BMW 1 serie of Ford Fiesta st

Ik zou lekker de fijnste reisauto nemen, naar mijn mening de BMW
Heb je voor allebei de auto’s sneeuwkettingen dan?

Winterbanden maken een gigantisch verschil. Goed kunnen rijden ook trouwens. Gewoon die BMW pakken. En als je wat minder gevoel hebt bij het controleren van je auto zou ik zeker eens kijken naar een slip cursus. Bmw heeft echt een beter onderstel dan een Fiesta, tenzij die bmw uit het jaar kruik komt en Fiesta nieuw is. Huidige 1 serie heeft trouwens voorwielaandrijving

Niet geheel vergelijkbaar, maar vorig jaar in NL in de sneeuw in februari met de BMW 1 serie op zomerbanden zonder problemen gereden. Als je dan een paar goede winterbanden hebt moet het mijn inziens geen probleem zijn. BMW is het nieuwe model uit 2020.

In plaats van “niet geheel vergelijkbaar” zou ik eerder zeggen “geheel niet vergelijkbaar” 🤪. Zoals eerder vermeld heeft de laatste 1 serie ook voorwielaandrijving.

Ik heb een bmw 540i xdrive en een ford fiesta ST voor de vrouw…

Geen moment twijfel welke ik mee zou nemen…

Afgelopen januari in Andorra ook zeer zware sneeuwval meegemaakt. Waar velen naar de kettingen moesten grijpen gingen de Bimmer (Beamer is voor bmw motoren) er zonder probleem doorheen…

Ook zonder xdrive zou ik altijd voor de BMW kiezen.

Beide auto’s zijn geschikt, er van uitgaand dat beide ook winter(sport) klaar zijn.
Kijk vooral naar bagageruimte en zitcomfort (het is immers een lange rit), denk ook aan motor en banden geluid in het interieur.

Niet geheel vergelijkbaar, maar vorig jaar in NL in de sneeuw in februari met de BMW 1 serie op zomerbanden zonder problemen gereden. Als je dan een paar goede winterbanden hebt moet het mijn inziens geen probleem zijn. BMW is het nieuwe model uit 2020.

LM88 op 30 jan 2022 17:46

Ja dat is dus een voorwielaandrijver ;-)

Welja, een 208 oud noemen…
Voorwielaandrijving is wat eenvoudiger te rijden onder gladde omstandigheden. Goede tractie door de motor boven de aangedreven wielen en de auto trekt zichzelf recht bij gasgeven. Plus, dat extra vermogen is ook wel lekker op de snelweg (tov je 116i).

Bennie op 20 jan 2022 06:02

Extra vermogen? een 116i heeft meer vermogen ;-)

Ach, Kaprun/Zell am See, dat ga je wel redden zonder kettingen. Maar zolang jij je eigen auto kent, is ook achterwielaandrijving geen enkel probleem lijkt mij. Vaak is niet de auto maar de bestuurder het “probleem”. Dus al je twijfelt, lekker met de Fiesta gaan. Als je er beter uitgerust wilt aankomen (vooral lawaai op de snelweg) dan ga je lekker met de 1-serie.

Freeride skiing combines outdoor fun with knocking trees down with ur face

Extra vermogen? een 116i heeft meer vermogen ;-)

Stewie op 02 mrt 2022 09:41

Sinds wanneer is 109pk/190nm meer dan 125pk/200nm?

Een 116i f20 heeft 136pk 1.6l, 4 cil. Vanaf 2015 kreeg de 116i een 1.5l 3 cilinder -en die heeft 109pk.
Het ligt er dus maar net aan welk type 116i TS heeft. Maargoed, het is geen auto forum.

Ik heb voor mijn verhaal even aangenomen dat het een 116 van voor maart 2015 is. Misschien onterecht.

*bericht bewerkt door Stewie op 02 mrt 2022 10:50

Freeride skiing combines outdoor fun with knocking trees down with ur face

Discussieer lekker door, maar ik denk dat de Topicstarter inmiddels alweer thuis is

Plaats een reactie