Wielrentopic

Amusante ettape
Leek alleen 10km te lang voor mijn gevoel althans.

Kwam onderstaand artikel tegen.
Meestal bij deze filmpjes is er een logische niet mechanische doping verklaring voor.
Kan hem hier niet vinden, band staat stil zolang hij het gras raakt, zodra die los komt gaat ie hard draaien tot ie de grond raakt.
Iemand een verklaring
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180715_03614291

*bericht bewerkt door Birdheart op 15 jul 2018 21:33

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ach laten we het er op houden dat die fotograaf die op de motor de laatste 40km heel dicht voor bardet zn groepje reed gewoon graag wat mooie foto’s wilde maken…

Born to Ride

Amusante ettape
Leek alleen 10km te lang voor mijn gevoel althans.

Kwam onderstaand artikel tegen.
Meestal bij deze filmpjes is er een logische niet mechanische doping verklaring voor.
Kan hem hier niet vinden, band staat stil zolang hij het gras raakt, zodra die los komt gaat ie hard draaien tot ie de grond raakt.
Iemand een verklaring
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180715_03614291

Birdheart op 15 jul 2018 21:33

Eigenlijk niet heel goed te zien, toch? Zet hij hem niet gewoon op een ander verzet?

Ik vond het gister wel spectaculair trouwens, mooie rit.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Volgens mij heeft hij inderdaad gewoon een zwieper op het pedaal gegeven om verzet te wisselen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inderdaad gewoon een zwiepers aan de pedalen om de ketting er weer op te leggen:
https://twitter.com/TomEnthoven/status/1018751837766340608…

Born to Ride

Morgen de bergen in. Vorige week zondag het genoegen gehad om de eerste bergrit te mogen rijden.
Verslagje https://www.relive.cc/view/1690361140
en Strava https://www.strava.com/activities/1690361140

Denk niet dat ook die slechte klimmers er 10 uur over gaan doen.

Heimwee naar de Giro…

Tour geeft meer kwaliteit, maar o zo veel minder kijkplezier.

Om heel eerlijk te zijn vind ik de eerste week van de Tour dit jaar erg vermakelijk en misschien zelfs wel leuker dan afgelopen Giro, met in de eerste week die saaie woestijnetappes…

De finish van La Course was het fraaiste op wielergebied dat ik het laatste jaar heb gezien.

Wel grappig, na een “saaie slaapverwekkende” ettape is er veel meer activiteit dan na een leuke ettape als vandaag.
Wie had vandaag alaphilipe verwacht?
Van avermeat die echt voor het geel gevochten heeft en tijd pakt.
Uran majka mollema en de overige klassementsrenners die nu al kleur bekeken bij de eerste echte bergen.
Een daniel martin die veel kruit onodig verschiet maar het wel even leuk maakt.
Een dumoulin die concludeerd, ik heb vandaag sky konten gezien, en daarmee de hele klim voor de klassementsrenners samenvat.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En niet te vergeten 2 Nederlandse podium kandidaten met Kruiswijk en Dumoulin. Of TLJ die al 2 etappes binnen hebben en nog kans hebben meerdere etappe te winnen. Kruiswijk en Roglic hebben in mijn ogen beide de capaciteiten om op het eindpodium te komen. Wat een weelde voor het Nederlandse wielrennen, dit alleen al maakt het een genot om de tour te kijken, we hebben gewoon eigenlijk iedere etappe wel een renner die hem potentieel kan winnen, of het nu in de sprint, op de kasseien, in de punch, bergop of in de tijdrit is…

Born to Ride

Wat is Dumoulin een klasbak zeg…

En wat heb ik een hekel aan Sky-postal…

Click. Click. Peace

Leuke twists de hele dag 😀

Nibali op kop met zijn mannen was vreemd
Valverde die niet kan volgen maar wel zijn ploegmaat opoffert
Dumoulin die met kragh eventjes wegrijd in de afdaling
Thomas die nog even tijd pakt op froome
En Dumoulin op froome

Was echt genieten.

Verwacht nog steeds dumoulin eerste en froome tweede.
Thomas gaat nog eens pech hebben en de ploeg gaat dan door met froome

Edit: vergeet helemaal het groen voor Sagan. Uit die trui is iig de spanning zoek, mocht ie parijs halen

*bericht bewerkt door Birdheart op 18 jul 2018 17:55

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat is Dumoulin een klasbak zeg…

En wat heb ik een hekel aan Sky-postal…

Rogier op 18 jul 2018 17:43

Kut Sky met hun rekenmachine.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sky gebruikt nog een tweede hersencel, daar kun je alleen maar waardering voor hebben.

Tja tegen een US postal is idd niets te doen, maar Dumoulin reedt echt super sterk.

Zelf heb ik nog steeds hele hoge verwachtingen van Roglic, die gaat binnen nu en 2 jaar al een grote ronde winnen, hij klimt met de allerbesten en is wereldtop in het tijdrijden, ook op de punch kan hij veel. Ook is hij echt een ijskonijn qua spanning. Het is dat Kruiswijk nu weer net aansloot toen Froome ging, anders was hij sowieso meegesprongen.

Bij TLJ hebben ze sowieso heel goed gescout laatste jaren met Roglic, Groenewegen en Tolhoek.

Born to Ride

Snap niet wat iedereen toch tegen team Sky heeft. Worden de meeste sporten niet bepaald door diegene die er het meeste geld (efficiënt) tegenaan gooit? (formule1, voetbal) Ik vind het eerder tegenvallen van de andere ploegen dat ze een Froome niet eens kunnen volgen. Zolang Sky op kop rijdt hoeft de rest van het peloton ook geen trap teveel te doen. Wat Dumoulin doet is natuurlijk moedig maar je weet dat je vroeg of laat zo’n inspanning terug moet betalen.

Tuurlijk vind ik dit niet de mooiste manier van koersen en zit ook te genieten als ik Dumoulin vooruit zie rijden maar tegenwoordig bepaald de computer wie er wint en niet wie er eens iets geks wil proberen.
Welkom in 2018!!!

Übung macht den meister!!!

Je kunt je sport bedrijven omdat er mensen naar je kijken. Het publiek is waar het om draait. Dus net als met voetbal heb je als team met het grootste budget een verantwoordelijkheid om met al die sterren het publiek in vervoering te brengen en ze spektakel en dramatiek te tonen. Om ook een rol te spelen in ontsnappingen in het middelgebergte of de sprints enz.

Kijk hoeveel leuker de Giro is geweest, mede door de vele malen minder dominante Sky trein en Froome die daar voor de mooiste etappe in vele jaren zorgt door alles of niets te spelen. De beste wielerploeg ter wereld heeft bijzonder weinig fans die hen een warm hart toedragen en dat kon je zelfs van Lance Armstrong niet zeggen.

*bericht bewerkt door Shane op 18 jul 2018 19:18

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane precies daarom heb ik ook niets tegen sagan die ook domineert! ;-)

Click. Click. Peace

Ook qua karakter, uitstraling en sportmanschap is Tom een absolute klasbak!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ook nog een leuke skipiste bovenop La Rosiere, om alvast even in de stemming te komen.

Hen48

Had de andere post even gemist. Het was toch al lang duidelijk dat die berg sneeuw met de touraankomst te maken had.

Hen48

Snelheid op de colombiere…

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/9c5a2b3c4dc90cb76bbbf3cc...

Click. Click. Peace

Beetje kromme vergelijking gezien ze net uit de eerste rustdag kwamen gisteren. Daarbij deden ze in 2007 de hele klim en in 2009 en nu maar de helft omdat ze via Romme gingen.

❄️

@David23 Natuurlijk zijn condities niet gelijk, maar deze snelheden staan niet alleen, op heel veel beklimmingen wordt er nu minimaal even hard gereden als in de grote doping dagen…
En rustdagen zijn geen garantie voor sneller rijden. Kortom: er wordt in ieder geval niet langzamer gereden dan vroeger.

Click. Click. Peace

@Kasper er is weer nieuws over de Plus. Lotto Jumbo wil hem aantrekken als knecht voor Kruiswijk en Roglic, ook zij zien in hem dus een goede klimmer maar geen klassementstopper. Misschien dat hij wel voor eigen kans mag gaan in kleinere ritjes. Ik denk wel dat hij er goed op zijn plek zou zitten, TLJ heeft afgelopen jaren echt aangetoond renners snel beter te kunnen maken. https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/179110…

Born to Ride

In het tennis slaan ze veel harder op dan vroeger. Doping 😱

Zoals Leo van Vliet het gisteren op de radio zei: in zijn tijd waren er misschien 200 goede renners wereldwijd, nu wel 1000.
Hij legde uit dar de topploegen voor de grote koersen steeds verse nieuwe renners inzetten, waardoor her niveau veel hoger ligt dan vroeger. De topploegen; hebben volgens hem wel 28 renners waar ze uit kunnen kiezen.
Last but not least zwemmen zwemmers ook nog steeds nieuwe wereldrecords, en dat ondanks dat de haaievinnenpakken zijn verboden. In de atletiek worden ook nog steeds nieuwe wereldrecords gelopen.
Die discussie hebben we al eens gevoerd.

En nog een klassementsrenner naar huis.
Uran einde tour de France

Jammer hij had later misschien nog eens een ettape kunnen opleuken

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie