2e verblijf rendement

@amelm, goede samenvatting en denk dat daarmee zo’n beetje alles in 1x gezegd is. ;-)

Tweede woningen worden atronomisch belast in Stanszertal (St. Anton) en daarbuiten in Lech… en verhuren is een heel mijnenveld van regelgeving en bedrijfsbelastingen Het is financieel beter om van Oostenrijk uw hoofdverblijfplaats te maken. als het je “even” lukt om een ​​huis te kopen…

" Wat een heerlijke zwart-wit discussie weer hier, veelal door mensen die zelf helemaal geen 2e verblijf hebben en verhalen uit bladen en van derden delen."
@Amelm je hebt het goed beschreven voor en tegens, Dat artikel komt van mij, en ook al klinkt het hier negatief op het forum, het is wel hoe het er in, mn Tirol en Salzburgerland voorstaat.
Dus dat er hier voor gewaarschuwd wordt vindt ik niet geheel onterecht.
Als je via een project makelaar een vakantie appartement koopt, die ook de beheer regelt moet je goed bedenken wat je wilt.
Wat je zegt, beter op zoek naar een woning via een Oostenrijkse makelaar, zweitwohnsitz zou mooi zijn dan ben niet afhankelijk van derde, kan er altijd in, maar moet iemand ter plaatse zoeken voor de verhuur en schoonmaak, als je wil verhuren, maar dat is best te doen.
En het is een rijkdom als je zelf iets hebt in de bergen waar je ontzettend kan genieten, als je de mogelijkheid hebt zeker doen.
Wij hebben er na 15 jaar nog geen spijt van, verhuur en regel alles zelf, maar prima te doen.
Rendement van ons is dat het huis door de verhuur zich zelf betaald.

Dienten Die Alte schule
at een heerlijke zwart-wit discussie weer hier, veelal door mensen die zelf helemaal geen 2e verblijf hebben en verhalen uit bladen en van derden delen. § Amelm op 09 apr 2024 08:17

Dat verhaal werd door iemand die al meer dan 10 jaar in Oostenrijk woont en verhuurt geplaatst ;-)

at een heerlijke zwart-wit discussie weer hier, veelal door mensen die zelf helemaal geen 2e verblijf hebben en verhalen uit bladen en van derden delen. § Amelm op 09 apr 2024 08:17

Dat verhaal werd door iemand die al meer dan 10 jaar in Oostenrijk woont en verhuurt geplaatst ;-)

Hans- op 09 apr 2024 21:55

Haha dit weet ik uiteraard van Elly en -ondanks de wellicht ongelukkige verwijzing- doelde ik niet op Elly maar vooral een paar eerder aangehaalde verhalen in andere topics over dit onderwerp.

P.s., volgens mij woont Elly 50/50, half NL, half Oostenrijk als ik me niet vergis. Denk eigenlijk dat ze nog ingeschreven staat in NL (toch Elly?) als ik me een verhaal goed herinner over hoe ze haar Oostenrijkse woning (een voormalig school) heeft weten te kopen in Dienten.

*bericht bewerkt door Amelm op 10 apr 2024 07:28

@Amelm klopt maar woon officieel nog in NL hoor zou mijn kleinkinderen te veel missen ondanks ze allemaal met de schoolvakanties in Dienten zijn. Ben net weer terug van de wintervakantie (3 mnd) Heb weer leuke gasten mogen ontvangen. Voor diegene die willen weten wat voor een huis het is, zie foto. Totaal hebben we 26 bedden waarvan 11 in het grote appartement. De aankoop was echt een mazzeltje Amelm

null

*bericht bewerkt door Elly3 op 10 apr 2024 12:43

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie