Skiën straks niet meer mogelijk (klimaat verandering)

Hoewel de Media heel graag kopstukken enorm aandikt en overdrijft om mensen zowat te dwingen om te lezen is het werkelijke verhaal altijd wat genuanceerder…laten we het hier i.i.g. allemaal over eens zijn, dit is hun werk om onze aandacht te trekken om te gaan lezen!
Het bijzondere van alles wat ik hier voorbij zie komen is dat ik al 10 jaar geleden bezig was met de invloed van ons als mens op de natuur over de hele wereld, ik maak me al veel langer zorgen over de gevolgen van ons handelen voordat de hele klimaatverandering een “ding” werd.
En geloof me dat het klimaat wel onze minste zorgen zijn als het over ons voortbestaan hebben…wintersport is daarbij slechts een korreltje zout in de problematiek rondom dit alles…hoeveel ik en de meeste hier er ook van houden.

De zee, de dieren, de grondstoffen, onze luchtkwaliteit, de natuur en onze verbruik…maar nog veel erger de overbevolking!
Het leven zal steeds onaangenamer worden voor een bepaalde groep mensen en dit breid zich steeds verder uit naarmate de wereldbevolking in bizarre cijfers blijft groeien.
Zoveel mensen die niet beseffen dat hun dagelijkse handelingen, spullen die gekocht worden, etenswaren die ergens vandaan komen…dit de aarde enorm zwaar belast, hoe wil je dat ook aantonen als niemand het echt ooit ziet!?
Je koopt alles online of in de winkels als een mooi afgewerkt product en je krijgt niks mee van het proces of de nasleep van als het weggegooid word (plastic etc.)

Maar om een lang verhaal zo kort mogelijk te houden, zolang wij niets doen aan overbevolking en onze manier van consumeren is de zogeheten dag des oordeels onvermijdelijk, als je dit niet ziet of doorhebt en dagelijks gewoon lekker je ding doet dan zit je in een hele mooie bubbel die vroeg of laat een keer gaat klappen!

Freerider op 01 sep 2023 08:05

Kijk naar het geboortecijfer en zie dat de Westerse wereld al lang en breed wat aan overbevolking doet. ;)

Kijk naar het geboortecijfer en zie dat de Westerse wereld al lang en breed wat aan overbevolking doet. ;)

DSvier op 02 sep 2023 08:09

Geen idee in welke zin dit on topic is … ?

Geen idee in welke zin dit on topic is … ?

evert op 02 sep 2023 13:56

Vervelend voor je.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 sep 2023 10:06

Geen idee in welke zin dit on topic is … ?

evert op 02 sep 2023 13:56

Vervelend voor je.

DSvier op 02 sep 2023 15:52

Je mag het altijd proberen , liefst wetenschappelijk, verduidelijken…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 sep 2023 10:06

Je mag het altijd proberen , liefst wetenschappelijk, verduidelijken…

evert op 02 sep 2023 16:57

Dat jij geen idee hebt? Duidelijk genoeg voor mij hoor.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 sep 2023 10:07

Je mag het altijd proberen , liefst wetenschappelijk, verduidelijken…

evert op 02 sep 2023 16:57

Dat jij geen idee hebt? Duidelijk genoeg voor mij hoor.

DSvier op 02 sep 2023 18:10

Het lukt je dus overduidelijk niet om on- topic uzelf te verduidelijken … jammer en vooral inhoudsloos

En ondertussen is het originele onderwerp weer van de tafel verdwenen. Terugkerend thema lijkt het wel. Kom maar op met die mute knop 😂

Het lukt je dus overduidelijk niet om on- topic uzelf te verduidelijken … jammer en vooral inhoudsloos

evert op 02 sep 2023 19:25

Ik snap werkelijk waar niet dat ik het moet verduidelijken, want het is vrij simpel te begrijpen. Iemand meent dat wij iets moeten doen aan overbevolking, omdat anders de dag des oordeel komt (laat ik daar maar niet van zeggen wat ik daarvan denk, want dat kan ik niet EN eerlijk zeggen EN zonder iemand te kwetsen).

