Ski’s op piste bij berghutten en lift uitgang niet vrij houden

Overigens rijden we op het moment ergens tussen Karlsruhe en Stuttgart en het aso-gedrag op de piste vertonen de Nederlanders hier ook op de weg… Op het laatste moment ertussen wurmen, rechts inhalen, bumperkleven: ik zie het ene na het andere gele nummerbord flink onbeschoft rijden.

Of je je ergert is nog altijd een keuze. Je kan ook denken: ‘ik zou het anders doen’ en lekker weer verder genieten van je vakantie.

Mirjam_Veen op 03 mrt 2023 22:03

Tenzij je door andermans stommiteiten ineens geen vakantie meer hebt…

Als iedereen die zich zo aan anderen ergert nou gewoon eens de knop om zou zetten en dankbaar is voor het moment: je staat verdorie lekker op je skietjes in een mooie laag sneeuw en met een beetje geluk een zonnetje op je gezicht. Geniet en wees dankbaar!! Je bent echt bevoorrecht!

Mirjam_Veen op 03 mrt 2023 21:40

Als iedereen rekening houdt met anderen hoeft niemand zich te ergeren. Ergeren is een gevolg, geen oorzaak.

Vinci69_ op 03 mrt 2023 21:50

Er zijn nu eenmaal mensen die zich altijd wel aan iets moeten ergeren. Je bent zelf toch echt wel de oorzaak als je jezelf altijd en overal onnodig gaat lopen ergeren en druk maken.

Overigens rijden we op het moment ergens tussen Karlsruhe en Stuttgart en het aso-gedrag op de piste vertonen de Nederlanders hier ook op de weg… Op het laatste moment ertussen wurmen, rechts inhalen, bumperkleven: ik zie het ene na het andere gele nummerbord flink onbeschoft rijden.

ankiepankie op 04 mrt 2023 08:52

Het zou natuurlijk kunnen dat die rechtsinhalers en bumperklevers zich al een tijdje groen en geel zitten te ergeren aan de onbeschofte, onnodig linksrijdende gele platen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Overigens rijden we op het moment ergens tussen Karlsruhe en Stuttgart en het aso-gedrag op de piste vertonen de Nederlanders hier ook op de weg… Op het laatste moment ertussen wurmen, rechts inhalen, bumperkleven: ik zie het ene na het andere gele nummerbord flink onbeschoft rijden.

ankiepankie op 04 mrt 2023 08:52

Het zou natuurlijk kunnen dat die rechtsinhalers en bumperklevers zich al een tijdje groen en geel zitten te ergeren aan de onbeschofte, onnodig linksrijdende gele platen…

Shane op 04 mrt 2023 10:14

Niet specifiek, het is vooral op drukke stukken waar ik ze enorm zie bumperkleven en die auto’s voor hem rijden ook maar gewoon in een rijtje achter anderen aan dus het kleven levert ook niets op. Plus in een file ergens ertussen drukken waar eigenlijk geen ruimte is, levert weer een hoop remmende auto’s (en dus nog meer vertraging) op.

Tja What else is new @Ankiepankie . Nederlanders hebben nu eenmaal geen geduld, ergeren zich heel snel en voelen zich snel tekort gedaan door anderen en willen daar vervolgens weer wat aan doen. Daarom pik je ze er ook zo uit in rijen overal ter wereld en inderdaad op de Autobahn :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

@evr66

Wel jammer dat je het dan lijkt te wijten aan iemand die op een lullige plek stopt…

evr66 op 04 mrt 2023 06:52

null

Onderaan een stijle piste, op een pad, in de buitenbocht, achter een heuvel, naast een net dat geplaatst is om skiërs te behoeden van de piste af te skiën… Ja, ik ging te hard, maar veel slechter had hij het toch niet kunnen uitkiezen…

Nu ben ik wel benieuwd, jij komt vanaf die
Linker piste van onderaf gezien? Dan zie je hem toch gewoon ruim van tevoren staan? Tenzij je hem heel kort de bocht om wil zetten (zeg maar bij de staart van de pijl door de binnenbocht), maar dat lijkt me geen handige keuze, gewoon vol een blinde bocht in 😉

Wel mazzel met dat hekje 😉

Edwin van Riel

Nu ben ik wel benieuwd, jij komt vanaf die
Linker piste van onderaf gezien?

Klopt. En bedenk, ik kom die heuvel over met 70, zet (van bovenaf gezien) de bocht in naar rechts om linksom weer op het rechte stuk uit te komen.

Dan zie je hem toch gewoon ruim van tevoren staan? Tenzij je hem heel kort de bocht om wil zetten (zeg maar bij de staart van de pijl door de binnenbocht), maar dat lijkt me geen handige keuze, gewoon vol een blinde bocht in 😉

Kon door de snelheid mijn ski’s niet krapper de bocht om krijgen, wel ruimer, door het hek dus.
Je kan zien aan de rommel rechts van het hek dat ik niet de eerste was die er uit was gevlogen.

Wel mazzel met dat hekje 😉

evr66 op 04 mrt 2023 15:49

Zeker mazzel, ook dat ik niets had. Ik had het hele hek er uit geskied. Later hadden ze die kant waar de pijl vandaan komt afgezet voor de rest van onze week in Damüls.

@evr66

Wel jammer dat je het dan lijkt te wijten aan iemand die op een lullige plek stopt…

evr66 op 04 mrt 2023 06:52

null

Onderaan een stijle piste, op een pad, in de buitenbocht, achter een heuvel, naast een net dat geplaatst is om skiërs te behoeden van de piste af te skiën… Ja, ik ging te hard, maar veel slechter had hij het toch niet kunnen uitkiezen…

Vinci69_ op 04 mrt 2023 15:42

100% jouw fout gewoon.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou ja, beter dat hekje of desnoods die kerel dan die paal op de voorgrond. Gebeurt je niet nog een keer denk ik. Gewoon pas gas geven als je op een locatie weet wat er haalbaar is en alleen bij voldoende overzicht.

Buiten dat kan sneeuw kwaliteit ook nog eens wisselen, is ie daar erg hard cq ijzig, wordt t nog een moeilijker verhaal om hem er op te houden.

Enige dat ik me afvraag is waarom er op de piste waar jij af komt, niet ff een bordje”langzaam” staat. Er kan van links ook wel verkeer aankomen dat je pas vrij laat ziet.

*bericht bewerkt door evr66 op 04 mrt 2023 16:42

Edwin van Riel

100% jouw fout gewoon.

Shane op 04 mrt 2023 16:11

Zucht. Er was niets gebeurd als die kerel daar niet had gestaan. Denk dat je er bij had moeten zijn om het echt goed te beoordelen. De foto geeft blijkbaar toch een vertekend beeld. En zoals ik al schreef, is het pad daarna gesloten. Echt niet omdat ik de enige was die daar in de problemen kwam. Dat kan je hopelijk wel begrijpen, toch?

100% jouw fout gewoon.

Shane op 04 mrt 2023 16:11

Zucht. Er was niets gebeurd als die kerel daar niet had gestaan. Denk dat je er bij had moeten zijn om het echt goed te beoordelen. De foto geeft blijkbaar toch een vertekend beeld. En zoals ik al schreef, is het pad daarna gesloten. Echt niet omdat ik de enige was die daar in de problemen kwam. Dat kan je hopelijk wel begrijpen, toch?

Vinci69_ op 04 mrt 2023 16:23

Waarom moet je als een jekko met 70 die piste naar beneden komen schieten waar 2 pistes samenkomen en je 0 overzicht hebt? Er had ook gewoon iemand van die andere kant kunnen komen die je niet had gezien omdat je per se met een noodvaart zo’n bocht om moet komen. Je bent geen Remi. Je gaat toch ook niet met een noodvaart een bocht door met de auto waar je geen zicht hebt, dat doe je gewoon niet. Net zoals je niet met een bloedgang over een kruispunt schiet. Dit is gewoon je eigen schuld hoor. Zou is goed zijn als mensen meer naar zichzelf kijken ipv steeds naar anderen te wijzen. Zo’n hek wordt neergezet omdat mensen niet uitkijken, mensen zoals jij dus :p hele reden waarom er o.A ook langzaam borden staan, omdat er meerderen zijn die niet uit kijken en vooral aan zichzelf denken. Ook zelf verantwoordelijkheid nemen zou fijn zijn

*bericht bewerkt door DaphneK op 04 mrt 2023 16:37

Nou ja, beter dat gekke of desnoods die kerel dan die paal op de voorgrond. Gebeurt je niet nog een keer denk ik. Gewoon pas gas geven als je op een locatie weet wat er haalbaar is en alleen bij voldoende overzicht.

Die paal lijkt mij ook harder. Die kerel raken wilde ik ook niet. En achteraf de juiste keuze. En inderdaad ff bijgekomen en stuk rustiger aan gedaan.

Buiten dat kan sneeuw kwaliteit ook nog eens wisselen, is ie daar erg hard cq ijzig, wordt t nog een moeilijker verhaal om hem er op te houden.

Dit is op de hoogst gelegen piste gebeurd, om een uur of 10:00. Dus lekkere harde ondergrond. Heerlijk voor afdaling en carven. De verleiding was me te groot.

Enige dat ik me afvraag is waarom er op de piste waar jij af komt, niet ff een bordje”langzaam” staat. Er kan van links ook wel verkeer aankomen dat je pas vrij laat ziet.

evr66 op 04 mrt 2023 16:15

De passage lijkt langer op de foto dan in werkelijkheid. Met hoge snelheid haal je net een bocht naar links en rechts het is voorbij. Beiden komen vanaf dezelfde piste en je zou alleen in botsing kunnen komen wanneer je met twee skiërs die even snel gaan allebei een kant kiest.
Of met iemand die daar besluit te kamperen… 😏

“Beiden komen vanaf dezelfde piste en je zou alleen in botsing kunnen komen wanneer je met twee skiërs die even snel gaan allebei een kant kiest.”

Das niet waar hè. Iemand die er eerder dan jou in gaat en gewoon wat rustiger skiet, kun je ook gewoon tegenkomen, of moeder met kids die lekker op een stukje rood aan het oefenen zijn.

Hoofdzaak blijft: je eigen snelheid controleerbaar houden (dus fatsoenlijk kunnen remmen, desnoods stoppen) wanneer je niet voldoende overzicht hebt.

Verder heb je hier gewoon 100% mazzel gehad.

Edwin van Riel

Waarom moet je als een jekko met 70 die piste naar beneden komen schieten waar 2 pistes samenkomen en je 0 overzicht hebt?

Gewoon, omdat het kan. Het was erg rustig. We waren juist vroeg die kant op gegaan om daar ff lekker te carven.
En verder graag geen domme opmerkingen meer ja? Ik heb al tig keer nu gezegd dat ik te hard ging.
Lees anders eerst ff de rest van mijn posts voor je weer als een spuit elf reageert.

Ook zelf verantwoordelijkheid nemen zou fijn zijn

DaphneK op 04 mrt 2023 16:33

Dat deed ik toch? Ik offerde mezelf op om die kerel niet te raken! Tjemig Karin… En dat noemt zichzelf gevorderd. Pfff.

100% jouw fout gewoon.

Shane op 04 mrt 2023 16:11

Zucht. Er was niets gebeurd als die kerel daar niet had gestaan. Denk dat je er bij had moeten zijn om het echt goed te beoordelen. De foto geeft blijkbaar toch een vertekend beeld. En zoals ik al schreef, is het pad daarna gesloten. Echt niet omdat ik de enige was die daar in de problemen kwam. Dat kan je hopelijk wel begrijpen, toch?

Vinci69_ op 04 mrt 2023 16:23

Nee, dat is meestal het geval als er iemand aangeskied wordt… Als diegene er niet had geskied of gestaan was er niets gebeurd, maar zucht vooral verder.

