uitgelekt oostenrijk haalt nederland van virusvariantenlijst

Ik denk dat ze het in Oostenrijk wel best vinden zo…je weet in ieder geval dat een deel van de toeristen ‘schoon’ binnen komt. Van hun kant uit geen noodzaak om de zaken te versoepelen, genoeg oost-Europeanen op de latten hier (Schladming)
.

Life is what happens while you were checking your phone

Is er bekend wanneer de volgende persconferentie zal zijn? ik wil graag naar Oostenrijk 28 januari, alleen mag ik mijn booster nog niet halen omdat ik op 7 dec mijn 2e vaccinatie heb gekregen.

zie bijvoorbeeld wat geld voor kinderen waar ik ben geweest.

Dus hebben kinderen een geldige QR code (dus 2G) dan krijgen ze een liftpas en voor bepaalde leeftijdsgroep die niet volledig gevaccineerd is kan je de Ninja pas gebruiken wat vergelijkbaar is met 2G…Dus onzin dat je de Ninja pas gaat gebruiken als je kind(eren) een geldige QR code heeft met de kerst…

Regels waar ik ski (en al ben geweest) om een liftpas te krijgen voor kinderen;

Mondkapjesplicht

Tot 6 jaar zijn maskers niet verplicht
Tot 14 jaar is een nauwsluitende mond-neusbescherming voldoende
Vanaf 14 jaar geldt een FFP2-mondkapjesplicht

Covid proof Vanaf
12 jaar (vanaf 12 jaar) is een 2G-proof vereist.
De kaart voor kinderen jonger dan 12 jaar kan zonder bewijs worden ontgrendeld in de online tool.

Vrijstelling voor kinderen in de schoolgaande leeftijd = vanaf 12 jaar en geboren op 01.09.2006 of later geldt:
De volledig ingevulde “Ninja Pass” is geldig als 2G-bewijs (ook in het weekend).
Voor de schoolvrije periode (vakantieseizoen en fasen van thuisonderwijs) is de “Holiday Ninja Pass” van toepassing op alle niet-gevaccineerde of niet volledig gevaccineerde schoolgaande adolescenten uit binnen- en buitenland Iedereen die geboren is vóór 01.09.2006 moet 2G-bewijs leveren (gevaccineerd of hersteld).

Gerjon op 17 jan 2022 10:48

Hallo,

In heb een zoon van 15 (9-5-2006),hij komt nog niet in aanmerking voor een booster en hij komt ook niet in aanmerking voor die ninjapas.
Hij is wel 2x gevaccineerd dus qr code,maar die vervalt op 15-2-2022 als het aan Oostenrijk ligt ( 6 maanden of 180 dagen).
Wat zijn dan nog de opties??

Gr Peter

@Peter3, nu een flinke zoen geven aan iemand die besmet is? Zonder dollen, het is natuurlijk ridicuul dat deze groep zo tussen wal en schip valt. Ik kan je verder niet helpen maar veel succes ermee!

@Peter3, nu een flinke zoen geven aan iemand die besmet is? Zonder dollen, het is natuurlijk ridicuul dat deze groep zo tussen wal en schip valt. Ik kan je verder niet helpen maar veel succes ermee!

JelleK op 18 jan 2022 12:11

Ben bang dat dat wellicht de oplossing gaat worden.
Het is echt van de gekke dat er voor die groep niets geregeld wordt!!

Of booster halen in Duitsland?
Heeft iemand hier ervaring mee, met een tiener?

Waarom verzand ieder topic in vragen omtrent eigen situatie t.a.v. prikken/herstel/toegang ja/nee?

On topic graag!

ik hoorde gisteren dat een 16-jarige een booster had gekregen in NL via prullenbakvaccin.nl. Controleren ze kennelijk niet goed op leeftijd.

@Dix0r Omdat er HEEL veel behoefte is naar een plek om het hierover te hebben. Er zijn wellicht duizenden wintersporters in Nederland die nu niet weg kunnen. Men raakt hierover niet uitgepraat, tegelijkertijd zijn er al meerdere topics over dit onderwerp gesloten.

Zo was er ooit een toegewijd topic waarin men ervaringen kon delen over boosteren in Duitsland. Hier werd nog dagelijks in gepost maar dit topic is gesloten. Door het verwijderen van topics over een bepaald onderwerp verdwijnt niet de behoefte om het daarover te hebben.

Het is natuurlijk enorm kwalijk dat mensen voor de keuze worden gezet om enorm veel geld voor een vakantie te verliezen, of een coronabesmetting moeten zien te bemachtigen. Het is mij dan ook een volslagen raadsel waarom mensen het hier niet over mogen hebben.

