Test verwarmde handschoenen en andere verwarmende producten

Aangezien ik ook met de motor rijd ben ik aan het kijken voor gerbing motorhandschoenen.
In het verleden heb ik ook steeds geskied met winter motorhandschoenen,w at is nou het verschil tussen motor en ski handschoenen? Zijn beide waterdicht, men handen zijn niet vochtig in motorhandschoenen , niets. Enkel bieden ze meer bescherming?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Hallo Sven. Omdat ik teveel last van mijn handen heb met de trillingen in het stuur heb ik de 12V handschoenen nog niet gekocht. De motor staat nu even stil. Ik kan je dus ook niet het verschil vertellen tussen de skihandschoenen en de motorhandschoenen. Neem even contact met ze op, zou ik zeggen. Zie ook mijn vorige bericht op pagina 2.

en daar komt de aap uit de mouw. jij hebt een webwinkeltje ;-)

Dat klopt, in cadeau artikelen. Hoe weet jij dat?

hahaha

Wat fijn, zo’n test! Ik heb het syndroom van Raynaud, en mijn pijnlijke vingers helemaal zat. Plus dat ik de handfem van de fiets niet meer goed kon gebruiken. Ik ga voor de tweede keus, vanwege het prijaverschil. Dit lijkt me al een luxe.
Ria.

Beste FrankWasman,
ik vond overlaatst nog een andere variant van de verwarmde handschoenen,
zou het mogelijk zijn deze ook eens te testen en hiervan uw bevindingen te geven?
De site is http://www.30seven.eu
mvg
Kevin

Beste Kevin,

Zoals je al hebt gelezen heb ik al aardig wat handschoenen getest en heeft me dit een lieve duit gekost. Er werd ergens anders in dit topic nog een ander merk voorgesteld dus ik ben wel bereid om met mijn opgedane kennis uit de vorige test een nieuwe test te doen, echter wil ik hier geen geld meer aan spenderen aangezien de Gerbing’s die ik heb mijn verwachtingen ruim overtroffen hebben. Dus zonde voor mij om geld uit te gaan geven terwijl ik al voorzien ben. Maar als iemand mij een setje wil toesturen (je krijgt 't uiteraard terug) dan ben ik niet te beroerd om nog een test te doen. Mijn maat is M.

Even een kleine update. Ik heb %&*@$ mijn verwarmde handschoenen ergens vergeten tijdens de wintersportvakantie. Het heeft nu geen zin meer om te testen, maar waarschijnlijk doe ik voor het begin van de winter nog wel een test met een aantal handschoenen. Het heeft dan geen zin om die gelzakjes weer te testen want die zijn gewoon waardeloos, maar ik wil dan wel die 30seven handschoenen in een test betrekken.

Op de motor sowieso een slecht idee want daar krijg je het vooral koud op de vingers omdat daar de rijwind op komt. Dan doen die heatpads nog niet hun werk.

gr
Marcel
-spam verwijdert door redactie-

Hoi frank,
Ik ken dit probleem maar al te goed.
Nu ga ik dit jaar voor het eerst op skivakantie. Ik zie er erg tegen de kou op dus wil voor de beste handschoenen gaan. Klopt het dat deze handschoenen het beste uit de test kwamen bij jou? http://www.verwarmdehandschoen.nl/s2-verwarmde-skihandschoen…

Thanks man!!! I love u!!!

Hoi frank,
Ik ken dit probleem maar al te goed.
Nu ga ik dit jaar voor het eerst op skivakantie. Ik zie er erg tegen de kou op dus wil voor de beste handschoenen gaan. Klopt het dat deze handschoenen het beste uit de test kwamen bij jou? http://www.verwarmdehandschoen.nl/s2-verwarmde-skihandschoen…

CarolaMeijer op 21 dec. 2013 11:08

Hallo Carola. Sorry voor mijn late reactie. Ja, die verwarmde skihandschoenen kwamen bij mij als beste uit de test, maar daarna heb ik zelf voor de O2 handschoenen gekozen omdat die van nubuck gemaakt zijn en soepel zijn. Mijn handschoenen ben ik helaas kwijt geraakt maar ik heb inmiddels de opvolger van die O2 handschoenen gekocht, namelijk de O7 handschoenen --> http://www.verwarmdehandschoen.nl/verwarmde-handschoenen-o7…

Het plan was om dit jaar weer wat handschoenen te testen alleen het is nog niet echt koud genoeg geweest om een goede test uit te kunnen voeren. Ik heb wel een aantal merken aangeschreven alleen van niemand reactie gehad. Nu hoorde ik laatst dat het merk 30seven failliet is gegaan. Per mail en telefoon kreeg ik ze helemaal niet te pakken.

De winter is weer in aantocht en ik heb al enkele keren gebruik gemaakt van mijn O-7 verwarmde handschoenen. Een stuk hierboven schreef ik dat ik dit jaar weer een test wilde gaan doen met handschoenen met verwarming, maar dat was in 2013. Afgelopen winter is het niet zo koud geweest dus een beetje zinloos om dan te gaan testen maar ik ben van plan om dat binnenkort, als het koud is, wel te gaan doen. Ik ga dan niet meer die simpele warmhoudzakjes proberen en allerlei andere goedkope artikelen, want dat is pure tijdsverspilling omdat het toch allemaal amper werkt. Dus vanaf nu test ik alleen verwarmde handschoenen.

Ik ben bij de ANWB-winkel langs geweest of er een verbeterde versie is gekomen van hun verwarmde handschoenen maar het blijkt dat ze die niet meer leveren omdat de handschoenen toch niet zo goed waren. 30 Seven krijg ik nog steeds niet te pakken (op mail en telefoon wordt niet gereageerd) dus ik ga er maar vanuit dat die failliet zijn. Ik heb handschoenen van Splash gekregen om te testen (heette dat voorheen KLAN?) en ik heb Zanier handschoenen gekocht omdat ze geen paar verwarmde handschoenen ter beschikking wilde stellen voor een test.

Begin van dit jaar ben ik begonnen met motorrijlessen en rijd inmiddels alweer een paar maanden op een gemotoriseerde fiets ;-) Wellicht ga ik de verwarmde handschoenen daar ook nog op testen deze winter.

Ik zal weer een update plaatsen zodra ik ga testen.

Ik heb verwarmde snowboardhandschoenen. Merk Celtek. Echt super zijn die.

Heb ook nog nieuwe set liggen maar dan voor vrouwen. Mijn eigen vrouw vond ze toch niet zo mooi. Kon ze ook niet terug sturen naar USA ivm te hoge verzendkosten

Een ook de handschoenen van Primrose zijn binnen.

Heb je alweer een update?

Nog geen update in de zin van dat ik al resultaten heb. Ik ben inmiddels wel aan het testen met de verschillende elektrisch verwarmde handschoenen. Ook ben ik bij de ANWB binnengestapt om een routekaart te kopen en vroeg tussen neus en lippen door of ze nog verwarmde handschoenen hadden en verhip, ze hadden plots weer een (volgens hun) nieuw model verwarmde handschoenen dus die ga ik nu ook weer testen.

Update volgt zodra ik wat zinnigs te melden heb.

Hoi Frank,

Ik volg jou al langer als het gaat om verwarmde handschoenen en wil nu echt een keuze gaan maken voor fietstrainingen van enkele uren bij lage temperaturen (onder 4 graden) én die ook nog wel eens flink in de regen worden afgewerkt. Ik heb door de jaren heen al het nodige geprobeerd, maar noch allerhande kleding, noch de vrijkomende energie van de inspanning houden mijn vingers warm. Mijn grote probleem is echt mijn vingertoppen; op enig moment kan ik nauwelijks nog remmen of schakelen, simpelweg omdat mijn vingers door en door verkleumd zijn. Waarbij ik specifiek de vraag heb of de O7 tijdens een regenachtige fietsrit toch een goede keuze is. Bij nubuck heb ik een beeld dat dit niet handig is met flinke regen. Wat is jouw ervaring daarmee?
En blijven de O7 handschoenen van binnen nog fris na het nodige zweten?

Bedankt alvast voor je reactie!

Groetjes,
Raijmond

Met plezier alle tests en reacties gelezen! Heb zelf 2 grote Berner Sennen boys, dus ben vijf keer per dag met de jongens aan de (stevige) wandel. Vingers hoeven maar kou of vocht te ruiken en dan heb je het gelazer al ;)) Nu draag ik al een paar jaar zilverhandschoenen. Tot en met oktober gaat dit redelijk, maar daarna draag ik dubbele zilverhandschoenen, dan gaan er wollen handschoenen overheen, en nu van die dikke fleece handschoenen. Bij lange na niet voldoende!
Zoals het na alle reacties uitziet, zal ik waarschijnlijk voor een of ander model van de Gerbing handschoenen gaan kiezen.
Vraag: zouden de Gerbing handschoenen ook geschikt zijn als er een hondenriem omgewikkeld is? Ik heb de boys ieder aan een kant van mij lopen, en de riemen om mijn handen gewikkeld om ze kort te kunnen houden. Op die manier kan ik ze beter in bedwang houden bij evt tegemoetkomende loslopende honden of mensen die zo aardig willen zijn om een praatje te maken, maar er geen idee van hebben dat ik aan weerszijde 65 kg hond heb! (Ja, inderdaad, soms vlieg ik erachter aan hahaha).
Terug naar de handschoenen: kan me niet voorstellen dat die draadjes een lang leven zijn beschoren als er continu (wisselende) druk op komt te staan!
Iemand idee??? En dan bedoel ik dus niet de honden thuislaten (lol)…

