Ski’s op piste bij berghutten en lift uitgang niet vrij houden

Enne, als ik dit onderwerp lees, vraag ik mij af waarom mensen eigenlijk op wintersport gaan. Zoveel ergernissen, zoveel frustraties. Blijf toch lekker thuis, dan kom je dat allemaal niet tegen. Zero stress tussen je eigen vier muren.

null

De ene ergert zich aan de andere omdat die zich ergerde aan de eerste die zich aan een ander had geërgerd.
Dit kan wel eens het topic van het seizoen worden 🥳

De ene ergert zich aan de andere omdat die zich ergerde aan de eerste die zich aan een ander had geërgerd.
Dit kan wel eens het topic van het seizoen worden 🥳

Hupla op 04 mrt 2023 17:58

Ofschoon ik me erger aan al die mensen die zich ergeren wou ik deze topic al nomineren voor de “topic van het jaar award”. 😂

Bla, bla, bla.

Ik kan me niet heugen ooit sneller bevestiging te hebben gekregen van een bepaald waardeoordeel, dat ik heb geveld…

Shane op 04 mrt 2023 17:28

Kan me niemand voorstellen bij elk bericht zijn eigen beperking zo duidelijk weergeeft als de jouwe. En dan je eigen bericht nogmaals herhalen. Wat een stumpert ben je dan. Blijkbaar heb je zo weinig inhoud dat je niets beters weet te bedenken. Beetje triest en zielig eigenlijk. Lees is een boek en get a life.

Volgens mij weet je niet helemaal wat een typerend voorbeeld is van Karin, want daar lijken jouw reacties toch echt meer op. Kinderachtig gedrag wel voor een volwassen man

DaphneK op 04 mrt 2023 17:26

Jij behandelt mij respectloos en gaat een beetje zielig doen als ik bij jou hetzelfde doe? Dat is pas kinderachtig. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Ik hoop alleen maar dat je ervan geleerd hebt.

Tiny-M op 04 mrt 2023 17:03

Geleerd heb ik zeker. Blijkbaar kan je niet vertrouwen op het rationeel verstand van sommigen. Ze gaan onbewust op de meeste onhandige plaatst staan. Dus ik moet maar een privé piste huren, meedoen aan wedstrijden of m’n snelheid matigen.

Mooi topic.
Ik erger mij aan mensen zonder zelfreflectie

Ik erger mij nog steeds als mensen stijl schrijven om een bepaalde hellingshoek te duiden! Het is STEIL!!

Wat een hoop ergernissen. Oke ik heb er 1…ik had laatst iemand achter mij in de rij (een rij van enkele minuten dus niet druk) die zat te zeiken dat ik perse samen met mijn kind in de lift wilde. Daardoor stapte ik niet in want mijn zoontje stond achter iemand. Dat mensen het irritant vinden dat je met een groep van 6 personen in 1 keer wilt instappen snap ik, maar tieren omdat iemand op zijn kind wacht vind ik dus ergerlijk. Wij zijn met 4en en komt regelmatig voor dat we door de rij splitsen, maar we zorgen er wel altijd voor dat onze kinderen niet alleen zitten. Als je dan in 1 van de rustigste weken van het seizoen, 3e week januari, dat geduld niet op kunt brengen, zit je wel in mijn irritatie zone ;-)

Verder stoor ik me nergens aan, en geniet ik vooral van de vakantie.

Wat maakt dat er zoveel topics ontsporen op dit forum?

*bericht bewerkt door Frank66 op 04 mrt 2023 19:41

Ik erger mij eraan dat ik zelf nog niet heb gereageerd.🤔

Born to run. B.S.

Probeer Pétain eens voor de gezelligheid 😂

evr66 op 03 mrt 2023 17:35

Trekt teveel op putain.

Ik erger er mij aan dat iemand mijn opmerking PIKT.

King_of_the_Wedge op 04 mrt 2023 17:39
Born to run. B.S.

Boy, that escalated quickly…

*bericht bewerkt door Hessel op 04 mrt 2023 19:56

Als iedereen nu maar rekening met hem houdt, dan hoeft hij zich niet te ergeren 😂😂😂…

Shane op 04 mrt 2023 17:02

Kan je op dit forum niet mensen blokken, zoals op facebook? Zou mooi zijn. Dan hoef ik me niet te meer ergeren aan die bekrompen reacties.

Dan zou dit een héééééél eenzaam forum worden.

Vinci69_ op 04 mrt 2023 17:12
Born to run. B.S.

null

voor Vinci…

Paulr

@Vinci69_ Gedraag je een beetje op het forum. Val mensen niet persoonlijk aan. Ik heb een paar van je reacties onzichtbaar gemaakt.

Click. Click. Peace

@Vinci69_ Gedraag je een beetje op het forum. Val mensen niet persoonlijk aan. Ik heb een paar van je reacties onzichtbaar gemaakt.

Rogier op 04 mrt 2023 20:40

Jammer, werd net amusant, maar mss wel terecht 😂

Edwin van Riel

@Vinci69_ Gedraag je een beetje op het forum. Val mensen niet persoonlijk aan. Ik heb een paar van je reacties onzichtbaar gemaakt.

Rogier op 04 mrt 2023 20:40 [@Rogier](/profiel/rogier)

Je hebt gelijk, maar als mensen zo oneerbiedig aanvallend zijn, terwijl ik al gelijk zei dat ik te hard ging én dat meerdere keren herhaalde, wordt ik beetje moe van dergelijke reacties. Ik hoop daarom dat je die reacties ook hebt verborgen. Zoals die van Shane en DaphneK. Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Zit hier in de hoop wat te leren en waar mogelijk, mijn kennis en ervaring over te dragen. Niet om in herhaling afgezeken te worden terwijl ik het boetekleed al had aangetrokken.

Mss had je beter in het begin de hand in eigen boezem kunnen steken ipv de “schuld” van jouw crash bij een ander te leggen. Dat was een heel stuk leuker over gekomen.

Het hele verhaal over jouw crash begin je nl zo:
“Gisteren gecrasht met +/- 70km/h doordat een jonge Duitser ergens heel ongelukkig was gaan staan.”

Edwin van Riel

Mss had je beter in het begin de hand in eigen boezem kunnen steken ipv de “schuld” van jouw crash bij een ander te leggen. Dat was een heel stuk leuker over gekomen.

evr66 op 05 mrt 2023 07:58

Zoals een fietser die door rood rijdt en wordt aangereden door een automobilist en vervolgens de schuld bij die automobilist legt omdat hij een zwakkere verkeersdeelnemer is terwijl hij zelf de oorzaak is dat hij werd aangereden en blijkbaar vind dat de regels niet voor hem gelden? Dat is een vrijbrief voor dom gedrag. Je gaat toch ook niet fietsen op de Autobahn?
Lijkt mij dat die Duitser in zijn handjes mag knijpen dat ik er voor koos mezelf op te offeren. Als iedereen dat deed waren er nooit botsingen.
Maar goed, hopelijk kom je niet al te veel van die types tegen die op zo’n ‘onhandige’ plaats gaan staan. Anders kunnen ze wel een trein aanleggen om de gewonde skiërs af te voeren.
Wanneer hij op een overzichtelijke plek had gestaan had ik de schuld volledig op me genomen. Nu dus gedeeltelijk. De rechter mag bepalen in welke mate. Niet de mensen op dit forum, die waren er niet bij. En of ik daardoor als onaardig over kom, tja, zal me worst wezen. Zit hier niet voor de likes. Mensen die niet kunnen skiën hebben ook niets te zoeken op een zwarte of rode piste. En als ploegbochten je niveau is, blijf dan op een blauwe piste. Voor je eigen veiligheid en voor die van een ander.