On topic: Het is inderdaad een aantal mensen gelukt om een booster te krijgen in Duitsland. Let wel op: De EMA (European Medicines Agency) geeft aan dat zeer frequent boosteren het immuunsysteem kan verzwakken. Deze afweging zal iedereen zelf moeten maken. Dit geeft maar weer aan in wat voor waanzin we terecht zijn gekomen.

*bericht bewerkt door Bas. op 18 jan 2022 13:36

Tja, ook wij hebben de carnavalsweek in Oostenrijk gepland staan.
Ik ga nog niks annuleren, en hoop op wijzing van regels.
Maar ik ga zeker niet zelf voor dokter spelen en tegen mijn 17 jarige zeggen, kom we gaan wel ff ergens een booster halen.

Tja, ook wij hebben de carnavalsweek in Oostenrijk gepland staan.
Ik ga nog niks annuleren, en hoop op wijzing van regels.
Maar ik ga zeker niet zelf voor dokter spelen en tegen mijn 17 jarige zeggen, kom we gaan wel ff ergens een booster halen.

GeJe op 18 jan 2022 14:01

Speel je ook voor dokter als je een pleister op je vinger plakt? Of als je het eerst een paar dagen aan kijkt als je verschrikkelijk door je enkel bent gegaan? Niet erger maken dan het is en gewoon ergens een booster halen ;)

Even weer on-topic :)

Mijn Duits is niet super maar ik kwam dit tegen op derstandard.at:

Allfällige Änderungen der Corona-Maßnahmen - also auch bei den Tests - werden am Verordnungsweg festgelegt. Die nächste Gelegenheit, die aktuelle Verordnung zu ändern, besteht kommenden Donnerstag: Um 8 Uhr ist die nächste Sitzung des Hauptausschusses des Nationalrates angesetzt. Erwartet wird jedenfalls die routinemäßige Verlängerung der aktuellen COVID-19-Schutzmaßnahmenverordnung (und damit auch eine Fortführung des “Lockdowns für Ungeimpfte”), berichtet die APA.

Wellicht dat er a.s. donderdag dus nog wat kan gebeuren qua virusvariant lijst. Mocht ik dit nou totaal verkeerd hebben gelezen dan geef het ook even aan haha.

Heeft iemand toevallig enig idee hoe Oostenrijk omgaat met de volgende situatie:

  1. besmet met Covid
  2. eind oktober 2021 gevaccineerd met Pfizer
  3. januari 2022 weer positief getest (GGD) dus herstelbewijs.

Ik kom de komende maanden niet in aanmerking voor een booster, maar ik ben wel van plan halverwege februari naar Oostenrijk af te reizen. Tot noch toe heb ik geen regelgeving voor deze situatie kunnen vinden op nederlandwereldwijd of een Oostenrijkse variant. Heeft iemand dit toevallig al uitgezocht?

Even weer on-topic :)

Mijn Duits is niet super maar ik kwam dit tegen op derstandard.at:

Allfällige Änderungen der Corona-Maßnahmen - also auch bei den Tests - werden am Verordnungsweg festgelegt. Die nächste Gelegenheit, die aktuelle Verordnung zu ändern, besteht kommenden Donnerstag: Um 8 Uhr ist die nächste Sitzung des Hauptausschusses des Nationalrates angesetzt. Erwartet wird jedenfalls die routinemäßige Verlängerung der aktuellen COVID-19-Schutzmaßnahmenverordnung (und damit auch eine Fortführung des “Lockdowns für Ungeimpfte”), berichtet die APA.

Wellicht dat er a.s. donderdag dus nog wat kan gebeuren qua virusvariant lijst. Mocht ik dit nou totaal verkeerd hebben gelezen dan geef het ook even aan haha.

CHoek op 18 jan 2022 15:38

laten we het hopen!

@CHoek, de wens is de vader van de gedachte :)
Ik hoop ook nog op aanpassingen tussen nu en volgende week, maar dat zal hier niet uit komen.
Dit artikel gaat over de lokale teststrategie en het inpassen van thuistesten hierin.
Het gaat niet over vakantievierende kaaskoppen, helaas…

Even weer on-topic :)

Mijn Duits is niet super maar ik kwam dit tegen op derstandard.at:

Allfällige Änderungen der Corona-Maßnahmen - also auch bei den Tests - werden am Verordnungsweg festgelegt. Die nächste Gelegenheit, die aktuelle Verordnung zu ändern, besteht kommenden Donnerstag: Um 8 Uhr ist die nächste Sitzung des Hauptausschusses des Nationalrates angesetzt. Erwartet wird jedenfalls die routinemäßige Verlängerung der aktuellen COVID-19-Schutzmaßnahmenverordnung (und damit auch eine Fortführung des “Lockdowns für Ungeimpfte”), berichtet die APA.

Wellicht dat er a.s. donderdag dus nog wat kan gebeuren qua virusvariant lijst. Mocht ik dit nou totaal verkeerd hebben gelezen dan geef het ook even aan haha.

CHoek op 18 jan 2022 15:38

Dat zou mooi zijn, het is in ieder geval weer een kans ;)
Ook al gaat het over een compleet ander onderwerp… ze gaan weer wat besluiten, dus we mogen hopen.

*bericht bewerkt door HarryRechtdoor op 18 jan 2022 16:56

Heeft iemand toevallig enig idee hoe Oostenrijk omgaat met de volgende situatie:

  1. besmet met Covid
  2. eind oktober 2021 gevaccineerd met Pfizer
  3. januari 2022 weer positief getest (GGD) dus herstelbewijs.

Ik kom de komende maanden niet in aanmerking voor een booster, maar ik ben wel van plan halverwege februari naar Oostenrijk af te reizen. Tot noch toe heb ik geen regelgeving voor deze situatie kunnen vinden op nederlandwereldwijd of een Oostenrijkse variant. Heeft iemand dit toevallig al uitgezocht?

KajZ op 18 jan 2022 15:44

Kortste klap: gewoon booster halen als je geen herstelbewijs in de app hebt staan. Heb je die wel danis er niets aan de hand. Herstelbewijs telt ook als booster.

Zag net dit in mijn newsfeed. Minister van Toerisme in Oostenrijk verwacht versoepelingen vanaf februari.
Niet veel details, maar gaat alvast de goede kant op. En ze verwijst naar de Nederlandse versoepelingen en goede situatie mbt Covid als voorbeeld 😳. Haal NL dan maar snel van die lijst zou ik zeggen 😉
https://www.oe24.at/video/oesterreich/koestinger-deutet-coro…

*bericht bewerkt door Hupla op 18 jan 2022 19:50

Zag net dit in mijn newsfeed. Minister van Toerisme in Oostenrijk verwacht versoepelingen vanaf februari.
Niet veel details, maar gaat alvast de goede kant op. En ze verwijst naar de Nederlandse versoepelingen en goede situatie mbt Covid als voorbeeld 😳. Haal NL dan maar snel van die lijst zou ik zeggen 😉
https://www.oe24.at/video/oesterreich/koestinger-deutet-coro…

Hupla op 18 jan 2022 19:40

Beetje jammer, wij gaan 28-01.😔

Ik zit in een lastig parket;
Positief getest op 15-08-2020, 1e vaccinatie op 26-06-2021 en 2e vaccinatie op 27-11-2021. Er zit bij mij dus meer dan 180 dagen tussen de besmetting en de 1e vaccinatie. Ik kan ook nog geen booster halen omdat de 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Vertrek naar Oostenrijk staat gepland op aankomende zondag. Het is niet dat ik onwelwillend ben maar er is voor mij simpelweg geen optie om aan de inreisregels te voldoen. Iemand nog ideeën? Ik ben nu in staat om het er maar op te gokken.

*bericht bewerkt door bieowbie op 19 jan 2022 14:32

Ik zit in een lastig parket;
Positief getest op 15-08-2020, 1e vaccinatie op 26-06-2021 en 2e vaccinatie op 27-11-2021. Er zit bij mij dus meer dan 180 dagen tussen de besmetting en de 1e vaccinatie. Ik kan ook nog geen booster halen omdat de 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Vertrek naar Oostenrijk staat gepland op aankomende zondag. Het is niet dat ik onwelwillend ben maar er is voor mij simpelweg geen optie om aan de inreisregels te voldoen. Iemand nog ideeën? Ik ben nu in staat om het er maar op te gokken.

bieowbie op 19 jan 2022 14:31

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat morgen weer een persconferentie is… Ik zou daar mijn hoop op vestigen. En anders zou ik in jouw geval denk ik ook de gok wagen…

Ik zit in een lastig parket;
Positief getest op 15-08-2020, 1e vaccinatie op 26-06-2021 en 2e vaccinatie op 27-11-2021. Er zit bij mij dus meer dan 180 dagen tussen de besmetting en de 1e vaccinatie. Ik kan ook nog geen booster halen omdat de 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Vertrek naar Oostenrijk staat gepland op aankomende zondag. Het is niet dat ik onwelwillend ben maar er is voor mij simpelweg geen optie om aan de inreisregels te voldoen. Iemand nog ideeën? Ik ben nu in staat om het er maar op te gokken.

bieowbie op 19 jan 2022 14:31

Ik heb op verschillende plekken gelezen dat morgen weer een persconferentie is… Ik zou daar mijn hoop op vestigen. En anders zou ik in jouw geval denk ik ook de gok wagen…

Goose88 op 19 jan 2022 14:36

“”“geen optie om aan de inreisregels te voldoen.”"