Dan reageer ik daarop dat we in het Westen al lang en breed iets doen aan overbevolking.

Misschien dat je bedoelde te vragen ‘hoe dan’? Maar dat deed je niet. Maar mocht dat zo zijn: we hebben een laag geboortecijfer in het Westen, waardoor we een natuurlijke krimp hebben.

Ik ben voor de dag des oordeels.
Alle klimaatontkenners foetsie.

Ik ben voor de dag des oordeels.
Alle klimaatontkenners foetsie.

DrPhil op 03 sep 2023 14:46

Beetje vreemd om klimaat te ontkennen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 sep 2023 10:08

Zo worden die gasten genoemd hè…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 sep 2023 10:08

o worden die gasten genoemd hè.. § DrPhil op 03 sep 2023 15:55

Dat is vaak net zo’n dooddoener als iemand racist of […]foob noemen als die een andere mening heeft. Vrij zinloos. Het aantal mensen die nu nog stug volhoudt dat het klimaat niet verandert, dat CO2 daar een rol in speelt en dat de mens een aandeel heeft in de toename van CO2 in de atmosfeer is erg klein.

Maar goed, dat soort discussies worden doorgaans gevoerd in soundbites en veruit de meeste mensen hebben totaal geen idee van de hoed en de rand.

Gebruik gewoon je gezond verstand. Maak zoveel mogelijk keuzes die niet onnodig het milieu belasten. En stem op een partij waarvan je denkt dat die verstandige keuzes maakt op dit terrein (ik zou Timmermans c.s. overslaan, maar dat is ook maar een mening).

*bericht bewerkt door DSvier op 03 sep 2023 16:03

Het lukt je dus overduidelijk niet om on- topic uzelf te verduidelijken … jammer en vooral inhoudsloos

evert op 02 sep 2023 19:25

Ik snap werkelijk waar niet dat ik het moet verduidelijken, want het is vrij simpel te begrijpen. Iemand meent dat wij iets moeten doen aan overbevolking, omdat anders de dag des oordeel komt (laat ik daar maar niet van zeggen wat ik daarvan denk, want dat kan ik niet EN eerlijk zeggen EN zonder iemand te kwetsen).

Dan reageer ik daarop dat we in het Westen al lang en breed iets doen aan overbevolking.

Misschien dat je bedoelde te vragen ‘hoe dan’? Maar dat deed je niet. Maar mocht dat zo zijn: we hebben een laag geboortecijfer in het Westen, waardoor we een natuurlijke krimp hebben.

DSvier op 03 sep 2023 14:23

Als je naar onze c02 voetafdruk kijkt tov de gemiddelde indier dan denk ik dat we daar hier in het westen wel eens naar mogen kijken ipv onze verantwoordelijkheid af te wimpelen op andere continenten .

Verder raad ik je hans rosling "feitenkennis"aan als het over overbevolking gaat …

*bericht bewerkt door evert op 03 sep 2023 18:05

Als je naar onze c02 voetafdruk kijkt tov de gemiddelde indier dan denk ik dat we daar hier in het westen wel eens naar mogen kijken ipv onze verantwoordelijkheid af te wimpelen op andere continenten .

Verder raad ik je hans rosling "feitenkennis"aan als het over overbevolking gaat …

evert op 03 sep 2023 18:03

Leuk dat je er vanuit gaat dat ik geen feitenkennis heb.

Verder denk ik dat het per definitie zinvol is als wij in Europa naar onszelf kijken, want we kunnen alleen maar maatregelen binnen Europa nemen. Maar het is daarentegen vrij zinloos als alleen wij in het Westen naar onszelf kijken. Dus in die zin is het ook best handig als b.v. India naar zichzelf kijkt.