I can stick uphill ice, on my saucer...

“Beiden komen vanaf dezelfde piste en je zou alleen in botsing kunnen komen wanneer je met twee skiërs die even snel gaan allebei een kant kiest.”

Das niet waar hè. Iemand die er eerder dan jou in gaat en gewoon wat rustiger skiet, kun je ook gewoon tegenkomen, of moeder met kids die lekker op een stukje rood aan het oefenen zijn.

Die komen daar niet, is te moeilijk. Die kiezen de andere kant van de lift (heerlijk blauwe piste).
De pist was leeg toen we naar beneden ging. De hele piste dus. Het is een rechte rode piste, dus tot aan die passage heb je alle overzicht.

Verder heb je hier gewoon 100% mazzel gehad.

evr66 op 04 mrt 2023 16:46

Zeker. De lol was er dan ook snel af. Kruip niet te vaak door het oog van de naald.

Waarom moet je als een jekko met 70 die piste naar beneden komen schieten waar 2 pistes samenkomen en je 0 overzicht hebt?

Gewoon, omdat het kan. Het was erg rustig. We waren juist vroeg die kant op gegaan om daar ff lekker te carven.
En verder graag geen domme opmerkingen meer ja? Ik heb al tig keer nu gezegd dat ik te hard ging.
Lees anders eerst ff de rest van mijn posts voor je weer als een spuit elf reageert.

Ook zelf verantwoordelijkheid nemen zou fijn zijn

DaphneK op 04 mrt 2023 16:33

Dat deed ik toch? Ik offerde mezelf op om die kerel niet te raken! Tjemig Karin… En dat noemt zichzelf gevorderd. Pfff.

Vinci69_ op 04 mrt 2023 16:47

Domme argumenten van je, lekker op de persoon spelen. Lekker makkelijk hè als je zelf in de fout gaat een vrouw dan gelijk Karin noemen en mijn ski skills naar beneden halen omdat ik je even aanspreek. Triest ben je hoor , en heel laag ga je dan. Ouwe rakker !

*bericht bewerkt door DaphneK op 04 mrt 2023 17:05

Nee, dat is meestal het geval als er iemand aangeskied wordt… Als diegene er niet had geskied of gestaan was er niets gebeurd, maar zucht vooral verder.

Shane op 04 mrt 2023 16:49

Ja en als m’n tante kloten had was het mijn oom geweest.
IK HEB NIEMAND AANGESKIED!!!

Waarom moet je als een jekko met 70 die piste naar beneden komen schieten waar 2 pistes samenkomen en je 0 overzicht hebt?

Gewoon, omdat het kan. Het was erg rustig. We waren juist vroeg die kant op gegaan om daar ff lekker te carven.
En verder graag geen domme opmerkingen meer ja? Ik heb al tig keer nu gezegd dat ik te hard ging.
Lees anders eerst ff de rest van mijn posts voor je weer als een spuit elf reageert.

Ook zelf verantwoordelijkheid nemen zou fijn zijn

DaphneK op 04 mrt 2023 16:33

Dat deed ik toch? Ik offerde mezelf op om die kerel niet te raken! Tjemig Karin… En dat noemt zichzelf gevorderd. Pfff.

Vinci69_ op 04 mrt 2023 16:47

Domme argumenten van je, lekker op de persoon spelen. Lekker makkelijk hè als je zelf in de fout gaat een vrouw dan Karin noemen en mijn ski skills naar beneden halen omdat ik je even aanspreek. Triest ben je hoor , en heel laag ga je dan. Ouwe rakker !

DaphneK op 04 mrt 2023 16:57

Als iedereen nu maar rekening met hem houdt, dan hoeft hij zich niet te ergeren 😂😂😂…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik hoop alleen maar dat je ervan geleerd hebt.

Nee, dat is meestal het geval als er iemand aangeskied wordt… Als diegene er niet had geskied of gestaan was er niets gebeurd, maar zucht vooral verder.

