Wielrentopic

Federer

Armstrong, Pantani of Ullrich

Rogier op 9 jun 2019 20:11

Ulli!!!

Pinkpop of Lowlands?

Lotte77 op 9 jun 2019 20:30

@Lotte77 interessante keuze tussen deze 3 helden/sterren op 2 wielen, nieuwsgierig vanwaar de keuze?
Je schrijft het zo enthousiast ulli!!!

*bericht bewerkt door Birdheart op 09 jun 2019 21:43

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart
Dat was de puberliefde voor de underdog, de ‘eeuwige’ tweede, die weer even op kwam zetten. Ik vond die Armstrong altijd al onsympathiek en onbetrouwbaar en dat bleek terecht. “Der Jan” leek me aardiger en die gunde ik ook eens een Tour-zege. Later kwam echter uit dat hij helaas ook niet zo’n frisse jongen was 💔

Uitrusten doen we thuis wel!

Dat is echt een superleuke reden 😀
Maar nu blijkt dat ze allemaal zo rondreden, maakt dat nog uit?
Jan wordt nu vanuit de wielerwereld bijna alleen nog maar gesteund door vriendje Armstrong 🙃

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Opvallend is ook het grote respect van Armstrong is voor Ullrich. Hij zag hem als zijn enige echte tegenstander. Zijn podcasts zijn daarin illustratief.

Newsflash , Wout Van Aert rijdt de TDF

Newsflash , Wout Van Aert rijdt de TDF

jessedeconinck op 10 jun 2019 14:52

Eens benieuwd. 😉

Bla, bla, bla.

Je hebt een metalen splinter in je knie en denkt dat het wel gaat?

Ben geen dokter maar zou je dat niet met een sterke magneet eruit kunnen trekken, en de tijdrit zonder splinter rijden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Of zelfs met een kleine incisie. Lijkt me uiterst knullig dat het niet opgemerkt is. Zeker geen protocol voor. Maar Froome lijkt ook uitgeschakeld .

Maar Froome lijkt ook uitgeschakeld .

Pino op 12 jun 2019 14:10

Zou zijn bekken gebroken hebben aldus een bericht op Sporza?
Da’s geen tour dan.

Bla, bla, bla.

Wie weet krijgen we dan een min of meer open strijd in de Tour?
En wie weet ook weet eens de moeite van het volgen waard. Een keer geen sprinters-etappes tot ver in de tweede week…

Hopelijk Gigi, hopelijk. ;)

Bla, bla, bla.

Wie weet krijgen we dan een min of meer open strijd in de Tour?
En wie weet ook weet eens de moeite van het volgen waard. Een keer geen sprinters-etappes tot ver in de tweede week…

GiGi op 12 jun 2019 15:07

Als het wel of niet kijken van de tour word bepaald door 1 renner gaat er toch ergens iets mis. Dan hoef je ook geen skiën meer te kijken als Hirscher mee doet. (Om maar een voorbeeld te geven)

Übung macht den meister!!!

Eens met RFKangoo. Overigens rijdt Thomas toch wel gewoon de Tour?

Mr. Slow

Ja die rijdt hem ook, dus qua stijl lood om oud ijzer.
Het liefst zie ik liever froome dan thomas de tour de France betwisten.
Maar de algehele tendens op het internet is positief dat hij niet rijdt, en dat is niet eerlijk tegenover de sportman froome.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik zal Froome missen. Goede renner en zijn Giro rit over de Finestre was magistraal.

Van Aert die de tijdrit wint. Met 31 seconden op de nr2. En 47 seconden op Dumoulin. Wie knijpt me ff in m’n arm.

Übung macht den meister!!!

Heel fraai van van Aert! Half uur volle bak doet hij wel vaker, maar op deze manier heel knap.

Van Aert die de tijdrit wint. Met 31 seconden op de nr2. En 47 seconden op Dumoulin. Wie knijpt me ff in m’n arm.

RFKANGOO op 12 jun 2019 16:46

knijp 🙃
Het lijkt er toch op dat die veldrijders een streepje voor hebben op de andere renners…

Bla, bla, bla.

Als ik zie dat hij halverwege op de klim maar een handvol secondes voorsprong heeft vermoed ik dat hij meer risico heeft genomen dan de rest. Wat verder niks af doet aan zijn overwinning.

En een half uur/heel uur volle bak veldrijden is natuurlijk heel wat anders dan even lang op een tijdritfiets zitten. Wout lijkt mij ook niet iemand die daar veel op heeft getraind.

Übung macht den meister!!!

Als ik zie dat hij halverwege op de klim maar een handvol secondes voorsprong heeft vermoed ik dat hij meer risico heeft genomen dan de rest. Wat verder niks af doet aan zijn overwinning.

En een half uur/heel uur volle bak veldrijden is natuurlijk heel wat anders dan even lang op een tijdritfiets zitten. Wout lijkt mij ook niet iemand die daar veel op heeft getraind.

Nu ben ik wel heel benieuwd hoe hij straks bergop nog mee kan.

RFKANGOO op 12 jun 2019 17:56
Übung macht den meister!!!

Als ik zie dat hij halverwege op de klim maar een handvol secondes voorsprong heeft vermoed ik dat hij meer risico heeft genomen dan de rest. Wat verder niks af doet aan zijn overwinning.

En een half uur/heel uur volle bak veldrijden is natuurlijk heel wat anders dan even lang op een tijdritfiets zitten. Wout lijkt mij ook niet iemand die daar veel op heeft getraind.

RFKANGOO op 12 jun 2019 17:56

Heeft op zijn afgelopen stage heel veel op zijn tijdritfiets gereden
Daarvoor inderdaad nauwelijks gedaan

Echt geen ervaring, nee. Alleen ene Tony Martin ooit verslagen.

Als ik zie dat hij halverwege op de klim maar een handvol secondes voorsprong heeft vermoed ik dat hij meer risico heeft genomen dan de rest. Wat verder niks af doet aan zijn overwinning.

En een half uur/heel uur volle bak veldrijden is natuurlijk heel wat anders dan even lang op een tijdritfiets zitten. Wout lijkt mij ook niet iemand die daar veel op heeft getraind.

RFKANGOO op 12 jun 2019 17:56

Heeft op zijn afgelopen stage heel veel op zijn tijdritfiets gereden
Daarvoor inderdaad nauwelijks gedaan

Kasper op 12 jun 2019 18:45

Des te knapper vind ik deze prestatie. Aangezien het totaal anders fietsen is dan op een normale racefiets.

Echt geen ervaring, nee. Alleen ene Tony Martin ooit verslagen.

Pino op 12 jun 2019 18:58

Ik zeg niet dat hij geen ervaring heeft. Enkel dat ik niet had verwacht dat hij zou gaan winnen. En vandaag verslaat hij ene Tom Dumoulin. Ok die is nog herstellende van een val maar is toch zeker geen prutser op dit gebied.
Als je echt goed wilt zijn op een tijdritfiets schijn je er toch wel wekelijks mee bezig te moeten zijn. Ik denk niet dat Wout in het cross seizoen er mee bezig is om eens lekker op te tijdritfiets te gaan rijden.

Übung macht den meister!!!

Froome op de intensive care 😰
Het feit dat brailford zijn situatie vergelijkt met renners waarvan niet verwacht werd dat ze ooit nog terug konden komen na bepaald letsel.
En hij hoopt dat froome dat ook lukt is veel zeggend.

Wel benieuwd wat nu de reden is van de val, er wordt gesproken dat ze ten tijde van val 65 reden, en dat de windstoten er voor iets tussen zitten. Hoop in ieder geval dat het niet door derden komt

*bericht bewerkt door Birdheart op 13 jun 2019 06:33

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Als ik zie dat hij halverwege op de klim maar een handvol secondes voorsprong heeft vermoed ik dat hij meer risico heeft genomen dan de rest. Wat verder niks af doet aan zijn overwinning.

En een half uur/heel uur volle bak veldrijden is natuurlijk heel wat anders dan even lang op een tijdritfiets zitten. Wout lijkt mij ook niet iemand die daar veel op heeft getraind.

RFKANGOO op 12 jun 2019 17:56

Heeft op zijn afgelopen stage heel veel op zijn tijdritfiets gereden
Daarvoor inderdaad nauwelijks gedaan

Kasper op 12 jun 2019 18:45

Des te knapper vind ik deze prestatie. Aangezien het totaal anders fietsen is dan op een normale racefiets.

Echt geen ervaring, nee. Alleen ene Tony Martin ooit verslagen.

Pino op 12 jun 2019 18:58

Ik zeg niet dat hij geen ervaring heeft. Enkel dat ik niet had verwacht dat hij zou gaan winnen. En vandaag verslaat hij ene Tom Dumoulin. Ok die is nog herstellende van een val maar is toch zeker geen prutser op dit gebied.
Als je echt goed wilt zijn op een tijdritfiets schijn je er toch wel wekelijks mee bezig te moeten zijn. Ik denk niet dat Wout in het cross seizoen er mee bezig is om eens lekker op te tijdritfiets te gaan rijden.

RFKANGOO op 12 jun 2019 22:17

Bij Jumbo Visma wordt heel veel getraint op het tijdrijden. Hij zal zeker te weten al heel wat uren doorgebracht hebben in de windtunnel en op de tijdritfiets. Ze hebben nu ook 4 echte toppers voor de tijdritten met Roglic, van Emden, Martin en nu van Aert. Daarnaast kunnen ook renners als Bennett, Kruiswijk en de Plus op goede dagen ook een zeer behoorlijke tijdrit rijden. Ik zie ze nu ook als kanshebbers voor de TTT in de tour.

Born to Ride

Wel benieuwd wat nu de reden is van de val, er wordt gesproken dat ze ten tijde van val 65 reden, en dat de windstoten er voor iets tussen zitten. Hoop in ieder geval dat het niet door derden komt

Birdheart op 13 jun 2019 06:21

Ik denk dat stevige wind(vlagen), een lichte renner en een vol wiel geen goede combinatie is.
Er zijn er die er slechter vanaf komen met een val tegen die snelheid. :(

Bla, bla, bla.

Ziehier de reden:

‘Zijn situatie is zeker zorgwekkend’
VANDAAG, 11:17 WIELRENNEN

Chris Froome wordt behandeld in een ambulance op de plek van het ongeval AFP
Na zijn aangrijpende valpartij van gisteren ligt wielrenner Chris Froome op de intensive care van een ziekenhuis in Saint-Etienne. Steeds duidelijker wordt hoe hard de klap van de Brit geweest moet zijn.

“We hebben zijn data uitgelezen: hij ging van 54 kilometer per uur naar acute stilstand”, zegt Dave Brailsford, manager van de Ineos-ploeg, tegen de BBC. “Hij ligt er niet best bij. Je hebt crashes en slechte crashes. Dit was een slechte crash.”

Froome ging onderuit bij verkenning van de tijdrit in het Criterium du Dauphiné. Hij brak zijn rechterdijbeen, rechterelleboog, een heup en enkele ribben en moest logischerwijs ook een streep zetten door zijn deelname aan de Tour de France.

Wil Froome ooit nog wel fietsen?

Brailsford maakt zich grote zorgen om het herstel van zijn kopman. De Brit, die bij de Tour voor zijn vijfde eindzege zou gaan, zou direct na zijn val gezegd hebben nooit meer op een fiets te stappen.

AFP

Brailsford wil niet te ver in Froome’s toekomst kijken: “Hij is geopereerd, zodat de eerste fase van medische zorg optimaal is. Het is situatie die zich geleidelijk moet ontwikkelen. Maar dat het zorgwekkend is, dat is een ding dat zeker is.”

De chirurg die Froome geopereerd heeft, is opvallend positief in de Franse krant L’Équipe. Hij acht het “zeer goed mogelijk” dat de renner in 2020 weer terugkeert als topsporter.

Neus snuiten ging mis

Froome kwam ten val in een afdaling toen hij zijn hand van het stuur haalde om zijn neus te snuiten. De wind greep zijn voorwiel en blies hem tegen een muur aan.

Ploeggenoot Wout Poels reed op dat moment bij hem en zag het gebeuren. Hij vertelde er gisteren over op NPO Radio 1 bij Langs de Lijn En Omstreken.
Poels zag Froome vallen: ‘Het ging verschrikkelijk hard’

Een interview met de Nederlandse wielrenner over zijn ploeggenoot.

https://nos.nl/tour/artikel/2288850-kan-froome-ooit-nog-fiet…

@DrPhil thx, 👍

De eerste operatie van 8 uur zit erop.
En de te verwachte mededeling seizoen 2019 is definitief een streep door.

En Tom denkt er hard op over na om de tour over te slaan, als dat gebeurt dan wordt de tour wel een beetje onthoofd met 2 top klassementsrenners minder aan de start, roglic ook al niet meer aan de start als schaduwkopman.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Van Aert weer gewonnen.
Moet Groenewegen zich al druk gaan maken?

En Froome winnaar Vuelta 2011.

Froome door dopinggebruik Cobo winnaar Vuelta 2011, Mollema derde - https://nos.nl/l/2288911

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 13 jun 2019 17:34

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie