Wielrentopic

Okidoki , ik begrijp wat jullie bedoelen.

Maar wat is jullie alternatief???

Doping, sjoemelen, liegen, bedriegen is van alle tijden, Niet?

Is het daarom goed te spreken, neen , zeker NIET!

Maar…hoe moet 't anders

bijv. Wat met 't boksen "vrouwen "met onze Delphine Persoon, misschien géén doping maar bedrog in hoogste graad…BOKSMAFFIA.

Het is altijd en overal ’ t zelfde…het draait om geld en macht en wie geld heeft krijgt macht en wie macht heeft verdient véél VUIL geld.

Ik denk dat we ons allemaal bij ALLE sporten een loer om de oren laten draaien.

WIJ KIJKEN en supporteren en laten ons inde luren leggen voor ons eigen vermaak.

BROOD EN SPELEN ; VERDEEL EN HEERS.😈👿 🙊🙉🙈

En toch zie ik graag sport.😉

Born to run. B.S.

Mijn reden voor kijken naar sport is voor een groot deel bewondering voor dingen die ik graag zelf ook zou willen (kunnen). Daarom heeft gehandicaptensport (hoe knap ook) bijvoorbeeld mijn belangstelling niet.
Voor machtsmachinaties kijk ik wel naar the Godfather en soortgelijk.

Op den duur vraag je je af of het dat wel allemaal waard mag zijn. 😔😣
Weer zo’n talent dat wegvalt… 😠

https://sporza.be/nl/2019/08/05/lambrecht-polen/

Bla, bla, bla.

Zwarte dag.

Ook dit is helaas een kant van de sport die regelmatig voor komt. Dan is al dat doping geneuzel maar bijzaak. RIP Lambrecht

Born to Ride

Hier een triestig overzicht.😢😥😭😰

https://www.hln.be/sport/wielrennen/ook-deze-renners-lieten-…

Born to run. B.S.

Ach, toch overleden… Triest!
Weinig details te vinden nog en het klinkt als een bijzonder hwftige valpartij. Er gaan er de laatste jaren iets te veel aan hartproblemen of valpartijen door hartproblemen, maar kan ook nalatigheid van de koersorganisatie zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Of gewoon pech…

Verschrikkelijk! Ik ben er al de hele avond stil van.

Click. Click. Peace

Of gewoon pech…

Verschrikkelijk! Ik ben er al de hele avond stil van.

Rogier op 5 aug 2019 23:51

Tja, kan ook. Maar ik vind organisaties per definitie nalatig in het veiliger maken van parcours.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hij schijnt tegen een betonnen rioolbuis gevallen te zijn. Maar verdere details over hoe het precies gegaan is heb ik niet kunnen vinden.

Born to Ride

Of gewoon pech…

Verschrikkelijk! Ik ben er al de hele avond stil van.

Rogier op 5 aug 2019 23:51

Tja, kan ook. Maar ik vind organisaties per definitie nalatig in het veiliger maken van parcours.

Shane op 6 aug 2019 00:06

geen complottheorie aub. Heel triest.

Of gewoon pech…

Verschrikkelijk! Ik ben er al de hele avond stil van.

Rogier op 5 aug 2019 23:51

Tja, kan ook. Maar ik vind organisaties per definitie nalatig in het veiliger maken van parcours.

Shane op 6 aug 2019 00:06

geen complottheorie aub. Heel triest.

Pino op 6 aug 2019 07:07

Dat heeft niets met complottheorien te maken. Bij iedere wedstrijd zie je wel situaties in het parcours voorbij komen die in potentie zeer gevaarlijk zijn. Vaak gaat het goed, maar soms gaat het ook (gruwelijk) mis. Al wil ik absoluut niet zeggen dat dat in deze situatie ook het geval was.

Born to Ride

Of gewoon pech…

Verschrikkelijk! Ik ben er al de hele avond stil van.

Rogier op 5 aug 2019 23:51

Tja, kan ook. Maar ik vind organisaties per definitie nalatig in het veiliger maken van parcours.

Shane op 6 aug 2019 00:06

geen complottheorie aub. Heel triest.

Pino op 6 aug 2019 07:07

Dat heeft niets met complottheorien te maken. Bij iedere wedstrijd zie je wel situaties in het parcours voorbij komen die in potentie zeer gevaarlijk zijn. Vaak gaat het goed, maar soms gaat het ook (gruwelijk) mis. Al wil ik absoluut niet zeggen dat dat in deze situatie ook het geval was.

Born to Ride

Heftige beelden vandaag vanuit Polen. En keiharde cijfers: 1997 - 2019… moest wel een paar keer slikken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ter info om speculaties tegen te gaan , verslag van toeschouwer die er bij stond. 😢

https://www.hln.be/sport/wielrennen/deze-toeschouwer-was-get…

Born to run. B.S.

Dank voor die link @dan58. Kijk hoe die dingen daar liggen, dat kan toch echt niet. Je kunt gewoon niet een centimeter naast het asfalt raken zonder heftige valpartijen tot gevolg.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heftige beelden vandaag vanuit Polen. En keiharde cijfers: 1997 - 2019… moest wel een paar keer slikken.

Shane op 6 aug 2019 19:37

Ja, ben er ook niet goed van.
Verdomme toch.

Bla, bla, bla.

Dank voor die link @dan58. Kijk hoe die dingen daar liggen, dat kan toch echt niet. Je kunt gewoon niet een centimeter naast het asfalt raken zonder heftige valpartijen tot gevolg.

Shane op 6 aug 2019 20:16

Hoe verschrikkelijk dit ook is, maar het is toch onmogelijk om alles naast de weg compleet te beveiligen? In de Alpen zou je dan echte elke cm van de weg moeten beveiligen. (Netten langs de afdalingen) Het is gewoon een absoluut triest ongeluk. Een decimeter eerder gevallen of een decimeter later en het was alleen een pijnlijke val geweest…

Vallen hoort bij wielrennen. Heel soms zijn die vallen levensbedreigend. Daar zullen wat extra oranje matrassen weinig aan veranderen.

Click. Click. Peace

Absoluut freakaccident. Degenen die dit een fout van een organisator noemen zouden NOOIT op wintersport moeten gaan.

Nee @Rogier, het gaat om wat je kunt verwachten. In een afdaling op een alpenweg weet je dat je niet naast de weg kunt sturen. Op zulke wegen wordt er regelmatig een stukje berm meegepakt en dan zijn dit soort verborgen duikertjes direct aan de weg wel bijzonder gevaarlijk.!En daarbij, waarom zou je geen hekken kunnen zetten over langere afstanden? Wat kost dat nou helemaal?

Oh en @Pino, met je simplistische nonsens, deze jongens worden magertjes betaald om de risico’s te nemen, zodat de bobo’s lekker kunnen verdienen. Volgens mij komen wij uit een land waar de baas goed voor zijn werknemers hoort te zorgen op de werkvloer (dat ik in mijn vrije tijd mijn rug breek, daar kan de werkgever niets aan doen he?). En dat beste met de renners voor hebben, daar schort het nog wel eens aan in de wielerwereld. En ze komen er mee weg omdat die mannen allemaal zo spijkerhard zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Indeed it is @Shane

Het kan toch echt géén kost zijn voor zulk “een geldcircuit” om op die “duikers” enkele balen stro te leggen.

ter vgl : kijk eens naar F-1 beveiliging voor die "dure " jongens , daar komt men niets tekort.

Born to run. B.S.

@dan58 het is toch iets makkelijker om een rondje op een circuit te beveiligen dan een etappe van een koers.

En @shane als peloton zie je toch zelf waar je wel en niet de berm kan en mag pakken. Hoort er gewoon bij. Helaas

Click. Click. Peace

Triest ongeval. Als je de foto bekijkt zie je slechts een heel klein stukje van het parkoers. Daarin staan echter al diverse punten die ook een risico kunnen opleveren. Er zijn 2 van die duikers te zien, Er staan 3-4 houten palen, een verkeersbord etc… Je kunt gewoonweg niet alles beveiligen en risico’s wegnemen.

In de formule 1 dacht men alles beveiligd te hebben, totdat Jules Bianchi tegen een shovel crashte. Nu zijn er maatregelen genomen om zo’n situatie te voorkomen maar ongetwijfeld zal er nog een keer een fataal ongeluk gebeuren doordat de samenloop van omstandigheden uitzonderlijk zijn.

Soms is er een valpartij waarbij je je afvraagt hoe het kan dat iemand er zonder kleerschuren van afkomt. Helaas gebeurt het ook dat iemand zo ongelukkig valt dat hij overlijdt.

Volgens mij zie je als je midden in het peloton rijdt niet zo veel @Rogier. Als je de aantallen ernstige ongelukken inclusief die met fatale afloop de laatste jaren ziet is het toch bizar dat het thema veiligheid nergens op de agenda staat? Ik bedoel, misschien zijn het de te stijve en lichte carbon fietsen die aan banden gelegd moeten worden, misschien moet men het parcours d.m.v. lijnen versmallen, zodat niet elke mm asfalt gebruikt wordt door het peloton, leg meer hooibalen, plaats indicatieborden, weet ik het. Denk erover na en moffel het niet weg alsof het er gewoon bij hoort dat er zich 2/3 per jaar te pletter rijden.

Het is toch te gek voor woorden dat er mannetjes rondrijden die van de getekende piemels op de weg uiltjes maken, maar dat er niet tot nauwelijks veiligheidsinspecties zijn? Hoe vaak zie je geen toeschouwers renners wijzen op gevaarlijke bochten, plekken, uitsteeksels i.p.v. dat daar maatregelen door de organisatie zijn genomen.

En tenslotte, dat wij hier niet even 1,2,3 kunnen bedenken hoe het overal veiliger kan is geen argument.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De Formule 1 is nu juist een perfect voorbeeld @Jodeldodel, in de Formule 1 wordt ontzettend over de veiligheid nagedacht, dat is nu juist mijn punt. In het wielrennen is niemand er mee bezig, het hoort er gewoon bij.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Indeed it is @Shane

Het kan toch echt géén kost zijn voor zulk “een geldcircuit” om op die “duikers” enkele balen stro te leggen.

ter vgl : kijk eens naar F-1 beveiliging voor die "dure " jongens , daar komt men niets tekort.

dan58 op 7 aug 2019 08:37

ieder jaar zijn er organisaties die moeten afhaken omdat het financieel niet meer haalbaar is.
voor een kleine amateur kermiskoers te organiseren heb je al snel enkele duizenden euro’s nodig.
je zou ook nog wel kunnen verschieten hoeveel duikers er langs een parcours van 200 km liggen. om dan nog maar te zwijgen van alle rondepunten, paaltjes, verkeersdrempels, wegversmallingen…
de laatste jaren zijn er wel steeds meer mobiele seingevers (zorgen wel voor meer verkeer, moeten peleton ergens kunnen inhalen dus hieraan is er ook een risico verbonden --> stig broeckx) en kunnen “de oortjes” ook wel gebruikt worden voor veiligheidstips.
ik denk dus dat de organisaties wel al voldoende doen voor de veiligheid. er wordt echte weken over vergaderd voor zo’n koers van enkele uren tot stand komt.

Triest ongeval. Als je de foto bekijkt zie je slechts een heel klein stukje van het parkoers. Daarin staan echter al diverse punten die ook een risico kunnen opleveren. Er zijn 2 van die duikers te zien, Er staan 3-4 houten palen, een verkeersbord etc… Je kunt gewoonweg niet alles beveiligen en risico's wegnemen.

In de formule 1 dacht men alles beveiligd te hebben, totdat Jules Bianchi tegen een shovel crashte. Nu zijn er maatregelen genomen om zo'n situatie te voorkomen maar ongetwijfeld zal er nog een keer een fataal ongeluk gebeuren doordat de samenloop van omstandigheden uitzonderlijk zijn.
Soms is er een valpartij waarbij je je afvraagt hoe het kan dat iemand er zonder kleerschuren van afkomt. Helaas gebeurt het ook dat iemand zo ongelukkig valt dat hij overlijdt.

Jodeldodel op 7 aug 2019 10:36

Wel grappig dat je de F1 er bij haalt. Het aantal dodelijke en andere ernstige ongelukken met zwaar en blijvend letsel is daar zeer hard afgenomen. In het wielrennen lijkt er juist eerder een toename dan afname te zijn. Al die veiligheidsmaatregelen hebben dus wel degelijk veel nut!

Zoals je in deze lijst kan zien was er vroeger eigenlijk bijna ieder jaar wel een dodelijk ongeluk, tegenwoordig slechts nog zeer sporadisch:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_dodelijke_ongevallen…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 aug 2019 12:10

Born to Ride

Ik kan me nog iets herinneren over een discussie pas over een valpartij met een racefiets en dat sommige personen daar meesmuilend over deden. “Ze vallen zo vaak in het peloton”.

@Shane "In het wielrennen is niemand er mee bezig" serieus, heb je weleens de voorbereiding van een tour-etappe gezien? Vluchtheuvels worden waar mogelijk losgehaald, er wordt opnieuw geasfalteerd, er staan borden bij wegversmallingen, agenten met vlaggen die middenbermen aangeven, grind wordt vlak voor de fietsers weggeveegd… In de tour gebruiken ze zelfs knipperende matrix borden langs de weg. Oortjes. Koersradio. etc etc etc… Steeds meer dranghekken langs de bergcols… Hagel op de weg -> koers wordt stilgelegd.

Ik zeg niet dat er niet over nagedacht moet worden. Echter is dit volgens mij echt een ongeval waar maar heel weinig aan te doen is. Precies wat hierboven gezegd wordt. Op die ene foto zie je al een handvol potentieel dodelijke obstakels… Ze reden ca 30 km per uur… dat is langzaam. Je zou dan nog expontentieel meer moeten beviligen als ze op topsnelheid rijden…

En formule één is een heel slecht voorbeeld. Want een circuit beveiligen is heel wat anders dan een parcours beveiligen. En ik denk niet dat wielrenners graag met intergraal helmen en airbags om hun schouders willen fietsen zoals downhillers.

*bericht bewerkt door Rogier op 07 aug 2019 12:19

Click. Click. Peace

Wat verder meespeelt de jongens (en meisjes trouwens) gaan altijd op de grens zitten. Dus als je meer beveiligd zullen ze nog dichterbij de ravijnrand gaan fietsen… Maar ééntje hoeft dat te doen en de anderen doen mee. Denk jij dat die graat magere podium-renners in grote rondes voor hun plezier met 70 km/uur tot de laatste 3 km met de sprintertreinen meerijden?

Click. Click. Peace

Plaats een reactie