Might as well face it your addicted to snow, oftewel: the January files

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Mooie Final Conclusion!

Aftellen maar!

Erg slim:

Skivakantie in Italië.

DSvier op 30 jan 2023 12:29

Mja, na je verslagen en conclusies (waarvoor dank en een duim voor de objectiviteit) ben ik toch nog minder geneigd om richting Dolomieten te trekken en ‘blijf’ ik liever hangen in de Vinschgau.
Vooral omwille omdat het kleiner, overzichtelijker, minder Italiaans, minder oostbloks, vriendelijker lijkt. Ik zeg lijkt want ik kan zelf niet vergelijken maar mijn gevoel bedriegt me zelden. 🤔
Smaken en voorkeuren verschillen gelukkig of iedereen zat op een hoopje aan dezelfde koe te knabbelen en da’s ook maar niks.😉
Thx.

*bericht bewerkt door bartvwg op 30 jan 2023 13:02

Bla, bla, bla.

Heb het gevoel dat de 2e helft januari sowieso een stuk drukker is ineens. Lees het hier, ervaarde het zelf en ook van andere mensen uit verschillende skigebieden hoor ik meer drukte. Ik vind het wel opvallend.

@DSvier Mooie verslagen en een leuke conclusie. Veel info gelezen over wat we komende vakantie kunnen doen.

Erg slim:

Skivakantie in Italië.

DSvier op 30 jan 2023 12:29

Mja, na je verslagen en conclusies (waarvoor dank en een duim voor de objectiviteit) ben ik toch nog minder geneigd om richting Dolomieten te trekken en ‘blijf’ ik liever hangen in de Vinschgau.
Vooral omwille omdat het kleiner, overzichtelijker, minder Italiaans, minder oostbloks, vriendelijker lijkt. Ik zeg lijkt want ik kan zelf niet vergelijken maar mijn gevoel bedriegt me zelden. 🤔
Smaken en voorkeuren verschillen gelukkig of iedereen zat op een hoopje aan dezelfde koe te knabbelen en da’s ook maar niks.😉
Thx.

bartvwg op 30 jan 2023 13:00

Na een aantal jaren Sulden, zijn we in 2019 voor het eerst in Alta Badia geweest. Eerlijk gezegd bevalt het ons in Alta Badia veel beter. Overigens best veel Nederlanders in Sulden in de voorjaarsvakantie is ons altijd opgevallen. De skiklasjes van onze kinderen bestonden vooral uit Nederlandse kinderen, terwijl in Alta Badia het voornamelijk Italianen en Duitsers waren.

Erg slim:

Skivakantie in Italië.

DSvier op 30 jan 2023 12:29

Vooral omwille omdat het kleiner, overzichtelijker, minder Italiaans, minder oostbloks, vriendelijker lijkt. Ik zeg lijkt want ik kan zelf niet vergelijken maar mijn gevoel bedriegt me zelden. 🤔

bartvwg op 30 jan 2023 13:00

Tja Bart, aan dat “minder Italiaans” kan je natuurlijk weinig veranderen in ITALIE ;-) Voor de rest hangt het ook erg af waar. Alle gebieden rond de sella zijn druk, (buiten misschien Arabba), en als je kleiner, overzichtelijk en weinig volk wilt zijn er veel gebieden (die DSvier trouwens allemaal heeft aangedaan) ;-)

Tja Bart, aan dat “minder Italiaans” kan je natuurlijk weinig veranderen in ITALIE ;-)

Asterino op 30 jan 2023 15:26

Ha, ha, ja hoor, zover ben ik nog mee. 😁

Bla, bla, bla.

@DSvier: proficiat met het het veroveren van de eerste plaats in de rangschikking!

Mathijs! op 23 jan 2023 22:02

Terugveroverd. ;)

Maar ergens begin februari ga ik die weer kwijtraken. Lokalen die vrijwel iedere dag skiën hou je niet achter je. Zelfs niet als je zo gek bent als ik. ;)

DSvier op 23 jan 2023 22:22

Waar is deze rangschikking te zien? Op skiline.cc kan ik enkel top 100s van losse gebieden vinden.

Gang is alles

@DSvier: proficiat met het het veroveren van de eerste plaats in de rangschikking!

Mathijs! op 23 jan 2023 22:02

Terugveroverd. ;)

Maar ergens begin februari ga ik die weer kwijtraken. Lokalen die vrijwel iedere dag skiën hou je niet achter je. Zelfs niet als je zo gek bent als ik. ;)

DSvier op 23 jan 2023 22:22

Waar is deze rangschikking te zien? Op skiline.cc kan ik enkel top 100s van losse gebieden vinden.

Jesper op 30 jan 2023 16:37

Dolomiti superski, moet je wel een account aanmaken. Onze DSvier staat helemaal aan de top vd km’s geskied ranking. Ter vergelijking ik heb als local tot hiertoe 16 dagen geskied en een 600km, mijn EGO wilt niet toegeven dat ik een mindere skier ben, dus ik steek het maar op die kleine terrorist van 4j die meestal meegaat en wat trager skiet! ROFLOL

Is een keer 100km skieen, is al best best pittig, maar doenbaar als je goede benen hebt en wat ervaring, maar dat ELKE dag doen, en meer dan een maand lang… hoedje af. Snap best dat er locals heb contacteren.

[afbeelding verwijderd op verzoek van de poster]

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 01 feb 2023 11:42: afbeelding verwijderd op verzoek van de poster

Nog een aanvulling, aangezien ik er deze ochtend wel om moest lachen.

Ik heb dus bij SnowInn een set ski’s besteld op zondagavond 22 januari. Deze zouden worden bezorgd op 24 of 25 januari aldus SnowInn.

Omdat deze ergens in een depot in Brixen geparkeerd waren toen ik alweer op de weg terug was en SnowInn alleen maar geld terug kan geven, in plaats van de ski’s elders bezorgen heb ik elders dezelfde set besteld.

Bij SportExpressGmbH bestelde ik de set maandagavond 30 januari. Deze zouden worden bezorgd tussen 3 en 9 februari, aldus SportExpress.

Van beiden krijg ik vandaag te horen dat de ski’s later vandaag zullen worden uitgeleverd.

Overigens: beiden middels GLS. Maar wat een verschil in levertijd… 2 dagen vs 10 dagen.

En dan te bedenken dat ik in eerste instantie heb gekozen voor SnowInn, omdat die de kortere levertijd hadden.

O well…

Plaats een reactie