Wielrentopic

Gave documentaire in ieder geval!

Edwin van Riel

Gaat dit de hele zomer zo door?
Geniet er gewoon van.

Hoop het wel
Nu eerst maar eens het criterium de dauphine kijken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Precies ik wil wel zien hoe Bardet rijdt. Is een van de weinige Franse renners waar ik echt respect voor heb. Hij traint erg vaak bij mij in de buurt! Ook op de onbekende klimmetjes… Leuk om hem in Strava segmenten tegen te komen.

*bericht bewerkt door Rogier op 02 jun 2018 21:34

Click. Click. Peace

@Rogier wordt wel eens anders zo zonder froome en contador. Al draaide de koers niet om hen dan nog kregen ze alle aandacht in de loop naar de tour. Ben benieuwd welke renners nu alvast de media gek krijgen om zich aan tour pronostieken te wagen

Heb je wel eens met hem gereden

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 jun 2018 21:52

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Kwiatkovski op 1,
Benieuwd hoelang hij dit volhoudt

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zou het een nieuwe strategie zijn bij Sky, vallen in de eerste tijdrit ;-)

Click. Click. Peace

In ieder geval een gewoonte😝

De enorme verschillen in 6.6km waren opvallend. En dan hoorde gerraint thomas met val nog bij de betere klassementsrenners.

*bericht bewerkt door Birdheart op 03 jun 2018 16:42

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik kijk vooral uit naar de ttt in de hammer series vanavond. Ik vind die hammer series echt een waanzinnige aanwinst voor het wielrennen.

Born to Ride

Tom rijdt de Tour, ik weet echt niet of dit slim is…

Zou het niet beter zijn als hij voor een poging tot winst in de Vuelta was gegaan?

Click. Click. Peace

Zou het niet beter zijn als hij voor een poging tot winst in de Vuelta was gegaan?

Rogier op 4 jun 2018 09:36

Inderdaad, ik begrijp echt niet waarom renners vandaag nog relatief vaak de combo Giro/Tour succesvol proberen te doen. M.i. is het ofwel Giro/Vuelta of de Tour, eventueel in een poging om te combineren met de Vuelta.

Hij gaat het zich volgens mij beklagen.

Ik hoop vooral op een hongerige Thomas De Gendt in de volgende Dauphiné en Tour: geeft mij véél meer plezier en spanning dan dat geneuzel van klassementsrenners die elkaar wekenlang beloeren.

Ik ben ook benieuwd naar een groot rondetalent: Laurens de Plus

Ik ben ook benieuwd naar een groot rondetalent: Laurens de Plus

Kasper op 4 jun 2018 10:56

Hij kan aardig een bergje over en redelijk een klassement rijden. Echt een groot rondetalent zie ik niet in hem, veel leeftijdsgenoten zijn al een heel stuk verder. Wanneer je jongens als Bernal en Oomen ziet rijden die zijn even oud maar zijn van een heel andere categorie. Ik denk dat de Plus blij mag zijn als hij op de top van zijn kunnen een keer rond de 8e plaats in een grote ronde gaat eindigen.

Born to Ride

Tom rijdt de Tour, ik weet echt niet of dit slim is…

Zou het niet beter zijn als hij voor een poging tot winst in de Vuelta was gegaan?

Rogier op 4 jun 2018 09:36

Misschien maar flink op je donder kunnen krijgen als klassementsrenner, kan je ook sterker maken.
En als het niet lukt kan hij er iig ervaring op doen hoe het is om als een der favorieten te starten in de tour. Lijkt me toch anders dan de giro.

En als het andersom was geweest, hij had de tour overgeslagen en voor het wk gekozen. Dan hadden er ook zat gezegd, het is de tour dat laat je toch niet schieten.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Tom rijdt de Tour, ik weet echt niet of dit slim is…

Zou het niet beter zijn als hij voor een poging tot winst in de Vuelta was gegaan?