@Raijmond
Sorry, ik lees nu je reactie pas. Ik heb mijn O7 handschoenen ingespoten met een spray speciaal voor nubuck (bij de schoenmaker gehaald) zodat ze waterafstotend worden. Ik heb dus geen last van lekkende handschoenen bij een regenbui. Net zoals elke handschoen waar je in zweet ruiken ze na een tijd niet meer fris. Dat ligt niet aan de handschoen, maar aan het zweten. Je kunt de handschoenen wel op de hand wassen en dat heb ik nu al 2 keer gedaan met die van Gerbing, de verwarming kan daar prima tegen. Ik heb ze wel aan de lucht laten drogen daarna.
@HildaM
Ook sorry voor het late reageren. Voor zo’n specifieke vraag kun je beter contact met ze opnemen; http://www.verwarmdehandschoen.nl/contact
Ik ken maar een paar types handschoenen van Gerbing maar wellicht dat ze modellen hebben met extra verstevigingen.

Ik heb vandaag weer progressie geboekt met het schrijven en testen van de verwarmde handschoenen. Tot nu toe heb ik de verwarmde handschoenen van Zanier, ANWB, Gerbing, Mobile Warming en Richa getest. Als iemand nog handschoenen van 30seven heeft dan wil ik die ook wel testen.

De afgelopen tijd heb ik ook verwarmde motorhandschoenen getest voor het gebruik op mijn motor. Vinden jullie het zinvol dat ik die ook vermeld in de beoordeling?

Met veel interesse heb ik dit forum gevolgd. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van je laatste test, FrankWasman.
Mijn dochter was door een ongeval bijna het topje van haar vinger kwijt. Het is redelijk goed hersteld alleen heeft ze enorme ‘botpijn’ als het buiten koud is of als ze gaat skiën. Ik ben op zoek naar verwarmde, waterdichte handschoenen die met name voor het skiën gebruikt kunnen worden.

Hallo allemaal. Ik ben de resultaten van de test die ik afgelopen winter heb gedaan met de verwarmde handschoenen verder aan het uitwerken. Sorry, door drukte op het werk de afgelopen paar maanden ben ik er niet aan toe gekomen maar nu begint mijn zomervakantie dus ik zal er weer eens wat uurtjes aan besteden. Bij een update meld ik me weer.

  • dubbel -

Over verwarmde producten gesproken: Salomon komt met een Quest dames schoen met verwarming direct in de binnenschoen…

Echter ben ik bijvoorbeeld benieuwd of deze binnenschoen ook in andere modellen past? Mijn vriendin is hier namelijk denk ik best voor te porren.

Hallo allemaal. Ik ben de resultaten van de test die ik afgelopen winter heb gedaan met de verwarmde handschoenen verder aan het uitwerken. Sorry, door drukte op het werk de afgelopen paar maanden ben ik er niet aan toe gekomen maar nu begint mijn zomervakantie dus ik zal er weer eens wat uurtjes aan besteden. Bij een update meld ik me weer.

FrankWasman op 6 sep 2015 11:31

Heb je enig idee wanneer de resultaten van de test beschikbaar zijn? Groeten Koutje

Hallo Frank Wasman, heb je al tijd gehad om de test uit te werken? Ik ben heel benieuwd. Ik twijfel tussen de Ziener en Gerbing.

Groeten Koutje

Beste forum leden,
Ook ik heb last van "dooie"vingers jarenlang tob ik al naar het vinden van de juiste oplossing.
Toevallig kwam ik afgelopen week in een grote buitensportzaak ik Zaandam.
Daar was een introductiekorting voor de Zanier Heat GTX. Deze heb ik gekocht.
Omdat ik toch nieuwsgierig was naar ervaringen van anderen kwam ik op dit forum terecht.
Dat had ik eerder moeten doen, echt fijn om ervaringen van anderen te lezen.
Ondanks het feit dat ik ze pas 3 dagen in gebruik heb ben ik erg tevreden over deze handschoen.
Superwaterdicht geen last van de accu’s die redelijk lang meegaan 3 uur op volle stand.
Al blijft ruim 200 euro een groot bedrag voor een handschoen ik ben er erg blij mee.
Ik zou zeggen voor wie dit leest doe er je voordeel mee.
Joachim

Plaats een reactie