Maar goed, eerder vond je dat ik, liefst wetenschappelijk, moest verduidelijken. En nu kom je zelf met een hele algemene uiting over dat wij in het Westen niet onze verantwoordelijkheid moeten afwimpelen op andere continenten. Geen idee waarom, want dat doen we helemaal niet in het Westen (tenminste, niet beleidsmatig, er zal vast een individu zijn die dat wel doet).

Toch maar eens kijken naar die gemiddelde voet afdruk per persoon …
Lijkt me wetenschappelijk relevant te zijn 😉

En nergens zeg ik in mijn betoog dat je de feiten niet kent ;-)

Verder hoop ik dat we de link met inpact opskigebieden terug vinden…

*bericht bewerkt door evert op 03 sep 2023 19:28

Toch maar eens kijken naar die gemiddelde voet afdruk per persoon …
Lijkt me wetenschappelijk relevant te zijn 😉

evert op 03 sep 2023 19:25

Hoe dan?

Toch maar eens kijken naar die gemiddelde voet afdruk per persoon …
Lijkt me wetenschappelijk relevant te zijn 😉

evert op 03 sep 2023 19:25

Hoe dan?

DSvier op 03 sep 2023 20:14

Nature.com climate change eens bekijen .

Is al eerder gepost

Iemand die kritisch staat tegenover klimaatbeleid (de effectiviteit er van op basis van het IPCC MAGICC- model) wordt per definitie een “klimaatontkenner” genoemd, vuil verwijzend richting holocaustontkenner.
Dus als je de klimaatpredikanten met hun eigen cijfers laat zien dat beleid nutteloos is, dan deug je niet.

Jetten merkt op dat 28 miljard investeren 0,000036°C op zou leveren. Voor 1 graad minder opwarming kom je dan uit op 100.000 euro per aardbewoner. Ook de arme sloebers in Afrika. Dan moet je wat anders gaan bedenken en geen geld blijven weggooien.

We zullen zien wat ze toekomst brengt. Doorgaans prachtige uitvindingen ten positieve.

Maar goed: klimaatmodellen. Bèta’s onder ons weten dit ook:

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 04 sep 2023 01:02

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

@Harry wat wil je nou bereiken hiermee zeg? Jeetje mina wat een toeters en bellen allemaal. Moeten we nou allemaal mee gaan klappen met de klimaat-beleid-is-niet-helemaal-ok fanfare of zo? Gut gut, nuttige tijdsbesteding weer zo.

Ik zal wel de flapdrol zijn, maar wat voor forum is dit hier nou zeg. Gaan we straks ook nog flat-earthen?

*bericht bewerkt door Bens op 04 sep 2023 01:57

Nature.com climate change eens bekijen .

Is al eerder gepost

evert op 03 sep 2023 23:01

Wat is dit nou voor een raar antwoord?

Ik vraag het jou.

@Harry wat wil je nou bereiken hiermee zeg? Jeetje mina wat een toeters en bellen allemaal. Moeten we nou allemaal mee gaan klappen met de klimaat-beleid-is-niet-helemaal-ok fanfare of zo? Gut gut, nuttige tijdsbesteding weer zo.

Ik zal wel de flapdrol zijn, maar wat voor forum is dit hier nou zeg. Gaan we straks ook nog flat-earthen?

Bens op 04 sep 2023 01:57

Inderdaad …

Nature.com climate change eens bekijen .

Is al eerder gepost

evert op 03 sep 2023 23:01

Wat is dit nou voor een raar antwoord?

Ik vraag het jou.

DSvier op 04 sep 2023 08:57

Moest je het onderzoek opgezocht en gelezen hebben waar het originele artikel naar vewijst , had je deze vraag uberhaubt niet gesteld .
Zo kan je ook tenminste on-topic blijven … beetje moeite doen in een discussie mag wel …

Verder hier nog wat leesvoer .
https://www.nature.com/nclimate/

*bericht bewerkt door evert op 04 sep 2023 09:12

Alles is wel gezegd in deze discussie. Topic gaat op slot, voordat deze ontspoort.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie