Verkleumde Nederlanders van hoogste Duitse berg gered: droegen sneakers en joggingbroeke

Ik las vandaag een reactie van die twee.
Ze waren vertrokken in de veronderstelling dat bepaalde verbindingen open waren zoals beneden met groen aangegeven in het dorp. Verder liepen ze niet op sneakers en hadden ze thermo kleding etc aan wel wat voorbereidingen. Of die lijst afdoende was heb ik geen idee van. Ze hadden gebeld naar de liftexploitant om te vragen om informatie. Echter kregen de bergredding toegestuurd. Ze waren van plan om terug te lopen.
Ze waren nogal verbolgen over hoe ze in het nieuws waren gekomen.
Verder geen idee, geen mening, ik heb te weinig info.
Maar de info staat wel iets haaks op elkaar.

It is an amazing world

Ik zie het bericht net. Redding was dus eigenlijk niet nodig zo te lezen. Ze hadden gewoon naar beneden kunnen lopen.

Haha we zullen het nooit weten dus.

Gevaar van verhalen uit de media, risico dat het (flink) wordt opgeklopt en zonder aal te veel kennis eventueel nog vertaald. Dan blijft er weinig van over.

Ben zelf een paar jaar terug gebeld nav een ongeval in de bergen waar we heel zijdelings bij betrokken waren. Betrof een gerenommeerd nl dagblad. Het verhaal dat ik terug las had maar weinig vandoen met wat ik ze verteld heb. En dat was dan nog zonder extra vertaalslag…

Edwin van Riel

Haha we zullen het nooit weten dus.

Gevaar van verhalen uit de media, risico dat het (flink) wordt opgeklopt en zonder aal te veel kennis eventueel nog vertaald. Dan blijft er weinig van over.

Ben zelf een paar jaar terug gebeld nav een ongeval in de bergen waar we heel zijdelings bij betrokken waren. Betrof een gerenommeerd nl dagblad. Het verhaal dat ik terug las had maar weinig vandoen met wat ik ze verteld heb. En dat was dan nog zonder extra vertaalslag…

evr66 op 24 apr 2024 09:05

Tja helaas is dat gewoon dagelijkse kost. Zodra je zelf iets meer kennis of informatie over een artikel hebt blijkt er gewoon nagenoeg altijd bitter weinig van te kloppen.

Born to Ride

Hoor en wederhoor is sowieso niet veel tijd meer voor. Het is belangrijker snel nieuws te brengen.

Ben wel benieuwd als ze via de Nederlandse Bergsport Vereniging verzekerd bent of ze de helikopter redding vergoed krijgen…
Heb zelf een doorlopende reisverzekering van de Nederlandse Skivereniging… benieuwd of zij het zouden vergoeden…

Als het laatste verhaal klopt, strekking we vroegen niet om een reddingsteam maar alleen om advies, konden nog best zelf naar beneden, volgt er wellicht helemaal geen rekening. Al dat soort telefoontjes worden waarschijnlijk opgenomen, kan niet heel moeilijk te achterhalen zijn dan.

Edwin van Riel

Grappig .
Goed dat zij die steevast (ver)oordelend voor hun beurt willen spreken hiermee op hun plaats gezet worden …

Ik zei toch: Roy Donders huispakken, top spul.

Goed om de andere kant van het verhaal ook mee te krijgen. Dat maakt het toch een ander totaalplaatje

Het blijft lastig om een objectief beeld te krijgen, ook niet altijd vanuit reguliere media helaas

Ik vind het wel een vreemd verhaal. Als je gewoon terug kan lopen, waarom zou je dan wachten op een helikopter? Dan zeg je toch gewoon dat ze niet hoeven te komen en wandel je rustig terug.

Peter Pos

Grappig .
Goed dat zij die steevast (ver)oordelend voor hun beurt willen spreken hiermee op hun plaats gezet worden …

evert op 24 apr 2024 18:14

Ik las hun verhaal en zag een foto van hun uitrusting;.
Op van die Adidas “bergschoenen” naar boven, met voetbalsokken aan en thermo-ondergoed onder je joggingbroek?
Lekkere uitrusting voor een beklimming…

@Hans het kan id. beter, maar ook veel slechter. Ik hou het er op dat er door een taalbarrière wellicht verkeerde conclusies getrokken zijn aan beide kanten? En hebben ze gedacht: als die beloofde geopende lift gesloten is, maar ze willen zo graag persé een helikopter sturen, da’s ook prima toch?

Ze zijn idd niet eerst de Bever, Bergfreund of andere bekende bergsport winkel ingelopen idd. Maar hebben zich wel zga mogelijk voorbereid met hun eigen spullen die ze al hadden.

Zonder sneeuwschoenen is een tocht in diepe sneeuw waarschijnlijk niet zo ‘slim’. We weten ook niets over tijdstip van bellen en starten van de redding.

Ergens klopte mijn gevoel bij dit bericht dus toch dat er meer was dan we wisten 😉.

Ik las hun verhaal en zag een foto van hun uitrusting;.
Op van die Adidas “bergschoenen” naar boven, met voetbalsokken aan en thermo-ondergoed onder je joggingbroek?
Lekkere uitrusting voor een beklimming…

Hans- op 24 apr 2024 22:35

Vriend, Adidas heeft een volwaardige lijn buitensportartikelen gehad. Ik kan niet zien of deze schoenen daartoe behoren maar ik heb zelf een Adidas Gore Pro (ski)jas gehad en een Adidas Gore Tex Pro skibroek. Inmiddels verkocht maar dat was topspul.

null

Deze dus.

Maar goed dat ik niet gered hoefde te worden. Dan had er in de krant gestaan: Skiër gered met trainingsjekkie.

Grappig .
Goed dat zij die steevast (ver)oordelend voor hun beurt willen spreken hiermee op hun plaats gezet worden …

evert op 24 apr 2024 18:14

Ik las hun verhaal en zag een foto van hun uitrusting;.
Op van die Adidas “bergschoenen” naar boven, met voetbalsokken aan en thermo-ondergoed onder je joggingbroek?
Lekkere uitrusting voor een beklimming…

Hans- op 24 apr 2024 22:35

Wie het (berg)schoentje past … 😉

*bericht bewerkt door evert op 25 apr 2024 09:08

Een van de redenen om de Adidas jas te verkopen was dat mensen hem ( inderdaad) zagen als “trainingsjekkie” en mij dus als Sjonnie. Terwijl het een jas was van € 499.
Plus dat ik nog 3 Pro jassen had 😀.

Ziet eruit als Adidas Terrex. Is zeker wel een echte wandelschoen. Categorie A/B en gewoon bij Bever te koop. Ik heb die schoenen ook naast een B/C schoen.

De Franse bergredding heeft het er ook druk mee:
https://www.bergsport.nl/nieuws/2024/04/25/al-meerdere-reddi…

Click. Click. Peace

Conclusie is dus gewoon dat je de verhalen in de media niet moet geloven, er klopt weer eens geen hout van…

Plaats een reactie