Gezocht: goed beginnersgebied met beperkte ski ervaring

Ponte di Legno - Passo Tonale. Opklimmen liften van klein naar groot. Topskigebied om met kleine stappen telkens te groeien…

Ehrwald. Voldoen ook aan jou wensen

Ehrwald ,Lermoos ,biberwier in de Zugspitze arena en bij mn dochter die er zit in de skiklas.

Mee eens met Nuet. 1 van de dorpjes van Les Saisies. Heel leuk voor beginners. Ook als beginner kun je daar een leuk rondje maken.
Maar ook gevorderden en vergevorderde kunnen zich er prima vermaken.
Zou graag nog eens terug willen, maar vind de omgeving ook erg mooi!

linda

Ga ik weer, maar Valloire voldoet aan al je eisen. Gezellig knus bergdorp, leuke restaurantjes, rustig, en voor beginner erg interessant omdat je het hele gebied door kunt. Toevallig gisteren nog met iemand over gehad, wij gaan hier ook heen zodat onze beginnende vrienden met ons mee het hele gebied door kunnen.
Hier de pistekaart, de geel gearceerde zijn allemaal blauwe, vriendelijke pistes. En elke top heeft zoals je ziet een blauwe afdaling. Een aantal rode pistes vanaf de lift Montissot zijn ook nog redelijk vriendelijk omdat ze breed zijn.

null

Jools op 18 jan 2023 12:39

Ik lees in een ander onderwerp dat een van deze gearceerde pistes, de Combes, eigenlijk een rode piste zou moeten zijn. Dus toch met een korreltje zou nemen, al spreek ik niet uit eigen ervaring.
@Veen706 : dankbaar voor je onderwerp, ik vind dit perfect aansluiten bij wat ik ook wil.

@Veen706 waar zijn jullie uiteindelijk heen gegaan?

Ski you later!

Ehrwald ,Lermoos ,biberwier in de Zugspitze arena en bij mn dochter die er zit in de skiklas.

gerrit1971 op 23 jan 2023 00:06

Inderdaad, Ehrwald, daar kan je kiezen tussen twee deel gebieden in het dorp. Ehrwalder alm is makkelijk enkele afwisselende afdalingen en heeft eenvoudige dal afdaling.

Wat is het geworden inderdaad?

Ik snap niet dat bijna iedereen met grote gebieden aan komt zetten. Een geheimtip als je veel eenvoudige pistes wilt en geen drukte: Les karellis. Een gebied met net goed en wel 50km piste, ruim groot genoeg voor een beginner. Eenvoudige blauwe en groene pistes tot aan het dorp. Doordat het gebied zeer weinig toeristenbedden heeft is het er altijd rustig, ook in de vakanties. Door de hoge ligging op het noordoosten is het altijd mooi wit tot in het dorp.

Matthias123 op 18 jan 2023 22:06

Maar Les Karellis is dan ook totaal niet een dorp of gezellig, maar een functioneel klein (zeer saai) skistation. Zeker wel een goede tip om rustig te kunnen skiën in Hoogseizoen , mits je er tussen kunt komen, wordt echt beheerst door de Franse markt.

Derhansel op 18 jan 2023 22:45

Ik ben eens aan het kijken gegaan naar rustige skigebieden en het lijkt wel of Les Karellis beheerst wordt door de vakantieparken die dus allemaal volpension aanbieden (Arc en Ciel, Les Carlines, Villages Club du Soileil, Azureva,…). Inderdaad, de Franse markt, maar wel perfect boekbaar (mits je de Franse taal machtig bent). Die clubs hebben allemaal wel een bar ook en dan het obligate Scoutstoneelentertainment waarbij er veel te veel Frans veel te hard door de micro galmt.

Het lijkt wel of Les Karellis zich echt op families smijt (is bv ook autovrij), die zijn per definitie (ik heb drie kinderen dus spreek uit ervaring) niet echt geïnteresseerd in heel veel nachtleven en het ontbreken van horeca wordt precies opgevangen door die clubs, waar iedereen blijkbaar 's middags ook zit te eten wegens vol pension. Het station is ook klein genoeg om telkens terug te keren hiervoor.
Qua sfeer en gezelligheid lijkt me dit te evennaren van de Parijse voorsteden (beueueuhhhh dus) gezien de betonstructuur.

Afin ja, het is eten uit een trog natuurlijk en misschien wil ik op mijn leeftijd wel iets culinairder, maar wie kinderen heeft lijkt me Les Karellis wel interessant.

Heb ik een goed beeld geschetst van dit “dorp”?

Ik ben twee weken geleden nog in Lermoos, Biberwier en Ehrwald geweest maar zou een beginner eerder de Steinplatte aanraden. Vooral de lange brede piste aan de Duitse kant is ideaal. En als je snel leert zijn de pistes aan de Waldring kant maar 1 lift verder.

@Veen706 Wij zijn twee weken geleden in Obertauern (Oostenrijk) geweest samen met een stel dat voor het eerst op wintersport ging. Voor hen was het belangrijk dat er genoeg blauwe pistes waren. En die zijn er in Obertauern zeker! Van glooiende blauwe (oefen)pistes tot iets donkerder blauw. Het is ook mogelijk om met enkel blauwe pistes volledig om het dorp heen te skiën. Je kunt dus, ook als beginner, genoeg van het skigebied zien. Obertauern biedt ook leuke berghutten/-restaurants en barretjes om wat te drinken. Wij hebben echt genoten van onze wintersport daar!

Plaats een reactie