Wie heeft zijn skipas al besteld?

Heb een pakketreis. App. 3 personen en 3x skipas. Totaalprijs per persoon is lager dan de prijs voor een enkele skipas op de site.
NB: Betreft wel de week van 7-1-2023 . . .

Hier is de skipas ook inbegrepen in de pakketreis naar Les Menuires. Als ik zie wat wij betalen voor een luxe appt (2 slk, 2 badk, sauna in appt), dan voelt het alsof die skipas bijna gratis is. Dat is natuurlijk niet zo, maar als ik zie wat ze vragen voor appt zonder skipas, dan voelt het wel zo.

Wij hebben onze skipassen in juli al besteld voor ValCenis. Omdat we gebonden zijn aan de vakantie weken loont t om vroeg te zijn.
We betaalden 578 voor 4 weekpassen. Een korting van 306 euro! Dat is de moeite 😊

Ik koop m’n seizoenskaart in Valloire ook altijd in sept-okt. Door de enorme korting kost me dat minder dan 2x een skipas voor een week ( waarvoor ik 'm meestal gebruik ). En ik heb dan altijd nog een excuus om eens extra te gaan 😎😎 !

Weet iemand of je ook skipassen voor SkiWelt online kan kopen? Gisteren op de website gekeken maar kon niks vinden.

Weet iemand hoeveel korting je krijgt als je van te voren een dolomiti superski pas bestelt? Twee volwassenen, twee pubers. Wij hebben nog nooit vantevoren besteld maar overwegen dat nu wel te doen, als het echt voordeliger is. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of dat echt zo is…

Weet iemand hoeveel korting je krijgt als je van te voren een dolomiti superski pas bestelt? Twee volwassenen, twee pubers. Wij hebben nog nooit vantevoren besteld maar overwegen dat nu wel te doen, als het echt voordeliger is. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of dat echt zo is…

t@sje op 04 nov 2022 14:13

Niets. Die hebben geen voorverkoop korting.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tip gevraagd mbt skipassen online alvast kopen voor Portes du Soleil.
Van don.middag 29 dec - zaterdagochtend 7 januari verblijven we aan de Zwitserse zijde, eerst 2 nachten in een appartement Val d’Illiez (20 minuten van het Franse Châtel, 10 minuten van het Zwitserse Champéry) en daarna een week in Les Crosets.
Nu scheelt het volgens mij behoorlijk in kosten om de pas in Frankrijk te kopen ipv in Zwitserland, maar begrijp ik goed dat je dan je eerste pas-gebruik ook in Frankrijk moet hebben?
Dat we de eerste dag dus in Châtel zullen moeten starten? Of is dat onzin?

Jammergenoeg geldt de 15% vroegboekkorting alleen voor skipassen buiten de schoolvakanties… flauw!

*bericht bewerkt door Marije77 op 05 nov 2022 13:35

❄️

Weet iemand hoeveel korting je krijgt als je van te voren een dolomiti superski pas bestelt? Twee volwassenen, twee pubers. Wij hebben nog nooit vantevoren besteld maar overwegen dat nu wel te doen, als het echt voordeliger is. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of dat echt zo is…

t@sje op 04 nov 2022 14:13

Ik denk niet dat dit mogelijk is voor Dolomiti Superski… prijzen zijn trouwens met 16% gestegen tov.vorige jaar.

Ik denk niet dat dit mogelijk is voor Dolomiti Superski… prijzen zijn trouwens met 16% gestegen tov.vorige jaar.

PaulN op 06 nov 2022 11:16

Ik kwam op ongeveer 10% eigenlijk. Bronnen:

Dolomiti SuperSki 2021/22
(op de officiële site zijn de 2021/22 prijzen niet meer te vinden maar links en rechts nog wel de oude PDF’s te downloaden).

Dolomiti SuperSki 2022/23

Dan zie ik bij bijvoorbeeld 6 dagen: 373 euro vs. 339 is 10% en voor de andere lengtes eigenlijk steeds 10 procent. Alleen de seizoenspas is nauwelijks duurder geworden (20 euro).

*bericht bewerkt door brakes op 06 nov 2022 12:07

Net de afschrijving gehad van het abonnement van de 2 Liberté passen voor de 3V. Met 3 weken in de 3V is er altijd wel een dag of meerdere dat we niet skiën.

Tot op heden bespaart dat 100 a 150 euro pp per seizoen.

Ga je vaker naar de 3V check dan ff of dit voor jou ook geschikt is.

Toch maar besloten januari naar PDS te gaan, van de week nog even de passen bestellen met 15% korting.

Ook besteld via pakketreis appt + skipas. L3V en Zillertal Arena
Die bestellen sowieso net iets goedkoper in maar ik doe het altijd wel wat op voorhand owv. eventuele korting.

Het is o zo hard genieten.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar het Kleinwalsertal. Voor zover ik het kan vinden hebben ze geen ‘vroegboekkorting’, dus het enige voordeel zou dan iets van tijd zijn om ze op te halen onderaan de lift. Dat heeft me tot noch toe nog niet overtuigd

Als je je skipas voor de dolomieten online bestelt, krijg je toch korting. Als ik de pas die ik nodig heb koop bij de kassa kost ie me € 317,-, bestel ik hem online (dan moet ik hem ter plekke ophalen) dan € 301,-.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hebben gisteren de 8 skipassen ontvangen. Gewoon over de post vanuit Oostenrijk. In een envelop met het skigebied van ski amade erop. Niet aangetekend, ben erg blij dat we ze hebben, maar wel diefstal gevoelig, de passen zijn gepersonaliseerd, maar het is toch ruim 2000 euro p.post. Wij hebben 35 euro per skipas bespaard.

Zoals bijna elk jaar, veel te laat (namelijk vorige week pas) met de bevriende familie gezoomd en een plan voor de februari vakantie gemaakt. Dan is er dus nog maar een huisje beschikbaar voor minder dan $1000/nacht (voor 7 personen), en niet voor de hele 9 dagen…
Ook de IKON ski pas is bijna $100 duurder per persoon.

Maar ja, nu hebben we het allemaal geboekt, dus de vakantie kan beginnen!

*bericht bewerkt door Slim op 13 nov 2022 03:29

De seizoens pas voor de heuvel in de stad heb ik in oktober gekocht, dat is wat duurder dan April, maar nog altijd geodkoper dan wachten tot ze open gaan.

Bij ski amade kun je de prijzen aan de kassa zien in de brochure. Dat is duurder dan nu al boeken. Het verschil verloopt “dynamisch” naar 0 aan de hand van hoe laat je boekt.
De prijs aan de kassa zal niet goedkoper worden. Sommige denken dat het nog duurder kan worden.

Voor zover nog niet bekend: check de family actie eens. Onder voorwaarden het derde kind gratis.

DomiG op 31 okt 2022 00:18

Ik heb ook zitten kijken maar 3e kind gratis gaat volgens mij niet via de site of zie ik iets over het hoofd?

Afgelopen jaar de skipas voor Mayrhofen/Hintertux voorbesteld.
Ter plekke met een QR-code de tickets gekregen.
Op het eerste gezicht alles goed, totdat we op de laatste dag de gondel in wilden gaan. Pas was afgelopen. Weer terug naar de kaartverkoop. Gelukkig de email met de bevestiging op de gsm, waardoor ze konden controleren en een nieuwe pas gekregen.
Volgens hen kwam deze fout vaker voor bij het bookingssysteem.

Dus dit jaar gewoon weer ter plaatse !

Tip gevraagd mbt skipassen online alvast kopen voor Portes du Soleil.
Van don.middag 29 dec - zaterdagochtend 7 januari verblijven we aan de Zwitserse zijde, eerst 2 nachten in een appartement Val d’Illiez (20 minuten van het Franse Châtel, 10 minuten van het Zwitserse Champéry) en daarna een week in Les Crosets.
Nu scheelt het volgens mij behoorlijk in kosten om de pas in Frankrijk te kopen ipv in Zwitserland, maar begrijp ik goed dat je dan je eerste pas-gebruik ook in Frankrijk moet hebben?
Dat we de eerste dag dus in Châtel zullen moeten starten? Of is dat onzin?

Jammergenoeg geldt de 15% vroegboekkorting alleen voor skipassen buiten de schoolvakanties… flauw!

Marije77 op 05 nov 2022 13:32

Van mijn schoonzus die meerdere keren vanuit Les Crosets is gaan skiën begreep ik dat je idd Franse passen in Frankrijk moet activeren. Het is dus (volgens mij) geen onzin, helaas

Wij hebben de passen ook binnen voor Ski Amadé, maandag besteld, zaterdag al in de bus.
Besparing was rond de € 40,- voor volwassenen. We hebben we de annuleringsverzekering erbij genomen voor € 15,- per pas (tot 48h vooraf stornieren zonder opgaaf van reden)
Niet een heel grote besparing, maar alles is meegenomen en je hoeft er niet meer achteraan ter plaatse

Tip gevraagd mbt skipassen online alvast kopen voor Portes du Soleil.
Van don.middag 29 dec - zaterdagochtend 7 januari verblijven we aan de Zwitserse zijde, eerst 2 nachten in een appartement Val d’Illiez (20 minuten van het Franse Châtel, 10 minuten van het Zwitserse Champéry) en daarna een week in Les Crosets.
Nu scheelt het volgens mij behoorlijk in kosten om de pas in Frankrijk te kopen ipv in Zwitserland, maar begrijp ik goed dat je dan je eerste pas-gebruik ook in Frankrijk moet hebben?
Dat we de eerste dag dus in Châtel zullen moeten starten? Of is dat onzin?

Jammergenoeg geldt de 15% vroegboekkorting alleen voor skipassen buiten de schoolvakanties… flauw!

Marije77 op 05 nov 2022 13:32

Heb je al gecheckt of je geen Zwitserse pas met korting kan boeken via de verhuurder van je appartement/chalet/hotel?

Tip gevraagd mbt skipassen online alvast kopen voor Portes du Soleil.
Van don.middag 29 dec - zaterdagochtend 7 januari verblijven we aan de Zwitserse zijde, eerst 2 nachten in een appartement Val d’Illiez (20 minuten van het Franse Châtel, 10 minuten van het Zwitserse Champéry) en daarna een week in Les Crosets.
Nu scheelt het volgens mij behoorlijk in kosten om de pas in Frankrijk te kopen ipv in Zwitserland, maar begrijp ik goed dat je dan je eerste pas-gebruik ook in Frankrijk moet hebben?
Dat we de eerste dag dus in Châtel zullen moeten starten? Of is dat onzin?

Jammergenoeg geldt de 15% vroegboekkorting alleen voor skipassen buiten de schoolvakanties… flauw!

Marije77 op 05 nov 2022 13:32

Heb je al gecheckt of je geen Zwitserse pas met korting kan boeken via de verhuurder van je appartement/chalet/hotel?

Errant op 14 nov 2022 17:46

We huren via een particulier (via via), maar zal haar idd eens mailen of zij hierin iets kan betekenen voor ons.

❄️

Normaal gesproken ben ik geen fan van vroeg skipas kopen omdat ik de korting niet vind opwegen tegen de verloren flexibiliteit. Voor veel mensen die een toch altijd een 6 daagse skipas kopen snap ik dat flexibiliteit geen rol speeld en dat elke bespaarde euro er dan een is. Maar ik ski altijd in 2-4 verschillende gebieden gedurende wintersport afhankelijk van het weer en de behoefte voor die dag. Dit jaar wel even gekeken en viel me op dat veel skigebieden geen dynamic of andere kortingen hebben of maar enkele euros per dag (5-10%). Echter dit jaar 2 dagpassen voor Crans montana gekocht voor 15 euro per stuk (75% korting), kijk dat vind ik nou een serieuze korting waarvoor ik wel een dag skien in een specifiek gebied wil vast leggen! hoop dat meer skigebieden dit gaan doen. Daarbij ook voor 30 euro een Chamonix dagpas gekocht (50% korting).

Op aanraden van @Tiny-M de skipas voor Portes du Soleil vast aangeschaft. 5 dagen voor €195, niets mis mee!

*bericht bewerkt door Jesper op 14 nov 2022 23:08

Gang is alles

Klopt het dat je in Oostenrijk zeker in de kleinere gebieden alleen aan de kassa een pas kan kopen? Voor de Innsbruck ski + city pass en die van Axamer Lizum zie ik helemaal geen mogelijkheden om de pas online te kopen…

Net mail van Dolomiti SuperSki gekregen:

5% DISCOUNT
online only
Discount valid on day and multi-day skipasses purchased at least two days before the start of validity.

5% korting dus op alle skipassen als je ze van tevoren koopt. Volgens mij is dit anders dan de andere jaren. Toen was er alleen korting op de seizoenspassen.

Bij ski amade kun je de prijzen aan de kassa zien in de brochure. Dat is duurder dan nu al boeken. Het verschil verloopt “dynamisch” naar 0 aan de hand van hoe laat je boekt.
De prijs aan de kassa zal niet goedkoper worden. Sommige denken dat het nog duurder kan worden.

Voor zover nog niet bekend: check de family actie eens. Onder voorwaarden het derde kind gratis.

DomiG op 31 okt 2022 00:18

Ik heb ook zitten kijken maar 3e kind gratis gaat volgens mij niet via de site of zie ik iets over het hoofd?

Allie op 14 nov 2022 09:10

3e kind gratis gaat wel hoor via de site. Ik heb gisteren mijn tickets besteld via de site ( 1 volwasssene en 3 jeugd) en 3e kind is gratis. Als je de stappen volgt krijg je bij stap 4 de mogelijkheid om gezinsbonus aan te klikken.

*bericht bewerkt door Rosty op 15 nov 2022 18:06

Plaats een reactie