Sneeuwsituatie Winterberg en omstreken (22/23)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg, Willingen - Ettelsberg, Snow World Züschen, Bödefeld - Hunau, Skikarussell Altastenberg en Postwiese - Neuastenberg

null

Vanuit de lucht

Wintersport, het beste wat er is.

null

Vanuit de lucht

luuk777w op 15 mrt 2023 18:25

Nou ken ik Winterberg behoorlijk goed, maar op deze foto toch minder… kan iemand ff een herkenningspunt aanwijzen?

...ski-addict...

null

Vanuit de lucht

luuk777w op 15 mrt 2023 18:25

Nou ken ik Winterberg behoorlijk goed, maar op deze foto toch minder… kan iemand ff een herkenningspunt aanwijzen?

maik100 op 15 mrt 2023 18:44

Vliegtuig zat op dat moment recht boven Siegen, dus denk niet dat je Winterberg kunt zien op de foto.

Wintersport, het beste wat er is.

Vanuit de lucht

luuk777w op 15 mrt 2023 18:25

Nou ken ik Winterberg behoorlijk goed, maar op deze foto toch minder… kan iemand ff een herkenningspunt aanwijzen?

maik100 op 15 mrt 2023 18:44

Vliegtuig zat op dat moment recht boven Siegen, dus denk niet dat je Winterberg kunt zien op de foto.

luuk777w op 15 mrt 2023 20:20

Dan is hij net off topic! 😜

...ski-addict...

Winterberg is nog steeds erg goed. Dit weekend nog heerlijk kunnen skiën. Door het warme weer wel wat papperig, maar nog prima te doen. Nog meer dan voldoende sneeuw voor de komende weekenden.

null

Helemaal niets te doen hier.
Ik verwacht dat het aanbod snel zal reduceren. Sneeuw zat, maar geen belangstelling.
Als je nog een vrije dag hebt… het is echt de moeite waard. Lege pistes, fluitende vogels, kabbelende beekjes. Prachtig!
Sneeuwlaag nog in opvallend goede conditie vandaag!

null
uploading: 20230320_093306.jpg
null
uploading: 20230320_093248.jpg
uploading: 20230320_093306.jpg

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 20 mrt 2023 09:43

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Goedenavond,
Is er toevallig iemand die de huidige situatie kent, zag dat er veel pistes dicht zijn maar willen dit weekend nog een paar ochtend van de (winter)berg af.

Alvast bedankt
grt
Dennis

Goedenavond,
Is er toevallig iemand die de huidige situatie kent, zag dat er veel pistes dicht zijn maar willen dit weekend nog een paar ochtend van de (winter)berg af.

Alvast bedankt
grt
Dennis

Dennis14 op 22 mrt 2023 20:15

Net name zondag lijkt het wel redelijk op de Poppenberg en Herrloh, begin volgende week zelfs winters, richting Pasen wellicht ook.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Maandag / dinsdag beetje de laatste kans op mooie pistes geloof ik.
Is er dan nog veel open?

Ik verwacht dat na het weekend de pistes 4, 5, 6, 7, 12 en misschien 10a en 22 open zijn.
Piste 10 loopt op de laatste sneeuw en de 25 zou dan geïsoleerd komen te liggen.

Op de Poppenberg draaien vandaag de Snofacrtory’s om de Duitse paasvakantie te halen

Komende weleens lijkt toch in zijn geheel erg slecht te worden, zondagavond gaat de regen over in wat sneeuwval, maar geen heel grote hoeveelheden. Maandag en dinsdag dan wel heerlijke pistes.
Richting Pasen ook nog kans op relatief koud weer, maar dat is nog ver weg.

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 24 mrt 2023 23:28

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

null

Nog 1 keertje dan… om t af te leren😁

null
null

Vandaag echt helemaal goed: sochtends griffig, smiddags firn, maar geen hopen. Sürenberg lijkt z’n laatste weekje in te gaan, de rest houdt het prima 😀

Planning is om de Duitse paasvakantie nog mee te pikken, zal dan tot 10 of 16 april worden, een weekje eerder dicht dan de afgelopen 2 jaren.
Pistes krijgen de komende dagen nog even een forse tik met warme lucht, wind en regen, maar vanaf zondag ziet het er de hele week goed uit met temperaturen dicht bij het vriespunt en waarschijnlijk nog 5 grote pistes (4, 5, 6, 7, 12) en 1 kleintje (10a) open.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nog heel aardige pistes vandaag in Winterberg.
Pistes 4, 6( alle 3 varianten), 7 , q0a en 12 open. Piste 5 gesloten, maar is nog prima te doen.
Vandaf morgen tot en met 16 april zijn allen nog de pistes 4 en 7 open, de rest wegens gebrek aan belangstelling gesloten.

null
null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

null
null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

De Poppenberg gletsjer draait weer op volle toeren

Gang is alles

Wist niet dat de poppenberg een gletjser was

Vanaf wanneer is het eigenlijk officieel een gletsjer? Stel dat er een grote bult sneeuw op een schaduwplek wordt geproduceerd met een snowmaker, goed word aangereden… zou winterberg dan theoretisch een gletsjer kunnen produceren?

Vanaf wanneer is het eigenlijk officieel een gletsjer? Stel dat er een grote bult sneeuw op een schaduwplek wordt geproduceerd met een snowmaker, goed word aangereden… zou winterberg dan theoretisch een gletsjer kunnen produceren?

Alex0 op 11 apr 2023 10:28

Nee want de definitie van gletsjer is in vrijwel alle woordenboeken en talen “een grote ijsmassa die langzaam beweegt richting het dal”. In ieder geval het element grote ijsmassa en het bewegingselement. Ik denk niet dat ze in Winterberg een grote ijsmassa kunnen maken, laat staan een bewegende.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 11 apr 2023 10:40

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Daag ze nou niet uit…

Gang is alles

Vanaf wanneer is het eigenlijk officieel een gletsjer? Stel dat er een grote bult sneeuw op een schaduwplek wordt geproduceerd met een snowmaker, goed word aangereden… zou winterberg dan theoretisch een gletsjer kunnen produceren?

Alex0 op 11 apr 2023 10:28

Nee want de definitie van gletsjer is in vrijwel alle woordenboeken en talen “een grote ijsmassa die langzaam beweegt richting het dal”. In ieder geval het element grote ijsmassa en het bewegingselement. Ik denk niet dat ze in Winterberg een grote ijsmassa kunnen maken, laat staan een bewegende.

KrisWeer op 11 apr 2023 10:39

Een grote ijsmassa produceren is een kleine moeite voor ze. als ze gewoon 24/7 het hele jaar door de snowmakers laten draaien ligt er eind van het jaar een ijsmassa op de poppenberg die vele meters dik is.

Born to Ride

vrijdag- en zaterdagochtend nog even de laatste pistes afdalen dit seizoen… Na de paasdagen in het Zillertal met nog schitterende pistes weer even nagenieten! Pistes lijken ook in Winterberg nog lekker met minimumtemperaturen rond 0 graden.
Zaterdag 5 april is definitief de laatste dag dit seizoen, met nog 3 pistes open op de Poppenberg (1 makkelijke rode, 2 iets lastigere rode)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 12 apr 2023 19:46

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zaterdag 15 april bedoel je…
Bedankt voor de fijne berichtgeving weer dit seizoen Harry! Ze hebben weer een topprestatie neergezet dit seizoen in Winterberg!

Zaterdag 15 april bedoel je…
Bedankt voor de fijne berichtgeving weer dit seizoen Harry! Ze hebben weer een topprestatie neergezet dit seizoen in Winterberg!

Bakero op 13 apr 2023 07:35

Ook Willingen is tevreden, ondanks 2x dooi, liepen tijdens de openingsdagen (rond de 80 deze winter) steeds bijna alle liften. Dan komt er logischerwijs ook meer volk op af. Als we gaan vergelijken met het Zwarte Woud, de Vogezen en Zuid-Duitsland dit jaar, lijkt deze streek toch iets (kunst)sneeuwzekerder te zijn. De iets meer noorderlijke ligging lijkt toch beter voor de conservatie van de kunstsneeuw.

*bericht bewerkt door Joy85 op 13 apr 2023 08:11

Dubbele post, sorry

*bericht bewerkt door Joy85 op 13 apr 2023 08:10

Terugkijkend op het seizoen dat in Winterberg maar liefst 135 dagen telt (vorig jaar een onwaarschijnljke 149), hetgeen voor een middelgebergte met pistes tussen 600 en 812 meter een prestatie van jewelste is:

2 December opening en tot 19 december een ongelooflijk mooie sprookjeswereld, het mooiste dat ik er ooit gezien heb,

19 December: het begint te regenen, te stormen en dat wekenlang. Tot begin januari houden de meeste pistes het goed vol, maar in de 2e vakantieweek reduceert het aanbod tot uiteindelijk nog 4 pistes die met kunst- en vliegwerk, maar bovenal Snowfactorys op de been gehouden worden.

Pas na bijna 4 weken dooi komt de winter terug en gaat het tot ver in maart snel wisselend van alles open en een halve meter sneeuw terug tot een groene omgeving. Alle pistes blijven onafgebroken tot rond 20 maart open.

In het seizoenseinde blijft het weer wisselvallig, waar prachtige dagen afgewisseld worden met kletsnatte.

Al met al eigenlijk een prima seizoen met voor onze skischool een buitengewoon goed verloop. Voor mij… morgen en overmorgen nog elke ochtend even 2-3 uurtjes op de planken, heerlijk!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wij hebben twee heerlijke dagen gehad, in december en februari - alle pistes open en echt genoten. Alle lof voor Winterberg!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wij hebben twee heerlijke dagen gehad, in december en februari - alle pistes open en echt genoten. Alle lof voor Winterberg!

LoveToSki op 13 apr 2023 13:20

Ik ook

Net aangekomen in Winterberg
-4 graden bij de Ruhrquelle (600m)

  • 0 graden bij ons huis (700m)
    +3 graden op de Kahler Asten (842m)

Hoe dan ook, straks een knetterhard piste om 9 uur. Zin in!

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Pistes als beton op deze schitterende vrijdag

uploading: 20230414_085239.jpg
null
uploading: 20230414_091112.jpg

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 14 apr 2023 09:27

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Plaats een reactie