Dit of dat #5

Alle SnowShows maar weer eens herhalen, vooral die zónder Sander Janson, al is dat best lastig ;)

Nieuwe kleding of nieuw materiaal aanschaffen?

Uitrusten doen we thuis wel!

Alle SnowShows maar weer eens herhalen, vooral die zónder Sander Janson, al is dat best lastig ;)

Nieuwe kleding of nieuw materiaal aanschaffen?

Lotte77 op 15 sep 2022 10:57

Een SnowShow met SJ🤨🤔 die zijn er niet!
Wel heeft SJ verschillende reclameblokken op rtl…🥶

LA NORMA😍☃️

Alle SnowShows maar weer eens herhalen, vooral die zónder Sander Janson, al is dat best lastig ;)

Nieuwe kleding of nieuw materiaal aanschaffen?

Lotte77 op 15 sep 2022 10:57

De SnowShows vind je op deze site of op YouTube, gelukkig zonder Sander!

Ik ga voor nieuw materiaal!

Komend weekend last-minute naar De Alpen voor de 1e sneeuwdump?
Of
Toch maar Indoor skiën in NL?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Een SnowShow met SJ🤨🤔 die zijn er niet!
Wel heeft SJ verschillende reclameblokken op rtl…🥶

Piefke op 15 sep 2022 11:13

Ah, ik dacht dat alle TV-programma’s over wintersport bedoeld werden, zoals Ski & More en SnowMagazine etc.
I stand corrected…

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik ga voor nieuw materiaal!

Komend weekend last-minute naar De Alpen voor de 1e sneeuwdump?
Of
Toch maar Indoor skiën in NL?

Nick_Lobé op 15 sep 2022 11:37

De eerste sneeuwdump is al voorbij dus dan maar indoor aanklooien.

Hopen op een strenge winter (ook thuis van november tot maart temperaturen van ver onder 0) of liever een zachte winter gezien de huidige energieprijzen?

Übung macht den meister!!!

Hopen op een strenge winter! Een mooie wintersportvakantie verzacht de pijn van de hoge energierekening. Thuis ook gewoon een laagje extra aan en de thermostaat 2 graden lager.

Je CO2-uitstoot compenseren door minder te reizen of door duurzamer te reizen (bijv. met de trein, een elektrische auto of door een GreenSeat-donatie)?

Uitrusten doen we thuis wel!

Door duurzamer te reizen

Welk spelletje gaat altijd mee;
Yahtzee of Uno?

❄️

Uno.

Thuis met de Kerst of naar de sneeuw met Kerst?

Met kerst naar de sneeuw.

alleen laat mn bankrekening dat niet toe

1e dag op de piste
luie blauwe om in te komen of een zwarte voor adrenaline kick?

Luie blauwe!

Door de nacht rijden naar wintersport of ergens overnachten

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Luie blauwe!

Door de nacht rijden naar wintersport of ergens overnachten

LoveToSki op 21 dec 2022 13:35

Overnachten…

Kind met beeldscherm achterin de auto of gewoon ouderwets vermaak zoals vroeger?

🏂

semi ouderwets Luisterboek via de app. vroeger waren het cassettebandjes met sprookjes

Appartement of hotel met halfpension en wellness?

Hotel met halfpension.

Bij aankomst onmiddellijk skiën of acclimatiseren?

Bla, bla, bla.

Acclimatiseren (en alles regelen)

In het geval van (ervaren) kinderen, hele week in een klasje of enkele dagen?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hele week, zou het niet erg vinden als ik ze over een paar jaar niet meer bij kan houden!

In de avond lekker borrelen en klaverjassen of tv/boek?

Borrelen en klaverjassen.
Of in mijn (BE) ervaring: pintjes en gezelsschapsspel! ;-)

Weerberichten lezen vanaf de eerste sneeuwval of slechts een paar weken voor vertrek eens naar de condities kijken?

Het is o zo hard genieten.

Dagelijks (nu ja, nagenoeg) het plaatselijk weerbericht lezen in de weken vooraf.

De taal van bestemming (proberen te) leren of je behelpen met wat gestamel en gebaren?

Bla, bla, bla.

De lokale taal spreken

Terugreis: extra vroeg weg, voor de meute uit
of
juist nog paar uur skiën en in de skikleding de auto in om ná de grote uittocht te vertrekken.

❄️

Zeker niet vroeg weg - wat een slecht einde van een vakantie. Nog een halve dag skiën hangt van het weer af. Anders uitslapen, rustig aan ontbijten, nog even koffie in het dorp, supermarkt overvallen voor lekkers op de terugweg, Genoeg te doen voor een ontspannen afronding en vervolgens achter de meute aan.

Onderweg: zo kort mogelijk onderweg (weinig en kort stoppen; plassen, roken, tanken zoveel mogelijk combineren),
of,
iedere 2 uur even de benen strekken, stoppen voor koffie, op het gemak eten. Dan maar een paar uur langer onderweg?

(deze vraag is niet voor wintersporters met electrische auto’s :)

2x kort stoppen, 1x om te pissen en 1x om te tanken + pissen. Reizen is echt een noodzakelijk kwaad om op plaats van bestemming te komen.

Op een drukke dalafdalingen, tussendoor de stuntpiloten middenop de piste of lekker spelend door de losse sneeuw over de buitenste 2 meter?

Born to Ride

Op een drukke dalafdalingen, tussendoor de stuntpiloten middenop de piste of lekker spelend door de losse sneeuw over de buitenste 2 meter?

Matthias123 op 22 dec 2022 16:19

Meestal zal het de buitenste 2 meter worden. Maar dan kom ik weer types zoals jij tegen. 😜

Op de laatste werkdag voor de vakantie tot de laatste minuut voor de volle 100% je best doen of tegen het einde van de werkdag afbouwen en misschien een uurtje eerder naar huis?

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 22 dec 2022 16:40

Übung macht den meister!!!

Haha dat eerste. Ik werk volle 100% door (kan niet anders) en wordt dan om 17:45 opgehaald door man en kinderen met de ingepakte auto om direct op pad te gaan (overnachting halverwege, rijden tot 23:00)

Playlist onderweg of radio?

❄️

Radio, achtereenvolgens: radio Willy, SWR3, Bayern3, Ö3, sudtirol1*. 😎

Schlagers of rock?

*omgekeerde volgorde bij de terugreis. 🙂

*bericht bewerkt door bartvwg op 22 dec 2022 17:01

Bla, bla, bla.

Rock, metal, k3 (3 dochters…)

Ontbijt op de berg of in de accommodatie?

Accommodatie, niet met een lege maag de deur uit hier haha

Liever naar een Nederlandse “enclave” in Oostenrijk of een skigebied waar geen Nederlands als voertaal is

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Skigebied waar je zo min mogelijk Nederlands hoort en zoveel mogelijk Frans.

Gebruik van een ski-app om je afgelegde pistes, liften en snelheid vast te leggen of vind je dat nergens voor nodig?

❄️

Ik heb die app wel maar vergeet due steeds aan te zetten. 🙄

Op recordjacht (eigen records*) of niet?

*wereldrecords mag natuurlijk ook maar zo hoog schat ik jullie niet in. 😂😜

Bla, bla, bla.

Niet meer.
Vroegâh wilde ik nog wel eens kijken of ik méér kilometers op een dag kon doen, of een persoonlijk snelheidsrecord kon verbreken. Nu word ik ouder, ski ik alleen maar minder kilometers en ben ik voorzichtiger (dus geen snelheidsrecords). Bovendien vergeet ik ook altijd die tracking app aan te zetten.

Blind de voorgestelde route van je navigatiesysteem (of Google/Waze) volgen?
of
Vasthouden aan je vooraf bepaalde route? (kijkend naar filegevoelige punten, werkzaamheden etc.)

Ik hou me aan een bepaalde route maar sta open voor suggesties van verkeersmeldingen op de radio, en zo. Dus de route wijzigt wel eens.

De A3 of A61?

Bla, bla, bla.

Die pak ik ook nog effe, maar laat de vraag ook direct staan, omdat ik graag ook anderen hoor :)
Voor mij is de A61 de meest voordehandliggende route (vanaf Zuid-Holland Zuid via Venlo), maar er zijn daarna weinig alternatieven. Het probleem is dus niet de A61 zelf, maar vooral de A8.
“Doorsteken” van Venlo naar de A3 is wat minder aantrekkelijk en is uiteindelijk langer, maar het rijdt over het algemeen beter door en biedt vanaf Frankfurt meer keuzes.
Ik heb net zo vaak spijt dat ik de A61/A8 koos, als dat ik blij ben dat ik via de A3 reed (zowel heen als terug).

Maar dus nogmaals: A3 of A61?

Plaats een reactie