Mss had je beter in het begin de hand in eigen boezem kunnen steken ipv de “schuld” van jouw crash bij een ander te leggen. Dat was een heel stuk leuker over gekomen.

evr66 op 05 mrt 2023 07:58

Zoals een fietser die door rood rijdt en wordt aangereden door een automobilist en vervolgens de schuld bij die automobilist legt omdat hij een zwakkere verkeersdeelnemer is terwijl hij zelf de oorzaak is dat hij werd aangereden en blijkbaar vind dat de regels niet voor hem gelden? Dat is een vrijbrief voor dom gedrag. Je gaat toch ook niet fietsen op de Autobahn?
Lijkt mij dat die Duitser in zijn handjes mag knijpen dat ik er voor koos mezelf op te offeren. Als iedereen dat deed waren er nooit botsingen.
Maar goed, hopelijk kom je niet al te veel van die types tegen die op zo’n ‘onhandige’ plaats gaan staan. Anders kunnen ze wel een trein aanleggen om de gewonde skiërs af te voeren.
Wanneer hij op een overzichtelijke plek had gestaan had ik de schuld volledig op me genomen. Nu dus gedeeltelijk. De rechter mag bepalen in welke mate. Niet de mensen op dit forum, die waren er niet bij. En of ik daardoor als onaardig over kom, tja, zal me worst wezen. Zit hier niet voor de likes. Mensen die niet kunnen skiën hebben ook niets te zoeken op een zwarte of rode piste. En als ploegbochten je niveau is, blijf dan op een blauwe piste. Voor je eigen veiligheid en voor die van een ander.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 08:52

Zie hier het boetekleed…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Toch roept dit hele verhaal wel herkenning op: zijn we niet allemaal wel eens de fout in gegaan? Ik vermoed dat 99÷ van de forumbezoekers ook wel eens zelf de kamikaze is geweest, waar ze nu zelf met het vingertje naar wijzen. En geef je dan toch niet ook iets anders de schuld om je actie te vergoelijken? Ik weet nog heel goed hoe ik jaren geleden in PdS lekker de vaart erin had, ondanks een beetje ijzige condities. Toen er plots een voorligger verscheen was er helaas toevallig een enorm ijzig stuk, remmen lukte niet meer. Dan geef je toch in je 1e opwelling de onskibare ijspiste de schuld. Maar ja, ging zelf eigenlijk ook wel erg hard, voor de wisselende condities. Of een vriend die iemand aanskiede die hij inhaalde: ‘Ik was er al naast hij maakte een compleet onverwachte beweging’, vertelde hij mij later.

Mss had je beter in het begin de hand in eigen boezem kunnen steken ipv de “schuld” van jouw crash bij een ander te leggen. Dat was een heel stuk leuker over gekomen.

evr66 op 05 mrt 2023 07:58

Zoals een fietser die door rood rijdt en wordt aangereden door een automobilist en vervolgens de schuld bij die automobilist legt omdat hij een zwakkere verkeersdeelnemer is terwijl hij zelf de oorzaak is dat hij werd aangereden en blijkbaar vind dat de regels niet voor hem gelden? Dat is een vrijbrief voor dom gedrag. Je gaat toch ook niet fietsen op de Autobahn?
Lijkt mij dat die Duitser in zijn handjes mag knijpen dat ik er voor koos mezelf op te offeren. Als iedereen dat deed waren er nooit botsingen.
Maar goed, hopelijk kom je niet al te veel van die types tegen die op zo’n ‘onhandige’ plaats gaan staan. Anders kunnen ze wel een trein aanleggen om de gewonde skiërs af te voeren.
Wanneer hij op een overzichtelijke plek had gestaan had ik de schuld volledig op me genomen. Nu dus gedeeltelijk. De rechter mag bepalen in welke mate. Niet de mensen op dit forum, die waren er niet bij. En of ik daardoor als onaardig over kom, tja, zal me worst wezen. Zit hier niet voor de likes. Mensen die niet kunnen skiën hebben ook niets te zoeken op een zwarte of rode piste. En als ploegbochten je niveau is, blijf dan op een blauwe piste. Voor je eigen veiligheid en voor die van een ander.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 08:52

Mss gewoon weten wanneer het tijd is om je mond te snoeren….

Toch roept dit hele verhaal wel herkenning op: zijn we niet allemaal wel eens de fout in gegaan? Ik vermoed dat 99÷ van de forumbezoekers ook wel eens zelf de kamikaze is geweest, waar ze nu zelf met het vingertje naar wijzen. En geef je dan toch niet ook iets anders de schuld om je actie te vergoelijken? Ik weet nog heel goed hoe ik jaren geleden in PdS lekker de vaart erin had, ondanks een beetje ijzige condities. Toen er plots een voorligger verscheen was er helaas toevallig een enorm ijzig stuk, remmen lukte niet meer. Dan geef je toch in je 1e opwelling de onskibare ijspiste de schuld. Maar ja, ging zelf eigenlijk ook wel erg hard, voor de wisselende condities. Of een vriend die iemand aanskiede die hij inhaalde: ‘Ik was er al naast hij maakte een compleet onverwachte beweging’, vertelde hij mij later.

MiyukiJan op 05 mrt 2023 09:00

Ik snap wel wat je bedoelt! Maar dat is natuurlijk wel wat anders dan helemaal gaan afgeven op iemand, terwijl je misschien ook naar jezelf kan kijken. En om heel eerlijk te zijn, nee dat heb ik nooit gedaan, ik ski meestal niet eens hard omdat het te druk is en iedereen van alle kanten kan komen en je nog op tijd wilt kunnen remmen en ik ski vaak off piste, daar is niemand om naar te wijzen. Op een piste zijn meerdere mensen en daar moet je dan gewoon rekening mee te houden in mijn mening. Tuurlijk kun je een fout maken, dat is het leven. Maar neem dan ook je eigen verantwoordelijkheid toch. Bovendien wil ik ook zelf niet in het ziekenhuis belanden. Wil nog lang skiën en heb nog een hoop jaren te gaan

*bericht bewerkt door DaphneK op 05 mrt 2023 09:15

Haha en weer die ander natuurlijk: “ En als ploegbochten je niveau is, blijf dan op een blauwe piste. Voor je eigen veiligheid en voor die van een ander.”

Laten we zeggen: als 30 km/h je niveau is (waarbij je dus gewoon gecontroleerd bezig bent) duik dan niet met 70 een voor jou onoverzichtelijk stuk in, klaar. Kun je niemand anders ook maar een beetje verwijten lijkt me.

Die kerel staat mss niet op de handigste plek (alhoewel het op de foto mee lijkt te vallen) maar mag daar gewoon staan. Dit it de rood licht of snelweg fietsers die aangehaald worden. Dat vergelijk gaat nergens over.

Edwin van Riel

Wow. Ik erger me altijd dood aan de afzeikcultuur hier, maar dit keer begrijp ik het helemaal. Ik bedoel niet over de ski’s op de piste (daar ging het over toch), maar het totale om je heen slaan als je zelf fout zit. Ik zou maar net over de heuvel staan om een/mijn gevallen kind op te rapen en dan komt er iemand met 70 km aan zetten omdat hij zich even niet kon inhouden…

We zijn deze week met het gezin weer op wintersport vakantie in Oostenrijk Söll komen hier al 10 jaar denk ik….
Wat mij de laatste jaar en helemaal dit jaar opvalt is dat mensen gewoon hun skies uit doen en ze laten liggen op de piste om dan bij een berghut wat te gaan drinken/eten….
![]
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2023/03/01/678AA440-B247-4A72-8C07-8A7DDBC4F821.jpeg)
Op deze foto’s staat zelfs duidelijk!!! no ski’s on the piste!! 🙃 levens gevaarlijke situaties levert dit op…
Ik heb altijd op Skiles geleerd dat je je skies in de daarvoor bestemde ski rekken plaatst……

Ook vinden mensen het nodig om vlak nadat ze lift zijn uitgestapt hun Ski schoenen vast te maken of hun telefoon te checken…… en dit dan echt vlak na de uitstap mensen die daarna uitstappen moeten helemaal om die mensen heen sommige schrikken er van om dat ze geen kant uit kunnen…. Waardoor ze vallen….

Ook heb ik op skiles geleerd dat je zo snel als mogelijk je bij de uitgang van de ski lift weg gaat om iedereen de ruimte te geven……

En dan wil ik het al helemaal niet hebben over mensen die denken dat ze kunnen skiën en kei hard een piste af gaan en dan helemaal geen rekening houden met andere mensen op de piste….

Roeland80 op 01 mrt 2023 17:31

Het staat er inderdaad en ideaal is anders. Maar laten we niet vergeten dat op deze locatie (11’er Alm bij Westendorf) er alleen maar heel rustig geskied kan worden (op dergelijke drukke dagen) omdat dit stukje piste blijkbaar voor een groot deel van de mensen te lastig is. Dus in die zin is het niet heel handig en ook niet de bedoeling, maar ook niet overkomelijk of heel gevaarlijk als je het mij vraagt.

Als we dan toch een vergelijking met op de weg gaan maken: als ik een punt niet kan overzien, rem ik af.

Die kerel staat mss niet op de handigste plek (alhoewel het op de foto mee lijkt te vallen) maar mag daar gewoon staan. Dit it de rood licht of snelweg fietsers die aangehaald worden. Dat vergelijk gaat nergens over.

De vergelijking die ik maak is wel degelijk relevant. Ze zijn in alle gevallen als ‘onverstandig’ te bestempelen. Of het is toegestaan of niet, is niet aan de orde en dat bedoel ik er ook niet mee.
Als je geen ongeluk wil krijgen doe je ze alledrie niet.
En misschien heb je het gemist of is het niet duidelijk op de foto, maar de piste was leeg. Als de weg voor me leeg is geef ik gas. Dat doe ik op de Autobahn en ook op de piste (niet in schuss, maar carven).
Wanneer ik andere skiërs voor me zie, gaat sowieso de rem er op. Meer dan bij de gemiddelde skiër, aangezien er dan altijd nog types tussen zitten die het nodig vinden om met 30 cm ruimte langs mij te moeten skiën, terwijl de hele andere kant leeg is. Of ingehaald worden terwijl het druk is door mensen die boven hun kunnen naar beneden storten omdat ze geen bochten meer kunnen maken en de controle kwijt zijn.
Daarnaast heb ik met al mijn skiweken in de sneeuw nog nooit iemand aangeskied. Heb vanaf het begin geleerd behoudend te skiën en ruimte te bewaren. Ik ski, net als ik auto rij, heel defensief. Ik noem dit maar even specifiek omdat sommigen hier denken dat ik een gestoorde kamikazedebiel ben, gezien bepaalde reacties. Zal wel door mijn schrijfstijl komen.

Inderdaad … kom zeg @Vinci69_
Als je die bocht niet korter kan draaien, terwijl je het overzicht behoudt op de kruisende piste, dan ski je te hard en boven je niveau. Idem als je niet kan stoppen voor dat net en die man. Die staat toch helemaal niet achter een heuvel? Tijd genoeg om te anticiperen of te stoppen.
Je komt wat roekeloos over en daar huivert iedereen wat van. Anderzijds hebben we allemaal ooit wel een stommiteit begaan genre “ik hou die bocht nog wel als ik ze nog iets meer op de kant zet …”. Maar als het dan mis gaat, is het ook alleen maar onze eigen schuld, toch?

Plaats een reactie