Wielrentopic

Prachtige winnaar!
(Wat zijn die Belgen stil !)

Pino op 04 okt 2020 17:03

Uiteraard, wat kan mij 't iets schelen of een Sloveen, Fransman of Zwitser wint???
En ik begrijp ook niet goed waarom in dit geval sommige Nederlanders niet stil kunnen zijn…

On topic vond ik deze dwaze stunt van Alaflipper een verdienstelijke, maar net niet gelukte, poging om de dwaze stunt van Groenewegen in Polen eerder dit seizoen te “verbeteren”…

En ik begrijp ook niet goed waarom in dit geval sommige Nederlanders niet stil kunnen zijn…

Skiwi op 04 okt 2020 19:34

Het zijn niet alleen Nederlanders die ‘niet stil’ kunnen zijn in dit topic. 😕

When life gets too complicated.... SKI

Prachtige winnaar!
(Wat zijn die Belgen stil !)

Pino op 04 okt 2020 17:03

Uiteraard, wat kan mij 't iets schelen of een Sloveen, Fransman of Zwitser wint???
En ik begrijp ook niet goed waarom in dit geval sommige Nederlanders niet stil kunnen zijn…

On topic vond ik deze dwaze stunt van Alaflipper een verdienstelijke, maar net niet gelukte, poging om de dwaze stunt van Groenewegen in Polen eerder dit seizoen te “verbeteren”…

Skiwi op 04 okt 2020 19:34

Met het grote verschil dat alaflipper gewoon een aantal van die moves deed in 1 wedstrijd. Net voor de laatste bocht kegelt hij er ook al bijna 1 tegen het asfalt. Dit had ook gewoon minimaal DSQ moeten zijn en een flinke boete. Ik heb nog niets van Lefevre gehoord, zou die te druk zijn met een cel te regelen in een Franse gevangenis?

Born to Ride

Met het grote verschil dat alaflipper gewoon een aantal van die moves deed in 1 wedstrijd. Net voor de laatste bocht kegelt hij er ook al bijna 1 tegen het asfalt. Dit had ook gewoon minimaal DSQ moeten zijn en een flinke boete. Ik heb nog niets van Lefevre gehoord, zou die te druk zijn met een cel te regelen in een Franse gevangenis?

Matthias123 op 04 okt 2020 20:37

Mee eens, had DSQ en boete moeten zijn.

Blij voor Roglic dat hij gewonnen heeft (wist niet dat het een Nederlander was hier aan het commentaar te zien) en toch wat kan compenseren voor de Tour. Hij was wel helemaal niet de beste man in koers : extreem geholpen qua positionering (3 keer naar voor gebracht in de finale en iedere keer terug zijn positie kwijtgeraakt, hoe doe je dat toch ? Pogacar en Hirschi hebben dat totaal niet nodig) en dan de sprint winnen doordat de concurrentie uitgeschakeld wordt.

Roglic is mooie naam op de erelijst van van deze koers en JA is terecht gesanctioneerd . Dat vinden de meeste Belgjes punt

  • jammer dat het geen volledig faire sprint was omdat Pogacar en zeker Hirschi ook goede kansen hadden om te winnen
Glide on!

@Geenen. Jammer dat hij er vooraan niet meer bijkwam. Was de sprint een formaliteit geweest. Ook de nationsliteitsduscussie was dan geen item. Een Nederlander met een Franse moeder en wonend in België.

Hen48

1 ding is wel duidelijk, het is niet het jaar van Ineos…

Born to Ride

Nou idd. Snel vergeten dit jaar. Ik verwacht van Froome in de Vuelta ook niet zo veel.

Übung macht den meister!!!

Zo, dat was een klap van Thomas. Vermoedelijk door een bidon. https://twitter.com/salxber/status/1313111817045016585?s=21…

Pffff inderdaad een nare klap

Click. Click. Peace

Ze reden ook al best hard…

Click. Click. Peace

Niveau in deze Giro ligt wel heel erg laag.

Maar eigenlijk is dat helemaal niet erg als het zo verder gaat… :D
Geen controlerende teams door het uitvallen van 2 astanaboys Lopez en Vlasov, de val van Thomas en het falen van Yates waardoor jonge talentjes zich willen tonen door aan te vallen. Heerlijk. Worden nog een mooie 3 weken.

Wat was ook alweer de leeftijd van de tour de france winnaar? :-) (dit jaar, vorig jaar…) over jonge talentjes gesproken

Click. Click. Peace

Wat was ook alweer de leeftijd van de tour de france winnaar? :-) (dit jaar, vorig jaar…) over jonge talentjes gesproken

Rogier op 05 okt 2020 20:37

Ja het is een vreemde periode met een paar jongeren die onvoorstelbaar snel zijn opgeklommen tot absolute kopmannen (Hirschi, Bernal, Evenepoel, Pogacar). Maar ja, daaronder zitten er ook nog een heleboel talenten die we de tijd moeten gunnen

En voor het eindklassement in de Giro; dit is dé kans voor Fuglsang en Kruiswijk om hun eerste (en waarschijnlijk ook hun laatste) grote ronde te winnen.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Kelderman. Ik zou haast naar de kerk gaan om een kaarsje op te steken. Wat gun ik het die jongen. Hij kan het zonder twijfel.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Kelderman. Ik zou haast naar de kerk gaan om een kaarsje op te steken. Wat gun ik het die jongen. Hij kan het zonder twijfel.

DrPhil op 05 okt 2020 21:14 Heel raar jaar. Maar laten we Wilco C. niet jinxen.

Samen met Wout Poels een van de meest sympathieke renners die ik ken.

Wat ik zo jammer vind van Kelderman is dat hij zo vaak naast zijn fiets op het asfalt te vinden is. Er zit zoveel meer in die jongen maar heeft al zoveel pech gehad. Zou toch mooi zijn als hij eens een kort klassement kan rijden in een grote ronde.

Übung macht den meister!!!

Idd wereldkampioen vallen. Maar hij klimt als de beste en tijdrijden kan ook.

Overigens was ik vandaag in een Specialized store, daar stond een Roubaix met 28mm banden. Dat ziet er best cool uit, en het heeft ook voordelen. Die ga ik ook maar eens kopen. De banden dan.

Thomas blijkt een breuk in zijn bekken te hebben. En dan gewoon doorfietsen!

Een breuk klinkt vaak heftiger dan het in werkelijk is. Een scheurtje word vaak ook al een breuk genoemt. Niet dat je er lekker mee rond kan fietsen natuurlijk.

Übung macht den meister!!!

null

Dat is nog eens een foto finish.

En weer eens een veiligheidsissue. Wackermann is uit de giro met verschillende botbreuken doordat er een dranghek omgeblazen werd door een te laag vliegende heli. Ook van Empel kwam ten val maar lijkt toch weer te kunnen starten morgen.

Born to Ride

Giro vandaag: Dan staan er eens dranghekken, en dan worden ze weggeblazen door een helicopter!
https://www.hln.be/sport/wielrennen/giro/laag-hangende-helik…

Vini-Zabu-ploegmaats Van Empel en Wackermann lagen kermend tegen de grond aan de Siciliaanse kust. De twee renners werden in de achtergrond van de sprint om de eindzege geraakt door twee dranghekken. Volgens Italiaanse media zou de wind afkomstig van een laagvliegende helikopter daarvoor verantwoordelijk zijn.

https://twitter.com/colombiasports/status/131348639868776857…

*bericht bewerkt door Vivace op 06 okt 2020 18:20

Glide on!

Een breuk klinkt vaak heftiger dan het in werkelijk is. Een scheurtje word vaak ook al een breuk genoemt. Niet dat je er lekker mee rond kan fietsen natuurlijk.

RFKANGOO op 06 okt 2020 17:16

Je bedoelt een breuk wordt ook wel eens een scheurtje genoemd, met name tegen kinderen, om het minder erg te laten klinken 😋.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Een breuk klinkt vaak heftiger dan het in werkelijk is. Een scheurtje word vaak ook al een breuk genoemt. Niet dat je er lekker mee rond kan fietsen natuurlijk.

RFKANGOO op 06 okt 2020 17:16

Je bedoelt een breuk wordt ook wel eens een scheurtje genoemd, met name tegen kinderen, om het minder erg te laten klinken 😋.

Shane op 06 okt 2020 19:40

Een breuk is eigenlijk pas als het helemaal doorgescheurd is. Een barst of scheur is dus niet helemaal door, bij jonge kinderen is het regelmatig een zogenaamd twijgbreukje, dan knikt het bot zonder dat het afbreekt omdat die botten nog redelijk flexibel zijn. Die naam komt ook van een jong twijgje aan een boom, als je probeert te breken knikt het ipv dat het afbreekt. De binnenkant is dan wel beschadigd maar de buitenkant ziet er nog redelijk goed uit.

Born to Ride

Plaats een reactie