Teleurstellende houding

Het viel mij de afgelopen weken op dat die asociale Nederlanders die hun mondkapje in de lift afdeden, expres een Oost-Europese of Scandinavische taal gingen spreken, om maar niet te laten merken dat het Nederlanders waren. Sommige waren zelfs zo brutaal om accentloos Engels of Duits te gaan spreken.

Annoying skiers since 2003

Bla bla bla wat een gejank en alle Nederlanders weer over 1 kam scheren.

Waar je je trouwens al niet druk om kan maken. Dat dat kansloze mondkapje een beetje onder de neus hangt. Kan ik me echt totaal niet aan storen.

Edwin. op 24 jan 2022 12:44

Gadverdamme Edwin wat een Nederlandse reactie… Schaam je! En nee dit valt niet te nuanceren. Alle Nederlanders zijn asociaal en alle Duitsers zijn höfflich. punt.

Bas. op 24 jan 2022 12:49

Schamen voor wat precies? Jij geeft jouw mening, terwijl een ander daar andere ervaringen mee heeft. Ik kan me er gewoon totaal niet druk om maken of aan storen. heb er ook geen last van en nationaliteit maakt mij niet uit.

Not all who wander are lost

Bla bla bla wat een gejank en alle Nederlanders weer over 1 kam scheren.

Waar je je trouwens al niet druk om kan maken. Dat dat kansloze mondkapje een beetje onder de neus hangt. Kan ik me echt totaal niet aan storen.

Edwin. op 24 jan 2022 12:44

Gadverdamme Edwin wat een Nederlandse reactie… Schaam je! En nee dit valt niet te nuanceren. Alle Nederlanders zijn asociaal en alle Duitsers zijn höfflich. punt.

Bas. op 24 jan 2022 12:49

Schamen voor wat precies? Jij geeft jouw mening, terwijl een ander daar andere ervaringen mee heeft. Ik kan me er gewoon totaal niet druk om maken of aan storen. heb er ook geen last van en nationaliteit maakt mij niet uit.

Edwin. op 24 jan 2022 15:48

Ik denk dat jij de sarcastische ondertoon van Bas hebt gemist.

Annoying skiers since 2003

Bla bla bla wat een gejank en alle Nederlanders weer over 1 kam scheren.

Waar je je trouwens al niet druk om kan maken. Dat dat kansloze mondkapje een beetje onder de neus hangt. Kan ik me echt totaal niet aan storen.

Edwin. op 24 jan 2022 12:44

Gadverdamme Edwin wat een Nederlandse reactie… Schaam je! En nee dit valt niet te nuanceren. Alle Nederlanders zijn asociaal en alle Duitsers zijn höfflich. punt.

Bas. op 24 jan 2022 12:49

Schamen voor wat precies? Jij geeft jouw mening, terwijl een ander daar andere ervaringen mee heeft. Ik kan me er gewoon totaal niet druk om maken of aan storen. heb er ook geen last van en nationaliteit maakt mij niet uit.

Edwin. op 24 jan 2022 15:48

Ik denk dat jij de sarcastische ondertoon van Bas hebt gemist.

sterko op 24 jan 2022 15:52

Ik las wel vlot 😅

Not all who wander are lost

Ik was gisteren in de Gamma en daar zag ik heel veel Nederlanders met hun mondkapje met daarboven hun neus.

Met de kerst vakantie in Frankrijk, zeker de eerste week veel fransen aangesproken op het niet dragen van het mondkapje. Veel fransen reageerden op zijn zachts gezegd niet vriendelijk op mijn opmerking over het niet dragen van het mondkapje. Heel het appartementencomplex hing vol met briefjes dat het verplicht was. Zeker bij het skihok, in een niet geventileerde kelder kon ik mijzelf niet inhouden.

Uiteindelijk zelf positief teruggekomen… Ben ik tenminste voor de weken in februari/maart beschermd.

Met skiën kom je echt tot rust.

Uiteindelijk heeft @shane wel gelijk en is dit oerhollands. Een zeiktopic om oerhollands te kunnen zeiken op landgenoten.

Born to Ride

Zat er Nederlands bij die talen? Ik neem aan dat ze het vooral in de talen omroepen waarbij het gedrag wel wat beter mag…

Roy83 op 24 jan 2022 13:05

Ja ik heb het ook in het Nederlands gehoord. Zowel in VT als in Les Menuires. Of men er naar luistert……………………

Bij dit soort topics zou een “hide” knopje erg welkom zijn. Wat een oeverloos en inhoudsloos gejank. Verwijder maar als dit niet mag ;)

Edwin van Riel

@Roy83. Het was een Belgische (Vlaamse) stem. Maar die hoorde ik alleen bij Croisette (LM). Inmiddels gemerkt dat hoe hoger je komt, hoe minder aandacht van het personeel. Daar wordt ook niets gevraagd.Mijn laatste stoeltjeslift om 16.00 uur in de Granges, zaten er 4 Engelsen bij me, die naast me zonder mondkapje en met een kegel die je kon ruiken tot in Les Menuires.

Hen48

@Roy83. Het was een Belgische (Vlaamse) stem.

Hulst op 24 jan 2022 17:38

Speciaal voor de asociale Belgen en mensen uit Zeeuws-Vlaanderen, die ook Vlaams spreken ;)

Annoying skiers since 2003

Die Franse borders zonder helm die in de rij zonder mondkapje aan het blowen waren. Scheppen wel ruimte om zich heen.

Tegen iedereen die zich nog druk wil maken om dit soort dingen zou ik zeggen wees er snel bij.
Over een paar maanden / volgende winter zijn we waarschijnlijk weer van corona af en dan is het misschien wel jaren wachten tot de volgende pandemie. Nu kan het nog even!

*bericht bewerkt door Bas. op 24 jan 2022 18:07

@hulst Vlaams? Dat snap ik wel…die Belgen ;)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Sterko. Jammer voor je maar mijn roots liggen in Schiedam. Misschien nog erger maar ik spreek, voor mijn gevoel, niet echt Vlaams. Ik vond het overigens wel opvallend, die Vlaamse stem, maar waarschijnlijk hebben ze niet zo snel een nuchtere Hollander kunnen vinden.

Hen48

Bla bla bla wat een gejank en alle Nederlanders weer over 1 kam scheren.

Waar je je trouwens al niet druk om kan maken. Dat dat kansloze mondkapje een beetje onder de neus hangt. Kan ik me echt totaal niet aan storen.

Edwin. op 24 jan 2022 12:44

Gadverdamme Edwin wat een Nederlandse reactie… Schaam je! En nee dit valt niet te nuanceren. Alle Nederlanders zijn asociaal en alle Duitsers zijn höfflich. punt.

Bas. op 24 jan 2022 12:49

“alle Duitsers zijn höfflich” behalve als ze zich op de snelweg bevinden, dan vertonen sommigen heel ander gedrag ;-)

Peter Pos

Bwa… Mijn vriendin heeft een jaar in China en een jaar in Soedan gewerkt als kinesist, ik heb in Mexico gewoond, gewerkt in z-amerika, Londen, Parijs en woon nu in Italie. Wij hebben als leuke lectuur op onze salontafel de “atlas of prejudice” liggen (https://atlasofprejudice.com/) … altijd leuk als gespreksvoer, zeker met een glas wijn op. Aan de ene kant leuke kaartjes met vooroordelen, aan de andere kant wat meer (wetenschappelijke) uitleg. In 't begin van dit boek vertellen ze hoe de SOA syfilis de Franse, Italiaanse, Turkse, Spaanse, Duitse, etc ziekte genoemd werd, naargelang waar je woonde en met wie je op dat moment problemen had. Ook altijd een grappige om aan internationale bezoekers vs Italianen te vragen wat mensen zoal qua clichés kennen (Italie = Maffia, goed eten, lui, mode, bella figura, corruptie,…)… en dan te merken dat de Noord Italianen 't zelfde denken over de Zuid Italianen (Polentoni vs Terroni)

In 't kort we hebben allemaal vooroordelen.

Langs de andere kant zat ik vandaag in de kabelbaan in het Civetta gebied. Aan de ene kant een paar Italiaanse jonkies met FFP2 masker op, aan de andere kant 2 Oost Europese schones, eentje met masker de andere, tegen over mij, obstinaat zonder masker op… maar wel hééél erg bevallig voor het oog (in 't Vlaams zouden we zeggen “goed voorzien van oren en poten”). Een deeltje van mij wou uitspreken dat ze haar masker moest opzetten… maar ik liet het maar zozo. Toen we boven kwamen aan de Col di Baldi, stond daar een Carabinieri die voor de deurtjes open gingen van de bubble checkte wie stiekem geen masker op had,. Hij haalde de Oost Europese schone er direct uit en ze kon op rapport! Waarschijnlijk kwam er niets van (mooi meisje vs carabinieri) maar goed… al skieend heb ik toch even gefantaseerd dat deze schone een deftige “multa” (boete) kreeg!

Dat was vast je fantasie niet😉

Dat was vast je fantasie niet😉

marklit op 31 jan 2022 08:03

Hahaha no comment! ;-)

Ga je niet irriteren aan anderen en maak er zelf het beste van. Een iets minder negatieve blik doet wonderen…

Erger u niet, verwonder u slechts… :-D

Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld…

Plaats een reactie