Geruchten Oostenrijk versoepelingen?

Wie wil even meedenken?

Ik heb Corona gehad in februari 2021. Mijn eerste vaccinatie op 17 november 2021, één prik was voldoende omdat ik Corona heb gehad. Nu willen we 8 maart vertrekken om te skiën. Kan dit met de versoepelingen van 5 maart naar Oostenrijk?
(Booster vandaag gehad maar daar zit dus geen 14 dagen tussen)

Fos op 25 feb 2022 13:33

Volgens mij geldt je besmetting als 1e vaccinatie. Daarna heb je een prik gehad wat dus als 2e vaccinatie geldt en je booster gaat gelijk in dus voldoe je zelfs aan de 2G+ eis. Ik heb hetzelfde gehad en zo staat het bij mij in de app en ben ik er ook mee naar winterberg geweest (inclusief de horeca waar streng gecontroleerd werd).

Henk-Jan- op 25 feb 2022 13:43

Dankjewel!!! Het is zo’n wir war aan regels…

Wie wil even meedenken?

Ik heb Corona gehad in februari 2021. Mijn eerste vaccinatie op 17 november 2021, één prik was voldoende omdat ik Corona heb gehad. Nu willen we 8 maart vertrekken om te skiën. Kan dit met de versoepelingen van 5 maart naar Oostenrijk?
(Booster vandaag gehad maar daar zit dus geen 14 dagen tussen)

Fos op 25 feb 2022 13:33 Ná 5 maart heb je geen QR code meer nodig
petra4 op 25 feb 2022 14:05

Dankjewel!! Ik vind het heel lastig om de regels duidelijk te krijgen

Wat fijn dat er zoveel mensen meedenken! Ik ga morgen haar behandelend arts in het AMC bellen voor een verklaring, geweldig idee! Ze heeft ASS waar je normaal niet veel van merkt, maar prikken is echt niet te doen (In het verleden met baarmoederhals prik is ze gefixeerd en daardoor trauma opgelopen). Ik kan de reis niet uitstellen, maar nu kan ze vanaf dinsdag skiën, dus mist ze alleen de zondag en de maandag. En misschien doen ze niet moeilijk aan de kassa. met een negatieve test, artsverklaring en disabled pas. We gaan het zien.

JochemdeVries op 16 feb 2022 21:09

Gelukt? Hopelijk wel!

Hopelijk valt het mee aan de kassa. Wij hebben voor onze passen met drie kinderen waaronder een puber helemaal niets hoeven laten zien.

Plaats een reactie