testen bij de GGD?

denk handig even Ages te bellen of bij controle die negatieve GGD test okay is om door te kunnen reizen, dit daar oom Agent normaal een document wil zien of QR code waar ze de volgend gegeven uit kunnen halen als onderstaand…je zal wel geen controle hebben aan de grens maar als je een agent hebt die alles volgens het boekje doet en je hebt 1000 km gereden en het klopt niet…GGD/RIVM heeft vorig jaar al gemeld dat ze geen reiscertificaten meer afgeven en dat je hiervoor naar zo’n commerciële teststraat moet gaan…zij geven wel een geldig certificaat met alles erop en eraan die je kan uitprinten en je kan deze info van hun ook uploaden in de CoronaCheck app (mocht je toch positief zijn dan melden ze dit wel aan de GGD…).

Test results should contain the following data:

name and surename of the tested person
date of birth of the tested person
date and time of the sample extraction
test result
signature of the person carrying out the test and stamp of the institution carrying out the test or a barcode or a QR code

Gerjon op 11 feb 2022 10:54

Geen idee waar jou fascinatie voor oom agent steeds vandaan komt, maar je blijft maar de zelfde foute post herhalen in diverse topics.

NEE het GGD geeft idd geen “reisdocument” uit (als een losse PDF).
maar JA je kan je GGD test inladen in de corona app en JA die is geldig, en JA de politie kan die QR code scannen, en JA de politie kan via meer details alle benodigde info zien die je aangeeft (die staat in je QR code), dus JA de GGD PCR test voldoetr voor Oostenrijk.

Is het perfect: nee, want de tijdsduur van de testuitslag kan nogal variëren en dat kan een probleem in je planning geven, en nee, de GGD test is er eigenlijk niet voor bedoeld om een reis-test te doen.
Maar als het zo uit komt dat je daar toch moest testen en je hebt die code is het niet nodig een extra test uit te voeren, want de GGD test werkt gewoon.

Powermage op 11 feb 2022 11:17

Ik heb inmiddels de ervaring bij de GGD dat je (indien in de ochtend getest) dezelfde avond nog uitslag krijgt. Dat is bij mij de afgelopen 3x het geval geweest…

@Harm dat verschilt per regio, je zag de tijden de afgelopen weken weer oplopen maar het lijkt nu weer af te lopen.
In onze regio (Rotterdam, testen bij RTHA), Ervaring van 4 testen hier in dit huishouden:
Zaterdag ochtend getest: zondag 05.30 uitslag
Dinsdag ochtend getest: woensdag 06:20 uitslag
Dinsdag begin middag getest: woensdag 11:30 uitslag.

*bericht bewerkt door Powermage op 11 feb 2022 11:28

Wij zouden volgende week vrijdag/zaterdag vertrekken. Zoon kan dus 7 dagen thuis in isolatie. We weten het nog niet. Als zoon over 7 dagen klachtenvrij is en de rest van het gezin niet besmet raakt, overwegen we om een adres van vrienden in Italie op te geven, mochten we gecontroleerd worden bij de grens. Op die manier gebruiken we Oostenrijk als doorreis land en hoeft er geen negatieve PCR getoond te worden.
Het blijft bijzonder creatief puzzelen.

mardejo op 11 feb 2022 09:28

Haha, serieus? Nou, tegen dit soort vrije invulling mogen ze van mij stevig optreden. Zou het toch wel heel fijn vinden in de lift geen mensen tegen te komen die op een dergelijke manier een loopje met de regels nemen. Sorry hoor, hier zakt mijn broek van af. Houd je gewoon aan de regels. En als hierdoor een vakantie niet door kan gaan, so be it, risico hier op is inmiddels al een jaar of 2 bekend.

Edwin van Riel

@Powermage, moet ieder voor zich weten of je de test gebruik van de GGD voor binnenkomst (je zal toch wel niet gecontroleerd worden), ik adviseer wel het even na te vragen bij Ages of dit okay is daar de GGD geen reisdocument afgeeft, zou zonde zijn als het niet klopt aan de grens…dus ja je moet zeker zaken 100% checken wat ik adviseer of van anderen dus bel of mail Ages tel 0043 800 555621, ik geloof jou ook voor geen meter maar wel Ages als ik iets zwart op wit heb…

*bericht bewerkt door Gerjon op 11 feb 2022 11:56

@Powermage, moet ieder voor zich weten of je de test gebruik van de GGD voor binnenkomst (je zal toch wel niet gecontroleerd worden), ik adviseer wel het even na te vragen bij Ages of dit okay is daar de GGD geen reisdocument afgeeft, zou zonde zijn als het niet klopt aan de grens…dus ja je moet zeker zaken 100% checken wat ik adviseer of van anderen dus bel of mail Ages tel 0043 800 555621, ik geloof jou ook voor geen meter maar wel Ages als ik iets zwart op wit heb…

Gerjon op 11 feb 2022 11:53

Iedereen moet het zeker voor zich weten of ze het willen gebruiken of niet, maar houd op met gewoonweg incorrecte twijfel te blijven zaaien, daar wordt echt niemand beter van.

Je blijft maar herhalen dat de GGD test niet zou werken want je hebt bepaalde info nodig (die de ggd test gewoon geeft), en dat iedereen AGES moet gaan bellen.

Maar wat verwacht je van Ages dan dat die je gaan vertellen?
Als jij vraagt “ik heb een lokale test die zegt niet geschikt voor reizen te zijn, kan ik die gebruiken” dan zullen die vast niet zeggen dat je die mag gebruiken.

Geef je aan “ik heb een PCR test en ik heb een QR code in de app staan” zal t antwoord zijn dat je die gebruiken mag.
We hebben in de EU juist een QR code systeem ontwikkeld om makkelijker internationaal zaken te kunnen waarbij via lokale procedures er een “sterk” bewijs is zonder dat elke lokale overheid elke lokale procedure van een land moet kennen.

Daardoor is een QR code een “sterker” document dan een papieren verklaring die elke persoon met een PDF editor kan editen en kan vervalsen.

Dus waarom zou een QR code, die aantoonbaar werkt in de oostenrijkse app geweigerd worden, waarom zou de optie tot meer details met alle info die ze willen hebben (datum, naam, test-partij, etc) geweigerd worden?
Waarom moet iedereen een partij gaan bellen terwijl je ongelijk meerdere keren aangetoond wordt door mij en andere?

En eens he, de GGD code is hier officieel niet voor bedoeld, maar hij doet het wel, hij is wel geldig, en je zal er niet mee tegen gehouden worden op dit moment, en tenzij de regels fors nadelig veranderen zal dat ook niet anders worden.

*bericht bewerkt door Powermage op 11 feb 2022 12:13

Heel simpel Powermage, heb Ages even gebeld en enige wat ze willen zien is een negatieve PCR dus dan lijkt het er inderdaad op dat een negatieve testuitslag van de GGD voldoende is…

Hoe dan ook zou ik zelf ook elk advies dubbel checken (of de bron willen weten)…

*bericht bewerkt door Gerjon op 11 feb 2022 13:02

Heel simpel Powermage, heb Ages even gebeld en enige wat ze willen zien is een negatieve PCR dus dan lijkt het er inderdaad op dat een negatieve testuitslag van de GGD voldoende is…

Gerjon op 11 feb 2022 13:00

Dat is ook mijn ervaring. Bij mij is geen enkele keer naar een PDF document gevraagd, slechts de QR-code in de app was van belang en dat ongeacht de test-locatie.

Beter je tiener een boosterprik laten halen.
Veel kleinere kans op besmetting en veel minder stress voor het inreizen.

Heel simpel Powermage, heb Ages even gebeld en enige wat ze willen zien is een negatieve PCR dus dan lijkt het er inderdaad op dat een negatieve testuitslag van de GGD voldoende is…

Hoe dan ook zou ik zelf ook elk advies dubbel checken (of de bron willen weten)…

Gerjon op 11 feb 2022 13:00 Het lijkt niet alleen zo, het is gewoon zo😉 AT verplicht helemaal geen reisdocument, het verplicht alleen een negatieve PCR test. En aan die test zitten voorwaarden. Aan die voorwaarden voldoet een test van de GGD, 100%.

Neemt niet weg dat de GGD idd niet bedoeld is om je te laten testen voorafgaand aan een reis (alleen bij klachten of mogelijk om eerder uit quarantaine te komen)

Klopt Gilio, het is inderdaad niet de bedoeling als je een negatieve PCR nodig hebt voor je reis dat je dit bij de GGD gaat regelen (is dus asociaal). Dit had de GGD vorig jaar ook gemeld. Ben aantal keren in AT geweest en 0,0 controle maar ik zorg wel dat ik de juiste PCR testen bij mij heb en dan via een commerciële tester met alle info erop zoals ze officieel vragen. Misschien is het voor sommige een financiële kwestie of gewoon krenterigheid???

