Wielrentopic

Dat vind ik wel heel simpel gezegd. Dan zou iedereen Max Verstappen kunnen inhalen wat goed rijden is ook te leren.

Goed klimmen is alleen maar heel veel watt kunnen draaien bij een laag gezwicht. Bij goed dalen komt heel veel kunde, inzicht en balans kijken.

Rogier op 17 sep 2020 14:48

En niet te vergeten en vooral niet te onderschatten, de psychologische factor. Zie bijvoorbeeld Zakarin.

*bericht bewerkt door Shane op 17 sep 2020 15:03

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heel veel wielrenners zijn op zwift in staat wattages te rijden die proffesioneel aandoen. Of in hun eentje heel hard de Ventoux op te rijden. Maar goed sturen in een peloton en in een afdaling maakt het verschil tussen trapmachines en jongens die kans hebben prof te worden.

Click. Click. Peace

Kijk die Hirschi eens gaan nadat-ie ff onderuit tikte. Gewoon weer volle bak naar beneden ,bizar.

Edwin van Riel

Toen Sandra ooit met meer dan 60 km per uur onderuit ging (https://climbfinder.com/nl/hoe-een-fietshelm-het-leven-van-m… ) was ongeveer het eerste wat ze tegen me zei toen ze op de grond lag: 'ik begrijp niet hoe prof wielrenners dat doen en weer op de fiets stappen)

Click. Click. Peace

Precies ja @rogier.

Edwin van Riel

@Rogier die vergelijking van jou slaat de plank mis, dan moet je ook nog een goede auto hebben en dat is moeilijker te verkrijgen dan een goede fiets.

Betreffende Sandra: die was zomaar een rondje aan het rijden zonder de adrenaline van een koers, als die mannen of vrouwen onderuit gaan in het heetst van de strijd dan springen ze zonder na te denken weer op die fiets maar als er niks te halen valt in een koers of ze zijn aan het trainen dan hun ook niet.

Dan het dalen, ja dat kun je leren. De ene beter dan de andere maar dat is dan meteen mijn standpunt vs kopman zijn, niet meer en niet minder.

LA NORMA😍☃️

@Rogier die vergelijking van jou slaat de plank mis, dan moet je ook nog een goede auto hebben en dat is moeilijker te verkrijgen dan een goede fiets.

Betreffende Sandra: die was zomaar een rondje aan het rijden zonder de adrenaline van een koers, als die mannen of vrouwen onderuit gaan in het heetst van de strijd dan springen ze zonder na te denken weer op die fiets maar als er niks te halen valt in een koers of ze zijn aan het trainen dan hun ook niet.

Dan het dalen, ja dat kun je leren. De ene beter dan de andere maar dat is dan meteen mijn standpunt vs kopman zijn, niet meer en niet minder.

Piefke op 17 sep 2020 17:40

Tsja Froome was in zijn eerste jaren dat hij de tour won ook een slechte daler. Schleck maakt ook vierkante bochten, en die is tweede (zelfs eerste na contadors schorsing) geworden…

(En: Zomaar een rondje aan het rijden, is in dit geval, een afdaling na het proberen een podium te rijden in een lokale fietswedstrijd… alleen maar om aan te geven dat profwielrenners wel bijzonder zijn en niet te vergelijken zijn met gewone fietsers)

Click. Click. Peace

Zeeman (ploegleider jumbo visma) is uit de tour gezet wegens wangedrag (schelden e.d.) tijdens een fietscontrole. Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal, hij zal niet zomaar gaan schelden tijdens een simpele fietscontrole…

Born to Ride

Bijzonder inderdaad.

Click. Click. Peace

Het verhaal heeft inderdaad 2 kanten. De ICU heeft voor de check onnodig de crankset van de fiets van Roglic gedemonteerd en daarbij de boel beschadigd.

Born to Ride

Het verhaal heeft inderdaad 2 kanten. De ICU heeft voor de check onnodig de crankset van de fiets van Roglic gedemonteerd en daarbij de boel beschadigd.

Matthias123 op 18 sep 2020 07:16

Waarom moet dat ding überhaupt uit elkaar? Ze kijken er met röntgen doorheen. Zolang je niks verdachts ziet lijkt het mij helemaal niet nodig om dat te demonteren.
Maargoed je hebt je maar neer te leggen bij wat de UCI beslist. En als ze daarbij je fiets beschadigen mag je enkel maar dankjewel zeggen.

Übung macht den meister!!!

Dat vind ik niet. De uci heeft het te demonteren zonder dat er iets beschadigd.

Dat zeeman niet boos had moeten worden is wat anders.

Click. Click. Peace

Zoals in veel sporten doet de overkoepelende organisatie meer fout dan goed aan de sport. Veel inconsequent en willekeurig straffen, zelf straffeloos veel fouten maken (zie nu bijvoorbeeld weer de ronde van luxemburg). Je zal als Roglic zijnde maar de tour verliezen omdat je op de slotklim af moet haken met mechanische pech doordat zo’n koekenbakker van de UCI je crankset de vernieling in heeft geholpen. Het zal niet om een krasje gaan lijkt me wanneer Zeeman zo boos geworden is.

Born to Ride

Tsja, lijkt me dat je dan toch een van de monteurs van het team kunt vragen om het spul even open te maken?

Edwin van Riel

Tsja, lijkt me dat je dan toch een van de monteurs van het team kunt vragen om het spul even open te maken?

evr66 op 18 sep 2020 09:05

Precies

Click. Click. Peace

Tsja, lijkt me dat je dan toch een van de monteurs van het team kunt vragen om het spul even open te maken?

evr66 op 18 sep 2020 09:06

Ik denk dat de UCI bang is dat eventuele fraudegevoelige dingen dan weggemoffeld kunnen worden. Overigens blijkt dus het hele crankset van Roglic dusdanig beschadigd te zijn door de desbetreffende UCI monteur dat het helemaal vervangen moest worden.

Normaal zou je zeggen, je maakt van 2 kanten excuses en laat beide gewoon verder gaan in de tour. Zou het er niet mee te maken hebben dat Jumbo visma (samen met DSQ) een onafhankelijke veiligheidscommisie voor parcoursbouw willen waardoor de UCI zich benadeeld voelt door Jumbo visma en daardoor nog net even wat harder straft. Van Aert is gisteren ook opvallend zwaar gestraft voor iets waarvoor een deel van het peloton, voornamelijk de Fransen, niet eens een straf voor krijgen. Neem bijvoorbeeld Gaudu, die in, ik dacht de 2e etappe, meer dan een kwartier achter en aan de auto hing achter het peloton en niet eens een boete kreeg wegens stayeren. Zonder dat te doen was hij toen gewoon buiten tijd gereden.

Born to Ride

Ik mag toch aannemen dat de mecaniciens van Jumbo de fiets grondig zullen inspecteren en bij twijfel nieuwe onderdelen gebruiken of een nieuwe fiets pakken.
@Rogier wat de rest van de wereld vind heeft een organisatie als de UCI weinig mee te maken heb ik wel eens het idee.

Laten we maar hopen dat dit geen negatief effect heeft op de renners en dat die zich gewoon met de koers gaan bezighouden. Vandaag nog een “rustige” etappe en morgen ff een “heuveltje” opknallen en het geel is binnen.

Is er al meer bekend over de tijdrit? Rijden ze de hele rit met een TT fiets of met een klim fiets of word er gewisseld? Zo ja moet dit dan op een vast punt of mag dit willekeurig op het parkoers?

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Roglic heeft in ieder geval aangegeven van fiets te gaan wisselen.

Born to Ride

Tsja, lijkt me dat je dan toch een van de monteurs van het team kunt vragen om het spul even open te maken?

evr66 op 18 sep 2020 09:05

Precies

Rogier op 18 sep 2020 09:53

Hoef je als commissaris alleen maar de Mechanieker op de vingers te kijken. Serieuze ploeg zal daAr toch een dedicated monteur voor hebben?

Altijd goed onderhouden, door UCI-personeel :-) https://wielerrevue.nl/artikel/308782/bieden-maarrrrrr-de-fi…

Click. Click. Peace

Zou Van Aert niet uit de uitslag van gisteren geschrapt moeten worden naar aanleiding van het aan de auto hangen?

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Altijd goed onderhouden, door UCI-personeel :-) https://wielerrevue.nl/artikel/308782/bieden-maarrrrrr-de-fi…

Rogier op 18 sep 2020 18:17

Mooie deal! Daar krijg ik koopwoede van haha!

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://www.wielerflits.nl/nieuws/vrachtwagen-op-de-route-ve…

En dat is daar al de 3e etappe dat het helemaal mis gaat qua veiligheid. 1e etappe veel auto’s en ander verkeer op de route, 2e etappe geen verbetering toen heeft het peloton de boel zelf stilgelegd en nu weer dit. De UCI maakt zich er niet geloofwaardiger op.

Alaflip heeft de superstrijdlust gewonnen, niet omdat hij de meest aanvallende renner was maar omdat hij Fransoos is. Hoe kan hij bijvoorbeeld anders boven een Hirschi eindigen…

Born to Ride

Hirschi krijgt die trui gewoon hoor.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Wauw jammer voor jumbo maar wat gaaf voor de sport…

Click. Click. Peace

Heel fraai !
Mooi dat weer een trein ontspoord is.

*bericht bewerkt door Pino op 19 sep 2020 19:07

Wauw jammer voor jumbo maar wat gaaf voor de sport…

Rogier op 19 sep 2020 19:06

Laten we hopen dat het gaaf is en blijft voor de sport, gezien de enorme overmacht ben ik wat sceptisch.

.

I rest my case.
Wout, zoekt u een echte ploeg.

Bla, bla, bla.

null

Moraal van dit verhaal: voortaan toch een passende helm.

null

Moraal van dit verhaal: voortaan toch een passende helm.

DrPhil op 19 sep 2020 20:01

Ja, wat was dat hé

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie