het kan dus makkelijk . Topicstarter verwacht in de drukste dagen van het ski jaar de week na kerst lege pistes en ruimte, blijven dromen.

*bericht bewerkt door Geenen op 08 jan 2022 18:30

.

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 jan 2022 18:30

“Ik geloof juist dat vaccins je zwakker maken.”

??? Serieus dit? Een ding, als ik hier mijn mening op geef, wordt mijn reactie direct zonder enige schroom (en volledig terecht!) verwijderd.

Dus ik zeg hier maar niks op.

Ieder heeft recht op zijn eigen mening tenslotte hahaha

evr66 op 08 jan 2022 18:27

Ik zeg hier ook niks meer op. Daar is genoeg over te vinden. Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Maar waar het mij om gaat dat testen het veiligste is ipv 2G met of zonder booster. En het feit dat dat niet meer kan, snap ik niet.

Tot nu toe 6 gezinnen die ik ken; allen positief teruggekomen. Werkt super die 2G en booster…

Suzy op 08 jan 2022 16:50

Met de kerst in Oostenrijk héérlijk geskied, geen drukte geen volle liften iedereen wachte bij de cabineliften nettjes op elkaar en vroeg toestemming om er evt bij te komen zitten.
Eigenlijk weinig corona gerelateerde dingetjes hoeven te doen enkel het kansloze mondkapje op waar dat moest.
Geen corona melding gehad via de app (inschrijven bij restaurants e.d) en ook ons gezin niets aan de hand. Het kan dus makkelijk . Topicstarter verwacht in de drukste dagen van het ski jaar de week na kerst lege pistes en ruimte, blijven dromen.

Geenen op 08 jan 2022 18:29

Wij ook net terug vanuit Frankrijk! Het was 100% genieten

Nu heb ik Getverdrie die vierkanten wielen van @Hessel gekocht…NU passen mijn kettingen niet meer.🤔
Is dit met een PCR 'testje opgelost?

Born to run. B.S.

Tot nu toe 6 gezinnen die ik ken; allen positief teruggekomen. Werkt super die 2G en booster…

Suzy op 08 jan 2022 16:50

Wat wil je dan zeggen??? Met een test zoals jij voorstelt waren ze niet besmet?😁😂🤣

Born to run. B.S.

“En het feit dat dat niet meer kan, snap ik niet.“

Is niet heel ingewikkeld. Men Weert nu ongevaccineerden om hen te beschermen tegen alle anderen die besmet kunnen zijn

Blijkbaar is het gros van de ongevaccineerden niet zo slim om deze keuze zelf te maken.

Aangezien ongevaccineerden relatief (dus niet absoluut omdat de meesten gevaccineerd zijn) de meeste druk op de zorg leggen, kun je de zorg hiermee het meest efficiënt ontlasten, maw je hoeft voor een relatief forse ontlasting van de zorg relatief weinig mensen tot last te zijn.

Uitleg van de verdeling (on)gevaccineerden op de ic bijvoorbeeld hier

*bericht bewerkt door evr66 op 08 jan 2022 19:13

Edwin van Riel

Nu heb ik Getverdrie die vierkanten wielen van @Hessel gekocht…NU passen mijn kettingen niet meer.🤔
Is dit met een PCR 'testje opgelost?

dan58 op 08 jan 2022 19:03

Pas na 3 maanden, maar ik heb nog wel een adresje in Aken waar ze niet zo nauw kijken 😉

Edwin van Riel

Als het gesprek dan toch deze kant op mag gaan v.d. moderators gooi ik Diederik Gommers uit De Telegraaf er even in; je kunt er wat hem betreft gewoon voor kiezen om iedereen onder de 50 Omikron te laten doormaken, vaccins zijn niet meer zaligmakend zegt hij. Dus blijkbaar hoeven grote delen van de ongevaccineerden ook niet beschermt te worden…

Nee hoor, is allang duidelijk uit onderzoek dat de waarden van een gevaccineerde (incl booster) veel hoger liggen dan van iemand die COVID (welke versie ook) gehad heeft.
Het probleem van het ziek worden hebben de jongeren inderdaad minder, maar ze zijn ongevaccineerd ook veel besmettelijker naar ouderen.

Supergrover op 08 jan 2022 19:20

Bron graag en ook onafhankelijk. Voordat er weer eens theorieën de wereld in geslingerd worden.
Zover ik weet en heb gelezen is natuurlijke immuniteit veel effectiever.

Tja…… wat is onafhankelijk volgens jou?

Disturbing the peace since 1975

https://goodcarefeelsbetter.com/nl/2021/09/09/niet-een-virus…

Tsja wat is onafhankelijk.
Ik vind het een goede vraag. Net zoals zovelen denk ik moeilijk te beantwoorden.
Ik probeer in ieder geval de onderzoeken te vermijden waar de pharmaceuten teveel aandelen in hebben. En daardoor ook een te grote vinger in de pap hebben.

Maar ook voor mij geldt. De waarheid en de leugens scheiden blijft bijzonder moeilijk

Feit is natuurlijk wel dat er wél een financieel belang is voor onderzoeken die doen alsof een vaccin beter werkt, andersom lijkt dat belang er minder te zijn. Maar wat Supergrover hier schetst is in mijn beleving (en ik durf te claimen dat ik érg veel lees over dit onderwerp (en dan niet ad.nl, volkskrant.nl enz., maar serieuze onderzoeken en duidingen van cijfers)) nog nergens aangetoond.

Juist.
Ik kom uit een familie van artsen en medici en ben enerzijds voor de wetenschap en anderzijds voorzichtig argwanend naar de pharmaceutische industrie i.c.m. het verzekeringswezen (want die zijn misschien nog wel erger)
Ik ben voor het principe van vaccinatie, want dit heeft zijn doel in het verleden altijd bewezen. Als het percentage gevaccineerden maar groot genoeg is.

Ik geloof niet doemscenario’s van de überrijken die ons uit willen roeien. We zijn met zijn allen nou eenmaal maar poppetjes en stellen niks voor in het grote geheel. Volksopruiing helpt niks.
Iedereen denkt maar dat ie wetenschappelijk onderzoeker is omdat ze de een of andere vage site hebben gezien…. Hou toch op……

Disturbing the peace since 1975

Gezellige ‘wintersport’ boel hier.

Wintersport?
Dit is het COVID forum toch? 👀

Disturbing the peace since 1975

Kan iemand die onzin eens stoppen!

Even goed als dat iemand zich denkt te moeten laten voorstaan vanwege beroepen van familieleden. Wat mij betreft evenmin kwalificerend als iemand die zelf op internet naar informatie op zoek gaat. Die zoekt misschien slecht of in een discutabele richting, maar doet er tenminste zelf wat aan ipv zich te beroepen op kennis/prestaties van anderen.

Beiden zeggen me niet zo veel.

Btw ik ben pro vaccinatie en besef ten volle dat daar asn verdiend wordt.

Edwin van Riel

Je hoort mij zeker ook niet zeggen dat vaccineren geen zin heeft. Feit is wel dat we na 2 jaar nog niks zijn opgeschoten.
De griepprik doet het namelijk ook zo lekker.
Ik ben van mening dat het voor kwetsbaren. Lees ouderen, mensen met immuunklachten en mensen met serieus overgewicht zeker kan helpen. Al denk ik dat het voor jongeren zeker geen zin heeft. Statistieken liegen meestal niet. Behalve degene die door leugenaars verteld worden.

Maar supergrover. Omdat jij uit een familie van medici komt. Betekend nog niet dat zij de waarheid spreken. Tenslotte als je opgegroeid bent met de bijbel betekend ook niet dat de bijbel de volledige waarheid verteld. Denk daar maar eens over na.

Zo zie je maar weer. 17.5 miljoen Nederlanders en net zoveel meningen.

Even goed als dat iemand zich denkt te moeten laten voorstaan vanwege beroepen van familieleden. Wat mij betreft evenmin kwalificerend als iemand die zelf op internet naar informatie op zoek gaat. Die zoekt misschien slecht of in een discutabele richting, maar doet er tenminste zelf wat aan ipv zich te beroepen op kennis/prestaties van anderen.

Beiden zeggen me niet zo veel.

Btw ik ben pro vaccinatie en besef ten volle dat daar asn verdiend wordt.

evr66 op 08 jan 2022 19:49

Wat je zegt is zeker waar.
Het is en blijft een lastig dilemma.

Tijd om deze discussie te stoppen inderdaad.
Dr Phil.

Beetje ijzig en prikkelend op zijn tijd hoort er bij @Frank66 :)

Nou, nog eentje dan : “ Feit is wel dat we na 2 jaar nog niks zijn opgeschoten.”

We zijn zeer zeker veel opgeschoten. Mocht je dit niet geloven, zoek gewoon de beelden eens terug van die winter of vraag eens na hoe het er bv in Bergamo asn toe ging. Gelukkig is de situatie inmiddels veel beter onder controle. En nee, terug naar de oude situatie zijn we (nog) niet.

Edwin van Riel

Beetje ijzig en prikkelend op zijn tijd hoort er bij @Frank66 :)

MiKeZZa op 08 jan 2022 19:54

Jullie bedoelen het ‘voor of tegen corona zijn’ ? Wat heeft dat hier te maken met skisneeuw, skipistes, skigebieden, skiweer, skiliften, skilatten, skikleding, skilawines en ski accomodaties te maken. WEG ermee, alles over corona is nu al 1273 keer gezegd.

Plaats een reactie