Familieappartement kopen

https://www.wohnnet.at/immobilien/maisonette-5752-viehhofen-…

MiKeZZa op 19 apr 2024 10:47

Dit appartement voldoet helemaal aan de wensen van de TS. Lijkt me geen verkeerde locatie.
Ik zou wel willen ruilen met mijn appartementje in Dienten :-)

Peter Pos

Zo te zien is het> https://www.wohnnet.at/immobilien/maisonette-5752-viehhofen-…

MiKeZZa op 19 apr 2024 10:47

Zo te zien is het dit huis: https://maps.app.goo.gl/XkDrmThKGuegTAGv5
Fantastische plek zeg:

Zo te zien is het> https://www.wohnnet.at/immobilien/maisonette-5752-viehhofen-…

MiKeZZa op 19 apr 2024 10:47

Zo te zien is het dit huis: https://maps.app.goo.gl/XkDrmThKGuegTAGv5
Fantastische plek zeg:

Claire op 19 apr 2024 22:25

Vind je? De locatie is fijn qua skigebieden, maar de geluidswal verraad al dat je langs een drukke weg zit. Wellicht dat de rivier er nog iets van weg filtert. Daarnaast is het een appartement binnen een groter huis. 😬

Het valt op dat er geen woord over isolatie en energieverbruik geschreven wordt, behalve dat het ‘Elektroheizung’ heeft.
Als de locatie idd top is en je geeft een flink budget uit voor de renovatie kan het een goede koop zijn. Maar ik denk niet dat het is wat de topicstarter in gedachten had.

Ik vind het een lilluk hok.

Ik vind het een lilluk hok.

DrPhil op 20 apr 2024 13:23

Geen probleem toch
Gewoon je ogen dichthouden 🙈

He, misschien is dit wat voor je. Vlak bij de lift in Bad Kleinkirchheim / St Oswald. Het is zweitwohnsitz widmung. https://www.dd-secondhome.nl/woning/st-oswald-alpinresort-to…

o te zien is het dit huis: [https://maps.app.goo.gl/XkDrmThKGuegTAGv5](https://maps.app.goo.gl/XkDrmThKGuegTAGv5 "https://maps.app.goo.gl/XkDrmThKGuegTAGv5") Fantastische plek zeg: § Claire op 19 apr 2024 22:25

Het ligt vlak langs de doorgaande weg naar Saalbach die weg kan pittig druk zijn. @peterpos, is wel wat voor jou ja, ik ben blij dat ik bij ons de schrootjes er uit heb, wel gedateerd huis, en elektroheizung is vrij prijzig. @Snow_Junky ziet er mooi uit maar heeft maar 2 slaapkamers, niet echt ruim voor 7 pers.

*bericht bewerkt door Elly3 op 20 apr 2024 23:56

Dienten Die Alte schule

@Elly3 voor mij is het niet betaalbaar. Maar het is gewoon een lekker ruim appartement en je zit vlakbij een prachtig skigebied. Ben daar verder nog nooit geweest, dus geen idee hoe de omgeving daar is. Moeten we in de zomer maar eens een keer gaan kijken ;-)

P.s Wij (en jullie dus ook) zitten toch ook aan een doorgaande weg, ik moet eerlijk zeggen dat ik het qua drukte enorm mee vind vallen.

Peter Pos

Zo te zien is het> https://www.wohnnet.at/immobilien/maisonette-5752-viehhofen-…

MiKeZZa op 19 apr 2024 10:47

Zo te zien is het dit huis: https://maps.app.goo.gl/XkDrmThKGuegTAGv5
Fantastische plek zeg:

Claire op 19 apr 2024 22:25

Vind je? De locatie is fijn qua skigebieden, maar de geluidswal verraad al dat je langs een drukke weg zit. Wellicht dat de rivier er nog iets van weg filtert. Daarnaast is het een appartement binnen een groter huis. 😬

Gerwin op 20 apr 2024 08:43

Waar zie jij die geluidswal? Ik zie 'm niet. En volgens mij zit je zo te zien niet direct aan de grote weg, maar aan een weggetje erachter.
Maar goed, TS heeft al een paar dagen niet meer gereageerd, dus verder ook niet meer belangrijk er naar te kijken ;-)

Peter Pos

Nou, ter invulling: Viehhofen is dankzij de lift wel wat opgeleefd en Landal, maar het is het eerste dorp na de smalle nek het Saalachdal in. Er was één restaurant dat het hele jaar open was en één winkel die een paar uur per dag brood verkoopt. Je moet altijd rijden om in te stappen in de liften van het Skicircus, en naar de Kitzsteinhorn ben je zomaar een half uur aan het rijden. Er is geen supermarkt in het dorp, en de ligging bij de Saalach geeft mooi klotsend geluid, terwijl aan de andere kant de weg te horen is. Er zit één rij huizen tussen, zo’n 30 meter. Er starten wel een aantal mooie wandelingen in de buurt, maar je moet of meteen stevig omhoog of je loopt langs de rivier. Start je vanaf huis. Loop je eigenlijk altijd hetzelfde rondje. Je bent er behoorlijk gebonden aan de auto.
Dan komen we nog bij het appartement: Dat loopt niet over van de leefruimte, en heeft maar 3 slaapkamers. Er moet grondig gerenoveerd worden: Badkamers vernieuwen, inloopdouches erin. Isolatie mag up-to-date gebracht worden en de warmwater voorziening en verwarming aangepakt. De keuken zit nu apart, maar is wat klein om met meer dan 6 mensen in te eten. Deze is naar de woonkamer te halen, om daar een mooie grote ruimte te creëren om in te verblijven. Alleen dan geen stuk om je even af te zonderen en plek voor een paar loungebanken en fauteuils. Geeft je wel de ruimte om de oude keuken om te bouwen tot slaapkamer met en-suite badkamer. Heb je vier slaapkamers totaal.

Grootste nadeel vind ik dat je altijd naar Saalfelden of Zell am See rijdt voor grote inkopen, brandstof en stukjes eruit op vlakkere grond. Bij slechte sneeuw en vanaf de pasen zul je ook vaak naar Kaprun reizen. Dat is al met al 25km enkele reis. Terwijl Saalbach zelf ook nog steeds bijna 10km verder is. Ga je een week skiën, dan prima. Is het je tweede huis, dan misschien niet. Elly woont iig dichter bij Dienten dan Viehhofen bij de eerstvolgende plaats met echte voorzieningen zit.

Vanuit Viehhofen stap je wel rechtstreeks de lift in naar het gebied van Zell hè……
En het ritje naar vorderglemm stelt ook niets voor. Ik geloof 3 minuten met de bus. En daar ga je SHFL al in…

Zo slecht is viehhofen nou ook weer niet hè?
Langs het beekje fiets je ook zo naar bv Saalbach.
Je hoeft niet echt waanzinnig te klimmen.

Totales Vollidiot

Tuurlijk is het niet slecht, maar heb je er ook in de buurt gewoond toevallig? En ja, vanaf de Schönleitenbahn kun je best goed het gebied in, maar is het best een tocht om richting Hinterglemm of Fieberbrunn te gaan. Als je dan iets verder doorrijdt stap je iets gunstiger in de lift.

Ik heb er in de buurt gewoond en in het dorp verbleven. In het bredere Salzachdal vond ik het prettiger toeven, met ook meer zon, die in Viehhofen midwinter behoorlijk wordt weggevangen, zeker tegen de rivier aan. Ik bekijk het vanuit een woonperapectief, niet vanuit een (voordelig) vakantieweekje. Ik zou er iig vaak heen proberen te gaan, als ik dan toch een huis daar heb.

Dit lijkt me nou typisch in een opwelling bedacht.

Tuurlijk is het niet slecht, maar heb je er ook in de buurt gewoond toevallig? En ja, vanaf de Schönleitenbahn kun je best goed het gebied in, maar is het best een tocht om richting Hinterglemm of Fieberbrunn te gaan. Als je dan iets verder doorrijdt stap je iets gunstiger in de lift.

Ik heb er in de buurt gewoond en in het dorp verbleven. In het bredere Salzachdal vond ik het prettiger toeven, met ook meer zon, die in Viehhofen midwinter behoorlijk wordt weggevangen, zeker tegen de rivier aan. Ik bekijk het vanuit een woonperapectief, niet vanuit een (voordelig) vakantieweekje. Ik zou er iig vaak heen proberen te gaan, als ik dan toch een huis daar heb.

Bennie op 21 apr 2024 09:19

Snap ik.
Het zou ook niet mijn droomlocatie zijn hoor. Maar ik kreeg een beetje het gevoel dat je het echt niets vond, dat probeerde ik iets te nuanceren.
Niet gewoond, wel enkele keren geweest.

Totales Vollidiot

Heerlijk filosoferen over een huis dat je nooit koopt. Heeft Oostenrijk niet zoiets als Funda? Uren kijkplezier, gluren bij de buren. Topamusement.

