Extra set ski's voor naast de piste: Elan Ripstick 88 black edition of toch iets anders?

Ekosport heeft de Fischer Ranger 96 nu ook met 15% extra korting. Heb nog verschillende reviews gezien en deze is misschien wat allemansvriend maar (daardoor) voor mij denk ik prima.

EKO sport heeft Tyrolia Attack 14 alleen maar in blauw, dat matcht niet echt lekker.
Zou de MARKER GRIFFON 13 ook een goed alternatief zijn? (heeft acceptabele meerprijs)

-JPS- op 14 mrt 2024 13:37

Zeker goeie binding (heb ze op mijn fischers staan, marker xps op mijn deacons). Enige “nadeel” tov de tyrolia’s is eventueel dat de tyrolia’s een pivoterende hiel hebben. Dat wilt zeggen dat je knieen en ACLs wat beter beschermd zijn bij een val (de hiel lost in verschillende richtingen). Alleen weet ik niet of deze technologie ook op de tyrolia attacks staat of alleen op de protectors.

Nu zelfs als dat het geval is, is dat een kleintje. Ik heb tot hiertoe nooit mijn binding keuze laten afhangen van deze technologie ;-)

Ok de knoop is doorgehakt.

Het zijn de Fischer Ranger 96 in 187cm lengte geworden. Meerprijs van min 75€ voor een A-merk DIN 13 of 14 binding was me wat te hoog dus zit er de standaard Tyrolia Attack 11 op. Ik kijk het aan in Tignes en als het me stoort kan ik het altijd nog vervangen.

Dank voor alle hulp/feedback, ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallen!

Ok de knoop is doorgehakt.

Het zijn de Fischer Ranger 96 in 187cm lengte geworden. Meerprijs van min 75€ voor een A-merk DIN 13 of 14 binding was me wat te hoog dus zit er de standaard Tyrolia Attack 11 op. Ik kijk het aan in Tignes en als het me stoort kan ik het altijd nog vervangen.

Dank voor alle hulp/feedback, ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallen!

-JPS- op 15 mrt 2024 12:01

De gele?? vond ik erg mooi!

Ik kon ze volgens mij alleen in zwart krijgen (voor deze prijs). De gele hadden ook wel wat maar matched wel lastiger met kleding :)

Ziezo, net terug uit Tignes en de Fischer Rangers hebben het prima gedaan! Fijn om deze set naast de Elan SLX te hebben. De SLX had ik weinig aan deze week wegens veel offpiste skien, verse sneeuw en later slush/fohn dus zachte pistes. Hogerop waaide het veel te hard dus zijn we bijna niet geweest.

Het netjes draaien was wel even wennen met deze lange latten, maar prima te doen. Ze gaan ook lekker door de verspoorde slush heen, minder vermoeiend dan met de SLX zo aan het eind van de dag.
De skileraar/gids zou me overigens een maatje korter hebben geadviseerd, 181 ipv 187 cm (ivm wend- en hanteerbaarheid, gewicht) maar ik heb de lengte zelf niet als vervelend ervaren.

Plaats een reactie