Early bird catches the worm, ofwel verslag van een vroege ski vakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Dank je wel DSvier voor de verslagen… heel tof om te lezen Ik appreciëer jouw vleugje humor ten zeerste. Blijf verslagen schrijven aub…

Ben aan het denken om 2 dagen de Drei Zinnen dolomieten te bezoeken(verblijven in Tobblach), dan 1 dag Kronplatz, door naar Cortina en dan Corvara.
Wat raden jullie aan 1 of 2 dagen Cortina bezoeken, om alles een beetje te zien daar.?

R_Dolomieten op 25 dec 2022 12:40

Dat hangt er vanaf. Cortina heeft twee gebieden, dus op zichzelf zou ik zeggen 2 dagen. Maar het oude gebied is niet voor iedereen even leuk. Het heeft vooral wat meer uitdagende pistes en voor beginners eigenlijk niets wat geschikt is.

Overigens nu met de verbinding naar 5 Torri kun je je ook heel gemakkelijk 2 dagen vermaken in het nieuwe gebied.

Ben aan het denken om 2 dagen de Drei Zinnen dolomieten te bezoeken(verblijven in Tobblach), dan 1 dag Kronplatz, door naar Cortina en dan Corvara.
Wat raden jullie aan 1 of 2 dagen Cortina bezoeken, om alles een beetje te zien daar.?

R_Dolomieten op 25 dec 2022 12:40

Dat hangt er vanaf. Cortina heeft twee gebieden, dus op zichzelf zou ik zeggen 2 dagen. Maar het oude gebied is niet voor iedereen even leuk. Het heeft vooral wat meer uitdagende pistes en voor beginners eigenlijk niets wat geschikt is.

Overigens nu met de verbinding naar 5 Torri kun je je ook heel gemakkelijk 2 dagen vermaken in het nieuwe gebied.

DSvier op 25 dec 2022 13:59

Bedankt voor je antwoord. Ben een ervaren skiër dus dat oude gebied lijkt mij juist leuk.
Kan dan dag 1 via Tobblach bezoeken, smorgens vroeg weg en dan eind van de middag door rijden naar Corvara.
Vanuit Corvara is het voor mij 2 liftjes en ben ik in Lagazoiu en kan ik door naar 5 Torri en de Cortina en terug
Althans dat is het plan :-)
Misschien op de weg naar Tobblach, nog even skiën in Gitschberg/Jochtal, als ik rond de middag de aankomst plan door ski tot de laatste rit ;-)

Leuk om je verhalen te lezen Dsvier, brengt ook weer ideeen met zich mee, net als het topic van Roy83.
Top!

*bericht bewerkt door R_Dolomieten op 25 dec 2022 17:12

Plaats een reactie