Wielrentopic

In de Giro gaat het deze week ook los. Gisteren aankomst in Breuil-Cervinia, vandaag wat minder hoog maar de komende dagen komen er wat toppen voorbij.
Samen met het (voorspelde) mooie weer lijkt dit tenminste op voorjaar/zomer.

null

Voila mijn machientje. Heel veel (te veel ?) vakantiewerk moeten doen om hem te kunnne kopen maar ben nu toch blij met het resultaat. Zeker de wielen zijn zalig om mee te rijden.

@ dr Dre! Mooi en mooie wielen!

Click. Click. Peace

Heel sterk van De Gendt! Podium staat veilig, misschien 2de, winnen zal hij niet meer doen.

Ook prachtig die beelden vanop de Stelvio, het geeft je zin om terug de latten aan te binden, over 2 dagen gaat het daar terug open.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

ja mathijs supermooi en winnen kan nog steeds voor hen heel goed gereden een leeuwen hart dat heeft thomas de ghent wel

ohlalala Thomas De Gendt, wat een machien! :D

Heel gaaf!

Click. Click. Peace

Gaat Thomas de Gendt het gaatje dichtrijden vandaag in de tijdrit? Of is het reeds een uitgemaakte zaak? Ik ken de Gendt en Hesjedal niet goed, wat denken jullie?

Ik weet wel dat de ghent de beste tijdrijder is maar dik 2 minuten dichtrijden is wel veel maar ik sluit het niet uit

3e plaats: eerste Belg op het podium van een grote ronde sinds de Vuelta 1995 (Bruyneel toen)
Respect hoor voor Thomas De Gendt.

Andy niet in de tour (had met zijn huidige vorm waarschijnlijk ook weinig uitgemaakt). Zou het Evans/Wiggins worden?

Dit geeft outsiders die echt goed kunnen klimmen (en een beetje tijdrijden) natuurlijk wel een kans, want en Evans en Wiggins zijn er in de bergen volgens af te rijden voor rasklimmers. Alhoewel met zoveel tijdritten in de tour…

Het kan de mooiste tour in jaren worden of juist de aller saaiste…

Click. Click. Peace

Ik ben benieuwd… Opzich had ik vorig jaar Andy wel de overwinning gegund. Dit jaar zal hopelijk weer eens een compleet ander persoon aan de top van de tour komen.

De kansen voor VDB zijn gestegen hiermee!

Als Martin in topvorm is kan hij de tour winnen, veel tijdritkilometers en maar één echte alpenrit. Van den Broeck maakt ook kans als hij Wiggins er kan af rijden.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Wiggins is de (veel) betere klimmer van Martin en was in de Dauphiné sneller in de tijdrit. VDB is te beperkt als tijdrijder en klimmer vrees ik om te winnen. Podium moet mogelijk zijn mits wat geluk. Ik gok op Wiggins maar dan mag hij niet vallen.

Of misschien een van de drie Nederlandse ronderenners? Zou mooi zijn, maar niet genoeg klimmeters om ze een echte kans te geven. Gesink heeft wel meer kans de ronderenners met meeste explosiviteit doen niet mee, en hij kan steeds beter tijdrijden…

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Mathijs, met Martin. Maar Evans blijft met zoveel tijdrit meters wel een echte favoriet alhoewel hij niet echt in vorm lijkt. Maar dat doen tour winnaars wel vaker niet voor de tour (toppen in de tour en niet ervoor).

Click. Click. Peace

Ik ben al een paar maanden het wielrennen niet meer van zo heel dicht ah volgen, maar wat is er van mannen als nibali, kreuziger, basso, f schleck?

Ik ben al een paar maanden het wielrennen niet meer van zo heel dicht ah volgen, maar wat is er van mannen als nibali, kreuziger, basso, f schleck?

Niels op 13 jun. 2012 19:00

Nibali, niets over gehoord dit jaar, uit vorm vermoed ik.
Basso pas 4de of 5de in de giro en hij doet zelfs niet mee denk ik.
Kreuziger was met zijn 20e plaats in de giro duidelijk te licht, hij zakt altijd een etappe door het ijs.
Frank Schleck weten we niet zo veel over, maar hij presteert ook meer in de lijn van Andy.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Frank Schleck zonder zijn broer, lijkt me lastig voor hem…

Click. Click. Peace

Hij heeft wel een heel sterke ploeg met oa Klöden en Fughslang. Maar hij is de slechtste tijdrijder van de favorieten dus hij gaat ergens véél tijd moeten pakken.

Wiggins wordt de geduchte tegenstander denk ik. Rijd maar eens een paar minuten weg in de bergen van hem, om je mindere tijdrit te compenseren. Hopen dat de dauphine zijn hoogtepunt was.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ik denk echt dat het Evans/Wiggins gaat worden. Of een rasklimmer die durft en gewoon 15 minuten pakt, daarna geeft geel vleugels…

Click. Click. Peace

Of Voeckler die ergens in de eerste week 10 minuten pakt bij een ontsnapping, dan in de bergen standhoudt, vleugels krijgt en een bom van een tijdrit rijdt :)

Het zal inderdaad wel evans of Wiggins gaan worden maar ik verwacht ook zeker nog een rodriques of een voeckler!

Voeckler, nee ik denk (hoop) het niet. Die laten ze niet meer gaan, verwacht ik. (Is wel grappig aan Fransen, al had een buitenlander dat gedaan dan zou het wel doping zijn geweest, als een Fransman dat doet dan is het alleen stokbrood en stinkkaas)…

Ik mis de tijd wel van een strijd als Ullrich/Armstrong… Een echt titanen gevecht, ik vind het allemaal wat zwakjes laatste jaren…

Click. Click. Peace

Voeckler, nee ik denk (hoop) het niet. Die laten ze niet meer gaan, verwacht ik. (Is wel grappig aan Fransen, al had een buitenlander dat gedaan dan zou het wel doping zijn geweest, als een Fransman dat doet dan is het alleen stokbrood en stinkkaas)…

Ik mis de tijd wel van een strijd als Ullrich/Armstrong… Een echt titanen gevecht, ik vind het allemaal wat zwakjes laatste jaren…

Rogier op 14 jun. 2012 11:42

Voeckler en bijgevolg zijn hele ploeg hebben volgens mij doping gepakt vorige Tour. Hoe kan het dat hij(en Rolland) zo sterk presteren in de bergen? Voeckler had dat nog nooit ergens bewezen. Ook raar dat ze toen aan de voet van Alpe d’Huez, na de Télégraphe en Galibier, nog met 5-6 man van Europcar zaten.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

"…"

Voeckler en bijgevolg zijn hele ploeg hebben volgens mij doping gepakt vorige Tour. Hoe kan het dat hij(en Rolland) zo sterk presteren in de bergen? Voeckler had dat nog nooit ergens bewezen.

Mathijs op 14 jun. 2012 11:51

Qué?

Oke, de rest van z’n ploeg spreek ik me niet over uit. Maar Voeckler heeft wel al bewezen dat hij, met de Fransen achter hem en in het geel, boven zichzelf kan uitstijgen in de bergen. Vergeet ook niet dat die video tegen Armstrong en een Basso in zijn oude vorm, al dan niet geholpen door doping, moest opboksen.

@ Niels hier ben ik het niet mee eens. In deze tour werd Voeckler er gewoon keihard afgereden door Armstrong. Vooral de dagen erna…
Hij had daar, in 2004, echt geen enkele kans. Dit was heel wat anders dan vorig jaar. En vooral zijn tijdrit vorig jaar was om versteld van te staan. Ik zeg trouwens niet dat hij doping heeft gebruikt (niet positief getest dus OK), maar wel de rare aard van de Fransen ;-)

Wat ik wel raar vond vorig jaar is dat ze hem helemaal alleen lieten bungelen op de Galibier. Al had hij daar het wiel van Evans gepakt dan was hij nog lastig te kloppen geweest…

Click. Click. Peace

Wat ik wel raar vond vorig jaar is dat ze hem helemaal alleen lieten bungelen op de Galibier. Al had hij daar het wiel van Evans gepakt dan was hij nog lastig te kloppen geweest…

Rogier op 14 jun. 2012 12:38

De strategie van Voeckler was me volledig onduidelijk vorig jaar. Gewoon rije rije rije, stoempe stoempe stoempe, om te overleven (en zo veel mogelijk in beeld te komen), zo leek het mij…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@ Niels hier ben ik het niet mee eens. In deze tour werd Voeckler er gewoon keihard afgereden door Armstrong. Vooral de dagen erna…t…

Rogier op 14 jun. 2012 12:38

Ja oke. Maar hij heeft toen toch 10 dagen in het geel gereden en bovendien komen wiggins en evans nog niet aan de enkels van armstrong ulrich mayo etc. Ik wil maar zeggen dat deze tour dé kans is voor outsiders.

Plaats een reactie