Wielrentopic

Ik wilde eerst een Lezyne Steel Floor Drive kopen. Ook alle onderdelen van te vervangen. Maar dat zou weer gedoe opleveren met dat Hed3 wiel. Dan moet je een adapter hebben die steeds losschiet. Een disc wiel oppompen is echt een heel gedoe. De gok genomen dat deze kop zou passen. En zowaar. Verder had ik al een review gezien hoe geweldig hij pompt. En daar is geen woord van gelogen. Echt bizar.

Logisch, ik moet zeggen van die zefal heb ik het mondstuk vervangen (gratsi via Zefal, nadat ik m’n probleem had uitgelegd) . Dat was een draai-ding. En ik kan je zeggen op tubeless valves is een draai-mondstuk echt niet handig :-)

Ik denk dat jouw pomp ook nog wel eens sterk genoeg kan zijn om tubelessbanden te laten ploppen?

Click. Click. Peace

Ik weet niet of hij ook voor tubeless geschikt is. Dan moet je eigenlijk heel veel in 1x kunnen laten ontsnappen. De twin Turbo pompt 858cc per slag. (Een gewone high pressure pomp iets van 300 en een high volume pomp iets van 500). Ik verwacht niet dat dat genoeg is. Topeak heeft daarvoor de Joe Blow Booster. Die heeft een extra cilinder, die je in 1x keer kunt laten leeglopen. Andere merken hebben zo’n zelfde systeem.
In de tube band op dat Hed 3 wiel gaat makkelijk meer dan 10 bar (max 14 zelfs!). Dan ben je met een gewone pomp een flink tijdje aan het pompen 😉

Was dat zo’n draaiaansluiting als Lezyne ook heeft? Die hebben een ontluchtingsklepje ingebouwd. Iedereen klaagde dat je anders de valve Core er mee uitdraaide. Die nieuwe aansluiting (ABS 1 Pro) schijnt wel goed te werken.
De twin turbo heeft trouwens alleen een plastic greep, de rest is alu. En door zijn gewicht staat hij super stabiel. In tegenstelling tot bv een rennkompressor, die steeds omvalt. Achterhaalde pomp imo, er zijn veel betere, zoals die Lezyne. Zefal ken ik niet.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 jul 2020 15:17

Voor tubeless een pomp met reservoir, Bontrager Charger of soortgelijk.
Veel slagen voor hoge druk, een Joe Blow is voor MTB banden.

Je kunt met een gewone handpomp met een beetje beleid ook tubeless laten ploppen, totdat ik een compressor kocht deed ik dat altijd zo, en dat ging prima. Dus als je veel lucht kunt verplaatsen lukt dat wel.

Ik draaide met die zefal inderdaad mijn tubeless ventiel los.

Click. Click. Peace

Ik rij modern ijzer (Pegoretti met Columbus Spirit) en modern plastic (Émonda SLR) en beide in Nederland met evenveel plezier. Voor de Alpen is de plastic fiets lekkerder wegens licht en bergverzet.

Klinkt meer als een geometrie dingetje?

Buiten het mooie dan ;-)

Rogier op 14 jul 2020 14:21

Ik ben wel altijd redelijk obsessief met mijn zitpositie bezig. Het gevoel in de bochten komt doordat het carbon alle oneffenheidjes doorgeeft waardoor ik een soort het gevoel krijg contact met het wegdek te verliezen. Staal filtert dat veel meer uit en voelt, voor mij althans, een beetje zoals een zware gedempte ski. Maar goed, het is mijn gevoel he.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Een tacx kopen, @shane?

DrPhil op 14 jul 2020 14:18

Ja, staat in de schuur :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Fiets je er ook wel eens op in de schuur?
Zo niet dan had je een hoop geld kunnen verdienen een paar weken geleden :-)

Click. Click. Peace

Fiets je er ook wel eens op in de schuur?
Zo niet dan had je een hoop geld kunnen verdienen een paar weken geleden :-)

Rogier op 14 jul 2020 16:21

Haha, nee hij staat stof te happen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Voor tubeless een pomp met reservoir, Bontrager Charger of soortgelijk.
Veel slagen voor hoge druk, een Joe Blow is voor MTB banden.

Pino op 14 jul 2020 15:17

Er zijn 22 soorten Joe Blows…

Ik heb een gele Joeblow met analoge meter. Voor mij een prima pomp. Heb er zelfs een keer een autoband mee opgepompt. Het is geen aanrader maar in geval van nood kan het wel. Wel gelijk een goede workout.
Heb tegenwoordig ook een 12v compressor om de autobanden mee op te pompen maar vaak gaat het met de Joeblow sneller.

Übung macht den meister!!!

Fiets je er ook wel eens op in de schuur?

Zo niet dan had je een hoop geld kunnen verdienen een paar weken geleden :-)

Rogier op 14 jul 2020 16:21

Haha, nee hij staat stof te happen.

Shane op 14 jul 2020 16:41

Verloren kans ;-)

Click. Click. Peace

Geweldig dit.

Übung macht den meister!!!

Onbekende maar keiharde muur gevolgd door een mooie bergweg. Wat is het toch fijn om in de bergen te wonen. Dit is gewoon een doordeweeks trainingsrondje ;-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/caca51ca5515c4b15f22e1ed...

undefined

undefined

Click. Click. Peace

Een foto wilde niet uploaden

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/1175797c16a79b48c13b9952...

Click. Click. Peace

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/67c0fe4b0752f6213480ce2a...

Hij is fijn! (Je zou er maar bovenop verblijven😜)

En het was vandaag nog wind tegen ook.

Mijn trainingsrondjes zien er toch een stuk makkelijker uit. Maar ook een stuk minder mooi.

Übung macht den meister!!!

Mijn trainingsrondjes zien er toch een stuk makkelijker uit. Maar ook een stuk minder mooi.

RFKANGOO op 17 jul 2020 21:13

Ik denk ook vaak een stuk vochtiger

Mijn trainingsrondjes zien er toch een stuk makkelijker uit. Maar ook een stuk minder mooi.

RFKANGOO op 17 jul 2020 21:13

Ik denk ook vaak een stuk vochtiger

Pino op 17 jul 2020 21:56

Als ik train niet hoor. Ben een echte droog weer fietser hahaha.

Übung macht den meister!!!

https://www.cyclingweekly.com/news/latest-news/great-britain…

Rompelberg is zijn record kwijt. Voor niks 23 botbreuken bij zijn voorlaatste poging.

Dat slaat wat mij betreft echt helemaal nergens op.
Beter gezegd, heeft niets met fietsen te maken.
Maar ieder z’n plezier zeg maar :-)

Click. Click. Peace

Dat slaat wat mij betreft echt helemaal nergens op.
Beter gezegd, heeft niets met fietsen te maken.
Maar ieder z’n plezier zeg maar :-)

Rogier op 19 jul 2020 19:59

Naar mijn idee heeft dit net zo veel met fietsen te maken als met touwen en pickhouwelen van een hele steile wand afdalen met skiën te maken heeft. ;)

Übung macht den meister!!!

Haha!

Click. Click. Peace

Haha!

Click. Click. Peace

Andere Tijden Sport over 50 jaar Radio Tour de France. Mooie aflevering. Ik vind de radio idd soms mooier dan de TV.

Leuk! Thanx voor de tip.

Click. Click. Peace

En vanavond natuurlijk “Joop! Eindelijk weer kampioen”

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou heb ik er niet veel verstand van maar als je op je gemak een boek zit te lezen op de hometrainer kun je er toch net zo goed mee stoppen. 🤔

null

Übung macht den meister!!!

Dat heet hersteltraining.

Plaats een reactie