Fernpass rijverbod (alleen sommige dagen/uren toegankelijk?)

@bartvwg voor in het oberinntal te komen is deze route niet echt handig. Deze gaat via garmisch en seefeld naar innsbruck.
Dan is de route bregenz een betere optie lijkt me.
Maar voor de gebieden nabij innsbruck zou deze vrij steile weg wel een optie kunnen zijn.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

@bartvwg voor in het oberinntal te komen is deze route niet echt handig. Deze gaat via garmisch en seefeld naar innsbruck.
Dan is de route bregenz een betere optie lijkt me.
Maar voor de gebieden nabij innsbruck zou deze vrij steile weg wel een optie kunnen zijn.

Snowball op 26 okt 2022 09:03

Ja, eens.
Als er geen sneeuw ligt en de weg dicht is (geen idee of dit voorvalt, ken die omgeving niet).

Bla, bla, bla.

@bartvwg: Garmisch en Seefeld, maar dat is inderdaad geen valabel alternatief voor bijvoorbeeld het Oberinntal, maar wel voor Innsbrück/Brenner. Op topdagen eveneens overbelast, maar minder dan de Fernpass.

Bregenz is meestal het beste alternatief wanneer het op de Fernpass echt in de soep loopt, maar bovenop die elf euro moet je je ook nog eens een vignet aanschaffen.

Bregenz is meestal het beste alternatief wanneer het op de Fernpass echt in de soep loopt, maar bovenop die elf euro moet je je ook nog eens een vignet aanschaffen.

Mathijs! op 26 okt 2022 13:40

Ja, Bregenz is het enige alternatief voor mij(n skivakanties in de Vinschgau), de Brenner is ca. 300km om, da’s voor de ergste slechtweer-noodgevallen.
Via de Fern heb ik dat ander vignet sowieso ook nodig voor een stukje A12, dat ben ik al gewoon.
Zolang de Duitsers er maar niet mee beginnen. ;)

Bla, bla, bla.

Bregenz is meestal het beste alternatief wanneer het op de Fernpass echt in de soep loopt, maar bovenop die elf euro moet je je ook nog eens een vignet aanschaffen.

Mathijs! op 26 okt 2022 13:40

Ja, Bregenz is het enige alternatief voor mij(n skivakanties in de Vinschgau), de Brenner is ca. 300km om, da’s voor de ergste slechtweer-noodgevallen.
Via de Fern heb ik dat ander vignet sowieso ook nodig voor een stukje A12, dat ben ik al gewoon.
Zolang de Duitsers er maar niet mee beginnen. ;)

bartvwg op 26 okt 2022 14:45

De laatste maal op weg naar het Vinschgau voerde men werkzaamheden uit in de omgeving van Zams, waardoor de tunnel richting Oberinntal tijdelijk niet meer verplicht met vignet was. Ik weet niet of de situatie ondertussen opnieuw is genormaliseerd, maar het bespaart wel eenvoudig enkele euro’s.

Plaats een reactie