Crivit photocromatische skibril

REVIEW!
Dus, terug van Ischgl (altijd goed!) en deze bril getest. Als benchmark heb ik in het verleden de allercheapste Wedze gebruikt en afgelopen jaren een goede bril van een vriend geleend (geloof POC). Met die laatste was het altijd prettig skiën maar ik wilde een eigen hebben. Met die leenbril was het in schaduwkant / einde dag altijd wat aftasten van de piste. Ter context: heb al wel wat jaartjes skieen op de teller (4x als tiener, 3x als student, toen lang niet en nu weer 4x op rij), maar vind mezelf verre van crack (niveau 6 gok ik, hoewel ik zwart echt helemaal prima vind (rustig aan)). Wat me gelijk positief opviel: ik heb (ook met buff) 0,0 condens gehad. Dat was echt top!

Nou hadden we de eerste twee dagen matig weer (sneeuwval, grijs weer, geen zon). Ik zag dus zo goed als geen diepte, relief, etc. Was pittige dagen skiën. Verweet de bril al, maar hoorde om mij heen dat anderen ook maar zozo de pistes zagen. Kan dus niet goed benchmarken of de bril hierin onder- of overpresteerde.

Einde dag 2 en de 3e dag was het echter stuk beter en zon. Dan gebeurt er iets anders grappigs wat ik niet kende van vorige brillen: Naast het feit dat ik hem helemaal prima vond viel het me op dat felle kleuren gewoon lichtgevend werden. Dermate zelfs dat het bijna te extreem werd: bepaalde felrode broeken werden gewoon alarmrood. De zwart/rood gestreepte palen naast de piste knalden er bijna af, etc. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat fijn vind naar in mijn geval was het makkelijk omdat ik als traagste van onze groep vrienden makkelijk een of twee gasten kon tracken in de verte door die oplichtende kleuren.

Kortom; ik blijf er mee skiën voorlopig!
Nog een ding: hij is wel wat aan de kleine kant (smal). Of subtieler: hij is niet de grootste bril. Geen kinderbril hoor, en vizier ook groot zat (absoluut geen benauwde p.o.v.) maar als geheel niet zo mega als de gemiddelde hippe bril die je tegenwoordig ziet. Wat maakt dat hij eitje onder de helm past :)

Benieuwd naar anderen hun ervaring! Zie dat op de website van de Lidl ook de eerste reviews zijn verschenen inmiddels: https://www.lidl.nl/p/crivit-premium-ski-en-snowboardbril/p1…

*bericht bewerkt door jazzper op 05 feb 2024 12:18

Ik heb deze bril 3 dagen gebruikt. Alle weersomstandigheden gehad . Zon, sneeuw, regen en mist.
Ik heb een fotochronische sportbril op sterkte. Deze drag ik permanent op de piste. Wanneer de omstandigheden erom vragen( op tempo, sneeuw en/of regen) zet ik de crivit sneeuwbril eroverheen.
Mijn ervaringen zijn zeer positief. Wanneer mijn sportbril donker is door de zon, en zet daarna mijn sneeuwbril eroverheen (past prima) dan kleurt mijn sportbril terug. Dat gaat gelukkig wel snel, want in de eerste minuut zijn er 2 gekleurde glazen na elkaar. . Bril Past goed,Goed zicht, en geen last gehad van condens.

Heeft iemand toevallig nog een zwarte in de aanbieding?

de witte is online nog wel te krijgen

Plaats een reactie