Wielrentopic

Wielrennen is heel vaak sjiek kijk Dumoulin die knecht voor oomen… kijk Armstrong die op Ullrich wacht na valpartij… etc etc

Click. Click. Peace

Oke, dat is waar. Maar dat valt extra op doordat het verder altijd zo ontzettend onfatsoenlijk is😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vind je het gek met de uci als overkoepelende organisatie!

Trouwens complimenten voor Gesink vandaag!

Click. Click. Peace

Velon is Chris Froome wattages en andere waardes van gisteren kwijt…

Click. Click. Peace

Ook niet vergeten dat Froome, zowat als enige, alle bergen had verkend. Bij de afdalingen sowieso een groot voordeel. De foutieve inschatting van Tom gisteren, de verkenning van Froome, en de strategie van Sky gisteren, maken wellicht nu het het verschil. En de sterkere ploeg van Froome natuurlijk. Wie zei gisteren dat Poels geen inbreng meer zou hebben.

Hen48

Alle excuses zijn precies zoals in Armstrong tijd. Waarom is froome de enige die zijn wattages niet openbaar geeft? (Kwijt?) en nog nooit complete transparantie heeft gegeven?

Click. Click. Peace

Was froome de beste deze giro?
Ja want hij wint.
Nee want hij wint door tactische fouten van andere rijders en hij was niet constant.

Maar hij wint en gezien zijn ongelofelijke coupe die de geschiedenis in gaat is het meer dan terecht.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Weet iemand of er ooit een renner is geweest die 4 grote rondes op rij gewonnen heeft?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Weet iemand of er ooit een renner is geweest die 4 grote rondes op rij gewonnen heeft?

Birdheart op 26 mei 2018 23:55

Is er geen renner die 4 grote rondes op rij heeft gewonnen. Bernard Hinault en Eddy Merckx wonnen ook 3 opeenvolgende rondes.

2x

*bericht bewerkt door Arjann op 27 mei 2018 09:47

Ach ik roep het al 1,5 week dat yates mimuten gaat verliezen in de laatste week. Vandaag de eerste barstjes zichtbaar, morgen en/of overmorgen de genadeklap.

Matthias123 op 24 mei 2018 17:38

Dat had je goed ingeschat!

En grote kans dat froome z n vuelta kwijt raakt…

Click. Click. Peace

Ik vraag me oprecht af of dumoulin blij zou zijn als hij deze 2de plek achteraf toch omzet in een eerste plek. Door de vuelta affaire, als blijkt dat froome in de giro niets genomen heeft.
Ik kan me voorstel dat voor tom dit altijd een tweede plek blijft met froome als winnaar.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Nee, alleen de Vuelta kan afgenomen worden, niet de Giro. Maar natuurlijk is achetraf de winst krijgen niet hetzelfde als op het moment zelf.

Trouwens wat een onzin dat je door dit astma middel niet harder gaat fietsen. Je kunt veel harder ademen, zonder dat je luchtwegen geiiriteerd raken, waardoor je veel langer op je uiterste kan blijven fietsen. Zeker op hogere koude bergcols maakt dit echt veel uit. Je gaat dus misschien niet ‘harder’ fietsen, maar je hebt wel beel meer kans om langer harder door te kunnen blijven fietsen.

Dat zeggende denk ik echt dat dit middel het puntje van de ijsberg is.

Click. Click. Peace

Ik vraag me oprecht af of dumoulin blij zou zijn als hij deze 2de plek achteraf toch omzet in een eerste plek. Door de vuelta affaire, als blijkt dat froome in de giro niets genomen heeft.
Ik kan me voorstel dat voor tom dit altijd een tweede plek blijft met froome als winnaar.

Birdheart op 27 mei 2018 13:48

hij heeft toch een heel mooie wedstrijd gereden. Als Froome niet had meegedaan, had altijd de vraag geweest “wat als?”

Ik vraag me oprecht af of dumoulin blij zou zijn als hij deze 2de plek achteraf toch omzet in een eerste plek. Door de vuelta affaire, als blijkt dat froome in de giro niets genomen heeft.
Ik kan me voorstel dat voor tom dit altijd een tweede plek blijft met froome als winnaar.

Birdheart op 27 mei 2018 13:48

hij heeft toch een heel mooie wedstrijd gereden. Als Froome niet had meegedaan, had altijd de vraag geweest “wat als?”

Ik vraag me oprecht af of dumoulin blij zou zijn als hij deze 2de plek achteraf toch omzet in een eerste plek. Door de vuelta affaire, als blijkt dat froome in de giro niets genomen heeft.

Ik kan me voorstel dat voor tom dit altijd een tweede plek blijft met froome als winnaar.

Birdheart op 27 mei 2018 13:48

hij heeft toch een heel mooie wedstrijd gereden. Als Froome niet had meegedaan, had altijd de vraag geweest “wat als?”

Pino op 27 mei 2018 14:20

Precies! En hij heeft laten zien dat hij nu echt een ronderenner van formaat is en dat ie stabiel kan rijden. Vorig jaar was geen gelukstreffer. (En hij strijd nu bergop met Froome). Hij gaat nog wel een of meerdere grote rondes winnen!

*bericht bewerkt door Rogier op 27 mei 2018 14:39

Click. Click. Peace

Trouwens wat een onzin dat je door dit astma middel niet harder gaat fietsen. Je kunt veel harder ademen, zonder dat je luchtwegen geiiriteerd raken, waardoor je veel langer op je uiterste kan blijven fietsen. Zeker op hogere koude bergcols maakt dit echt veel uit. Je gaat dus misschien niet ‘harder’ fietsen, maar je hebt wel beel meer kans om langer harder door te kunnen blijven fietsen.

Rogier op 27 mei 2018 14:19

Weet je dat wel zo zeker??

https://nos.nl/googleamp/artikel/2207355-salbutamol-wat-is-h…

Heb er niet zo heel veel verstand maar weet wel dat als ik versleten op de fiets zit zo’n pufje me echt niet meer gaat helpen. Maarja ik ben dan ook geen topsporter. ;)

Übung macht den meister!!!

Uit eigen ervaring :-) (Sandra heeft ook inspanningsastma) als je namelijk veel te hard omhoog rijdt gaan vroeg of laat je longen irriteren. Dus dan moet je langzamer gaan fietsen. Met een paar pufjes kom je dan weer beter vooruit. Dus je gaat niet harder fietsen, maar het te hard fietsen wordt minder bestraft…

Verder zal ik de giro niet winnen met een paar pufjes. Maar als je hierdoor op hun niveau een halve procent wint dan win je een grote ronde…

*bericht bewerkt door Rogier op 27 mei 2018 20:40

Click. Click. Peace

@Rogier moet je dan niet gebruiken tijdens de klim. Ervoor of erna maakt dan weinig verschil tijdens de klim zelf lijkt me.
In het verleden zag je froome wel eens een pufje pakken of iig dat hij het bij had op de klim. Deze giro heb ik hem niet 1x het puffertje zien pajjen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Ervoor werkt ook. Sandra werd aangeraden om het te gebruiken voordat ze aan de toerskitocht/wielerronde begon. Bij een echte aanval ben je te laat en zal je een enorme terugval in prestatie krijgen. Maar dan zou Froome trouwens als een Pinot over de streep komen. Ik heb bij Sandra bij zo’n aanval (en ze heeft een hele lichte vorm) wel eens op het punt gestaan de bergredding te bellen.

Maar verder twee puntjes:

  • Het is verboden. Dus doping.
  • Als je echt zoveel nodig hebt als Froome dan kun je volgens mij (en dat is zoals alles in dit topic mijn mening ;-) ) helemaal geen grote rondes fietsen…

En last but not least… ik denk dat dit een van hun marginal gains doping is… Er zijn veel ergere verdenkingen van team sky (Testosteron pleisters bijvoorbeeld).

*bericht bewerkt door Rogier op 27 mei 2018 21:04

Click. Click. Peace

En hij zou wel uitkijken om het nu zichtbaar te gebruiken…

Click. Click. Peace

@Birdheart Ervoor werkt ook. Sandra werd aangeraden om het te gebruiken voordat ze aan de toerskitocht/wielerronde begon. Bij een echte aanval ben je te laat. Maar dan zou Froome trouwens als een Pinot over de streep komen. Ik heb bij Sandra bij zo’n aanval (en ze heeft een hele lichte vorm) wel eens op het punt gestaan de bergredding te bellen.

Maar verder twee puntjes:

  • Het is verboden. Dus doping.
  • Als je echt zoveel nodig hebt als Froome dan kun je volgens mij (en dat is zoals alles in dit topic mijn mening ;-) ) helemaal geen grote rondes fietsen…

En last but not least… ik denk dat dit een van hun marginal gains doping is… Er zijn veel ergere verdenkingen van team sky (Testosteron pleisters bijvoorbeeld).

Rogier op 27 mei 2018 20:51

Ik ben blij dat ik geen topsporter ben😃
Gebruik ook verschillende soorten pufjes (en met ventolin ben je al blij dat de benauwdheid zakt, anders komt het vernevelapparaat te voorschijn)
Daarnaast spuit ik ook nog dagelijks (bloedverdunners, tabletten werkte niet bij mij)
Maar heb nu wel een redelijk goed kwaliteit van leven, en daar ben ik toch ook wel erg blij mee😀

Maar heb nu wel een redelijk goed kwaliteit van leven, en daar ben ik toch ook wel erg blij mee😀

niekniek op 27 mei 2018 21:03

En daar gaat het om! :-)

Click. Click. Peace

Bijna het halve peloton heeft “astma” hoor 😀.

*bericht bewerkt door Shane op 27 mei 2018 21:28

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Klopt, als je het over inspanningsastma hebt.
Want ze gaan allemaal te hard en te ver tijdens het trainen, en wedstrijden… (En daarom mag je dat spul ook in beperkte dosis innemen…)

Click. Click. Peace

En hij zou wel uitkijken om het nu zichtbaar te gebruiken…

Rogier op 27 mei 2018 20:51

Ik geloof in het tegenovergestelde, als je er nu wel of geen last van hebt. Is het juist nu het moment om te laten zien dat hij niet zonder kan. Als je nu ineens zonder kan en eerst had je het nodig klinkt niet goed. Maar goed we zien niet alles op tv.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zo kun je het ook zien!

Een ding is zeker we hebben kunnen genieten van een geweldige giro! Met lekker veel emotie, zeer goede Nederlandse renners en mooie discussies! Misschien hoort dit allemaal gewoon bij wielrennen!

Ik heb nu al zin de tour! Wordt dat de revanche van Tom op Froome?

Click. Click. Peace

Na zo’n giro is het niet meer menselijk aan te nemen dat tom en froome in de tour voor de winst meedoen. Ik denk dat tom ritten gaat kapen. Als hij echt goed zijn rust pakt en af en toe mooie dagen uitzoekt kan hij meerdere etappes pakken. Wat ik bijna nog mooier vond dan de prestatie van tom was het rijden van Sam Oomen. In tom heeft hij de beste en slimste meester die denkbaar is en ook bij Sam merk je dat hij erg slim is.

Born to Ride

Plaats een reactie