Prijslijst bieren in Oostenrijk en Franse Alpen 2024

Granathalm Finkenberg 0.5 liter bier € 5,90 Zillertall bier
Hofer Zell am Ziller 0.5 liter bier € 1.20 Stiegl bier

In Ischgl betaal je op dit moment 6,50 voor 0,4L in de Kuhstall.
Overige apres ski hutten rekenen ongeveer dezelfde prijs…

Svenski97 op 15 jan 2024 11:12

Op de piste was het vaak tussen de 5,50 en 6,00 voor een halve liter in Ischgl. Wat ik vrij schappelijk vond voor Ischgl. Het eten daarentegen…

In Davos-Klosters varieerden de prijs voor een Weissbier Erdinger & Franziskaner 0.5L tussen de 7,50 en 8,50 Zwitserse frank. Ook in Laax vorig jaar lag de prijs op ditzelfde niveau

Belachelijk item. Ik zou zeggen gewoon halve liters bier thuis zuipen. Scheelt reiskosten, overnachtingskosten en skipas.
En het belangrijkste anderen zoals mijn kleine zoontje worden niet de vernieling in geskied.

Belachelijk item. Ik zou zeggen gewoon halve liters bier thuis zuipen. Scheelt reiskosten, overnachtingskosten en skipas.
En het belangrijkste anderen zoals mijn kleine zoontje worden niet de vernieling in geskied.

Game op 15 jan 2024 19:23

Zo belachelijk dat je er commentaar op moet geven. Ik denk dat voor sommige wel leuk is om te weten. Niet iedereen drinkt op de piste.

Deze reactie is pas belachelijk. Kijk eens om je heen bij een pauze.

Vond t best grappig.

Edwin van Riel

null

Na de pauze ga ik altijd ouders omverskien. Zo‘n hekel aan 😉

Als ik het zo lees vind ik de prijzen voor een halve liter bier in de meeste bekende wintersport gebieden nog wel meevallen, in de meeste niet toeristische steden in Nederland willen ze tegenwoordig ook al €8 voor een halve liter pils. Maar ja, de meeste Nederlandse horeca ondernemers zijn niet helemaal snik

In de Finstermünz Alm in Brauneck zijn de prijzen nog zeer vriendelijk; 4,30 voor 0.5l bier (nog Augustiner ook) en 13 euro voor een flesje wijn. Deze authentieke berghut is sowieso wel een bezoekje waard, al was het maar om het houtgestookte fornuis in actie te zien.

null

Het topic waarvan je niet wist dat je het nodig had. Zou helemaal top zijn als de topicstarter een overzicht zou kunnen maken, liefst te filteren op land - plaats - kroeg en te sorteren op prijs per liter.

Vandaag biertje 0.5 liter Marendalm Kaltenbach € 4.90

Tada…

null

Tada…

null

Sneeuwschrapert op 16 jan 2024 21:00

Volgende keer bestemming bepalen op basis van deze lijst. Goed bezig 🤣

Hoe Hoger Hoe Beter

Wellicht dat de reactie een online invulformulier kan maken ? Krijgen we meer bestemmingen, meer locaties, meer data, dus betrouwbaarder, kunnen we gemiddelden laten zien, realtime data, over een paar jaar info over de prijsstijgingen etc. Met een groepje van een man of 10 zou op basis daarvan zomaar eens een andere keuze voor een lang weekend worden gemaakt :-).
Dan wordt het een heel nuttig topic ! Doe we voor Game hetzelfde voor Zitronenlimo…

Paulr

Hier de bierprijzen van de Trutz in Sankt Moritz (alle prijzen in CHF):

null

Rabgiusa, ook in Sankt Moritz maar aan de andere kant op de Corvatsch:

Engadiner Bier «Palü» oder «Bernina» 33cl 7.00

Beter te duur dan niet te koop

Alpe d’Huez overal rond de 9 euro voor een halve liter. Meestal was het gunstiger om een speciaalbier te nemen voor 2-3 euro meer halve liter karmeliet of iets dergelijks

KitzSki, Toni Alm bij Paß Thurn: 6,30 voor 0,5L

Ik ken die Calanda niet, maar je krijgt daar dus ruim een halve liter voor 9chf. Best een prima prijs.

null

Mayerhofen… 5.80 voor halve liter

Geweldig Sneeuwschrapert!
Eigen aanvulling Dorfschenke, Zell Am See/Schüttdorf, 0,4L: €4,50

In het Zillertal voor 0,5L overal op de berg en apres ski tussen de €4,50 tot €5,50.

Nu in Serfaus/Fiss in de après ski €6,90 voor 0,5L.

null

Bij de Kings in Königsleiten 0,25 voor €4,2

Ze hebben hier wel een actief alcohol ontmoedigings beleid

Hamburger Skihütte - Bad Hofgastein

0.5l - 5.80 Euro

null

Laat ik ook maar een bijdrage leveren aan deze lijst: in Lermoos bij de Lahme Ente betaalde ik afgelopen week € 3,80 voor 0,4 liter Stiegl. Prima prijs toch? Wel contant afrekenen…

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Nog eentje van vandaag:

Eder Hütte - Zell am See
0.5l - 6,00 Euro

Der Brabander, Winterberg 5 euro voor 0,4l Warsteiner

null

€ 14. Voor eentje.

Plaats een reactie