drukte vermijden voorjaarsvakantie

Waar denk je te overnachten van vrijdag op zaterdag?

gekke volgorde trouwens van keuze mogelijkheden, of zie ik dat verkeerd? Arlbergtunnel zal je toch bij Ulm al een beslissing genomen moeten hebben of je Seefeld doet of Fernpass/Bregenz?

Wij gaan richting Salzburg en kiezen bij Oberhausen al een kant, vervolgens bij Nurnberg weer.

Nemrah op 25 jan 2024 13:13

Bij Karlsruhe. Verder zou beter zijn, maar zit een fijn hotel waar we in de zomer regelmatig onderweg overnachten.
Bij Ulm beslissing voor München of de rest.
Bij Memmingen beslissen rechts naar Bregenz, links naar Seefeld, rechtdoor naar Fernpass.
In theorie zou je dan bij de route naar Seefeld bij Landsberg am Lech ook nog kunnen beslissen om alsnog naar München te gaan, maar als München eerder al druk was verwacht ik niet dat het daar beter wordt.
Dat is dan ongeveer de volgorde.
@sill zo’n beetje alles uit dit topic hierboven geldt niet voor jou. Omdat je naar Zwitserland gaat kom je bovenstaande knelpunten allemaal niet tegen. Vrijdagochtend vertrekken zal dan prima gaan verwacht ik.

Don`t eat yellow snow

Wij gaan altijd vrijdagochtend in de Krokus rond 08.30 vertrekken en pakken overnachting rond Ingolstad ( boek ik vooraf ) de volgende ochtend rond 05.30 weer vertrekken en dan zijn we voor de drukte voorbij München, dan lekker ontbijten ergens en laatste stuk naar Corvara met aankomt rond 11.00. Nooit noemenswaardige problemen gehad en erg ontspannen aankomen op deze manier.

Zorba op 25 jan 2024 14:01

hoe laat ben je dan bij Ingolstadt?

Wij gaan altijd vrijdagochtend in de Krokus rond 08.30 vertrekken en pakken overnachting rond Ingolstad ( boek ik vooraf ) de volgende ochtend rond 05.30 weer vertrekken en dan zijn we voor de drukte voorbij München, dan lekker ontbijten ergens en laatste stuk naar Corvara met aankomt rond 11.00. Nooit noemenswaardige problemen gehad en erg ontspannen aankomen op deze manier.

Zorba op 25 jan 2024 14:01

hoe laat ben je dan bij Ingolstadt?

Nemrah op 25 jan 2024 14:05

Rond etenstijd

Zoveel mensen zoveel meningen…

Ik heb al een @)(*^)#@^@ hekel aan reisdagen…
Ik zal deze niet snel opsplitsen in 2 dagen. Dan heb ik 2 dagen vervelend gereis.

Ik zou dan eerder om 0600 op vrijdag vertrekken, Ruhrgebied vermijden, betekent tegen de middag bij Munchen (ook geen spits) en dan zou ik ook doorrijden naar Corvara.
Scheelt me een (halve?) skidag en een overnachting aan de weg.

Maar goed. Ik ga ook regelmatig 's nachts op pad om de dag er na een beetje brak te zijn.
's Avonds op tijd naar bed en alles is weer ok.

Totales Vollidiot

Zoveel mensen zoveel meningen…

Ik heb al een @)(*^)#@^@ hekel aan reisdagen…
Ik zal deze niet snel opsplitsen in 2 dagen. Dan heb ik 2 dagen vervelend gereis.

Ik zou dan eerder om 0600 op vrijdag vertrekken, Ruhrgebied vermijden, betekent tegen de middag bij Munchen (ook geen spits) en dan zou ik ook doorrijden naar Corvara.
Scheelt me een (halve?) skidag en een overnachting aan de weg.

Maar goed. Ik ga ook regelmatig 's nachts op pad om de dag er na een beetje brak te zijn.
's Avonds op tijd naar bed en alles is weer ok.

Kdtl op 25 jan 2024 15:54

Klopt ik rij alleen dus vindt Ingolstad dan prima en de max qua uren rijden, wij pakken zaterdag op vertrekdag nog ruim een halve dag op de piste en doen dan hetzelfde als op de heenweg en komen dan relaxed en uitgerust op zondag thuis.

Ik heb al een @)(*^)#@^@ hekel aan reisdagen…
Ik zal deze niet snel opsplitsen in 2 dagen. Dan heb ik 2 dagen vervelend gereis.

Kdtl op 25 jan 2024 15:54

Daarom op vrijdag zo ver mogelijk doorrijden. Liever vrijdagavond laat, of zelfs 's nachts aankomen, dan de volgende ochtend heel vroeg weer op om files voor te zijn (als dat al lukt). Vrijdagavond laat rijdt het sowieso beter door.
Op zaterdagochtend normaal ontbijten, nog een half uurtje rijden en het is een volledige skidag.

Een helse rit wil ik het niet noemen, maar soepel was het zeker niet, vandaag vrijdag 16 februari (ondertussen alweer gisteren).

We zouden pas om 13u wegkunnen vanwege school van de jongste. Door lesuitval (leraren zelf ook op vakantie?) konden we al om 11u weg… yeah. Misschien toch wel op tijd voor een schnitzel ipv een kleffe burger onderweg.

Dat laatste is niet gelukt. In Nederland was het al druk en zijn we een half uur verloren. De A61 was 1 lange stoet gele kentekenplaten met skiboxen.
11u weg uit Zuid-Holland Zuid, om 18u pas langs Hockenheim… 7 uur over krap 500 km.

En ik dacht nog, 11u weg niet handig want dan rijd ik in de avondspits langs Stuttgart. Beter maar ‘bovenlangs’ rijden (A6).
Nou tegen de tijd dat we bij Stuttgart waren was de avondspits allang weg. Alles na Pforzheim reed lekker door, maarja, het was ook al 19u geweest. Uiteindelijk tegen 23u in het hotel, 900km van huis, bijna 12u over gedaan.

Gelukkig morgen nog maar een half uurtje rijden dus uiteindelijk maakt het ook niet uit hoe laat we in het hotel aankwamen (alhoewel de bar net sloot, daar baalde ik wel van).

Ben benieuwd hoe het wintersporters vergaan is die vroeg vertrokken, of juist later (loop van de middag).

Wij zijn van die vroegrijders, vannacht om 2.11 uit Groningen vertrokken, 5 uur later hebben we 610 km er op zitten, nog 530 te gaan naar Arabba. We zullen wel wat vertraging bij Rosenheim en boven op de Brenner hebben. Maar dat kunnen we hebben. ETA staat nog steeds om 13 uur, wat later is niet erg.

Gisteren (vrijdag) om 4.00 uur vertrokken vanuit het westen van Nederland en nog nooit zo soepel door kunnen rijden. Nergens file gehad, 3 baustellen, maar wel door kunnen rijden en om 12.45 uur waren we op de plaats van bestemming na ruim 900 km gereden te hebben.

*bericht bewerkt door AdiDassler op 17 feb 2024 19:23

Niet lullen, skiën!!!

Heen: vrijdagavond weg uit de randstad tussen 22-23 uur, niet overnachten maar gewoon doorrijden.
Al 30 jaar zo goed als nooit files gehad, mits je maar voor 7-8 's ochtends voorbij Ulm, Munchen, Basel of Grenoble bent.
(want daar voegen dan al die overnachters in)
Die halve dag op de berg pak je, na ff rustig aan te doen en goed te eten, dan nog lekker mee.
Terug: zaterdag uitchecken en de berg op voor een volle dag, dan 300-500 km rijden, overnachten en op zondag over de bijna lege rijstroken naar huis, uiteraard zijn er wel in Nederland files maar in het buitenland dan eigenlijk nooit.
Maar van mij mogen jullie ook gewoon je gewoontes aanhouden hoor, dan rij ik lekker rustig door de nacht.
Cu there

Hier van vrijdag tot en met zondag.
Beide reisdagen binnen 10,5 uur de 1.050 kilometer naar de Seiseralm gereden vanaf Noord Nederland.
Zes uur weg half vier ter plekke. Auto uitladen, boodschappen doen en klaar.

It is an amazing world

Plaats een reactie