Might as well face it your addicted to snow, oftewel: the January files

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Ben zeker dat je 't weerbericht al gecheckt hebt, maar 't wordt gewoon beter, morgen lichte bewolking en al wat zon maar tegen vrijdag terug het typische dolomiti weer (blauw hemel met zon).

Geweldig verslag opnieuw. Alleen spijtig van de vele problemen met de liften in Alta Badia. Het viel ons gisteren al op dat bijvoorbeeld Bamby, La Fraina en Biok aan halve snelheid draaiden.

Vandaag hebben we trouwens de keuze voor Carezza gemaakt. Ondanks de snel gevormde molshopen toch een degelijke dag vanwege de (onverhoopte) uurtjes zon vanaf de middag. Tegen sluitingstijd trok het opnieuw dicht.

Dag 14

Sella-ish

Na regen/sneeuw komt zonneschijn. We hebben er alleen verrekkes lang op moeten wachten… Maar daar was hij dan, de zon. Zoals het in Italië betaamt.

De warming up bestond wederom uit een full speed Piz La Ila. Er lag een dun laagje sneeuw op de piste, nog van wat sneeuw van gisteren. Remde gelukkig nauwelijks af.

Daarna snel door naar Corvara, waar ik mijn plan om Boè in te gaan liet varen toen ik de rij zag. Want het was vandaag druk. Dat is wel redelijk typisch voor een mooie dag na een aantal mindere dagen. Maar ik heb sowieso het idee dat het dit jaar extra druk is. En dat terwijl de Russen thuis zijn gebleven (in ieder geval de meesten). De reden voor de drukte is niet helemaal duidelijk. Wellicht deels vanwege de beperkte sneeuwval in Oostenrijk. Maar ik denk het niet. De veel grotere aanwezigheid van Polen, Bulgaren, Kroaten, enz. doet mij vermoeden dat er in die landen reclame is gemaakt. Dat zou betekenen dat de januari structureel drukker (of minder rustig…) gaat zijn.

Afijn, ik dus de Borest in, richting Selva om daar de zwarte te doen. En vanuit Selva weer retour naar Boè, waar nog steeds een (iets kleinere) rij stond. Groot genoeg om de piste te negeren en richting mijn toevluchthaven voor drukkere dagen te gaan: Pozza.

Terwijl ik in de Fodom lift zat kreeg ik bericht dat de vriend van mij die ook in Italië is neergestreken pauze aan het houden was. In rifugio Fodom. Ik heb de bestelling alvast doorgegeven en die stond netjes op mij te wachten bij aankomst.

Even een raadplaat tussendoor: welke bekende berg herken je hier aan de rechterzijde?

null

Na het drankje daar wat geskied en vervolgens naar Lupo Bianco. Waar onderweg twee skiërs echt vol op elkaar klapten omdat er weer eens iemand meende dat het op een volle piste een goed idee is om ineens vol van richting te veranderen.

Daarna naar de grote gondel gegaan en de volgende gondel naar Alba.

Aangekomen in het Pozza gebied was het echt bizar rustig. Nog een stuk rustiger dan toen ik er in december was. En gelukkig nu ook de zwarte aan de Pozza kant open.

null

null

Omdat ik onderweg bepaald niet de snelste route genomen had, was er niet heel veel tijd voor dit gebied, dus snel er doorheen gewaaid, de zwarte aan de Pozza kant twee keer en aan de andere kant een keer en weer terug met de gondel.

null

Bovenaan direct naar links voor de zwarte (de 9 uit mijn hoofd) die er heerlijk knalhard bij lag. Dit is een van de pistes waar je wordt gewaarschuwd dat het alleen voor experts is, maar een gezin met zeer veel zelfoverschatting (waarschijnlijk gewoon bij vader die de rest meesleept in zijn waanbeelden) besloot dat dat doek er kennelijk voor de grap hing. Nou ja, ik heb (giant) slalom ski’s, dus…

Daarna weer richting Alta Badia. Bepaald niet de enige die deze richting op moest overigens… Als je alleen bent kun je gelukkig nog wel vaak lege plekjes opvullen, waardoor het wat sneller gaat. Al blijven ook veel mensen je gewoon blokkeren want ‘ik was eerst’. Terwijl het mij in ieders belang lijkt dat ieder plekje gevuld wordt.

O well… In Alta Badia was er nog tijd om Piz Sorega tweemaal te doen en dan terug om de laatste afdaling te doen, wederom Piz La Ila.

Dit is overigens het beeld met Bamby voor je, maar anders krijg je steeds dezelfde foto…

null

Nu weer zonder pijnlijke knieën en/of dat je bovenbenen gaan protesteren. Mijn parkeerplek begint overigens wel heel populair te worden. Dat moeten we niet hebben, straks komt er iemand op het idee om er geld voor te gaan vragen…

Morgen weer naar Cortina.

*bericht bewerkt door DSvier op 25 jan 2023 18:51

BTW: de levering van de ski’s gaat niet bepaald voorbeeldig. Ze zijn maandag verzonden en 5 minuten later aangekomen in het pakhuis van GLS (kortom: administratief, zelfde plek). En daar zijn ze nog steeds. Uiterlijke bezorgdatum was vandaag.

Snowinn houdt vol dat ze al verzonden zijn (strikt gesproken klopt dat, maar ondertussen liggen ze dus nog gewoon in Spanje).

Normaal komt het overigens wel aan, maar ik vermoed dat het deze keer ellende gaat worden (vooral voor hun, want niet op tijd hier = geld terug van American Express en dan mogen zij het lekker uitzoeken). Wel zonde als het niet lukt om op tijd bezorgd te worden, ik had ze graag uitgeprobeerd deze week.

Foto’s met blauwe luchten! 🇮🇹☀️

Aftellen maar!

Tot wanneer ben je hier DSvier? Dat van die zwartes met “solo per gli esperti” kom je wel regelmatig tegen… in de trant van “really really black” ;-) Spijtig genoeg ook de mensen die willen kunnen opscheppen aan de toog over die zwarte die ze gepakt hebben.

De berg in 't midden (klein) is Pelmo, die aan de rechterkant geen idee… als 't de sella groep is kan 't de tridentina zijn. Mooie foto’s weer…

Zaterdag is alweer mijn laatste dag.

De berg aan de rechterkant is een van de meest bekende bergen…

Even een raadplaat tussendoor: welke bekende berg herken je hier aan de rechterzijde?

null

DSvier op 25 jan 2023 18:49

Marmolada toch?

Annoying skiers since 2003

Marmolada toch?

sterko op 25 jan 2023 21:09

Yes!

Even een raadplaat tussendoor: welke bekende berg herken je hier aan de rechterzijde?

null

Marmolada ?
Ongeveer in het midden zie je het meer liggen, en ergens rechts zie je als je goed kijkt de palen van de gondelbaan naar de top?

Met wat hulp van Google lijk je langs onderstaande bergen te kijken (helemaal rechts)

null

Edit: net een paar minuten te laat mer reageren ;)

*bericht bewerkt door ()Daniel() op 25 jan 2023 21:18

Je ziet inderdaad de gondel als je inzoomt.

Foto is genomen vanuit de gondel naar Alba.

Dag 15

Cortina d’Ampezzo

Vandaag weer een dag zoals het altijd is in Italiê, strakke blauwe luchten en volop zon.

Omdat toen ik bij het oude deel van Cortina was de twee belangrijkste liften eruit lagen, heb ik vandaag een hernieuwde poging gewaagd.

In de ochtend begonnen bij Son dei Prade. Dus het nieuwe deel. Twee redenen: 1. Half uur langer tukken. 2. Ik had wel weer eens zin in de WC afdaling (kom ik nog op terug).

Vanaf Son dei Prade mag je direct een piste doen en dan onderaan de lift in.

Ik was er om 8.28u en de lift was al open, dus door de poort. Vervolgens een Italiaan in paniek. De lift gaat pas om 8.30u open!!! Dus ik moest weer achter de poortjes plaatsnemen, die vervolgens ook weer in het slot gingen.

Nou zou je verwachten dat een klokkijker om 8.30u de poorten weer openmaakt, maar dat duurde tot 8.35u. Rare jongens, die Romeinen…

Snel door naar de Tofane Express. Daarin zittend zag ik dat ze de WC piste aan het opbouwen waren voor een race. Redelijk bijzonder 4 dagen na de race, maar ze hebben kennelijk weer plannen…

Beetje een domper.

Dan maar alle andere opties…

null

Hierboven de bekende beetje afgelegen zwarte piste, bezien vanuit de oranje gondel.

Het was lekker rustig, pistes lagen er uitstekend bij en tot begin van de middag hier vermaakt. Vervolgens de auto in en naar Rio Gere.

