is snowboarden minder populair aan het worden?

null

Ze zagen tegenwoordig alles door midden @LoveToBoard 😃

null

Ze zagen tegenwoordig alles door midden @LoveToBoard 😃

Hooykaas op 20 feb 2024 18:02

Ok is dat een ding? 🤣
En de binding van die rechter ski zit er andersom op?

Wat is dit joh?!

Skies voor après skieers?

Maandagochtendproduct.

Ik vind het persoonlijk geweldig om een hoog niveau snow boarder aan 't werk te zien. Pas nog in Alpe Lusia 2 snowboarders ongelooflijk vette lijnen zien trekken op de zwarte diretissima. Echt korte bochten niet met handjes tegen de sneeuw (da’s voor amateurs) maar letterlijk met de heupen tegen de sneeuw, samen in ritme. Ik was te laat om te video-en want ze waren al voorbij (zat in de lift die er voorbij komt).

Dat vind ik dan toch specialer dan hetzelfde hoog niveau skieer te zien, misschien omdat ik die meer zie?!

Kan ik me mateloos ergeren aan sommige snowboarders zonder ervaring maar met veel ego. YUP…maar 't zelfde met skiers (typisch de dikke ego veel te snel maar met gelockte schouders stijf naar voren skiers).

Tot vorig jaar organiseerde onze ski club ook een snowboard cursus (en een paar jaar terug zelfs meerdere) maar sinds dit jaar niet meer, want te weinig kandidaten. Jeugd switchen ski’s… gaan van race ski’s naar park of free ride ski’s… maar niet snowboard.

Asterino op 20 feb 2024 15:25

Deze 2 toevallig?

Ik denk dat dit echt het ultieme wintersportgevoel is naast miss off piste pow snowboarden

Toch even reageren Off-Topic Sorry
Het zijn de nieuwe ski’s van Elan Voyager.
Makkelijk dubbelvouwen voor in de bagage/of op te bergen in de zomer.
Zo worden ze tenminste verkocht.
Prijs plusminus 1000 Euro.
Schijnen redelijk te skiën 😃 @LoveToBoard @DrPhil

Voor dat soort heerlijke beelden moet je natuurlijk de yearning for turning serie van Korua kijken

In snoworld antwerpen waren er anders meer dan genoeg snowboarders. En niet voor het funpark maar gewoon om bochten te leren draaien en dan meestal stil te vallen midden op de piste.

Die voyager skies van elan zouden ontwikkeld zijn in eerste instantie voor het leger etc

Ik vind het persoonlijk geweldig om een hoog niveau snow boarder aan 't werk te zien. Pas nog in Alpe Lusia 2 snowboarders ongelooflijk vette lijnen zien trekken op de zwarte diretissima. Echt korte bochten niet met handjes tegen de sneeuw (da’s voor amateurs) maar letterlijk met de heupen tegen de sneeuw, samen in ritme. Ik was te laat om te video-en want ze waren al voorbij (zat in de lift die er voorbij komt).

Dat vind ik dan toch specialer dan hetzelfde hoog niveau skieer te zien, misschien omdat ik die meer zie?!

Kan ik me mateloos ergeren aan sommige snowboarders zonder ervaring maar met veel ego. YUP…maar 't zelfde met skiers (typisch de dikke ego veel te snel maar met gelockte schouders stijf naar voren skiers).

Tot vorig jaar organiseerde onze ski club ook een snowboard cursus (en een paar jaar terug zelfs meerdere) maar sinds dit jaar niet meer, want te weinig kandidaten. Jeugd switchen ski’s… gaan van race ski’s naar park of free ride ski’s… maar niet snowboard.

Asterino op 20 feb 2024 15:25

Deze 2 toevallig?

Ik denk dat dit echt het ultieme wintersportgevoel is naast miss off piste pow snowboarden

Ry33 op 20 feb 2024 18:46

Geweldig Ry33… toch echt fantastisch om te zien, en dan te leren (ken niets van snowboarden) dat door de voetpositie te veranderen je ineens veel voordruk kan geven en dus kan korte bochten carven op steil terrein! Fantastisch om te zien zoiets… en eerlijk gezegd die 2 (wel niet deze 2 maar die 2 ik gezien hebben), daar draaiden toch relatief veel kopjes effe om dat eens goed te bekijken.

Merci voor 't filmpje!

Oh en ook deze nog even spammen van Victor Daviet:

Geweldig Ry33… toch echt fantastisch om te zien, en dan te leren (ken niets van snowboarden) dat door de voetpositie te veranderen je ineens veel voordruk kan geven en dus kan korte bochten carven op steil terrein! Fantastisch om te zien zoiets… en eerlijk gezegd die 2 (wel niet deze 2 maar die 2 ik gezien hebben), daar draaiden toch relatief veel kopjes effe om dat eens goed te bekijken.

Merci voor 't filmpje!

Asterino op 20 feb 2024 20:27

Een snowboard heeft gemiddeld al een vrij korte radius. Gooi je er nog een beetje techniek tegenaan dan is het nier zo heel moeilijk om nette korte bochten te boarden. Helaas ontbreekt het bij de meeste wintersporters wel aan een deftige techniek. Zowel bij skiërs als bij boarders.

Übung macht den meister!!!

Ik kom net terug als snowboard monitor. Met een groepje van 11 boarders ging ik van de piste. Deze helden waren tussen 12 en 15 jaar. Daarnaast hadden mijn collega’s ook hun handen vol met beginnende snowboarders.

Ik geloof dat we in totaal met 60 waren.
Ook sprak een werknemer van het jeughotel dat hij steeds een verdeling van 2/3 zag. Dit is ook maar in één gebied.

Ik merk het persoonlijk ook, precies elk jaar iets minder snowboarders. Hangt ook af van het gebied natuurlijk.
Gebieden met een funpark & veel uitgaansmogelijkheden trekken over het algemeen een jonger publiek waardoor de ratio beter verdeeld zal zijn dan in familiegebieden. Ik trek het me alvast niet aan, iedereen moet lekker doen wat die het leukste vindt! Ik begrijp ook de animositeit waar de meesten naar verwijzen niet echt.

Ik kan me trouwens voorstellen dat pisteomstandigheden misschien een rol spelen.

Pistes worden met de jaren ijziger. Op dagen met harde, ijzige pistes pak ik liever mijn skies dan mijn board. Met skies zijn ijzige pistes een stuk fijner dan met board

Geldt misschien voor anderen ook

Ik kan me trouwens voorstellen dat pisteomstandigheden misschien een rol spelen.

Pistes worden met de jaren ijziger. Op dagen met harde, ijzige pistes pak ik liever mijn skies dan mijn board. Met skies zijn ijzige pistes een stuk fijner dan met board

Geldt misschien voor anderen ook

LoveToBoard op 21 feb 2024 13:57

Is zeker waar. Niet iedereen kan natuurlijk zomaar switchen tussen beide of het kan überhaupt allebei.

Nou vandaag snowboard les gegeven en het was druk op de beginners piste met boarders.

Maar mijn visie is dat toen boarden op kwam in de jaren 90 het duidelijk was voor de ski fabrikanten dat ze het speelse karakter van boarden ook op moesten gaan zoeken. De lange stijve rechte latten werden steeds meer carve en steeds speelser. Nu zie je mensen op de piste met 2 snowboards onder de voeten. En dat noemen ze dan ski’s;)

Naar je ziet ook dat de vette tricks in filmpjes vroeger alleen door snowboarders werden gedaan. En nu heb je lui als candide thovex.

Dus ja de ski wereld heeft goed geanticipeerd.

Verder lees ik dat snowboarden blessure gevoeliger is. Dat vraag ik mij af. Denk dat er meer knieën vernageld worden met skiën en met snowboarden meer polsen en sleutelbenen.

Leren vind ik snowboarden makelijker. Ja ff een halfweekje vallen maar dan kan je het wel.

Skiën doe je jaren over om enigzins mooi de berg af te gaan.

Plaats een reactie