Wielrentopic

In het tennis slaan ze veel harder op dan vroeger. Doping 😱

DrPhil op 19 jul 2018 10:30

Een jaartje of 10 geleden maar zaten ze allemaal lekker aan de doping, nu zijn ze allemaal schoon en nog sneller ook? Zou doping echt zo weinig meerwaarde hebben? ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

In het tennis slaan ze veel harder op dan vroeger. Doping 😱

DrPhil op 19 jul 2018 10:30

Een jaartje of 10 geleden maar zaten ze allemaal lekker aan de doping, nu zijn ze allemaal schoon en nog sneller ook? Zou doping echt zo weinig meerwaarde hebben? ;)

Shane op 19 jul 2018 11:10

Waarschijnlijk werkt het zelfs tegen je. Met Valverde als hard bewijs :-)

Click. Click. Peace

In het tennis slaan ze veel harder op dan vroeger. Doping 😱

DrPhil op 19 jul 2018 10:30

Een jaartje of 10 geleden maar zaten ze allemaal lekker aan de doping, nu zijn ze allemaal schoon en nog sneller ook? Zou doping echt zo weinig meerwaarde hebben? ;)

Shane op 19 jul 2018 11:10

Waarschijnlijk werkt het zelfs tegen je. Met Valverde als hard bewijs :-)

Rogier op 19 jul 2018 11:16

Inderdaad.

In het tennis slaan ze veel harder op dan vroeger. Doping 😱

DrPhil op 19 jul 2018 10:30

Een jaartje of 10 geleden maar zaten ze allemaal lekker aan de doping, nu zijn ze allemaal schoon en nog sneller ook? Zou doping echt zo weinig meerwaarde hebben? ;)

Shane op 19 jul 2018 11:10

Waarschijnlijk werkt het zelfs tegen je. Met Valverde als hard bewijs :-)

Rogier op 19 jul 2018 11:16

Behoudens dat hij zich gisteren even opblies is Valverde waarschijnlijk aan zijn beste seizoen ooit bezig…

Gertje Jakobs over de gevolgen van dopinggebruik ;) :

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Kasper er is weer nieuws over de Plus. Lotto Jumbo wil hem aantrekken als knecht voor Kruiswijk en Roglic, ook zij zien in hem dus een goede klimmer maar geen klassementstopper. Misschien dat hij wel voor eigen kans mag gaan in kleinere ritjes. Ik denk wel dat hij er goed op zijn plek zou zitten, TLJ heeft afgelopen jaren echt aangetoond renners snel beter te kunnen maken. https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/179110…

Matthias123 op 19 jul 2018 09:20

Jij volgt hem harder dan mij ;) Zou btw geen slechte stap zijn.

Ook hopen dat Kruiswijk deze voorsprong kan vasthouden.

De Nederlandse jongens zijn in elk geval de absolute smaakmakers! Ik ben benieuwd, hij staat net als Gesink niet snel geparkeerd…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kruijswijk doet een Froompje.

Ja haha…maar gaat dit lukken zo? Omhoog is volgens mij wel makkelijk dan op t vlakke, zonder groep…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Schitterend toch. Genieten.

Wat een beest is Tom! Ongelooflijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat een klasbak is dumoulin… die wint zometeen de tour misschien wel! ;-)

Click. Click. Peace

Sky is duidelijk te breken.
Volgens mij is dit de eerste sky-tour waar renners van andere ploegen sky ook daadwerkelijk aanvallen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dumoulin viel me ontzettend op in positieve zin. Eerst erg lastig en lang in het laatste wiel, maar puntje bij paaltje is hij na Geraint Thomas misschien wel de sterkste in koers.

Ik denk dat Thomas de Tour best wel eens zou kunnen gaan winnen. Hoe zijn zijn tijdritcapaciteiten?

Mr. Slow

@Quick doet niet perse onder voor froome

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Sky is duidelijk te breken.
Volgens mij is dit de eerste sky-tour waar renners van andere ploegen sky ook daadwerkelijk aanvallen

Birdheart op 19 jul 2018 17:56

Ik zag op de Croix de Fer toch echt anderen (Movistar) ook tempo maken.

Maar mooie actie van Kruijswijk.

Wat denk jij, als grote voorspeller, van Thomas @Matthias123? Gaat hij kraken in de 3e week?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inderdaad @Matthias123. Vorige keer had je ook gelijk!

Mr. Slow

Ik denk niet dat hij gaat kraken tenzijn hij valt. SKY is geen Mitchelton en controleert alles veel beter. Een robot is redelijk programmeerbaar.