In een half uur tijd gedaan, onderwijl nog voedsel en drank in mijn giechel gemikt en om 13u kon ik dan de lift in richting Forcella Staunies.

Wat foto’s…

null
null
null
null
null
null

Monte Christallo zou een stuk leuker zijn als de Forcella Staunies piste weer opengaat, maar wat is het een prachtig gebied. De piste naar de parkeerplaats is erg leuk en de overigens pistes ook wel, maar ik prefereer de SkyDancer liftjes (kenners weten dan dat ik geen 2 meter lang ben, want dan moet je namelijk je hoofd in je helm houden en je helm op schoot om comfortabel te kunnen zitten).

Vervolgens na een uurtje de oversteek gemaakt naar Faloria.

Ook hier even een fotodump, want ook hier is het werkelijk prachtig.

null
null
null
null
null
null
null
null
null

Alle pistes waren open op 1 na, die was bezet voor training.

De meest leuke en bijzondere piste blijft natuurlijk de olympische piste. Deze meerdere malen gedaan en 1 keer gestopt voor foto’s:

null
null

De liften sluiten hier helaas al om 16.10u, maar op het laatst was wel de zwarte open waar werd getraind. Die dus nog even erbij gepakt en naar de parkeerplaats terug.

null

En het laatste stukkie naar de parkeerplaats. Veel prikwerk wel…

null

Je kan ook de lift nemen terug, maar dat is mij dan weer mijn eer te na.

Mooie dag en het oude deel van Cortina is echt een enorme aanrader. Rustig, uitdagende pistes, liften niet modern, maar de meesten wel rap.

En zeer sfeervol.

Zonde om daar nimmer te zijn geweest.

Prachtige plaatjes weer met die blauwe lucht!

Hopelijk eind maart eens een dagje die kant op. Vorig jaar al wel een dagje in het gedeelte van Tofana geweest met matige sneeuwcondities (héél warm was het toen, met aan het eind van de dag een geur van bosbrand die stroomafwaarts woedde). Alleen boven bij Tofana Bus bleef de sneeuw toen goed, maar de zwarte daarvandaan was een puinhoop. Dit jaar ook maar eens dit gedeelte proberen te ontdekken. Fraaie plaatjes.

Mr. Slow

Toch nog steeds één van mijn favoriete gebieden in de Dolomieten. Het sfeertje daar is gewoon zo relaxed. En niet vergeten de ontzettend mooie vergezichten.
Misschien toch maar weer eens aandoen vanuit Drei Zinnen in maart.
Prachtige foto’s!

*bericht bewerkt door Matthieu op 26 jan 2023 21:52

Aftellen maar!

Dag 16

Sella cs

Het zit er alweer bijna op. Morgen nog en vandaag. De tijd vliegt.

Dus ook de laatste keer in januari naar de Gran Risa. Het was met het parkeren al druk. Alsof heel veel mensen meelezen hier. Maar gelet op de kentekens zal dat het niet zijn. Echter, met Google translate weet je maar nooit.

Bij de Ferrata stond te lezen dat het een koud nachtje was geweest. -16. Brrr…

Bovenaan natuurlijk opwarmen op Piz La Ila en het viel op dat er een reuzenslalom was gestoken op de Gran Risa. Ik vermoed dat iemand vergeten was om de piste zelf af te zetten. Nou ja, ook eens leuk om een reuzenslalom daar te doen. Ging best soepel en voor mijn gevoel nauwelijks langzamer dan Braathen. Wat meer over mijn gevoel zegt dan mijn snelheid.

Omdat ik vandaag had afgesproken voor de lunch bij Pra Valentini redelijk rechtstreeks richting Piz Sella gegaan.

Echter wel even Vallon meegenomen. En daar een paar foto’s gemaakt.

null
null
null
null

Daar nog voldoende tijd over om eens naar Monta Pana te gaan. Beetje zo’n uithoek waar je eigenlijk nooit komt, maar die echt de moeite waard is. En omdat iedereen er eigenlijk aan voorbij gaat is het er ook lekker rustig. Toch vind je daar een serieuze zwarte afdaling. Maar ook het blauwe stuk naar Monte Pana is de moeite waard.

Je komt er door ofwel bij Comici links van de lift naar Piz Sella te gaan, ofwel na het korte zwarte stukkie bovenaan Piz Sella niet rechtsaf te gaan, maar linksaf.

null
null

Vervolgens om stipt 12u aangekomen bij Pra Valentini en een gezellige lunch gehad, zonder op de klok te kijken. Een goede burger genomen (in plaats van de pasta met truffel) en nog een strudel na, die te groot was om zelf helemaal naar binnen te werken. De helft was zat.

null

Zonder klokkijken kost een lunch dus anderhalf uur. Geen wonder dat anderen zo weinig afstand maken…

Na de lunch naar Dantercepies, de zwarte gedaan en vervolgens de groene route teruggenomen. om 15.15 terug in Corvara, ondanks stilstaande liften en toch ook redelijke drukte. En van daaruit nog even snel naar Piz Sorega, La Freina en Piz La Ila als afsluiting.

null
null

En dat was het dan weer voor vandaag. Nu nog ski’s slijpen, inpakken, Voetbal Inside kijken en morgenochtend naar Kronplatz en daarna door naar Duitsland waar ik onder Stuttgart een hotel met Teslalader heb geboekt.

Damn wat duren wintersportvakanties toch altijd kort!

De tijd vliegt.

DSvier op 27 jan 2023 18:20

Ja, hoera! Heeft ook voordelen. 😉
Leuke verslagen weer. 👍

Bla, bla, bla.

Ik ga de verslagen missen dsvier…kom je in feb of maart terug? 😉

Bedankt weer voor het uitgebreide verslag en het leesplezier. Fijne laatste dag nog en een goede reis terug.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Het was inderdaad leuk om te lezen.

Bedankt en tot de volgende keer.

Paul

Ik zou het geweldig vinden als je nu stopt met reclame te maken over de Dolomieten. Sssssttt… Is ons plekkie…niet verder vertellen…

Blijft een bijzonder fenomeen hoe de tijd op wintersport ineens 2-3x zo snel voorbij lijkt te gaan. Goede reis alvast gewenst, ben benieuwd hoe Kronplatz vandaag was.

Gang is alles

Leuke verslagen!
Heb ervan genoten.

Dag 17

Kronplatz

Grootste deel van de bagage gisterenavond al gepakt, dus alleen nog de laatste spullen in de auto mikken en op naar Pikolein.

De gelijknamige piste lag er netjes strak bij, dus een mooie warming up. Vervolgens de andere kant op, waar er wederom een wedstrijd gepland stond op de Sorega piste (ja, die hebben ze ook bij Kronplatz). Dus kon ik alleen de Erta piste doen. Omdat er bovenop de piste een zacht laagje lag was deze vandaag wel erg poeslief.

Snel door dan maar met wat uitstapjes naar Sylvester. Die had het zelfde laagje en daarnaast bovenop de piste ook veel mensen. Het was een druk dagje. Bij de eerste afdaling daar ben ik ontsnapt aan een fors ongeval. Omdat ik om iemand die voor mij uit skiede heen stuurde moest ik wat meer naar links en terwijl ik weer draai voel ik iemand mij heel lichtjes schampen die vol ende loodrecht naar beneden aan het vliegen is. Iets later nog een tweede die zo de piste af vloog. Beiden absoluut geen techniek en duidelijk ook geen verstand. Zoiets zie je nog wel eens op Winterberg…

Oostblokkers, geen communicatie mee mogelijk. Ik hoop maar dat hij zelf heeft beseft hoe extreem fout dit af kan lopen, voordat hij met zijn neus letterlijk op de feiten wordt gedrukt.

Een beetje de berg rond gegaan (eerst tig keer de ene piste, dan weer de volgende piste, enz) en pas om 14.45u gaan lunchen (eerder was er geen mogelijkheid).

null

null

De laatste dode koe deze vakantie:

null

Nadat de dode koe de (voorlopige) eindbestemming had bereikt weer door naar San Vigilio en daar nog een paar pistes gedaan voordat de liften dicht ging en de laatste afdaling een feit werd, uiteraard weer Pikolein (anders is het zo’n eind lopen naar de auto).

null

En dat was het dan alweer. Inclusief december 35 dagen geskied. 3.517,1 km. Al is de app het daar niet helemaal mee eens, die staat nog op 32 dagen (en 3.207,5 km). Italianen en elektronica.

O ja, de ski’s zijn afgeleverd. Helaas ergens in Brixen. Dat kunnen Italianen dus ook niet zo heel goed.

Ik laat Italië achter met mooi weer voor de geluksvogels die de komende week mogen skiën. Dat ze er van mogen genieten.

Op de terugweg door Oostenrijk blijkt Oostenrijk ineens veel witter te zijn geworden (laat Sylvana het maar niet horen) en het sneeuwde zelfs nog op de Fernpass. Dus ook voor de Oostenrijksgangers komt het allemaal goed (sneeuwtechnisch, zontechnisch heb ik mijn grote twijfels).

Per 21u staat de auto aan de (gratis!) lader en heb ik mijn intrek genomen in een hotel ten zuiden van Stuttgart (vlakbij de outlet, maar dat verzwijg ik maar even, want anders moet ik bekennen dat ik over het hoofd heb gezien dat die op zondag dicht is).

Morgen nog iets van 5,5 uur rijden.

Het was weer een waar genoegen. Als alles goed is in maart nog een kortere trip naar Italië en dan met mijn vrouw. Kortom, het duurt nog extreem lang voordat ik weer mag.

zucht

Wederom bedankt DSvier. Dat je ons weer hebt laten meegenieten van je avonturen. Heel mooi dat dit doet iedere keer. Je zou commissie kunnen vragen bij Dolomiti Superski voor al je reclamewerk. Of op z’n minst een seizoenspas moeten krijgen.
Ik ga begin en eind maart nog twee keer die kant op. Dus nog net zo extreem lang wachten als jij…

*bericht bewerkt door Matthieu op 28 jan 2023 22:23

Aftellen maar!

wow wat heerlijk… 17 dagen in Italië skien… kijk nu al uit naar de carnavalvakantie… dan mogen we pas weer…

Bedankt voor het delen van alles rondom jouw trips. Erg leuk en leerzaam om te volgen!

Ga het missen DSvier, was wel een vast puntje om naar uit te kijken (bijna) elke dag ;-) Leuke anecdotes, tagliatas en dolces, veel piste km’s en fantastische foto’s!

Als je die 35 dagen skieen nu even overloopt (morgen tijdens de 5,5 uur rijden) wat zijn de uitschieters (zowel toppers als negatieve punten, en anecdotes)? Meestal glijdt (excuse the pun) het allemaal wat in en over elkaar na een tijd, maar die uitschieters die blijven!

Trouwens 35 dagen skieen, 't zijn hier over 't algemeen zowiezo al wintersport fanatiekelingen, maar ik denk niet dat er zo erg veel zijn die aan jou dagen skieen komen, laat staan km stand. Ik ben al wat vooruit aan 't tellen, maar aangezien mijn seizoen eind maart eindigt (omdat ik in April in Belgie ben), ga ik me toch moeten reppen ;-)

Guida con prudenza, e forse ci incontrerò l’anno prossimo. Ciao!

*bericht bewerkt door Asterino op 29 jan 2023 22:53

Dag 18

Overpeinzingen en terugreis.

Over de terugreis kan ik vrij kort zijn, want dat was deze ook. Wat is rijden op de zondag toch een genoegen. Op zaterdag ongeveer 4 uur in de auto om in de buurt van Stuttgart te geraken (prima hotel in een voormalig bioscoop). En op zondag twee keer 2 uur gereden en ruim 20 minuten laden (=lunch). Veel stukken echt goed door kunnen blazen, meestentijds de auto laten rijden (dat is maximaal 140 km/u).

De overpeinzingen dan:

  1. Rokers in de lift. En nee, ik doel niet op een open lift, maar gewoon in een gesloten gondel. Er schijnen malloten te zijn die denken dat het met een e-sigaret doodnormaal is. De eerste keer ruzie gekregen met wat oostblokkers aangezien een ‘dame’ uit hun gezelschap zat te roken en ik verzocht om daarmee te kappen. Kennelijk vonden ze zichzelf geen ‘white trash’ (in mijn verdediging, ik had alleen maar gezegd dat ze zich als white trash gedroeg). Maar op de laatste dag kwam het nog een keer voor, al vroeg deze (zo te horen) Portugees of ik er bezwaar tegen had. Hij leek overigens niet blij met mijn antwoord.

  2. Tweede helft van januari is een stuk drukker lijkt het. Of dat nu komt doordat Oostenrijk met gebrek aan sneeuw te kampen had? Ik denk het eigenlijk niet. Het publiek was daarvoor te significant veranderd. En ik vind het zelf niet bepaald een enorme verbetering. De drukte uiteraard niet, maar dat er ook andere mensen moeten skiën om al die liften te laten draaien snap ik. Meer het soort publiek. Het gaat iets meer de richting op van Winterberg. In de zin van: geen rekening houden met de omgeving (niet alleen op de piste, in het appartementencomplex waar ik op het laatst zat had ik de laatste twee dagen over de gangen rennende en schreeuwende kinderen tot een uur of 11 in de avond). Met als uitschieter die gast die mij zo een langdurige afwezigheid had kunnen bezorgen, wederom op de laatste dag. Daarom zou ik eigenlijk het wel goed vinden als Dolomiti Superski ook daadwerkelijk controleert of je goed verzekerd bent voor aansprakelijkheid en bij gebrek daaraan je dat moet regelen via hen. Al zal dat wel lastig zijn.

Je hebt toch een enorm probleem als de persoon die je aanvliegt de bekende kale kip is (als ze al niet vluchten, want dat lees je ook zeer geregeld).

  1. Hoeveel meer Dolomiti Superski wel niet te bieden heeft naast het Sella gebied. Ik neem even mijn goede vriend als voorbeeld die samen met zijn vriendin naar Canazei ging. Zijn vriendin komt overal wel vanaf, maar niet altijd van harte. Dus hele lange tochten zijn voor haar eerder iets om tegen op te kijken, dan naar uit te kijken.

Als je geen lange tochten gaat maken, dan is het Sella gebied bepaald geen logische keuze. Het is er druk, de prijzen liggen daardoor ook hoger. En ook als je bij een ander gebied zit kun je altijd nog een keer naar het Sella gebied. Zo ben ik zelf begonnen. In Welschnofen en dan van daaruit af en toe naar Lupo Bianco rijden om de Sella Ronda te doen.

Voor diegenen die geen auto bij zich hebben is Pozza of Moena een prima plek om te zijn. Van daaruit kan je gemakkelijk richting de Sella Ronda skiën, maar heb je ook de rustiger gebieden beschikbaar met de bus.

De mooiste dagen heb ik toch juist gehad bij de kleinere gebieden: Civetta, Carezza, oude deel Cortina. Alpe Cermis dit jaar niet gedaan, maar is ook zo’n gebied wat echt leuk is. Voor volgend jaar overweeg ik dan ook wat minder te bivakkeren aan het Sella gebied en meer daarbuiten.

  1. De beschikbaarheid van laadpalen. Waar je 5 jaar geleden nog van wandcontactdozen afhankelijk was heb je nu in vrijwel ieder dorp laders. Meerdere. En zeer vaak ook nog een snellader. En hoe recenter, hoe sneller. Cortina heeft al vrij lang een snellader en die doet dan maximaal 50 kW. Maar bij Pikolein staat een 100 kW lader. En op loopafstand van het hotel in Welschofen waar ik altijd verblijf een 75 kW (op de parkeerplaats bij de lift vanuit het dal).

Maar ook veel hotels hebben eigen laders. Al vragen ze daar soms wel bizarre bedragen voor (80 ct per kWh, terwijl publiek snelladen gewoon goedkoper is). En soms is het dan weer gewoon gratis.

  1. Highlights (December en Januari samen)

Pistes:

Piz La Ila - Alta Badia
Sylvester - Kronplatz
Holzriese II (de steilste van de dolomiten nu Forcella Staunies dicht is) - 3 Zinnen
Olympia Stratofana - Cortina d’Ampezzo
Re Laurino (maar dan wel tot aan het dal) - Carezza

Eten:

Corones - Kronplatz
Baita Pra Valentina - Selva/Wolkenstein
Hennenstall - Carezza
Baita Passo Feudo (voor pizza) - Predazzo
Inalto Alfio - Passo San Pellegrino

Leukste dorp:

Cortina d’Ampezzo

Hotels:

Hotel Central - Welschnofen
Hotel Royal - Obereggen
Hotel Savoy - La Villa
Hotel Ciampian - Moena
Hotel Panda - Cortina

Beste skiservice:

Sport Laurin - Welschnofen

Beetje overdreven:

Aantal dagen sneeuw

Nergens voor nodig:

Afzetting Saslong

Grappig:

Italianen die mij via Messenger benaderen omdat ze zich afvragen hoe je zoveel kan skiën

Minder grappig:

GLS die mijn ski’s niet bezorgt en ze gewoon ergens in Brixen geparkeerd heeft onder het mom ‘kom zelf maar halen’ (euh… nee!).

Toch een beetje dom:

Vergeten dat de liften in Alta Badia al om 16.15u sluiten… het was een mooie taxirit terug.

Erg slim:

Skivakantie in Italië.

Bedankt voor de mooie verslagen en je mooie conclusie op het einde.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie