Hoe is de situatie onderweg in Duitsland?

Het stond de andere kant op op de Fernpas ook goed vast. Stond een auto met pech, dat is gewoon echt heel naar, voor iedereen maar toch het meest voor degene die pech heeft!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Velen hebben schoolgaande kids en dan zit je vast aan vrijdagmiddag of zaterdag rijden. Of je kind is op vrijdag opeens ziek (net zoals die van mij) en gisteren onderweg zag ik veel Nederlanders met kinderen in de schoolgaande leeftijd die waarschijnlijk ook een griepje hadden opgelopen 🤔

AJski op 17 feb 2024 12:18

Gelukkig heeft de basisschool van onze kids altijd een studiedag op de vrijdag vóór of op de maandag na de voorjaarsvakantie, dus wij hoeven gelukkig niet op zaterdag reizen.

Vrijdagochtend om 5 uur vertrokken uit het midden van Nederland en (uiteraard) via 61 en 8 door Duitsland naar Hollersbach (Kitzbühel-Kirchberg) en rond 16 uur aangekomen met ongeveer een uurtje pauze onderweg. Qua vertraging misschien 10 minuten wat langzamer moeten rijden.

Donderdag op vrijdagnacht om 3.45 uur vertrokken uit Leeuwarden, via Kasselroute naar Mauterndorf Lungau. We waren er om 13.15 uur inclusief 4 stops. Nog niet vaak zo rustig deze kant op gereden.

Ik vond het vandaag echt vrij rustig op de weg. Alleen ongeluk net onder Frankfurt voor de rest reed het lekker door.

Wel wat bijzonders op de A9 tussen München en Ingolstad in oostelijke richting. Helemaal leeg en elke oprit en op de viaducten stond politie. Geen idee waar dat voor was.

Ik vond het vandaag echt vrij rustig op de weg. Alleen ongeluk net onder Frankfurt voor de rest reed het lekker door.

Wel wat bijzonders op de A9 tussen München en Ingolstad in oostelijke richting. Helemaal leeg en elke oprit en op de viaducten stond politie. Geen idee waar dat voor was.

franksplinter op 17 feb 2024 21:30

Heb je de kaart op zn kant? Ingolstadt ligt toch praktisch recht boven München?

Vandaag om 7:00 vanuit Ede vertrokken en netjes rond 15:30 in Bregenzerwald aangekomen. De 8 maar grotendeels ontlopen en toeristische route door Zuid Duitsland richting Bodensee genomen (B30 en 465). Prachtige weg en nergens file gehad. Met een 3 tal stops dus 8,5 uur reistijd. Nu is Bregenzerwald natuurlijk zo ongeveer het dichtstbijzijnde ‘gebied’ wat je kunt bezoeken maar voor ons dus prima. Helaas bij aankomst wel treurig weer. Regen tot op grote hoogte. Erg benieuwd hoe de pistes er morgen bij zullen liggen.

Ja noordelijk bedoel ik natuurlijk 😅

Ik vond het vandaag echt vrij rustig op de weg. Alleen ongeluk net onder Frankfurt voor de rest reed het lekker door.

Wel wat bijzonders op de A9 tussen München en Ingolstad in oostelijke richting. Helemaal leeg en elke oprit en op de viaducten stond politie. Geen idee waar dat voor was.

franksplinter op 17 feb 2024 21:30

Heb je de kaart op zn kant? Ingolstadt ligt toch praktisch recht boven München?

EJEEE op 17 feb 2024 21:54

😂
Misschien navi scherm in de auto 90° verkeerd gemonteerd af fabriek

Heemstede Nauders za 745 vertrek 1845 Aankomst
Eens niet een x via Arnhem A3 FF A7 Wurzburg A96 Naar bregtenz gereden.
Maar via Venlo 61 met Google Maps vaak opnieuw laten berekenen A6 Heilbron A81 Stuttgart N10 Ulm N30 A96 Alle
0 km file in Duitsland slechts 3 baustellen 😄 745 vertrek 1845 aankomst 1020 km.

En dan ben je eindelijk op je bestemming en dan is de sneeuw in Oostenrijk bar slecht dit jaar.
IJs en pap sneeuw.

Ik vond het vandaag echt vrij rustig op de weg. Alleen ongeluk net onder Frankfurt voor de rest reed het lekker door.

Wel wat bijzonders op de A9 tussen München en Ingolstad in oostelijke richting. Helemaal leeg en elke oprit en op de viaducten stond politie. Geen idee waar dat voor was.

franksplinter op 17 feb 2024 21:30

Er is daar dit weekend een internationale veiligheidsconferentie, daar had het misschien mee te maken?

*bericht bewerkt door paolie op 18 feb 2024 07:34

Donderdag op vrijdag nacht vertrokken om 02:45 voor een rit van 1085 km naar bad gastein.
Wij waren met een stop en een keer tanken om 13:00 in bad gastein
Gereden via de 3 en de 9 zelf geen file gehad op de A10 bij de werkzaamheden aan de tunnels

Haarlem - Mayrhofen vrijdagochtend 03.30 u. gaan rijden en 13.30 ter plaatse met 3 keer pinkelen en 2 wissels.

Val Gardena - Nijmegen met een EV (Tesla). 2.30 uur vertrokken. Via Fernpass, A8, A61. 12.30 uur thuis.

Je moet gewoon voor 6 uur de Fernpass of München voorbij zijn (beide kanten op)

Plaats een reactie