Born to Ride

@matthias123, is skybot thomas niet geprogrammeerd om froome de overwinning te schenken? En tot nog toe programmeerde sky bij Thomas elke ronde die hij meedeed een slechte dag in.
En robots met een intern conflict schijnen ook niet altijd goed te functioneren.

Sky kan meer naam en faam maken met froome als winnaar dan met Thomas. 5 x de tour 4 grote rondes op rij gewonnen. Hij gaat van start in de Vuelta voor nummer 5 op rij. tour vuelta giro tour vuelta. Een unicum.
En met zoveel geld dat ze hebben uitgegeven aan de salbutamol zaak om froome hier te laten starten. Zou het raar zijn als ze Thomas zomaar laten winnen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 19 jul 2018 20:52

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Van dat spel zou Dumoulin nog wel eens de lachende derde kunnen zijn…

Samen hadden ze froome trouwens kapot kunnen rijden…

En precies daarom (buiten het hele doping gebeuren) vind ik Sky echt absoluut niet leuk.

Click. Click. Peace

@rogier

Samen hadden ze froome trouwens kapot kunnen rijden…

En precies daarom (buiten het hele doping gebeuren) vind ik Sky echt absoluut niet leuk.

Rogier op 19 jul 2018 20:55

Is het volgende juist niet de reden om het spel van sky leuk te vinden?

Van dat spel zou Dumoulin nog wel eens de lachende derde kunnen zijn…

😉

*bericht bewerkt door Birdheart op 19 jul 2018 21:06

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Als dat spel echt gaat bestaan stel ik misschien mijn mening bij. Maar nu lijken de stalorders te streng te zijn…

Click. Click. Peace

Ik denk dat sky Froome bewust even op het 2e plan houdt vanwege alle commotie. Na de bergen lijkt er wat minder gevaar. Zag de beelden net hoe de Sky volgwagen op de laatste klim werd bejegend. Kun je toch echt niet normaal noemen. Inmiddels is Nibali het slachtoffer, die waarschijnlijk moet opgeven. Zo wordt het Sky indirect gemakkelijk gemaakt.

Hen48

@Hulst, weet niet of de anti sky fans hier iets aan kunnen doen.
Zoals zo vaak staan er mensen met rookstokken langs de kant.
En een motard rijdt in de rook nibali aan. Die er een wervelbreuk aan overhoudt en stopt.

Dit is een fenomeen van altijd helaas viel er nu een slachtoffer.
Van mij mogen ze de gekken die met die rook staan opgepakt worden. Maar het is hoe cru ook wel deel van de sport

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart het is verboden tenminste vorige toer wel…

Click. Click. Peace

@Rogier je bedoelt het aanrijden van renners, en rook toch?
Of bedoel je voor/als een gek langs de kant staan?

Is dat dan verboden vanuit de franse wet/aso/uci?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De rook is verboden bij de wet.

Click. Click. Peace

De oelewapper die Froome geslagen heeft is trouwens opgepakt.

Click. Click. Peace

Sagan heeft 339 punten in de groene trui
Kristoff heeft 129 punten

En het maximale punten wat nog door 1 renner gehaald kan worden is 480
Waarvan drie ettapes geen renner om het groen verwacht wordt in de top 10 uitslag van de dag. Dus 60 punten eraf.
Nog maar 420 te verdelen.
Neem daarbij dat renners vooruit gaan rijden in sprintettape en daar zullen de sprinters niet bij zijn. Wel in de finale.
Dus nog eens 60 eraf
Nog maar 360 realistisch te verdelen.
Ga je ervan uit dat kristoff demare degenkolb niet de ontsnapping halen vaker dan 2x gaan er nog eens 80 punten af.
Nog maar 280 punten realistisch te verdelen.

Als kristoff dus steeds de volle buit pakt, waar hij dat theoretisch zou kunnen.
Dan hoeft sagan nog maar 3x top 3 te rijden om de trui te pakken.
Of 4 tussensprints en hij heeft hem.
Of 1 ettape winnen en 1x 2e worden
Of 2 tussensprints en een ettape.

Stel sagan pakt nul punten meer
Als kristoff dan geen enkele tussensprint mee pakt en niet steeds eerste word en 1 x tweede, wint sagan al.

Ik denk dat deze trui vergeven is

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik weet wel zeker dat die trui vergeven is, daar heb ik de hele rekensom niet voor nodig. Tenzij Sagan niet op z’n fiets blijft zitten natuurlijk…

Mr. Slow

Plaats een reactie