Shane op 04 mrt 2023 16:49

Ja en als m’n tante kloten had was het mijn oom geweest.
IK HEB NIEMAND AANGESKIED!!!

Vinci69_ op 04 mrt 2023 16:59

Nee, je moest zelf de netten in om dat te voorkomen… Maar ik moet toch zeggen, typerender word je gedrag niet voor mensen die de mond vol hebben van fatsoen en “rekening houden met anderen”. Alleen als het jou uitkomt bedoel je dan uiteraard.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als iedereen nu maar rekening met hem houdt, dan hoeft hij zich niet te ergeren 😂😂😂…

Shane op 04 mrt 2023 17:02

Kan je op dit forum niet mensen blokken, zoals op facebook? Zou mooi zijn. Dan hoef ik me niet te meer ergeren aan die bekrompen reacties.

Als iedereen nu maar rekening met hem houdt, dan hoeft hij zich niet te ergeren 😂😂😂…

Shane op 04 mrt 2023 17:02

Kan je op dit forum niet mensen blokken, zoals op facebook? Zou mooi zijn. Dan hoef ik me niet te meer ergeren aan die bekrompen reacties.

Vinci69_ op 04 mrt 2023 17:12

Echt hou op met me hoor. Hahaha, ik lach me helemaal dood. 😂😂😂😂

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het feit dat onze vriend @shane soms (nou ja, regelmatig 😉) een beetje lullig uit de hoek kan komen, wil natuurlijk niet zeggen dat-ie altijd, per definitie, ongelijk heeft 😂😂😂

Edwin van Riel

Als iedereen die zich zo aan anderen ergert nou gewoon eens de knop om zou zetten en dankbaar is voor het moment: je staat verdorie lekker op je skietjes in een mooie laag sneeuw en met een beetje geluk een zonnetje op je gezicht. Geniet en wees dankbaar!! Je bent echt bevoorrecht!

Mirjam_Veen op 03 mrt 2023 21:40

Als iedereen rekening houdt met anderen hoeft niemand zich te ergeren. Ergeren is een gevolg, geen oorzaak.

Vinci69_ op 03 mrt 2023 21:50

😂😂😂😂😂😂😂

Shane op 03 mrt 2023 22:32

Ik kan me niet heugen ooit sneller bevestiging te hebben gekregen van een bepaald waardeoordeel, dat ik heb geveld…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik kan mij zo ergeren aan mensen die perse met zijn 2, 3, 4, 5 of 6en in de stoeltjeslift willen gaan zitten. Alsof je dat ene moment echt nodig hebt om samen te zijn. Dan blijven ze staan bij een poortje en gaan er bv maar 1 of 2 naar de lift…:)

Suzanne4 op 03 mrt 2023 17:19

Tja, dan erger je je dus ook aan mij. Deed dit immers ook met mijn jongste en de twee jongste nichtjes…

Probeer Pétain eens voor de gezelligheid 😂

evr66 op 03 mrt 2023 17:35

Trekt teveel op putain.

Of je je ergert is nog altijd een keuze. Je kan ook denken: ‘ik zou het anders doen’ en lekker weer verder genieten van je vakantie.

Mirjam_Veen op 03 mrt 2023 22:03

Als iedereen die zich zo aan anderen ergert nou gewoon eens de knop om zou zetten en dankbaar is voor het moment: je staat verdorie lekker op je skietjes in een mooie laag sneeuw en met een beetje geluk een zonnetje op je gezicht. Geniet en wees dankbaar!! Je bent echt bevoorrecht!

Mirjam_Veen op 03 mrt 2023 21:40

Als iedereen rekening houdt met anderen hoeft niemand zich te ergeren. Ergeren is een gevolg, geen oorzaak.

Vinci69_ op 03 mrt 2023 21:50

Management les nr 1. Kun je hetgeen je je aan ergert zelf veranderen? Doe dat en stop met ergeren! Kun je dat niet, accepteer het dan en stop met ergeren! Kun je het niet veranderen en niet accepteren? Wegwezen!

Plaats een reactie