Prijsverschil Eten & Drinken | Oostenrijk vs Frankrijk

Hoe is dat in andere landen? En dan met name in Oostenrijk en Zwitserland. Krijg je daar ook gratis water als je dat besteld?

LongTreeCity_ op 21 sep 2023 00:21

Vaak vragen ze een eurootje of zo voor hun 'bron’water. Ook niet meer dan normaal vind ik, gratis bestaat niet.

Kaas is altijd goed. Fondue, raclette, käsespätzle, croûte, tartiflette, kaasplankje…

Tiny-M op 20 sep 2023 20:45

Ik vind die kaasplankjes net iets te hard maar verder ben ik ook een kaasliefhebber.

Bla, bla, bla.

Ik vind die kaasplankjes net iets te hard maar verder ben ik ook een kaasliefhebber.

bartvwg op 21 sep 2023 09:10

Daar krijg je idd zo’n houten kop van. Wat erop ligt meestal niet bedoel je zeker 🤣

In Oostenrijk kun je wel een glas gratis water krijgen, je moet dan om tapwasser vragen. Ze hebben dit alleen niet overal op de berg, dus gewoon proberen.

Je moet gewoon een spaghetti bolognese index hebben voor de skigebieden. Dat staat in elk wintersportland(/gebied) op de kaart. Alleen zal er dan wel weer een discussie over de kwaliteit los barsten… ;-)

Je moet gewoon een spaghetti bolognese index hebben voor de skigebieden. Dat staat in elk wintersportland(/gebied) op de kaart. Alleen zal er dan wel weer een discussie over de kwaliteit los barsten… ;-)

Vinceg op 21 sep 2023 17:04

Of over het feit dat je beter pizza margerithas vergelijkt. 😁

Bla, bla, bla.

Uiterst vermakelijk topic weer 😂

Disturbing the peace since 1975

Ik denk dat je het beste kunt kijken wat voor eten in Nederland je voorkeur heeft. Hou je van fastfood zoals de grote bekende burger ketens etc dan zit je in Oostenrijk goed met je pommes schnitzel en kaiserschmarn en daarbij een pot bier, snel naar binnen te werken en veel calorieën. In Frankrijk ga je uitgebreid eten met een goed glas wijn bij bijvoorbeeld dus fondue of raclette of een plat du jour wat vaak bestaat uit een goed stuk vlees, iets van gebakken of gegratineerde aardappels en een frisse salade erbij, en dat voor een zeer schappelijke prijs

Born to Ride

Dan moet je lekker je lunch meenemen in je rugzakje en koken in je appartement als je niet genoeg geld hebt.
Dus nee geen onzin. Wel ervaring als student.

Geraertshoven op 19 sep 2023 19:19

Lang geleden als student met beperkt budget:
ontbijt: cornflakes in allerlei varianten
lunch: baguette + chocopasta of salami bovenop een bergtop (enjoy the view, leave no trace)
avondeten: pasta / rijst met kip / …, eventueel eens een pizza uithalen (kost overal ongeveer evenveel) perfect doenbaar voor een week.

  • dat waren nog de tijden dat je met skikot (B) voor 175 a 200 EUR een week naar Tignes kon tegen midden januari incl bus + skipas + appartementje voor 6p.
    (en we hadden ook voldoende drank mee)
Glide on!

In Oostenrijk kun je wel een glas gratis water krijgen, je moet dan om tapwasser vragen. Ze hebben dit alleen niet overal op de berg, dus gewoon proberen.

elmo op 21 sep 2023 13:39

Ik heb dit tot hiertoe overal al gekregen, zelfs opgediend in een gote glazen fles in een 4-sterren hotel. Dus in Oostenrijk ook zeker heel gebruikelijk, Tapwasser. :) Bij het avondeten in de hotels vraagt men het meestal zelfs standaard, maar de meesten bestellen dan toch Mineralwasser… :) Probeer maar, ik heb nog nooit een nee gekregen…

*bericht bewerkt door Joy85 op 26 sep 2023 15:31

Op 19 september jl., ruim een week geleden dus, schreef topicstarter ‘Poephouder’ dit:

Ik hoor graag van jullie :)

Sindsdien vele, vele reacties daarop, maar geen enkel teken van leven meer van ‘Poephouder’.
Is ie dan uiteindelijk tóch ergens doorgespoeld…?

Plaats een reactie