Wielrentopic

Even gechargeerd om mijn punt duidelijk te maken: Doping en die attesten: is/ moet worden verboden. Heb je astma, daar zul je het dan mee moeten doen. Dat je dan geen topper wordt, is dan vervelend voor jou maar is wel het gevolg. Heb je griep, geen spuit of met een paardenmiddel. Je bent dan zwakker en zult die koers of ronde dan minder presteren. Dat hoor bij het spelletje.

Gaat de UCI (of welke bond, want dit geldt niet alleen in het wielrennen) dit ooit 100% uitschakelen? Nee!
A) de doctoren en gebruikers lopen altijd een stap voor op de controles. En met de huidige attesten is het al helemaal wazig welke waardes er wel en niet mogen.
B) Het zorgt voor spektakel, wat de sport (en financiële belangen) ten gunste komt. Een “landisje” of een “froomepje” is spectaculair om naar te kijken. Daar wordt naar gekeken en daar wordt over gesproken.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Even gechargeerd om mijn punt duidelijk te maken: Doping en die attesten: is/ moet worden verboden. Heb je astma, daar zul je het dan mee moeten doen. Dat je dan geen topper wordt, is dan vervelend voor jou maar is wel het gevolg. Heb je griep, geen spuit of met een paardenmiddel. Je bent dan zwakker en zult die koers of ronde dan minder presteren. Dat hoor bij het spelletje.

Helemaal mee eens, want je kunt nu je lichaam tot ziekte toe afbeulen en daar mag je dan een middel voor nemen. En dat is dan meteen prestatie verhogend. Al zouden ze minder hard de berg opknallen zouden ze ook geen inspanningsastma hebben…

Click. Click. Peace

Die attesten moeten weg. Of ze met 20 of 25 km/uur de berg op gaan, maakt voor het spektakel niet uit.

@Pino Inderdaad. En dan wordt het automatisch meer man tegen man en heeft teamwerk minder zin.

Click. Click. Peace

Helemaal mee eens, want je kunt nu je lichaam tot ziekte toe afbeulen en daar mag je dan een middel voor nemen. En dat is dan meteen prestatie verhogend.

En dit is de essentie van het probleem. Niet dat je ziek bent en wat neemt. Maar alles kan op een bepaalde manier prestatie bevorderend werken. En zeg je dit mag niet en dat mag niet. Dan zegt de sporter maar ik wil wel gezond blijven en neemt wat anders wat weer helpt. En dat zegt dat eerste poppetje weer dat is bevorderend dus dat mag niet. Sporter neemt iets anders want wil blijven sporten. Tot het punt dat er grovere middelen gebruikt gaan worden. De sporter kan niet langer met normale middelen herstellen. De marges worden steeds kleiner voor een sporter en daardoor zal elk dingetje prestatiebevorderend worden. Op een gegeven moment als dit tot het absurde doorgetrokken wordt een teug extra zuurstof per minuut al prestatiebevorderend werken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Precies wat ik de hele tijd al zei dus ;)

Lance zei in de THEMOVE podcast overigens hetzelfde…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Misschien ben jij wel the ‘secret-pro’ :-)

Click. Click. Peace

Ik voel me gequote, kijk maar na. En ik kreeg ze allemaal over me heen.

Ik heb nog steeds hele grote vraagtekens bij Froome en die solo heeft die niet kleiner genaakt… ;-)

Click. Click. Peace
I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik snap sky wel. Als je een straf accepteert al was het maar om er van af te zijn. Geef je voor een groot deel van het publiek toe dat je schuldig bent.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Alleen al voor de veiligheid van Froome is het zo belangrijk dat dit voor de Tour opgelost zal zijn… Er hoeft maar één gek te staan…

Click. Click. Peace

Gek he dat in de giro d’ italia ze het door israel ingepikte land met alle onrust van dien kunnen rijden tot aan het vaticaanstad ook al zo’n plek van ongesproken gedrag…
En niemand is echt bang, de gezellige en wielergekke italiaanse organisator zorgt er goed voor.
De ronde van Frankrijk komt eraan. Renners worden overgoten met urine bespuugd etc… en iedereen houdt toch ergens zijn hart vasr. Zeker omtrent hoe zal froome dit doorstaan.

Waar komt dat verschil toch vandaan

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het lijkt of je wilt insinueren dat dit aan Frankrijk ligt. Maar daar ligt het niet aan. Het ligt aan de groote van de Tour de France.
Simpel omdat dit soort problemen niet voorkomen bij de Dauphine, Paris Roubaix of de Giro als deze in Frankrijk langskomt. Dit komt echt alleen (als het al voorkomt) bij de tour voor. Omdat er een factor heel veel meer mensen aanwezig zijn.
Men zit al de hele dag te wachten in de zon, met teveel alcohol en dan krijg je dit soort dingen.

Volgens veel renners zijn trouwens de Engelse en Nederlandse supporters de vervelendste… (Fransen renners hebben het niet op de Alpe d’Huez, en zeker niet op de Nederlandse bocht, of ze moeten bij een Nederlands team rijden…)

Click. Click. Peace

Nope wil ik niet insunueren.
Ik kom ieder jaar in Frankrijk met groot plezier. Kan er altijd mijn weg vinden met de fransen. En snap het nooit als andere zeggen dat ze fransen vervelend arrogant etc… vinden. Heb meer dan genoeg vrienden wonen of die er vandaan komen en nu hier in nl leven.

Maar ik snap niet waarom de grote ronde van Frankrijk altijd iets beladens is en dat exact dezelfde renner in de giro of vuelta een held is.
En jou eerdere post zegt ergens hetzelfde want voor de giro poste je dit niet.
Het lijkt wel of de tour het braafste jongetje van de klas wil zijn, en dat zo hard roept dat de “supporters/wielerfans” die de tour extra aantrekken dit gedrag overnemen en daarbij een grens overgaan.
En vraag me af wat er nog meer achterzit want in de giro met veel meer reden tot ellende dit jaar hoorde je sporadisch iets over en de tour hoor je al (overdreven) over sinds de tour vorig jaar finishte

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Misschien heb je wel een punt… In de Giro stond drie jaar geleden in de journalisten-draaiboeken dat ze niets-negatiefs over Pantani mogen schrijven… De directeur zegt vantevoren dat Froome zijn eventuele winst mag houden. Ik denk niet dat dit allemaal erg positief is eerlijk gezegd…

Toch denk ik nog steeds dat het gewoon een kwestie van aantallen is. Hoe meer fans hoe meer kans op ‘rotte appels’… de vakantieperiode speelt ook mee, meer ‘niet echte wielerfans’ die ook komen kijken.

Click. Click. Peace

Vraag me af of dat alles is. Gewoon meer rotte appels. Vind het al jaren een vreemde vaststelling van feiten. En kan er geen vinger op leggen, ook van pro rijders heb ik er geen goed antwoord op gehad, want behalve meer media hield het op.

En misschien is dat het wel, net dat beetje extra braafste jongetje willen zijn, in combi met willen uitstralen dat je de grootste bent, met de machtigste wielerorganisator die dit graag toont, met de extra beetje media, de net iets meer net niet die hard wielerfans langs de kant. De supporters die net iets vaker en iets dichter bij hun idolen staan op de flanken van de bergen. Het commerciële deel van de tour. De fameuze reclame caravan die al genoeg mensen trekt die bij wijze van nog nooit een fietser hebben gezien. De Italianen die nooit hun best doen om hun patriottisme te verbergen tegen franse die zo opvallend mogelijk hun best doen om de schijn hoog te houden dat ze het iig minder zijn.

Misschien is dat de clou wel, op al die fronten net dat beetje meer dat er net geen vinger op te leggen is, maar de uitkomst is dat er een soort vreemde angst spanning boven de tour hangt

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Niet gezien dat Froome in de laatste bergetappe van deze Giro vol in zijn gezicht werd gespuugd door een toeschouwer?? NOS liet het duidelijk in beeld zien. Rotte appels zijn er bij de Giro helaas dus net zozeer, maar omdat het allemaal veel minder massaal is, valt het wat minder op.

*bericht bewerkt door moderator op 01 jun 2018 08:35

@Birdheart Niet gezien dat Froome in de laatste bergetappe van deze Giro vol in zijn gezicht werd gespuugd door een toeschouwer?? NOS liet het duidelijk in beeld zien. Rotte appels zijn er bij de Giro helaas dus net zozeer, maar omdat het allemaal veel minder massaal is, valt het wat minder op.

Dubbel

*bericht bewerkt door Birdheart op 01 jun 2018 08:56

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@paolie nee enige rit die ik niet compleet heb gezien. Had de rit opgenomen om terug te zien na afloop maar was iets fout gegaan. Had enkel hier en daar minuten beeld. En in de samenvatting die ik zag heb ik het niet gezien. Maar als het gebeurt is het nooit te rechtvaardigen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hier de beelden: https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/giro-ditalia/171247/vi…
Blijkbaar was mikken niet zijn beste kant en raakte hij meer Poels dan Froome…

Thnx.
Hij mag meedoen aan de kampioenschappen lama imiteren.
Nog wel even oefenen op het mikken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ze hebben in de giro 1440 doping controles uitgevoerd op 58 renners dat is maar liefst 24.8 controlles per persoon. In de giro en 0 positieve testen, zover nu bekend.
Froome die elke dag een test moest afleggen en 6 keer mechanische doping zit op 28 testen in een giro.

Dat betekent ook dat 67% 0 keer getest is op enige vorm van doping.

1440 doping controles klinkt super als je dat eerlijk verdeeld over alle renners zou doen dan al zijn het 8.2 controles per persoon.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dus @Birdheart? Armstrong is 1000 keer getest…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Goeie docu (Icarus) @Rogier 👍. Geboeid gekeken. En het is ook weer eens bevestigd door de oprichter van het UCLA (anti dopinglab): “they are all doping, every single one of them”…

En bij de enige objectieve en gekalibreerde meting in de docu haalt de hoofdpersoon 100 watt meer bij een duurinspanning, na doping. 100 watt meer!

*bericht bewerkt door Shane op 01 jun 2018 23:22

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane het gaat me niet om froome of een specifieke renner
Maar over het feit dat als je in een ronde 1440x test en dat de wereld in stuur als organisator als zijnde trots op te zijn en te laten zien hoe goed je controleert. En ze zeiden voor de giro alle renners zullen geregeld getest worden.
Dit lijkt voor vele op het oog goed

En ik heb enkel de getallen ontleed naar een eerlijker verhaal dan het halleluja bericht van de giro en de uci hoe goed ze getest hadden.
Om het in perspectief te zetten.

Dan is 33% van de renners dus niet veel betekent dat 67% ongecontroleerd doping kan pakken. En wat ik vreemd vind aan de cijfers dat als je getest werd tijdens de giro je in 22 dagen 24.8 tests moest doen. Dat betekende logischerwijs dat yates 33 testen froome 28. Maar welke andere renners behalve top 20 verdienen zo extreem veel testen dat het rechtvaardigd om 118 renners totaal niet te controleren

En de claim die gelijk gemaakt werd na dit bericht van de UCI dat niemand doping gebruikt heeft tijdens deze editie. Is dus niet gestoeld op feiten

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 jun 2018 08:11

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

*bericht bewerkt door moderator op 02 jun 2018 09:01

Plaats een reactie