Waar in Oostenrijk jong gezin leren skiën?

bedankt voor de tips, Ellmau en Lofer zien er ook erg leuk uit. Balderschwang ga ik opzoeken!

is Winterberg geschikt voor een 4 jarige z’n eerste skivakantie? periode eind januari / begin februari.

is Winterberg geschikt voor een 4 jarige z’n eerste skivakantie? periode eind januari / begin februari.

sandernogwat op 11 dec 2022 21:13

Zeker doordeweeks is het daar buitenom de vakanties prima voor een 4 jarige. Gaat het puur om het leren skiën voor de 4 jarige kan je ook naar de kleinere gebieden in het Sauerland kijken. Veel kleinere skigebieden hebben prima skischolen waar ze eerst op een transportband en daarna in een sleeplift op eenvoudige pistes de eerste meters kunnen maken.

Born to Ride

Het leek erop dat het hele feest niet door kon gaan, maar we hebben toch kunnen boeken. Omdat we laat waren was er niet zoveel meer beschikbaar. Uiteindelijk is het Werfenweng geworden, vooral vanwege het mooie kinderland onderaan de berg.
We zitten in hotel Gut Wenghof. Wellicht niet zo sfeervol als waar ik naar uit keek, maar qua verzorging wel lekker makkelijk.

@TJ heb je nu niets meer aan, maar als je nog eens prijs vriendelijk met jonge kinderen/beginners wil skiën kan Grunua im Almtal (Kasberg) een optie zijn via
https://www.pbn.nl/programmas/familie-ski-vakantie

Ik heb daar als jongere met heel veel plezier leren skien en je wordt volledig ontzorgd doordat ze het hele pakket voor je regelen van ski’s/pas/hotel en ook zelf in het gebied zijn met NLse les.

Qua gebied is het nog geen 40km maar je raakt er ook niemand kwijt. Nadelen zijn dat het kinderland niet beneden ligt maar wel aan de de grote dal/berglift (ook voor wandelaars/kijkers) en je moet van het dorp naar dalstation rijden met auto of skibus.

Graag deel ik hier nog onze ervaring, mocht iemand anders op topic stuiten. We hebben afgelopen winter een heerlijke vakantie gehad in Werfenweng. Het skigebied is zoals gezegd klein, maar voldeed perfect aan onze wensen. De kinderen hebben les gehad in het kinderland aan de voet van het gebied en ik kon daar makkelijk naartoe lopen.
Dat was ook wel nodig, want de groep was de eerste dag veel te groot. Ze begonnen op de kleinste loopband, kregen een paar minuten aandacht waarna ze weer achteraan sloten en op de andere 10 kids moesten wachten. Ik ben bijgesprongen en door het optillen, rechtzetten, enz. kon de (Nederlandse) leraar zich concentreren op het les geven. De tweede dag werd de groep gesplitst wat al beter ging en de derde dag kwam er nog een lerares. Dat was een local en hoewel wat minder zachtaardig leerde de kinderen hier wel het meest van. Ze gingen toen ook vrij snel naar de grotere piste, met een lange tunnel band en later de sleeplift, waar veel langere stukken geskied konden worden.

Het hotel beviel mij veel beter dan verwacht. Het is een echt familie hotel waar je bijna struikelt over de kinderen. Het all-in principe was ook beter dan ik verwachtte. Het eten was prima. De kinderen kunnen zelf eten en drinken pakken. Hierbij valt er nog weleens iets op de grond wat vervolgens met een grote glimlach van het personeel werd opgeruimd. Ook het zwembad hebben wij bijna dagelijks gebruikt. Leuk om buiten in het warme water te zitten terwijl het sneeuwt!

Een super eerste ervaring met wintersport voor de kinderen dus. Als het skigebied groter was waren we dit jaar weer hier naartoe gegaan. De kinderen konden zeker nog veel verder in dit gebied, maar wij hebben het in een week wel gezien en kiezen deze winter weer voor een ander gebied (Hochoetz).

Wat leuk dat je terugkomt om je ervaring te delen!
En ook dat helpt anderen weer met hun keuzestress.

Totales Vollidiot

idd fijn een review!

War ga je dit jaar naartoe bij Hochoetz?

We verblijven in een gemoderniseerd appartement in Oetz zelf. Zonder verzorging, zonder zwembad en geen kinderland waar je naartoe kan lopen 😅. Heel wat anders dan vorig jaar dus. Het plan is dat de kinderen nu 's middags ook op les krijgen waar dat vorig jaar niet was. Hopelijk gaat ook dat weer zo goed bevallen als vorig jaar. De oudste wil nu al liever op wintersport dan op zomervakantie. Zo hoor ik het graag!

Als de hele familie begint met skiën zou ik voor eenklein gebiedje kiezen. Ik zag al veel goede tips voorbij komen. Kleinwalsertal is ook leuk voor beginners en niet zo ver rijden (800km).

Voor je kids zou Serfaus ook leuk zijn, dit gebied is bekend vanwege uitgebreide en kindvriendelijke skischool.

Zie dit filmpje;

Voor je kids zou Serfaus ook leuk zijn, dit gebied is bekend vanwege uitgebreide en kindvriendelijke skischool.

Zie dit filmpje;

Gerjon op 15 nov 2023 14:20

Ja een leuk kinderpark misschien, maar naar mening is het gebied veel te druk en massaal voor kinderen. Zeker in de vakanties is het zwaar overbevolkt. Een klein en rustig gebied is vele malen beter voor de kinderen.

Born to Ride

Ranggerköpfl bij Oberperfuss is ideaal voor beginners ligt vlakbij Innsbruck. Ik heb er ooit leren skiën, je hebt er een blauwe piste F1 waar je als beginner perfect kan oefenen. Veel meer is er ook niet 😁

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/347713/rangger-kop…

Sorry, te late reactie/niet meer van toepassing

*bericht bewerkt door mardejo1 op 15 nov 2023 16:05

Kleinarl leuk gebied voor zowel de kinderen als beginnende en gevorderde skiërs

Plaats een reactie