Life is what happens while you were checking your phone

het is zeker geen opwelling en grote kans dat we het ook gaan realiseren. zoektocht alleen heel lastig en blijkt ook weer uit dit topic.
appartement in Vienhofen is net niet wat we zoeken inderdaad. veel werk en dorpje niet echt super.

deze zomer gaan we naar italie en dan terug nog weekje in oostenrijk denk maar eens wat dorpen bezoeken en wellicht lokale makelaars.
wellicht ook nog 1-2 jaar wachten en dan budget wat omhoog schroeven maar moet zeggen dat het dan ook wel echt flink aan de prijs wordt allemaal en wordt je vakantie appartement in Oostenrijk waar je paar weken per jaar bent onderhand duurder dan je huis in Nederland.

Overingens een gedateerd interieur vindt ik niet erg wordt toch compleet hout gebouwd van binnen beetje apres ski stijl met oostenrijks hout. Ies wat ik thuis samen met ZZP timmerman ook heb gemaakt in onze eigen feestruimte.

Badkamer geef ik helemaal niets om kwa kleuren etc. veranderd toch iedere paar jaar. gewoon ff sanitair vervangen en alle kitnaden en klaar. keuken zal simpel zijn een ook grotendeels voan oostenrijks hout.

en wordt je vakantie appartement in Oostenrijk waar je paar weken per jaar bent onderhand duurder dan je huis in Nederland. >>

Dat is al best gauw het geval ja. Of je woont in een mooie villa in een goede buurt. Dan valt dat wel weer reuze mee.
Enfin, veel oudere bekenden hebben vakantiehuizen in Zwitserland. Daar lijkt het regeltechnisch allemaal wel wat makkelijker.

en wordt je vakantie appartement in Oostenrijk waar je paar weken per jaar bent onderhand duurder dan je huis in Nederland. >>

Dat is al best gauw het geval ja. Of je woont in een mooie villa in een goede buurt. Dan valt dat wel weer reuze mee.
Enfin, veel oudere bekenden hebben vakantiehuizen in Zwitserland. Daar lijkt het regeltechnisch allemaal wel wat makkelijker.

Bennie op 22 apr 2024 11:34

prijstechnisch alleen niet denk ;)

Het bezit van de saeck is het einde van het vermaeck.
Klinkt allemaal mooi maar de praktijk valt het vaak zwaar tegen.

@Familieappartement Houdt er in Italië rekening mee dat zodra je contact opneemt of simpelweg om brochure vraagt je automatisch ook klant bent van die makelaar. Daarmee ook 3 % commissie schuldig bent aan deze partij. Als je goed Duits/Italiaans spreekt is dit wellicht geen issue, maar in andere gevallen kun je beter een Nederlandse aankoop adviseur contact op laten nemen die je tijdens proces kan begeleiden.

P.s. Dit geldt ook voor Idealista.it (de Italiaanse Funda), contactformulier invullen = Klant :)

*bericht bewerkt door Gerwin op 22 apr 2024 12:31

@Familieappartement Houdt er in Italië rekening mee dat zodra je contact opneemt of simpelweg om brochure vraagt je automatisch ook klant bent van die makelaar. Daarmee ook 3 % commissie schuldig bent aan deze partij. Als je goed Duits/Italiaans spreekt is dit wellicht geen issue, maar in andere gevallen kun je beter een Nederlandse aankoop adviseur contact op laten nemen die je tijdens proces kan begeleiden.

P.s. Dit geldt ook voor Idealista.it (de Italiaanse Funda), contactformulier invullen = Klant :)

italie gaan we ooit op vakantie maar daar zeker niks kopen. Niet te vertrouwens alles daar.

Gerwin op 22 apr 2024 12:30
et bezit van de saeck is het einde van het vermaeck. § DrPhil op 22 apr 2024 12:14

Deze ga ik onthouden! Waar koop je die tegeltjes?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir
et bezit van de saeck is het einde van het vermaeck. § DrPhil op 22 apr 2024 12:14

Deze ga ik onthouden! Waar koop je die tegeltjes?

Sebastiaan op 23 apr 2024 15:11

Hier nog eentje dan: de mens leidt het meest van het lijden dat hij vreest.

En dan goed geschreven…

Haha ik zie het. Siri…

null

Probeer eens tegelspreuken.nl

Viehhofen wordt hem niet want ‘veel werk’, maar gedateerd interieur is niet erg want je bouwt toch alles opnieuw op van binnen van hout?

En Viehhofen is als dorp niet echt super terwijl je in de openingspost alleen vraagt om wat eetgelegenheden en gezelligheid in het dorp…

Maakt mij niet uit, maar ik volg het even niet precies wat je nou allemaal zoekt…

Plaats een reactie