Dit of dat #5

Dan ga ik voor zelf koken - ik kook graag en volgens mn man ook lekker ;)

Wat heb je liever:
Zware slushy sneeuw met je slalom (smalle) skis
Of de perfecte carve piste met 100+ onder de voet

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Da’s wel echt een duivels dilemma @LoveToSki 😳 Ik ga dan toch voor de slush met smalle ski’s, denk ik. En dan heeeeel rustig erdoorheen.

Het is één grote opstopping voor je op de piste, geen doorkomen aan. Dalafdaling aan het einde van de dag. Een grote bende halfdronken en vermoeide laatsteliftmissers. Ga je rustig in ploeg/pizzapunt erachteraan, of laat je je zijwaarts rutschend met je ski’s parallel langs de rand van de piste glijden?

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik gooi m er nog eens in!
Papperige en overvolle dalafdaling aan het einde van de dag: Ga je rustig in ploeg/pizzapunt in de massa mee, of laat je je zijwaarts rutschend met je ski’s parallel langs de rand van de piste glijden?

Uitrusten doen we thuis wel!

Zijwaarts rutschen en zo hopelijk voorbij de drukte komen…

In het kader van de discussie die wij deze week gevoerd hebben: kaiserwetter maar slush en enorme hobbels op de piste, of bewolkt en beetje mistig maar wel heerlijke strakke pistes?

Geef me dan maar de heerlijk strakke pistes. Die mist trekt hopelijk wel op.

's avonds door de slush naar beneden om toch maar iedere cm piste te kunnen meemaken, of toch maar de lift naar beneden?

Op de ski’s naar beneden. Altijd. Dan heb je die Hefe Weizen bij de borrel echt verdiend.

Wanneer de sneeuw met bakken uit de hemel komt; juist een lekkere tocht maken (voor het avontuur/omdat het rustig is op de pistes) of lekker dicht bij huis blijven?

Wel de hele dag skiën maar niet te ver weg…

Als je techniek te wensen over laat in bepaalde omstandigheden: Direct les nemen om beter te worden of doorploeteren en hopen op betere omstandigheden?

Direct les nemen in die bepaalde omstandigheden waar je moeite mee hebt.

Even een persoonlijk dilemma. Twee jaar geleden heb ik fantastische ski’s gekocht. Helaas brak ik op de tweede dag op een stomme sneeuwhoop mijn knie en die herstelt maar niet. Ik heb destijds twee maanden in een rolstoel gezeten, waardoor ik veel spierkracht verloren ben en die krijg ik ondanks intensieve fysiotherapie en personal training maar niet terug getraind. Inmiddels heb ik een traject bij een orthopeed en een sportarts achter de rug en volgende week ga ik naar een neuroloog. Vorig jaar waren mijn eigen ski’s te zwaar en te stijf en heb ik andere ski’s gehuurd die ook 5 cm korter waren dan die van mezelf.

Over twee weken ga ik weer op wintersport. Neem ik mijn eigen ski’s mee en probeer ik het er toch weer een dagje op, of laat ik ze thuis en huur ik op locatie?

Uitrusten doen we thuis wel!

Ik zou ze wel meenemen, maar de eerste dagen wat huren dat lichter is als test.

Rij je liever na een dag skieen naar huis of na een nacht slapen?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hangt af van het aantal chauffeurs. Ben pas twee keer na een (halve) dag skiën naar huis gereden, beide keren met drie chauffeurs, dus we komen goed afwisselen. Met twee zou ik het laatste stuk echt wel pittig vinden qua wakker blijven, vrees ik.
Met slechts twee chauffeurs zou ik ervoor kiezen om na een nacht slapen te gaan rijden.

Bordspel of kaartspel?

Uitrusten doen we thuis wel!

Bordspel, vaak uitgebreider dan een kaartspel. Met leuke figurines of andere benodigdheden :)
Paddenstoel/pannekoek lift of anker lift?

Heeft de pannenkoek een knik in de stang? Zo ja dan die. Anders liever anker.

Buckels op de piste of ijzige piste?

Buckels aan het einde van de dag!

Bogner of Protest skikleding?

Bogner.
Ik heb een jas van Bogner en die is, afgezien van een vetvlekje aan de voorkant dat ik er bijna niet uitkrijg (maar ik ga vanmiddag nog één poging wagen met een ossengalstick), echt heel fijn.
Protest vind ik er altijd supersportief uitzien en elk seizoen probeer ik er wel iets van aan in een pashokje, maar helaas is het niet mijn pasvorm. De broeken zeker niet en de jassen kleuren niet bij de broeken die ik al heb van een ander merk, dus in Protest zul je mij niet snel zien, vrees ik. Heb er wel een pully van, en een setje bretels :)

Goldbergh of Nikkie?

Uitrusten doen we thuis wel!

Geen reactie. Was het geen leuke ‘dit of dat’? Dan beantwoord ik 'm zelf en gooi er gelijk een nieuwe in.
Ik vind Goldbergh en Nikkie allebei helemaal niets, maar als ik er kosteloos iets van cadeau zou krijgen, dan liever Goldbergh. Ik hoef echt niets waar in koeienletters háár naam op staat.

Wat is erger:
Voor de skiërs: veel te lange ski’s, of veel te brede ski’s?
Voor de boarders: een veel te lang board, of een board op de juiste lengte maar je voeten staan veel te dicht bij elkaar?

Uitrusten doen we thuis wel!

Uhh, te lange skies lijkt me niets maar te brede ook niet. Als ik moet kiezen toch maar te breed…

Hele week als lunch een wienerschnitzel mit pommes, of de hele week kaiserschmarren?

Zo, die vraag is echt killing! Ik kan best een week zónder kaiserschmarren, en schnitzel eet ik elke wintersport in Oostenrijk minimaal één keer, dus ik denk dat ik dan toch voor de Schnitzel mit Pommes ga. Maar dan eet ik er wel elke dag wat minder van :D.

Als je ziek wordt op vakantie (je breekt iets of je loopt een longontsteking op) en er is nog tijd om eerst terug te gaan naar NL/B om je te laten behandelen, zou je dat dan doen, of laat je je in het vakantieland opnemen en behandelen?

Uitrusten doen we thuis wel!

Terug naar huis, ik zou me dood vervelen in een Frans/Oostenrijks ziekenhuis zonder dat mijn familie en vrienden langs kunnen komen.

Na een dump: zo snel mogelijk de berg op om te kunnen diepsneeuwskiën op steile rode pistes of toch maar wachten tot er meer pistes aangereden zijn.

Glide on!

Uiteraard meteen de poeder in!

Volop zon met temperaturen boven 0 of onder 0 in een sneeuwbui?

Volop zon met temperaturen (hopelijk niet te ver) boven 0.

Te korte of te lange skistokken?

Ojee hoe kom ik naar beneden? De piste die is rood!

Liever te lang, dan kan ik altijd nog kiezen om ze wat lager vast te pakken zodat ze alsnog op de juiste lengte zijn ;)

Je wil een nieuwe techniek of een nieuw trucje aanleren of uitproberen, doe je dat dan steeds op dezelfde piste, of maakt dat je niet uit?

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie