uitgelekt oostenrijk haalt nederland van virusvariantenlijst

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

A.P.Versteeg op 19 jan 2022 15:30

Wat is je bron?

SteefB op 19 jan 2022 15:32

Amended rules on testing to enter Switzerland
From Saturday, 22 January, persons who have been vaccinated or who have recovered from COVID-19 will no longer be required to present a negative PCR or rapid antigen test before entering Switzerland. Persons who are not vaccinated or who have not recovered from COVID-19 will
still have to take the tests to enter the country. However, due to limited testing capacity, travellers will no longer be required to take follow-up tests four to seven days after arriving, meaning that the ‘3G’ rule applies to enter Switzerland. The Passenger Locator Form (PLF) will only have to be completed by those travelling to Switzerland by plane or on a long-distance bus service.
https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/das-bag/aktuell/medienm…

Lenvv op 19 jan 2022 15:34

Dank je! Klinkt goed. Ik las ergens dat Zweden dit ook gaat doen, maar dat kan ik niet onderbouwen met een bron.

Het blijft gewoon even afwachten!

SteefB op 19 jan 2022 15:46

That is your choice …

Would you expect

“”“geen optie om aan de inreisregels te voldoen.”"

The Option is to Follow the Rules …

Public Health comes 1st and not Leisure/Ski Holidays.

Arlberg

Arlberg op 19 jan 2022 14:45

De optie is hier ook om Oostenrijk te boycotten als ze regels opstellen die een groep welwillende mensen buitensluit omdat ze niet aan de exacte regels voldoen terwijl ze een vergelijkbaar risico vormen voor de volksgezondheid als anderen die wel aan de regels kunnen voldoen.

Frankrijk is ook een mooi wintersport land. Laat die Oostenrijkers maar gaar koken in hun sop.

WouterB op 19 jan 2022 15:40

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

A.P.Versteeg op 19 jan 2022 15:30

Zou mooi zijn. Echter, wanneer Nederland niet van de virusvariantenlijst gaat heb je er voor Oostenrijk nog steeds precies niks aan ;)

Zwitserland gooit per 22 januari de PCR test voor volledig gevaccineerde eruit, dus alleen nog PCR test bij niet volledig gevaccineerde. Grote kans dat Oostenrijk ook gaat volgen.

A.P.Versteeg op 19 jan 2022 15:30

Vrijdag een test afspraak staan voor de wintersport in Oostenrijk. Zou mooi zijn als ze het voor die tijd nog even bekend maken :)

That is your choice …

The Rules are made made in Vienna…(Wintersport is NOT top of there National Public Health agenda)

I am not saying the Rules make sense or not …I hope they are relaxed.

Ski resorts are suffering mass loss of customers … Occupancy only 10-20% of normal …

Ski Areas want these restrictions lifted ASAP

BUT be aware If UK , NL, DK, NO Tourists come to Austria

Police are active and checking PCR Certificates in ski areas…

Arlberg

Hi Arlberg, niet zo paniek zaaien, PCR is alleen om binnen te komen in AU en binnen is binnen. Tevens is er weinig tot geen controle aan de grens maar je kan daar aangehouden worden en ja ze kunnen de controle opschroeven en kans dat je alle documentatie moet laten zien. De tekstschrijver bedoeld zeker dat ze QR codes checken ipv PCR certificaten. Er zijn regels om het land binnen te komen en weer andere regels voor een liftpas…dus in mijn optiek klopt de tekst niet van de schrijver, deze wil zo weinig mogelijk bezoek blijkbaar in Arlberg:). Als je niet volledig gevaccineerd naar AU gaat en je registreert jezelf ja dan weet ik van Oostenrijkers met 100% zekerheid dat de politie op de stoep staat om te controleren of je in quarantaine zit (snap niet dat de Oostenrijkse politie hier tijd voor heeft)…overigens met de kerst nergens gezien dat de politie van iemand de QR code controleerde, alleen af en toe bij restaurants, maar goed ze hebben opgeven dat ze de controle zouden opschroeven…denk in de praktijk dat als je nu binnen bent in AU je je QR code misschien nodig hebt voor in het hotel/appartement of restaurant en af en toe in een berghut etc. Overigens iedereen gaat toch met de juiste documenten op reis naar AU, net zoals je je rijbewijs nodig zal hebben en paspoort of ID etc dus geen paniek:). Ja, de Oostenrijkse politie is streng maar controleert met name mbt personen die in quarantaine moeten zitten…restaurants/hotels kunnen ook gecontroleerd worden door de politie in AU of alle gasten een geldige QR codes hebben anders kunnen ze een boete krijgen…

*bericht bewerkt door Gerjon op 19 jan 2022 16:56

Hi Arlberg, niet zo paniek zaaien, PCR is alleen om binnen te komen in AU en binnen is binnen. Tevens is er weinig tot geen controle aan de grens maar je kan daar aangehouden worden en ja ze kunnen de controle opschroeven en dan heeft het zin om te controleren. De tekst schrijver bedoeld zeker dat ze QR codes checken ipv PCR certificaten. Er zijn regels om het land binnen te komen en weer andere regels voor een liftpas…dus in mijn optiek klopt de tekst niet van de schrijver, deze wil zo weinig mogelijk bezoek blijkbaar in Arlberg:).

Gerjon op 19 jan 2022 16:42

Dat is volgens mij iets te kort door de bocht. Ze kunnen, en blijkbaar doen ze het ook, later nog vragen naar je PCR test om aan te tonen dat je niet in quarantaine hoeft te zitten

*bericht bewerkt door Arjan_6 op 19 jan 2022 16:46

Hi Arlberg, niet zo paniek zaaien, PCR is alleen om binnen te komen in AU en binnen is binnen. Tevens is er weinig tot geen controle aan de grens maar je kan daar aangehouden worden en ja ze kunnen de controle opschroeven en dan heeft het zin om te controleren. De tekst schrijver bedoeld zeker dat ze QR codes checken ipv PCR certificaten. Er zijn regels om het land binnen te komen en weer andere regels voor een liftpas…dus in mijn optiek klopt de tekst niet van de schrijver, deze wil zo weinig mogelijk bezoek blijkbaar in Arlberg:).

Gerjon op 19 jan 2022 16:42

Dat is volgens mij iets te kort door de bocht. Ze kunnen, en blijkbaar doen ze het ook, later nog vragen naar je PCR test om aan te tonen dat je niet in quarantaine hoeft te zitten

Arjan_6 op 19 jan 2022 16:44

Dat lijkt mij raar, want je kan er toch ook al zitten vanaf december? Toen de PCR-test nog niet verplicht was. Dan moet je wel een flinke portemonnee hebben overigens, maar die heb je er vast tussen zitten ;)

“”“geen optie om aan de inreisregels te voldoen.”"

The Option is to Follow the Rules …

Public Health comes 1st and not Leisure/Ski Holidays.

Arlberg

Arlberg op 19 jan 2022 14:45

*bericht bewerkt door FemkevanHaren87 op 19 jan 2022 18:30

Gerjon, jij hebt het als één van de weinigen in dit forum over de ‘registratie’ die op de website van de Nederlandse overheid (Nederlandwereldwijd.nl) staat bij de informatie over reizen naar Oostenrijk (ook bij reizen naar Duitsland staat die verplichte registratie er overigens).
Wat moet ik daarmee?
Als ik even een test voor Oostenrijk invul (het einreiseformular (pre-travel-clearance), geeft het systeem bij alle mogelijke vaccinatiemogelijkheden aan dat het niet mogelijk is om het land te betreden? Ik ben echter gewoon geboosterd
Weet iemand hoe verplicht dit invullen van het registratie formulier is? Ook voor doorreis door Duitsland?
Of is die registratie alleen verplicht indien je niet geboosterd bent of vaccinatiebewijs hebt?

*bericht bewerkt door peterf op 19 jan 2022 18:33

Gerjon, jij hebt het als één van de weinigen in dit forum over de ‘registratie’ die op de website van de Nederlandse overheid (Nederlandwereldwijd.nl) staat bij de informatie over reizen naar Oostenrijk (ook bij reizen naar Duitsland staat die verplichte registratie er overigens).
Wat moet ik daarmee?
Als ik even een test voor Oostenrijk invul (het einreiseformular (pre-travel-clearance), geeft het systeem bij alle mogelijke vaccinatiemogelijkheden aan dat het niet mogelijk is om het land te betreden? Ik ben echter gewoon geboosterd
Weet iemand hoe verplicht dit invullen van het registratie formulier is? Ook voor doorreis door Duitsland?

peterf op 19 jan 2022 18:30

Ik dacht dat dat formulier alleen ingevuld moet worden als je in quarantaine moet (dus niet aan de inreisregels voldoet). Maar misschien heb ik het mis.

@FemkevanHaren87: Zo lees ik het ook als ik de informatie op de site van de ANBW bekijk. Echter op de site van de Rijksoverheid wordt dat onderscheid niet zo heel duidelijk…vandaar enige twijfel hier.

@FemkevanHaren87: Zo lees ik het ook als ik de informatie op de site van de ANBW bekijk. Echter op de site van de Rijksoverheid wordt dat onderscheid niet zo heel duidelijk…vandaar enige twijfel hier.

peterf op 19 jan 2022 18:35

Vrienden zijn met kerst al geweest en geen formulier ingevuld. Wij gaan 28-01 en wij doen het in ieder geval niet. Ik zie door de bomen het bos niet meer en iedere site zegt weer iets anders. We voldoen tot zover aan de inreisregels en daarmee is het klaar. ;-) Nu nog hopen op een negatieve test… Fijne vakantie in ieder geval!

@FemkevanHaren87: Zo lees ik het ook als ik de informatie op de site van de ANBW bekijk. Echter op de site van de Rijksoverheid wordt dat onderscheid niet zo heel duidelijk…vandaar enige twijfel hier.

peterf op 19 jan 2022 18:35

Vrienden zijn met kerst al geweest en geen formulier ingevuld. Wij gaan 28-01 en wij doen het in ieder geval niet. Ik zie door de bomen het bos niet meer en iedere site zegt weer iets anders. We voldoen tot zover aan de inreisregels en daarmee is het klaar. ;-) Nu nog hopen op een negatieve test… Fijne vakantie in ieder geval!

FemkevanHaren87 op 19 jan 2022 18:38

Als je hem invult en je geeft je vac data aan dat Geeft ie aan registratie niet nodig
Ff printje klaar
Voor Duitsland ook

Jepe

Hi Arlberg, niet zo paniek zaaien, PCR is alleen om binnen te komen in AU en binnen is binnen. Tevens is er weinig tot geen controle aan de grens maar je kan daar aangehouden worden en ja ze kunnen de controle opschroeven en kans dat je alle documentatie moet laten zien. De tekstschrijver bedoeld zeker dat ze QR codes checken ipv PCR certificaten. Er zijn regels om het land binnen te komen en weer andere regels voor een liftpas…dus in mijn optiek klopt de tekst niet van de schrijver, deze wil zo weinig mogelijk bezoek blijkbaar in Arlberg:). Als je niet volledig gevaccineerd naar AU gaat en je registreert jezelf ja dan weet ik van Oostenrijkers met 100% zekerheid dat de politie op de stoep staat om te controleren of je in quarantaine zit (snap niet dat de Oostenrijkse politie hier tijd voor heeft)…overigens met de kerst nergens gezien dat de politie van iemand de QR code controleerde, alleen af en toe bij restaurants, maar goed ze hebben opgeven dat ze de controle zouden opschroeven…denk in de praktijk dat als je nu binnen bent in AU je je QR code misschien nodig hebt voor in het hotel/appartement of restaurant en af en toe in een berghut etc. Overigens iedereen gaat toch met de juiste documenten op reis naar AU, net zoals je je rijbewijs nodig zal hebben en paspoort of ID etc dus geen paniek:). Ja, de Oostenrijkse politie is streng maar controleert met name mbt personen die in quarantaine moeten zitten…restaurants/hotels kunnen ook gecontroleerd worden door de politie in AU of alle gasten een geldige QR codes hebben anders kunnen ze een boete krijgen…

Gerjon op 19 jan 2022 16:42

Hi Arlberg, niet zo paniek zaaien, PCR is alleen om binnen te komen in AU en binnen is binnen. Tevens is er weinig tot geen controle aan de grens maar je kan daar aangehouden worden en ja ze kunnen de controle opschroeven en dan heeft het zin om te controleren. De tekst schrijver bedoeld zeker dat ze QR codes checken ipv PCR certificaten. Er zijn regels om het land binnen te komen en weer andere regels voor een liftpas…dus in mijn optiek klopt de tekst niet van de schrijver, deze wil zo weinig mogelijk bezoek blijkbaar in Arlberg:).

Gerjon op 19 jan 2022 16:42

Dat is volgens mij iets te kort door de bocht. Ze kunnen, en blijkbaar doen ze het ook, later nog vragen naar je PCR test om aan te tonen dat je niet in quarantaine hoeft te zitten

Arjan_6 op 19 jan 2022 16:44

Dat lijkt mij raar, want je kan er toch ook al zitten vanaf december? Toen de PCR-test nog niet verplicht was. Dan moet je wel een flinke portemonnee hebben overigens, maar die heb je er vast tussen zitten ;)

HarryRechtdoor op 19 jan 2022 16:50

Yes PCR Certificate is to enter Austria but as already stated , please dont think it is just checked (or you can slip through without) at the border and all will be OK … That is not the case …

The Police know the PCR requirement is from December 25 for UK , NL DK ,N

Anyone in Austria before that date will have an existing Accommodation registration so will not be an issue…

We have had people removed in a Police Check (UK & Danish ) from Hospitality venues who could not produce a negative PCR Certificate…

Im just providing information …

The fines are High, I believe much higher (4,5 times more)) than tn the Netherlands

Hopefully the laws will change soon but until then …

Arlberg

door een alerte medewintersporter @paco59: https://liveblog.tt.com/414/coronavirus?pk_vid=5dee38183803b…

Nederland vanaf maandag geen virusvariantgebied meer!!

door een alerte medewintersporter @paco59: https://liveblog.tt.com/414/coronavirus?pk_vid=5dee38183803b…

Nederland vanaf maandag geen virusvariantgebied meer!!

