Wielrentopic

Ik ben weer met Strava gestopt, ik merkte dat ik (vooral met fietsen) minder plezier in het fietsen zelf kreeg omdat ik zo nodig een bepaald segment wilde verbeteren en er gehaast van werd. Dus mijn Garmin weer van Strava losgekoppeld en voelt heel relaxt :-D

Een nieuwe profploeg ziet het daglicht !
Het schoenorama-team.

Wel eigenlijk niet helemaal een nieuw profteam …, maar om deze lastige corona-tijden door te komen, deze kijktip: de wielren-speelfilm van Van Kooten en De Bie.

Humor uit mid jaren '80, maar wel met heel wat waarheden in verwerkt !
Best leuk en interessant dus.

Ik vermoed dat de opnames tijdens het jaar 1985 plaatsvonden.
De wielerploeg Nikon komt enkele keren in beeld, maar - tenzij ik mij vergis - deze heeft enkel in het jaar 1985 bestaan.

*bericht bewerkt door Snow70 op 21 mrt 2020 15:47

Ik ben verslaafd aan zwift! Wat is dat gaaf zeg ;-)

Ik ben trouwens ook met Strava gestopt. Ik verloor ook plezier in het fietsen. En zeker met mountainbiken merkte ik dat ik baalde als er wandelaars op het pad stonden als ik in een afdaal segment bezig was. Vond ik niet gezond. Dus gewoon lekker prive op de garmin heb ik alle info die ik wil.

Click. Click. Peace

Ik gebruik Strava als trainingsdagboek, met de Premium functies helpt het ook bij het volgen van vermoeidheid. Prima Ook als routebouwer. De segmenten boeien niet, zeker als je meestal alleen rijdt en sinds de komst van de e-bikes. Je hoeft er niets mee te doen. Lijkt erg modieus om op Strava af te geven, Stravassholes manifesteren zich altijd wel. En het is leuk om vrienden en bekenden te volgen.

*bericht bewerkt door Pino op 21 mrt 2020 16:41

@Pino dat alles kan ook met Garmin, als je Garmin hebt, en ik merkte dat ik in ieder geval dat ik met mijn garmin geen Strava meer nodig had qua training, plus dat Garmin een stuk beter en eerlijker is dan Strava via tel.
Voor op de MTB merkte ik dat ik te graag toptijden wilde rijden in de afdalingen.
Dat is trouwens geen fout van Strava, dat is mijn fout ;-)

Click. Click. Peace

Kun je dan een Gesink en een van Vleuten volgen met Garmin (dat ik ook heb trouwens)?

Nee, maar de meeste hebben instagram :-)
Gesink was een van mijn favorieten om te volgen op strava inderdaad.

Click. Click. Peace

Vandaag > 17000 man tegelijk op Zwift, nieuw record.

Pino Zwift-tip2: stel de Everest-challenge in. Daarmee verzamel je hoogtemeters om de Tron-bike te kunnen rijden (na 50.000 hm).

*bericht bewerkt door Pino op 21 mrt 2020 18:14

@pino ik wil jouw wel volgen op Zwift als je dat geen probleem vindt, kun je dan even via pm je zwift naam doorgeven?

Mensen die mij willen volgen ik heet gewoon Rogier van Rijn op zwift.

En leuk die tips ik ga de Everest instellen. :-)

Click. Click. Peace

Profiel is openbaar, zie Pierre Noiret
We hebben vandaag een prachtige dag hier, lekker buiten fietsen heeft ook wel wat.

Dat mag ik niet meer ;-) dus nu maar binnenspelen.

Click. Click. Peace

Meestal ben ik binnen bij k.tweer en zie ik jouwprachtige plaatjes van Powder en bergen. Even de zaak omdraaien 😋

Maar eh @rogier is dat Zwift echt zo geniaal dat je na een dag “ om” bent?

Edwin van Riel

Ja ik vind het echt leuk ;-)

Click. Click. Peace

Ja ik vind het echt leuk ;-)

Rogier op 21 mrt 2020 22:41

Maar vooral de direct drive maakt een enorm verschil met mijn oude tacx.

Click. Click. Peace

Zelf vind ik BigRing een stuk leuker dan het clowneske Zwift, maar dat blijft persoonlijk.

Hopelijk kunnen we nog even buiten blijven fietsen voorlopig.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Leuk dat je zo enthousiast bent @rogier. De prijs van die Tacx leent zich niet direct voor een impuls aankoop. Maar het lijkt me we erg leuk!

Ik ben mijn vriendin nu ook enthousiast aan het maken 😉 - kunnen we em samen aanschaffen

Bergen + Sneeuw = ❤

18341 man op Zwift nu

18341 man op Zwift nu

Pino op 22 mrt 2020 10:20

Sandra was een rondje Innsbruck aan het fietsen ;-)

Click. Click. Peace

Leuk dat je zo enthousiast bent @rogier. De prijs van die Tacx leent zich niet direct voor een impuls aankoop. Maar het lijkt me we erg leuk!

Ik ben mijn vriendin nu ook enthousiast aan het maken 😉 - kunnen we em samen aanschaffen

Nelis op 22 mrt 2020 07:46

Tsja, ik heb het maar gewoon gedaan zonder na te denken… enne wij mogen niet meer naar buiten dus met deze aankoop red ik mijn huwelijk, op die manier gezien is het een koopje :-)

ps het is erg fijn mochten jullie zelfde type cassette hebben (10, 11 of 12 speed (sram/shimano of camp), dat maakt het verwisselen een stuk makkelijker.

*bericht bewerkt door Rogier op 22 mrt 2020 10:51

Click. Click. Peace

Leuk dat je zo enthousiast bent @rogier. De prijs van die Tacx leent zich niet direct voor een impuls aankoop.

Nelis op 22 mrt 2020 07:46

Bij mij ook niet, maar ik ben nu in een biedingsstrijd beland op Marktplaats voor een Elite Turno Smart B+

When life gets too complicated.... SKI

Leuk dat je zo enthousiast bent @rogier. De prijs van die Tacx leent zich niet direct voor een impuls aankoop. Maar het lijkt me we erg leuk!

Ik ben mijn vriendin nu ook enthousiast aan het maken 😉 - kunnen we em samen aanschaffen

Nelis op 22 mrt 2020 07:46

Tsja, ik heb het maar gewoon gedaan zonder na te denken… enne wij mogen niet meer naar buiten dus met deze aankoop red ik mijn huwelijk, op die manier gezien is het een koopje :-)

Rogier op 22 mrt 2020 10:49

Ik weet niet wat uiteindelijk goedkoper zal zijn. Scheiden of getrouwd blijven. 😜

Übung macht den meister!!!

Leuk dat je zo enthousiast bent @rogier. De prijs van die Tacx leent zich niet direct voor een impuls aankoop. Maar het lijkt me we erg leuk!

Ik ben mijn vriendin nu ook enthousiast aan het maken 😉 - kunnen we em samen aanschaffen

Nelis op 22 mrt 2020 07:46

Tsja, ik heb het maar gewoon gedaan zonder na te denken… enne wij mogen niet meer naar buiten dus met deze aankoop red ik mijn huwelijk, op die manier gezien is het een koopje :-)

Rogier op 22 mrt 2020 10:49

Ik weet niet wat uiteindelijk goedkoper zal zijn. Scheiden of getrouwd blijven. 😜

RFKANGOO op 22 mrt 2020 10:52

Een mooi gezegde die we er hier altijd in houden:
Vrouwen vereenvoudigen het leven,
Verdubbelen het genot
En verdrievoudigen de uitgaven

Born to Ride

Ik weet niet wat uiteindelijk goedkoper zal zijn. Scheiden of getrouwd blijven. 😜

In het begin van de relatie : ik houd héél veel van je

Na een paar jaar : ik houd veel van je.

Bij scheiding : Ik houd alles van je.

😋

Born to run. B.S.

Oeps, dit was de aanzet om off-topic te gaan. Laten we het er op houden dat ik niet wil scheiden dus de hometrainer een goede investering is :-)

Nu weer lekker fietspraat.

Click. Click. Peace

Het zijn net orkanen, als ze komen zijn ze nat en wild, en als ze weggaan nemen ze alles mee en laten ze een verwoesting achter.

Born to Ride

Laten we het lekker over fietsen houden en niet dit soort stoere Mannepraat.

Click. Click. Peace

@rogier dat fietsen hier is anders ook best stoere mannenpraat af en toe ;)

Edwin van Riel

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/39b9865f1cbef14eb949187b...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/54660484424212ad843570e0...

De Col de la Loze zag er vandaag heel anders uit.

Hahaha die wil ik deze zomer graag rijden!

Click. Click. Peace

Plaats een reactie