Wielrentopic

Wat een zure reacties allemaal! Ik vond het team technisch een geweldige prestatie. En kruiswijk was beresterk. Langere etappes liggen hem beter. Ik kan hier ook van genieten, zo’n goed team… ik had liever de hele etappes gehad maar ik zat vandaag op puntje van m n stoel. Mooiste toer in jaren. Beter dan die eeuwige sky-trein…

Click. Click. Peace

Prachtige tour.
Cynische opmerking: als Jumbo-Visma tempo rijdt is het prachtig. Als Ineos het doet is het waardeloos?

Prachtige tour.
Cynische opmerking: als Jumbo-Visma tempo rijdt is het prachtig. Als Ineos het doet is het waardeloos?

Pino op 27 jul 2019 21:24

Nee hoor. Als Lotto Jumbo dit komende tien jaar doet wordt het ook saai. Maar je kunt tegenwoordig weinig anders dan temporijden. Het niveau over de gehele lini ligt te hoog. (Er is geen enkele rijder die minuten kan pakken op de concurentie in een vlammende contador aanval…) Als dan een ander team dan sky / Ineos tempo rijdt ben ik al blij… En met meer teams die dit kunnen is de strijd leuker. Zo bedoel ik het meer… Nu is het aan het einde weer kopman tegen kopman.

Wat ik juist raar vind. Als Ineos/sky zo rijdt vinden sommige mensen het geweldig, proffesioneel, marginal blabla, als Jumbo het doet is het wieltjeszuigen en saai :-) (lees ik op twitter ;-) )

Click. Click. Peace

En bij Ineos zijn het de Nederlanders die het tempo maken, bij Jumbo een stel buitenlanders. ;-)

Al met al heb ik genoten.? En ik gun Dylan moren de eindsprint!!! en dan alle renners een heerlijke maaltijd en feestje!

Click. Click. Peace

Tour was dit jaar zeker mooi. Maar ik had vandaag een aanval verwacht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jul 2019 21:52

Kruiswijk zat op zijn limiet. De maximale inzet voor vandaag was het podium halen. Bij een late aanval liep hij het risico nog door Buchman te worden ingehaald. Jumbo heeft de hele klim het kopwerk gedaan. Wat valt er dan nog te zeuren. Ze hebben het maximale eruit gehaald en Nibali was een terechte ritwinnaar. De korte rit was m.i. enerverender dan menige andere bergrit. Bovendien heb ik vele pistes in de Vallees de Belleville nu ook eens zonder sneeuw van bovenaf kunnen zien.

Hen48

Kruiswijk had gewoon gisteren hele grote pech. Hij was de enige die nog een knecht bij had. De Plus had tussen de isiran en Tignes het gat met bernal een flink eind kunnen dichtrijden. Dan had kruiswijk bijna voor zeker bernal weer bijgehaald op de slotklim. Dat vlakke stuk was namelijk met wind op kop. Daarnaast zou bernal dan vandaag waarschijnlijk ook minder sterk zijn.

Born to Ride

Mee eens. Dit keer betekent pech 3e plaats i.p.v. 4e… scheelt toch wat. Wie weet wint ie komende jaren nog een keer. Twee jaartjes in de schaduw van dumoulin heeft hem goed gedaan (in de media iig)

Click. Click. Peace

Pech, geluk. Iedereen is kennelijk het uitvallen van Pinot al vergeten.

Kruiswijk had gewoon gisteren hele grote pech. Hij was de enige die nog een knecht bij had.

Matthias123 op 27 jul 2019 22:59

Hoezo pech?
Er waren mogelijkheden genoeg om de rest er af te rijden maar hij kon het niet.
Pinot die had pech.

Bla, bla, bla.

Kruiswijk had gewoon gisteren hele grote pech. Hij was de enige die nog een knecht bij had.

Matthias123 op 27 jul 2019 22:59

Hoezo pech?
Er waren mogelijkheden genoeg om de rest er af te rijden maar hij kon het niet.
Pinot die had pech.

bartvwg op 28 jul 2019 10:58

Hoezo pech? Wanneer je de Plus vooruit stuurt en hij zit er daardoor in het laatste dal nog bij als enige knecht kan je daar veel tijd pakken met de slotklim er bij. Dat was hoe ze de plannen hadden uitgestippeld. Als je dan op de isiran boven komt en ze zeggen je dat dat opeens de finish is, is het gewoon pure pech. Pinot is inderdaad ongelukkig, maar heel en fit blijven is gewoon een onderdeel van de sport. Iedere topper zoekt 1 of 2 etappes uit om winst te boeken, dit was de etappe die kruiswijk uitgekozen… Dat vind ik meer pech dan een blessure oplopen.

Welke mogelijkheden had kruiswijk dan nog meer? Een korte etappe zoals gisteren gaat gewoon niet genoeg zijn om echte klassementstoppers op grote achterstand te rijden. Kruiswijk moet het hebben van de opeenvolging van lange en vooral ook hoge alpencols, bij voorkeur in de derde week wegens zijn herstelvermogen, op papier was dus donderdag veruit de beste etappe voor hem.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 28 jul 2019 11:14

Born to Ride

Bwaaaah, wat zijn die Hollanders toch altijd goed in 't uitleggen.😜

Als…als…als…

Als Van Aert niet was uitgevallen😁🤔

Born to run. B.S.

ALS we geluk hadden gehad, DANhadden de Fransen België ingepikt. Tour dichterbij en perfecte snelwegen vanaf Breda ;) ;) ;)

Edwin van Riel

ALS we geluk hadden gehad, DANhadden de Fransen België ingepikt. Tour dichterbij en perfecte snelwegen vanaf Breda ;) ;) ;)

evr66 op 28 jul 2019 14:25

Ho ho. HALF België. Het goede stuk (Vlaanderen) hadden wij dan aan ons eigen criminele carnavals-stukje mogen toevoegen (Limburg en Brabant). Maar we moeten geen koeien uit 1830 uit de sloot halen denk ik.

Dat de huidige generatie Nederlanders het op de wegfiets beter doet dan de Belgen kunnen we wel vaststellen toch?

Ga jij maar eens trainen op die wegen daar ;). Waarom denk je dat ze vooral sterk zijn in veldrijden? ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Pech, geluk. Iedereen is kennelijk het uitvallen van Pinot al vergeten.

DrPhil op 28 jul 2019 10:31

Mwa terwijl ik het hem gun is Pinot volgens mij gewoon niet sterk genoeg voor drie weken lange rondes. Zo’n blessure oplopen van stuur in je been geeft aan dat je spieren al ver heen zijn… Hij heeft altijd wel iets. En dat is jammer want het is een geweldige rijder… Ik gun het hem zeker…

Click. Click. Peace

ALS we geluk hadden gehad, DANhadden de Fransen België ingepikt. Tour dichterbij en perfecte snelwegen vanaf Breda ;) ;) ;)

evr66 op 28 jul 2019 14:25

Ho ho. HALF België. Het goede stuk (Vlaanderen) hadden wij dan aan ons eigen criminele carnavals-stukje mogen toevoegen (Limburg en Brabant). Maar we moeten geen koeien uit 1830 uit de sloot halen denk ik.

Dat de huidige generatie Nederlanders het op de wegfiets beter doet dan de Belgen kunnen we wel vaststellen toch?

GiGi op 28 jul 2019 14:51

Lachwekkend. Hier sla je de bal helemaal mis.
Juist in de rondes is nederland beter. Na Van Impe hebben we nooit een ronderenner gehad.Maar wat het voor- en najaar betreft komen jullie nog niet aan de tenen van de Belgen.
Jullie hebben MVDP , maar die is dan ook opgevroeid met de Belgische wielercultuur.

en… HAP ;)

ALS we geluk hadden gehad, DANhadden de Fransen België ingepikt. Tour dichterbij en perfecte snelwegen vanaf Breda ;) ;) ;)

evr66 op 28 jul 2019 14:25

En als wij geluk hadden spraken jullie nog Spaans. 😁
Of Duits, maar dan zou ik eerder van pech spreken. 😉🤭

Bla, bla, bla.

@bartvwg doe maar Spaans dan 😂

Edwin van Riel

Costa Hollandaise met een sapje jus doranje in de hand.😂😂😂

Born to run. B.S.
Click. Click. Peace
Click. Click. Peace

Dat de huidige generatie Nederlanders het op de wegfiets beter doet dan de Belgen kunnen we wel vaststellen toch?

Komt in orde. Twee woorden: Remco Evenepoel. ;-)

Edit: In combinatie met een paar Nederlandse talenten om de eerste uren van elke rit tempo op kop te rijden. Hehe …

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 28 jul 2019 20:51

Wat nou neutraliseren https://twitter.com/nievesmoya/status/1155476640153198594/vi…

Rogier op 28 jul 2019 20:24

Zo gek als een deur die Catalanen. Grappig hoe na de valpartij in het meer de mechanieker nog uit de auto springt om een wiel te wisselen. ;-)

Dat de huidige generatie Nederlanders het op de wegfiets beter doet dan de Belgen kunnen we wel vaststellen toch?

Komt in orde. Twee woorden: Remco Evenepoel. ;-)

Edit: In combinatie met een paar Nederlandse talenten om de eerste uren van elke rit tempo op kop te rijden. Hehe …

FutureLotteryWinner op 28 jul 2019 20:49

Hij moet het eerst nog maar waar maken. Met name het hooggebergte is het nog volledig aftasten wat hij kan. Er zijn meerdere renners geweest die bij de junioren alles en iedereen helemaal zoek fietsten. Hij heeft zeker een hele hoop potentie, maar de druk die hem door heel België wordt opgelegd is onwaarschijnlijk. De gemiddelde Belg is met minder dan 3 toerzeges, minstens 1 overwinning in alle grote klassiekers en 2 regenboogtruien niet tevreden wanneer hij dat de komende 5 jaar niet presteert. En met zulke verwachtingen kan dat gewoon keihard tegenvallen… Merckx was maar een amateur in vergelijking met evenepoel…

Born to Ride

Evenepoel 😲

Evenepoel 😲

Morzel op 3 aug 2019 17:30

Daar gaan we meer van zien ,-)

Dat de huidige generatie Nederlanders het op de wegfiets beter doet dan de Belgen kunnen we wel vaststellen toch?

Komt in orde. Twee woorden: Remco Evenepoel. ;-)

Edit: In combinatie met een paar Nederlandse talenten om de eerste uren van elke rit tempo op kop te rijden. Hehe …

FutureLotteryWinner op 28 jul 2019 20:49

Hij moet het eerst nog maar waar maken. Met name het hooggebergte is het nog volledig aftasten wat hij kan. Er zijn meerdere renners geweest die bij de junioren alles en iedereen helemaal zoek fietsten. Hij heeft zeker een hele hoop potentie, maar de druk die hem door heel België wordt opgelegd is onwaarschijnlijk. De gemiddelde Belg is met minder dan 3 toerzeges, minstens 1 overwinning in alle grote klassiekers en 2 regenboogtruien niet tevreden wanneer hij dat de komende 5 jaar niet presteert. En met zulke verwachtingen kan dat gewoon keihard tegenvallen… Merckx was maar een amateur in vergelijking met evenepoel…

Matthias123 op 28 jul 2019 22:16

Ahem … ;-). Had een gokje moeten plaatsen.

Plaats een reactie