Hoe laat ga je rijden en waar naartoe?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Gisteren om 12.00 uur gaan rijden, nadat we de kids uit school hadden gehaald. Zijn om 23.15 uur aangekomen op de plaats van bestemming (Ehrwald). We hebben in totaal zeker 1,5 uur file gehad en ook veel langzaam rijdend verkeer. Ook heeft het nagenoeg heel de weg geregend. We hebben wel eens een prettigere reis gehad. Maar goed, we zijn er weer en zijn de reis alweer vergeten.

Vandaag de skipassen en de ski’s van de kinderen halen en weer lekker genieten.
De vooruitzichten voor komende week zien er prima uit.

Niet lullen, skiën!!!

Wij zijn net (half 9) vertrokken vanuit omgeving Amsterdam, we hopen een beetje achter de files aan te rijden. We moeten maar 850 km (Oberjoch De), hopen rond etenstijd aan te komen. Ik zal laten weten hoe de reis is verlopen 👍

Wij gaan geheel de andere kant op, Wallis Zwitserland.
Vanmiddag om 15:00 vertrokken. Wat een drukte op de Nederlandse wegen! Niet normaal. Van Amsterdam tot Maastricht 1,5 uur vertraging.
Eenmaal de grens over was het rustig, nu rijden we al een paar uur over vrijwel lege wegen (Luxemburg, Metz, Strassbourg). Zo overnachten bij Mulhouse.
Rustig, goed zicht, prima dit.
Morgenochtend moeten we dan nog 3,5 uur. Nog voor lunchtijd staan we hopelijk op de ski’s. Zin in!

Goede reis allen, fijne vakantie!

Marije77 op 24 feb 2023 23:25

Nog een uurtje! Net voorbij meer van Genève en het is zo heerlijk rustig op de weg.
Om 11 uur staan we op de ski’s!

❄️

Vanochtend 10.30 vertrokken uit Houten, via 61 richting Bregenz, nu vlak voor Stuttgart

Vanmorgen om 04.15 vertrokken uit de buurt van Haarlem. Met wat korte plaspauzes en een pitstop bij de grote gele M. waren we zonder noemenswaardig oponthoud rond 13.30 in ons overnachtingshotel vlakbij Kufstein. Rondje door het dorp, taartje gegeten, biertje gedronken. Net bij de lokale pizzeria wat gegeten en vanavond vroeg naar bed. Morgen om 07.00 u. Ontbijt en dan nog ongeveer een uurtje naar Mayrhofen.

rcpk op 24 feb 2023 19:31

Dit ga ik volgende keer ook doen. Wij hebben onze zoon vanmiddag om 12u uit school gehaald in de buurt van Haarlem en om 1230 reden we weg, ik had stille hoop het eerste stuk goed door te kunnen rijden. Richting Arnhem was al een file dus Maps gevolgd en via Eindhoven gereden, ondertussen bleek er een ongeluk op de a67 richting Venlo te zijn dus uiteindelijk via Roermond de 4 gepakt richting de 3 waar de ellende met baustelles, ongelukken en vooral veel regen lekker doorging… We waren uiteindelijk om 21 u in ons hotel hier vlakbij nürnberg. 12u 's middags vertrekken klonk mij wel mooi voor een stuk van 650km maar helaas…

Morgen rond 715 in de auto en hopen op een beter verloop maar ik ben bang dat münchen nog wel flinke druk zal zijn. Maar goed… Zondag staan we in ieder geval in de sneeuw en volgend jaar plan ik het weer anders.

Martin9 op 24 feb 2023 22:40

Toevallig had onze zoon vrijdag een studiedag, dus dat kwam goed uit. Met de kerstvakantie hebben we hem op vrijdag ziek gemeld. Niet helemaal hoe het heurt, maar hij is verder nooit ziek of afwezig, dus dat is dan maar een keer zo. 😇

*bericht bewerkt door rcpk op 25 feb 2023 17:03

Vanmorgen om 3 uur vertrokken uit raalte, bij oberhausen de eerste file te pakken, daarna stuurde de tomtom ons via Stuttgart naar Tannheim, slechts 20 min file, en een mooi pak verse sneeuw!

Afgelopen nacht om 01.00 vertrokken en 9.00 uur later in Stubaï dal aangekomen. Gezien de drukte op de weg in Nederland en begin van Duitsland niet verwacht maar prima verlopen.

Vanochtend 10.30 vertrokken uit Houten, via 61 richting Bregenz, nu vlak voor Stuttgart

Mathijs6 op 25 feb 2023 16:23

Net om 18.50 aangekomen in Hohenems, prima reis. Morgen laatste stuk naar Mellau.

Wij zijn om 10 uur vertrokken vanuit het groene hart, 19 uur aangekomen bij ons overnachtingshotel in München. Vond het vrij rustig op de weg. Uurtje van München nog laatste stop gemaakt, zonder sneeuw. Maar daarna het laatste stuk dikke sneeuwval.

null
null

null

Het was gisteren een pittige rit. Om 10:15 vertrokken uit het groene hart en 12u later in Salzburg. Eerste stuk erg druk en slecht weer. Daarna via a4 en 45 en 3 als een speer, maar vanaf het diner bij Nürnberg regen, slecht zicht en slipgevaar. Dus veel 80 en 100 gereden. Was bekaf.

Wij hebben er 10.5u over gedaan.

Vanmorgen om 9u vertrokken en om 19.30u in Saalfelden.
Viel me mee. Wat korte files bij baustelle en sneeuwval. Verder reed t lekker door. Laatste uurtje van de snelweg af was t ook nog wel wat druk

Wij zijn net (half 9) vertrokken vanuit omgeving Amsterdam, we hopen een beetje achter de files aan te rijden. We moeten maar 850 km (Oberjoch De), hopen rond etenstijd aan te komen. Ik zal laten weten hoe de reis is verlopen 👍

Andereja op 25 feb 2023 08:41

Eén noemenswaardige file gehad, combi van werkzaamheden en een auto met pech op de linker rijstrook. Halfuur vertraging, we waren er in 9,5 uur. Voor herhaling vatbaar!

Vannacht vertrokken om 01:45u
Tot nu toe een verademing om op zondag te rijden. Ondanks een heel naar stuk op de 3, zo’n 30km voor Frankfurt, ineens veel sneeuw op de weg en spekglad. Nu nog 300km tot Söll.

Voor de mensen die 's nachts rijden (en dan bedoel ik echt wel 01u00 en zo, niet 's ochtends rond 05u00), hebben jullie geen schrik om in slaap te sukkelen onderweg? Zelfs overdag slaat het monotone toe en moet ik soms mijn aandacht erbij houden.

Kunnen jullie dan ook snel recupereren zodat je niet met een soort jetlag zit de eerste dagen? Benieuwd…

Voor de mensen die 's nachts rijden (en dan bedoel ik echt wel 01u00 en zo, niet 's ochtends rond 05u00), hebben jullie geen schrik om in slaap te sukkelen onderweg? Zelfs overdag slaat het monotone toe en moet ik soms mijn aandacht erbij houden.

Kunnen jullie dan ook snel recupereren zodat je niet met een soort jetlag zit de eerste dagen? Benieuwd…

King_of_the_Wedge op 28 feb 2023 10:19

Geen enkel probleem mee, ik zorg wel dat ik op voorhand genoeg geslapen heb, meestal ben ik rond 20u al aan het maffen en dan word ik rond 01 à 02u vanzelf wakker. Het enige wat ik dan moet doen is opstaan, wassen, auto volsmijten en vertrekken na een koffietje. (en de Grote Baas uit bed sleuren als ze eens mee mag :p)

De dag van aankomst 's avonds gewoon op tijd gaan slapen maar dat doe ik anders ook.
Geen echte last van vermoeidheid, ik heb een flexibel slaappatroon.

En verder zijn de lange rechte stukken op de autobahn ideaal voor een powernapje.

Dat laatste is een flauw grapje. ;)

Bla, bla, bla.

Voor de mensen die 's nachts rijden (en dan bedoel ik echt wel 01u00 en zo, niet 's ochtends rond 05u00), hebben jullie geen schrik om in slaap te sukkelen onderweg? Zelfs overdag slaat het monotone toe en moet ik soms mijn aandacht erbij houden.

Kunnen jullie dan ook snel recupereren zodat je niet met een soort jetlag zit de eerste dagen? Benieuwd…

King_of_the_Wedge op 28 feb 2023 10:19

Wij rijden (met Krokus) altijd door rond 21u. Mij echtgenote rijdt tot ca. middernacht. Ikzelf ‘rust’ dan echt: podcast luisteren, lekker ontspannen achterover leunend, dikwijls een echt dutje. Om middernacht neem ik uitgerust en vol ‘goesting’ over. Tegen de ochtend beslissen we of er een ‘powernapje’ nodig is rond 06u of niet. Doen we al jaren. Rustig cruisend op de rechterrijstrook, bevalt prima. Zelf heb ik geen last van indommelen. Juiste muziek op en een blikje red bull helpen daarbij.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Voor de mensen die 's nachts rijden (en dan bedoel ik echt wel 01u00 en zo, niet 's ochtends rond 05u00), hebben jullie geen schrik om in slaap te sukkelen onderweg? Zelfs overdag slaat het monotone toe en moet ik soms mijn aandacht erbij houden.

Kunnen jullie dan ook snel recupereren zodat je niet met een soort jetlag zit de eerste dagen? Benieuwd…

King_of_the_Wedge op 28 feb 2023 10:19

Wij vertrekken voor de wintersport ook altijf om 02:00. Ik sliep vorige week om 19:30 al, dat is wel noodzaak. Kinderern (3stuks) in bed en ik er gelijk achteraan… Wij komen bij Bocholt de 3 op en zijn met een uur bij Oberhausen. Daar slaapt iedereen alweer incl de bijrijder. Rond Frankfurt worden de eerste oogjes open gedaan door de bak licht die het vliegveld de auto instuurt… Vorige week gewoon de 3 gevolgd nurnberg (soms pakken we bij wurzburg de 7). rond 8:00 op de 99 en daar werd het voor t eerst druk. munchen zuid was file rijden, bij rosenheim de linker baan langs de afslag Inntal maar helaas vlak voor Chiemsee een kop-staart botsing en een file van bijna een uur. Wij stonden halverwege dus de mensen achter ons stonden er nog langer in… Na salzburg was het vrij baan en heerlijk cruissen naar Villach en om 14:00 stonden we bij de supermarkt in hermagor voor de boodschapjes (biertjes, schnaps etc), gelijk de skipassen geregel;d en de huur spulletjes opgehaald om vervolgens het appartement te bekijken… Na de pizza in het plaatselijke restaurantje lag ik (chauffeur) om 9:00 in mn bed…

Ik vind het stuk vanaf 05h tot 06h als het nog net geen licht wordt en alles in de auto stil is, het lastigste. Meestal is dat goed op te vangen met voldoende rust in de week vooraf en op tijd naar bed de avond van te voren. Ik had nu voldoende slaap gehad en kon heerlijk rustig doorrijden, als ik een keer niet de slaap kan vatten de avond van te voren dan kan het ook maar zo zijn dat we later vertrekken…

In de zomer vertrekken we vaak om 04h, met dezelfde reden: kinderen slapen bij oberhausen en als ze wakker worden dan zijn we al zo goed als in Frankrijk…

Terugweg hebben we 11,5uur over gedaan (1050km), bij salzburg werd het druk, we zijn eraf gegaan ri Wenen, binnendoor naar de 94, vrij snel weer afgeslage ri Vilsbiburg en dan pakje al heel snel een heerlijk rustige autobah naar regensburg, waar we de 3 naar Oberhausen al oprijden… Bij Frankfurt toch nog de 45 op en via de 4 naar Keulen… 11,5uur (7:30 tot 19:00) reizen waren we weer thuis!

Plaats een reactie