*bericht bewerkt door Gerjon op 11 feb 2022 17:22

Wij zouden volgende week vrijdag/zaterdag vertrekken. Zoon kan dus 7 dagen thuis in isolatie. We weten het nog niet. Als zoon over 7 dagen klachtenvrij is en de rest van het gezin niet besmet raakt, overwegen we om een adres van vrienden in Italie op te geven, mochten we gecontroleerd worden bij de grens. Op die manier gebruiken we Oostenrijk als doorreis land en hoeft er geen negatieve PCR getoond te worden.
Het blijft bijzonder creatief puzzelen.

mardejo op 11 feb 2022 09:28

Haha, serieus? Nou, tegen dit soort vrije invulling mogen ze van mij stevig optreden. Zou het toch wel heel fijn vinden in de lift geen mensen tegen te komen die op een dergelijke manier een loopje met de regels nemen. Sorry hoor, hier zakt mijn broek van af. Houd je gewoon aan de regels. En als hierdoor een vakantie niet door kan gaan, so be it, risico hier op is inmiddels al een jaar of 2 bekend.

evr66 op 11 feb 2022 11:50 [@EVR66](/profiel/evr66): zoon zit eerst 'gewoon' een week in isolatie, hè? (waar Kuipers nu al oppert dat het misschien ook wel korter kan). Wanneer hij geen klachten meer heeft, is hij hij over een week niet meer besmettelijk. Ik zie op zich geen reden om niet te gaan. Die PCR is ook maar een momentopname/Oostenrijk hanteert zeer strenge regels. Zoon staat hopelijk (pas) over 9 dagen op de piste. De hele zaterdag in de auto, kan hij ook niemand besmetten. We houden ons aan de NL regels en zorgen dat we anderen niet besmetten. Er zullen vlak voor vertrek vast nog gekkere dingen gebeuren, maar zie dit niet als iets kwalijks.

Tsja, als je naar het buitenland gaat, wordt je geacht je aan de regels daar te houden, niet aan de regels van een land die toevallig goed uitkomen. Of gaat u in Engeland ook rechts rijden omdat u dat zo gewend bent? Ik zie wel een duidelijke reden om niet te gaan dus, u voldoet gewoon (op dit moment) gewoon niet aan de regels die daar gelden,klaar. Kies gewoon een land waar u op dit moment wel welkom bent, of sla over. Nou, succes, mijn ding is het niet op die manier, maar veel plezier.

PS : Goede kans dat op bedrog met valse adressen fikse straffen staan trouwens, mocht dat ooit uitkomen. .,

Edwin van Riel

De term (officieel) reisdocument wordt door de commerciële teststraten gewoon enigzins misbruikt om klanten een gevoel van zekerheid te geven. En dus geld uit de zak te kloppen.

GGD pcr test werkt gewoon. Het zou mooier zijn als men (Oostenrijk) antigeen ook toe zou staan. Dan kan gewoon testen voor toegang (wat gratis is) gebruikt worden. Daarmee wordt GGD ook weer niet overbelast door wintersporters die naar Oostenrijk afreizen.

*bericht bewerkt door Dix0r op 11 feb 2022 18:09

Klopt Gilio, het is inderdaad niet de bedoeling als je een negatieve PCR nodig hebt voor je reis dat je dit bij de GGD gaat regelen (is dus asociaal).

Gerjon op 11 feb 2022 17:20

Je bedoelt dat jij dit asociaal vindt….

Klopt Gilio, het is inderdaad niet de bedoeling als je een negatieve PCR nodig hebt voor je reis dat je dit bij de GGD gaat regelen (is dus asociaal).

Gerjon op 11 feb 2022 17:20

Je bedoelt dat jij dit asociaal vindt….

marklit op 11 feb 2022 18:23

Ik vind het ook asociaal.

Dat mag, ik vind het niet asociaal, wat ik asociaal vind zijn alle beperkingen en de kosten die je moet maken om ergens aan deel te mogen nemen.

Zo zie je maar dat er altijd weer verschillende invalshoeken zijn. Nu weer terug naar het topic, voldoet de GGD test ja of nee

Ja, hij voldoet, maar is niet zo goed te plannen. Als iedereen die er een nodig heeft woensdag een afspraak gaat proberen te plannen, kun je buiten de boot vallen en of niet op tijd ergens terecht kunnen, of het resultaat te laat krijgen. Dat is de gok die je neemt.
Bij een commercieel bedrijf kun je nu al een afspraak maken.

Plaats een reactie