Mirjam_Veen op 19 jan 2022 22:09

🥳🥳🥳

Hoef ik me geen zorgen meer te maken over de medische verklaring woop woop!

Maar voor mensen die langer dan 6 maanden geleden een tweede vaccin hebben ontvangen schiet je hier toch niet veel mee op of mis ik wat?

Registratie is alleen als je niet voldoende gevaccineerd bent volgens au en in quarantaine zou moeten na aankomst, dan krijg je controle van oom agent. Ben je voldoende gevaccineerd dan is het logisch dat je niet gaat registreren. Staat keurig in de Reisapp uitgelegd. Tevens veranderen er blijkbaar nu weer regels om au binnen te komen ivm de pcr. Je moet goed kijken per leeftijds groep wat de regels zijn om au binnen te komen en nog belangrijker wanneer kan ik een liftpas kopen…is voor kinderen soms anders dan volwassenen en dan nog rekening houden dat per 1 feb er met name extra impact voor kinderen is daar geldigheid van de tweede prik van 270 dagen naar 180 dagen gaat,

*bericht bewerkt door Gerjon op 19 jan 2022 22:33

Maar voor mensen die langer dan 6 maanden geleden een tweede vaccin hebben ontvangen schiet je hier toch niet veel mee op of mis ik wat?

Robvanwinsen op 19 jan 2022 22:24

Dat klopt, dat geldt vanaf 1 febr. Dus voor ongeboosterd en 16 en 17 jarigen dan nog geen oplossing. Hopelijk komt dat ook snel!

https://skiinformatie.nl/bevestigd-oostenrijk-versoepelt-inr…

KoopSteenbergen op 19 jan 2022 22:31

Wel extreem jammer als je vrijdag/ zaterdag naar Oostenrijk gaat. Wie verzint die maandag 😩 alsnog een pcr dus

https://skiinformatie.nl/bevestigd-oostenrijk-versoepelt-inr…

KoopSteenbergen op 19 jan 2022 22:31

Wel extreem jammer als je vrijdag/ zaterdag naar Oostenrijk gaat. Wie verzint die maandag 😩 alsnog een pcr dus

Sandernr11 op 19 jan 2022 22:33

Ja. Wij dus 🤨 3 x 65 euro. Kassa. Helaas. Niets aan te doen

OK Good news tonight for everyone who is Boostered (2+1)

From Monday …no PCR tests …
https://orf.at/stories/3244276/?fbclid=IwAR2RYgvLd6VbB0FQGVD…

Viel Spaß
Arlberg

Ja, dat is balen. Maar wel top dat het aangepast wordt. @gerjon en Femkevanharen, bedankt voor jullie antwoorden over de registratie.

Ik zit in een lastig parket;
Positief getest op 15-08-2020, 1e vaccinatie op 26-06-2021 en 2e vaccinatie op 27-11-2021. Er zit bij mij dus meer dan 180 dagen tussen de besmetting en de 1e vaccinatie. Ik kan ook nog geen booster halen omdat de 2e vaccinatie nog geen 3 maanden geleden is. Vertrek naar Oostenrijk staat gepland op aankomende zondag. Het is niet dat ik onwelwillend ben maar er is voor mij simpelweg geen optie om aan de inreisregels te voldoen. Iemand nog ideeën? Ik ben nu in staat om het er maar op te gokken.

bieowbie op 19 jan 2022 14:31 Nu er maandag nieuwe regels ingaan, wat is slimmigheid... Een PCR test inplannen en gokken dat ik rustig de grens over kan rijden? Of een booster proberen te scoren in Duitsland?

*bericht bewerkt door bieowbie op 19 jan 2022 22:59

@bieowbie, kan je niet zondagavond laat aankomen? Bij voorkeur rond middernacht, want dan is het maandag.

Je hebt sowieso stinkmazzel dat je nu alsnog zonder risico kan gaan (wel pcr test doen!), dus dan zou ik voor die paar uurtjes geen karma over mezelf afroepen

*bericht bewerkt door Jay op 19 jan 2022 23:43

Ok. Dit topic kan gesloten worden voordat er weer een hoop vaccinatievragen komen.

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 20 jan 2022 10:34: Klopt helemaal, juiste link staat bij de eerste post van dit topic.

Plaats een reactie