The Option is to Follow the Rules …

Public Health comes 1st and not Leisure/Ski Holidays.

Arlberg

Ik zit in een lastig parket;
Positief getest op 15-08-2020, 1e vaccinatie op 26-06-2021 en 2e vaccinatie op 27-11-2021. Er zit bij mij dus meer dan 180 dagen tussen de besmetting en de 1e vaccinatie. Ik kan ook nog geen booster halen omdat de 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Vertrek naar Oostenrijk staat gepland op aankomende zondag. Het is niet dat ik onwelwillend ben maar er is voor mij simpelweg geen optie om aan de inreisregels te voldoen. Iemand nog ideeën? Ik ben nu in staat om het er maar op te gokken.

bieowbie op 19 jan 2022 14:31

Ik zit in exact dezelfde situatie, ook ziek geweest, ook in november tweede prik en ook nog te vroeg voor booster.

Wij hebben besloten onze wintersport naar Oostenrijk (eind volgende week) op te schorten. Ik zie de gok niet zitten met het risico dat je het land niet in komt, de gondel niet in komt of in quarantaine moet. En dan dat hele stuk voor niets gereden, geld van accommodatie weg, etc.

Maar houd ons vooral op de hoogte, benieuwd hoe het gaat daar en of er controles zijn.

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

A.P.Versteeg op 19 jan 2022 15:30

Wat is je bron? Ik kan dit nergens terugvinden.

*bericht bewerkt door SteefB op 19 jan 2022 15:33

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

A.P.Versteeg op 19 jan 2022 15:30

Wat is je bron?

SteefB op 19 jan 2022 15:32

Amended rules on testing to enter Switzerland
From Saturday, 22 January, persons who have been vaccinated or who have recovered from COVID-19 will no longer be required to present a negative PCR or rapid antigen test before entering Switzerland. Persons who are not vaccinated or who have not recovered from COVID-19 will
still have to take the tests to enter the country. However, due to limited testing capacity, travellers will no longer be required to take follow-up tests four to seven days after arriving, meaning that the ‘3G’ rule applies to enter Switzerland. The Passenger Locator Form (PLF) will only have to be completed by those travelling to Switzerland by plane or on a long-distance bus service.
https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/das-bag/aktuell/medienm…

“”“geen optie om aan de inreisregels te voldoen.”"

The Option is to Follow the Rules …

Public Health comes 1st and not Leisure/Ski Holidays.

Arlberg

Arlberg op 19 jan 2022 14:45

De optie is hier ook om Oostenrijk te boycotten als ze regels opstellen die een groep welwillende mensen buitensluit omdat ze niet aan de exacte regels voldoen terwijl ze een vergelijkbaar risico vormen voor de volksgezondheid als anderen die wel aan de regels kunnen voldoen.

Frankrijk is ook een mooi wintersport land. Laat die Oostenrijkers maar gaar koken in hun sop.

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

A.P.Versteeg op 19 jan 2022 15:30

Wat is je bron?

SteefB op 19 jan 2022 15:32

Amended rules on testing to enter Switzerland
From Saturday, 22 January, persons who have been vaccinated or who have recovered from COVID-19 will no longer be required to present a negative PCR or rapid antigen test before entering Switzerland. Persons who are not vaccinated or who have not recovered from COVID-19 will
still have to take the tests to enter the country. However, due to limited testing capacity, travellers will no longer be required to take follow-up tests four to seven days after arriving, meaning that the ‘3G’ rule applies to enter Switzerland. The Passenger Locator Form (PLF) will only have to be completed by those travelling to Switzerland by plane or on a long-distance bus service.
https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/das-bag/aktuell/medienm…

Lenvv op 19 jan 2022 15:34

Dank je! Klinkt goed. Ik las ergens dat Zweden dit ook gaat doen, maar dat kan ik niet onderbouwen met een bron.

Het blijft gewoon even afwachten!

Plaats een reactie