Wielrentopic

Dat heet hersteltraining.

Pino op 20 jul 2020 20:41

Herstel na een zware nacht zeker?

null

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 21 jul 2020 10:40

Übung macht den meister!!!

Nou heb ik er niet veel verstand van maar als je op je gemak een boek zit te lezen op de hometrainer kun je er toch net zo goed mee stoppen. 🤔

null

RFKANGOO op 20 jul 2020 20:31

Of op de telefoon zwift instellen?

Click. Click. Peace

Nou heb ik er niet veel verstand van maar als je op je gemak een boek zit te lezen op de hometrainer kun je er toch net zo goed mee stoppen. 🤔

null

RFKANGOO op 20 jul 2020 20:31

Of op de telefoon zwift instellen?

Rogier op 21 jul 2020 13:24

een uur lang? 😁😁

Übung macht den meister!!!

Wat vind je overbuurvrouw eigenlijk van deze spionagepraktijken @RFKangoo :P??

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nou heb ik er niet veel verstand van maar als je op je gemak een boek zit te lezen op de hometrainer kun je er toch net zo goed mee stoppen. 🤔

null

RFKANGOO op 20 jul 2020 20:31

Of op de telefoon zwift instellen?

Rogier op 21 jul 2020 13:24

een uur lang? 😁😁

RFKANGOO op 21 jul 2020 14:47

Soms werkt het niet zoals je wilt :-)

Click. Click. Peace

Daar komen al die “ride-on”s dus vandaan!

Wat vind je overbuurvrouw eigenlijk van deze spionagepraktijken @RFKangoo :P??

Shane op 21 jul 2020 15:12

Zal de volgende keer een zwart balkje plaatsen. 😉

Übung macht den meister!!!

Daar komen al die “ride-on”s dus vandaan!

Pino op 21 jul 2020 16:59

Hammertime!

Click. Click. Peace

Wat vind je overbuurvrouw eigenlijk van deze spionagepraktijken @RFKangoo :P??

Shane op 21 jul 2020 15:12

Zal de volgende keer een zwart balkje plaatsen. 😉

RFKANGOO op 21 jul 2020 17:47

Hahaha

I can stick uphill ice, on my saucer...

Aftellen naar de echte wedstrijden! Ik rij liever op Zwift dan dat ik er naar kijk. Als het weer zo blijft vanaf de Tacx de uitzendingen na- en bekijken. Buiten is het nu langebroekenweer ‘s avonds. En ik overweeg rituele verbranding van de lange broeken.

Nou heb ik er niet veel verstand van maar als je op je gemak een boek zit te lezen op de hometrainer kun je er toch net zo goed mee stoppen. 🤔

null

RFKANGOO op 20 jul 2020 20:31

Ik noem dat een “iets is beter dan niets training”. Liever een uurtje lezen op de hometrainer dan een uur in de zetel liggen.
Beschouw het vooral niet als “FTP builder” of zo.

Glide on!

Even een korte impressie uit Spaans Baskenland, geweldig hier! https://www.relive.cc/view/vdvmQxP8Axv

*bericht bewerkt door evr66 op 25 jul 2020 10:48

Edwin van Riel

Gisteren een Wahoo Elemnt Roam gekocht, als opvolger van mijn Garmin Edge 800. Wat een baggerding! Na me gisteren 2 uur te hebben geïrriteerd en vanochtend weer de hele rit, heb ik m geruild voor een Edge 830. Wat een verademing. De 1030 plus vind ik ook erg mooi, maar te groot. Die heeft wel een paar nieuwe handige route-opties erbij gekregen tov de 830. Hopen dat Garmin die ook voor de 830 beschikbaar stelt bij de volgende firnware update.
Een Roam raad ik dus hartgrondig af.

Toen Garmin nog bereikbaar was via het www kreeg je zelfs nieuwe features in je Garmin, zoals een sprong meter 😄

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/44b515514c3ea2614defd34b...

Ja ze zijn gegijzeld…

Die mtb metrics zijn op de 830 geïntroduceerd, de 1030 plus heeft ze ook gekregen. En blijkbaar de oude 1030 via een firmware dus ook.

@DrPhil Wat vond je bagger aan de Wahoo? Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van Garmin naar Wahoo en wil nooit meer iets anders.

When life gets too complicated.... SKI

Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb een Bolt, maar ben er heel blij mee.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@DrPhil Wat vond je bagger aan de Wahoo? Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van Garmin naar Wahoo en wil nooit meer iets anders.

Alex op 26 jul 2020 17:08

Een greep uit de irritaties:
Bij het installeren liep hij twee keer vast. Een keer moeten resetten naar factor instellingen.
Vervolgens bleken alle kaarten ter wereld geïnstalleerd waardoor alles vol was. Nederland moest een update hebben maar dat ging dus niet. Eerst kaarten moeten verwijderen. (Waarom staat Oceanië er in hemelsnaam op??)
Toen deed WiFi het opeens niet meer. Eenvoudig op te lossen als hij daar even een melding van geeft. Hij zegt dan gewoon “bezig met updaten”. Hetgeen dus niet zo is want hij wacht op WiFi. Sowieso vroeg ik me steeds af wat hij toch aan het doen was.
De compagnion app maakte geregeld slechte verbinding.
Mijn Scoche Rythm herkende hij meteen maar de volgende dag opeens niet meer. Na 3x resetten opeens weer wel.
Als je de route start, vraagt hij of je naar de start wil. Als je nee kiest, zie je de route niet met de pijlen op je scherm. Daar heb je dus niks aan.
Hij stuurt je niet automatisch naar (het dichtstbijzijnde punt op) de route. De Garmin wel. Die beschouwt je als off course en berekent vanzelf de weg weer terug naar de route.
De route die ik had geladen viel steeds weg waardoor de blauwe routepijlen ook wegvielen. Op de Garmin geen enkel probleem.
Op die route gaf hij geen turn by turn afslagen. Alleen dat er een afslag aankwam, maar de richting niet. Op de Garmin wel.
Ik kreeg steeds Tags van andere fietsers te zien. Als je vervolgens inzoomde op kaart, overlapten die tags steeds een deel van de kaart, waardoor die onzichtbaar werd. Ik heb gezocht hoe je dat kon uitzetten, maar ik weet het nog niet.
Je eigen positie op de kaart geeft hij helemaal onderin aan. Daardoor kun je niet zien waar je vandaan komt. Bij fout rijden herrekent hij de route, maar als dat punt achter je ligt, zie je dus een klein stukje van de herrekende route en de rest valt van het scherm. Als je positie midden op het scherm zou staan, zou je die problemen niet hebben.
De herrekende route is onlogisch. Omkeren kent hij kennelijk niet.
Op weg naar de start van de route (toch maar aangeklikt in arren moede) stuurde hij me naar een grasstrook met een hek erop. Geen weg of pad, maar volgens de Wahoo wel.
Het belangrijkste vond ik het ontbreken van een deugdelijke turn by turn routering op een route waar de Garmin dat wel vlekkeloos doet.
Om te kijken of dat aan de route lag, een andere route erop gezet. Exact hetzelfde verhaal.
Het ontbreken van een deugdelijke routering naar de route (anders dan de start) vind ik ook een zwaar minpunt. Op de Garmin kun je dus overal een route starten, hij stuurt je automatisch naar het dichtstbijzijnde punt op de route.
Het sturen naar een niet bestaande weg was de druppel.

Pluspunten: het scherm is zeer goed afleesbaar en prettig in te delen. (Veel beter dan bij Garmin). Als pure fietscomputer is hij perfect. Als navigatie/routecomputer is het IMO een drama. De Garmin 830 is even duur en die werkt wel goed.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 jul 2020 21:10

Overigens kun je de route wel snel even inladen in Komoot en dan in Komoot een aanrij route laten maken naar de route die je wil rijden. Die je dan heel makkelijk naar de Wahoo stuurt. Dan kun je zelfs al thuis doen. Dus dat probleem kun je wel redelijk makkelijk tackelen. (Dan moet je dus niet even ergens parkeren want dan heb je weer hetzelfde probleem. ). Dat is eigenlijk zelfs veiliger dan de Garmin de weg naar de route te laten berekenen, omdat je dan maar moet afwachten of hij wel echt de kortste weg kiest. Als je de aanrijroute zelf in Komoot maakt, weet je zeker dat je de juiste weg rijdt. En dat je niet door een stuk weiland wordt gestuurd, zoals de Wahoo probeerde. Dus dat is het punt niet. Maar het ontbreken van deugdelijke navigatie–aanwijzingen op de route zelf kun je alleen tackelen door steeds het kaartscherm open te laten staan. (Als de route dan tenminste niet steeds wegvalt). Waardoor je de dataschernen niet meer ziet. Op de Garmin rij ik op het datascherm, en als er een afslag nadert popt het kaartscherm met de afslag vanzelf en tijdig op.

PS. Even gekeken in De App Store. Eén lange trits van klachten mbt de Companion app, zie ik. Veel herkenbare klachten.

Edit. Ik zie dat de Roam de functie Back on Track heeft. Die kun je kennelijk selecteren om je terug te sturen naar de route. Dat zou dat nadeel tackelen, dan zou je van elk punt moeten kunnen vertrekken naar de route. (Ik heb het niet zien staan maar dat zal wel aan mij hebben gelegen). Als hij je dan tenminste niet over een stuk gras stuurt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 jul 2020 22:23

Nog een laatste bericht. Hier stuurde de Wahoo me over het gras:

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/72bf6507253fead5fe3ca7db...

De route liep aan de overkant van het water. Kennelijk dacht Wahoo dat dit de kortste weg terug naar de route was.
Er lijkt inderdaad een spoor te lopen. Vanmiddag was dat spoor er zeker niet meer, het was een grasvlakte. Bovendien stond er een groot hek op. Ik las al meer klachten dat Wahoo je over gras en onverhard naar de start stuurt, ook al heb je wielrennen ingesteld. Dat doet me vermoeden dat Wahoo zijn kaarten uit de satellietbeelden van Google Maps heeft gehaald. Dat zou ook verklaren waarom Wahoo het hek niet kende.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 jul 2020 23:00

Duidelijk verhaal. Ik herken sommige dingen ook wel hoor, maar die zijn voor mij niet genoeg aanleiding om weer terug te gaan naar iets anders. Ik gebruik sinds een paar weken ook Komoot om routes in te laden en merk dat ie sinds kort wel de route herberekend als je verkeerd rijdt. Misschien iets in de laatste update van de Elemnt Bolt die ik heb.

When life gets too complicated.... SKI

Ja, routes uit Komoot hebben turn by turn aanwijzingen (mits je de regio hebt ontlocked). Misschien had ik de route eerst even in Komoot moeten zetten (waardoor hij ook meteen in de companion app staat - dat hebben ze wel goed voor elkaar). Nu had ik de route rechtstreeks in de companion geïmporteerd. Ik ging ervan uit dat de app de route dan ook zou omrekenen naar turn by turn. (Hetgeen dus niet zo was.). Misschien heb ik dus veel te snel geoordeeld en is hij eigenlijk best geschikt - afgezien van de grasroutes. Ik zag inmiddels ook dat je de aanrij route ook heel snel in de app zelf kunt maken.
Even nog gezocht naar de maps die de Roam gebruikt. Dat is gewoon Open Street Map. Die gebruikt Garmin ook. Dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Toen OSM er zelf bij gepakt. Inderdaad staat er op die plek een dun stippellijntje ingetekend. Dus Wahoo heeft dat toch niet zelf verzonnen. Ik zal morgen eens kijken hoe Garmin daar mee omgaat.

Dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jul 2020 01:11

Dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jul 2020 01:12

Dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jul 2020 01:12

En nog een keer.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 jul 2020 01:13

Die OSM lijkt tot de meeste glitches in navigatie te leiden. In de 3-vallees waren mijn in Komoot gemaakte routes volkomen onbruikbaar. Komoot verzon paden die er in het terrein helemaal niet waren. Misschien waren ze in de OSM gekomen als skipistes. Overigens werk ik in het terrein zelden met turn to turn, maar volg ik meestal het lijntje op de kaart. Op de weg vaak wel turn to turn.

Irritante klachten, die ik met mijn Bolt gelukkig (bijna) niet herken. Dat herberekenen van de route (of vooral dat niet doen) herken ik dan wel weer, maar bij jou doet ie dat dus @alex? Ik maak routes met komoot, dus heb wel tbt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik vond dit nog bij de beschrijving van DC Rainmaker:

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/acad7b1657c7d3c2f5427fd2...

Dat lijkt te bevestigen de dat de Roam (Inderdaad) maar in beperkte gevallen turn by turn aangeeft bij routes. Hef lijkt ook te impliceren dat het eerst inladen in Komoot ook niet helpt.

Plaats een reactie