Rogier op 4 jun 2018 09:36

Misschien maar flink op je donder kunnen krijgen als klassementsrenner, kan je ook sterker maken.
En als het niet lukt kan hij er iig ervaring op doen hoe het is om als een der favorieten te starten in de tour. Lijkt me toch anders dan de giro.

En als het andersom was geweest, hij had de tour overgeslagen en voor het wk gekozen. Dan hadden er ook zat gezegd, het is de tour dat laat je toch niet schieten.

Birdheart op 4 jun 2018 11:17

Ik denk dat Dumoulin helemaal niet voor een klassement gaat. Goede, fitte klassementsrenners hebben ze er op dit moment niet. Kelderman is herstellende, Dumoulin en Oomen hebben beide een zware giro achter de rug. Dumoulin gaat denk ik lekker z’n ritjes uitzoeken om af en toe eens een mooie etappe te winnen en het verder rustig aan doen om ook weer het WK goed te kunnen zijn. Oomen en Kelderman zullen samen de Vuelta gaan doen vermoed ik.

Born to Ride

@Matthias123 Dan moet ie zich meteen op een uur laten rijden, anders laten ze hem echt niet gaan…

Het gaat wel een leuke tour worden met een Froome die toch wel moe zou moeten zijn… wie weet een keer echt spanning?

Click. Click. Peace

@Matthias123 Dan moet ie zich meteen op een uur laten rijden, anders laten ze hem echt niet gaan…

Het gaat wel een leuke tour worden met een Froome die toch wel moe zou moeten zijn… wie weet een keer echt spanning?

Rogier op 4 jun 2018 11:37

Ja dat is inderdaad wel 1 van de ingredienten die nodig is om ritten te gaan kapen. Wanneer Dumoulin voor een klassement zou gaan zou ik ook niet weten wie hem nog zou moeten ondersteunen in de bergen. Kelderman is maar de vraag of hij uberhaupt op tijd fit zal zijn, Oomen zou roofbouw op zijn lijf zijn en ten Dam is net ziek afgestapt in de Dauphine en heeft ook al een zware giro achter de rug. Kortom, zodra er stevig omhoog gereden wordt zit hij alleen wanneer er iedere dag geknecht moet worden.

Born to Ride

Tour Vuelta is een combinatie die wel vaak succesvol gereden wordt…

En Tom gaat denk ik zeker wel voor een klassement rijden. Althans, dat is nu het (stiekeme) uitgangspunt. Hij wil gewoon zijn nieuwe status als klassementsrenner bevestigen in de Tour. Als hij bijvoorbeeld nu een goede top 10 weet te rijden na deze Giro, dan gaat hij volgend jaar volledig voor de Tour. Als hij toch nog te moe blijkt te zijn kan hij altijd nog z’n ritjes uitkiezen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane ik denk hetzelfde.

Click. Click. Peace

Vergeet niet dat sunweb en tom een andere route hebben gekozen dan normaal. Puur met oogpunt giro en tour klassement.
Dat ga je ook niet zomaar vergooien voordat je echt getest hebt in de koers wat het resultaat is.
De extra week herstellen zal ook meespelen. En in de eerste week is het vlak en zullen de sprinters het werk opknappen. Dus “relatieve” rust voor de klassementsrenners.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dus “relatieve” rust voor de klassementsrenners.

Birdheart op 4 jun 2018 12:16

Eerste week is altijd heel nerveus. Veel valpartijen. Dus misschien kunnen ze het fietsend “relatief rustig” aan doen. Het vraagt wel veel concentratie.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik ben ook benieuwd naar een groot rondetalent: Laurens de Plus

Kasper op 4 jun 2018 10:56

Hij kan aardig een bergje over en redelijk een klassement rijden. Echt een groot rondetalent zie ik niet in hem, veel leeftijdsgenoten zijn al een heel stuk verder. Wanneer je jongens als Bernal en Oomen ziet rijden die zijn even oud maar zijn van een heel andere categorie. Ik denk dat de Plus blij mag zijn als hij op de top van zijn kunnen een keer rond de 8e plaats in een grote ronde gaat eindigen.

Matthias123 op 4 jun 2018 11:08

Bernal is natuurlijk een geval apart, die gaat meer dan 5 grote rondes winnen in zijn carrière. Oomen is even oud als De Plus en heeft net zijn eerste resultaat in een grote ronde kunnen neerzetten (tevens zijn eerste uitslag). Vorig jaar was De Plus al 24ste in de giro en moest hij in elke etappe al vroeger aan de bak dan Oomen nu. Daarbij heeft hij een zwaar ongeval gehad in het begin van het jaar en wordt dit zijn eerste race van het jaar. Ik zie hem in deze rittenkoers zeker top 10 halen, misschien wel top 5.

*bericht bewerkt door moderator op 05 jun 2018 00:18

Ik ben ook benieuwd naar een groot rondetalent: Laurens de Plus

Kasper op 4 jun 2018 10:56

Hij kan aardig een bergje over en redelijk een klassement rijden. Echt een groot rondetalent zie ik niet in hem, veel leeftijdsgenoten zijn al een heel stuk verder. Wanneer je jongens als Bernal en Oomen ziet rijden die zijn even oud maar zijn van een heel andere categorie. Ik denk dat de Plus blij mag zijn als hij op de top van zijn kunnen een keer rond de 8e plaats in een grote ronde gaat eindigen.

Matthias123 op 4 jun 2018 11:08

Bernal is natuurlijk een geval apart, die gaat meer dan 5 grote rondes winnen in zijn carrière. Oomen is even oud als De Plus en heeft net zijn eerste resultaat in een grote ronde kunnen neerzetten (tevens zijn eerste uitslag). Vorig jaar was De Plus al 24ste in de giro en moest hij in elke etappe al vroeger aan de bak dan Oomen nu. Daarbij heeft hij een zwaar ongeval gehad in het begin van het jaar en wordt dit zijn eerste race van het jaar. Ik zie hem in deze rittenkoers zeker top 10 halen, misschien wel top 5.

Kasper op 5 jun 2018 00:18

Je vergeet dat Oomen vorig jaar al 13e in een zware Vuelta stond toen hij ziek werd? En top 5 in de Tour met al die kleppers die aan de start staan? Een eerste tour staat sowieso altijd in het teken van heeel veel leren!

Born to Ride

Laten we hem gewoon rustig laten zien wat hij kan, zonder hem meteen al titelkansen toedichten… Voor het moment heeft ie nog weinig in echt grote koersen laten zien. Hoe langer zo’n renner in de luwte zit hoe beter dat is, niet?
Al wil je top 5 rijden in de tour zou je bijvoorbeeld de Tour de Californie wel moeten kunnen winnen, niet?

Click. Click. Peace

Ik ben ook benieuwd naar een groot rondetalent: Laurens de Plus

Kasper op 4 jun 2018 10:56

Hij kan aardig een bergje over en redelijk een klassement rijden. Echt een groot rondetalent zie ik niet in hem, veel leeftijdsgenoten zijn al een heel stuk verder. Wanneer je jongens als Bernal en Oomen ziet rijden die zijn even oud maar zijn van een heel andere categorie. Ik denk dat de Plus blij mag zijn als hij op de top van zijn kunnen een keer rond de 8e plaats in een grote ronde gaat eindigen.

Matthias123 op 4 jun 2018 11:08

Bernal is natuurlijk een geval apart, die gaat meer dan 5 grote rondes winnen in zijn carrière. Oomen is even oud als De Plus en heeft net zijn eerste resultaat in een grote ronde kunnen neerzetten (tevens zijn eerste uitslag). Vorig jaar was De Plus al 24ste in de giro en moest hij in elke etappe al vroeger aan de bak dan Oomen nu. Daarbij heeft hij een zwaar ongeval gehad in het begin van het jaar en wordt dit zijn eerste race van het jaar. Ik zie hem in deze rittenkoers zeker top 10 halen, misschien wel top 5.

Kasper op 5 jun 2018 00:18

Je vergeet dat Oomen vorig jaar al 13e in een zware Vuelta stond toen hij ziek werd? En top 5 in de Tour met al die kleppers die aan de start staan? Een eerste tour staat sowieso altijd in het teken van heeel veel leren!

Matthias123 op 5 jun 2018 08:18

Deze rittenkoers is dus de Dauphiné :p Neen, in de tour zie ik hem dat nog niet doen. En Oomen heeft opgegeven afgelopen Vuelta ;)

*bericht bewerkt door Kasper op 05 jun 2018 10:48

Ik ben ook benieuwd naar een groot rondetalent: Laurens de Plus

Kasper op 4 jun 2018 10:56

Hij kan aardig een bergje over en redelijk een klassement rijden. Echt een groot rondetalent zie ik niet in hem, veel leeftijdsgenoten zijn al een heel stuk verder. Wanneer je jongens als Bernal en Oomen ziet rijden die zijn even oud maar zijn van een heel andere categorie. Ik denk dat de Plus blij mag zijn als hij op de top van zijn kunnen een keer rond de 8e plaats in een grote ronde gaat eindigen.

Matthias123 op 4 jun 2018 11:08

Bernal is natuurlijk een geval apart, die gaat meer dan 5 grote rondes winnen in zijn carrière. Oomen is even oud als De Plus en heeft net zijn eerste resultaat in een grote ronde kunnen neerzetten (tevens zijn eerste uitslag). Vorig jaar was De Plus al 24ste in de giro en moest hij in elke etappe al vroeger aan de bak dan Oomen nu. Daarbij heeft hij een zwaar ongeval gehad in het begin van het jaar en wordt dit zijn eerste race van het jaar. Ik zie hem in deze rittenkoers zeker top 10 halen, misschien wel top 5.

Kasper op 5 jun 2018 00:18

Je vergeet dat Oomen vorig jaar al 13e in een zware Vuelta stond toen hij ziek werd? En top 5 in de Tour met al die kleppers die aan de start staan? Een eerste tour staat sowieso altijd in het teken van heeel veel leren!

Matthias123 op 5 jun 2018 08:18

Deze rittenkoers is dus de Dauphiné :p Neen, in de tour zie ik hem dat nog niet doen. En Oomen heeft opgegeven afgelopen Vuelta ;)

Kasper op 5 jun 2018 10:46

9e in de Giro en 13e gestaan hebben voor opgave in een zware Vuelta is heel wat anders dan dan misschien met hangen en wurgen top 10 in een matig bezette Dauphine. Als je als knecht top 10 kan rijden in een Grote ronde moet in deze Dauphine, zonder tegenslag, zeker top 5 mogelijk zijn. Zeker als Belg zou ik ook heel voorzichtig zijn om iemand die enigzins een ronderenner is gelijk te bestempelen als groot talent. Afgelopen decennia zijn er zeker 10 vergelijkbare Belgische renners geweest, geen enkele heeft echt kunnen overtuigen als ronderenner, mede door de enorme druk die op deze manier er steeds opgelegd is.

Born to Ride

We spreken elkaar over 5 dagen nog eens.

Sky blijft maar vallen.
Zullen ze van plan zijn om een nieue recordte breken, met zoveel mogelijk pleisters en verband aan de tour te gaan beginnen?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Sky blijft maar vallen.
Zullen ze van plan zijn om een nieue recordte breken, met zoveel mogelijk pleisters en verband aan de tour te gaan beginnen?

Birdheart op 5 jun 2018 18:03

Dan hebben ze een goed excuus om flink tramadol te gebruiken ;)

Born to Ride

Sky blijft maar vallen.

Zullen ze van plan zijn om een nieue recordte breken, met zoveel mogelijk pleisters en verband aan de tour te gaan beginnen?

Birdheart op 5 jun 2018 18:03

Dan hebben ze een goed excuus om flink tramadol te gebruiken ;)

Matthias123 op 5 jun 2018 18:11

Lijkt me dat er wel prettiger manieren voor de renners te verzinnen is om aan tramadol te komen.😜

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie