Wielrentopic

Parijs is nog ver!

MvdP, is dat niet die schansspringer?

Pino op 3 apr 2019 19:17

Nee dat is Rogliç, op dit moment de beste ronderenner voor wedstrijden van een week.

Matthias123 op 4 apr 2019 07:10

Of is hij te vroeg in vorm? 😉

RFKANGOO op 4 apr 2019 07:18

Ik praat niet alleen over die 2 rondes die hij dit jaar gewonnen heeft. Hij heeft het al veel vaker laten staan natuurlijk dat er geen maat op hem staat in rondes van een week, zeker wanneer er een goede tijdrit in zit.

Born to Ride

Wat zijn jullie fietsdoelen in 2019?

derjean op 5 jan 2019 10:46

Alpenbrevet Platin in Zwitserland. 5 passen, 280 km en ruim 7000 hm.
Verder lijkt het me leuk om de 10k/jaar weer te halen, vorig jaar 12k gedaan maar dat zal nu niet meer lukken denk ik.

*bericht bewerkt door havana op 04 apr 2019 07:34

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

MvdP, is dat niet die schansspringer?

Pino op 3 apr 2019 19:17

Nee dat is Rogliç, op dit moment de beste ronderenner voor wedstrijden van een week.

Matthias123 op 4 apr 2019 07:10

Of is hij te vroeg in vorm? 😉

RFKANGOO op 4 apr 2019 07:18

Ik praat niet alleen over die 2 rondes die hij dit jaar gewonnen heeft. Hij heeft het al veel vaker laten staan natuurlijk dat er geen maat op hem staat in rondes van een week, zeker wanneer er een goede tijdrit in zit.

Matthias123 op 4 apr 2019 07:30

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het een prima ronde renner. Doet ook bij de grote rondes mee voor de top5. Maar het kan goed zijn dat als mannen als Yates, Froome, Dumoulin en noem er nog maar een paar op echt een doel maken van een 1 weekse rondes in het voorjaar, hij het een stuk moeilijker krijgt.
Vind het vaak lastig vergelijken in dit soort rondes.

Übung macht den meister!!!

MvdP, is dat niet die schansspringer?

Pino op 3 apr 2019 19:17

Nee dat is Rogliç, op dit moment de beste ronderenner voor wedstrijden van een week.

Matthias123 op 4 apr 2019 07:10

Of is hij te vroeg in vorm? 😉

RFKANGOO op 4 apr 2019 07:18

Ik praat niet alleen over die 2 rondes die hij dit jaar gewonnen heeft. Hij heeft het al veel vaker laten staan natuurlijk dat er geen maat op hem staat in rondes van een week, zeker wanneer er een goede tijdrit in zit.

Matthias123 op 4 apr 2019 07:30

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het een prima ronde renner. Doet ook bij de grote rondes mee voor de top5. Maar het kan goed zijn dat als mannen als Yates, Froome, Dumoulin en noem er nog maar een paar op echt een doel maken van een 1 weekse rondes in het voorjaar, hij het een stuk moeilijker krijgt.
Vind het vaak lastig vergelijken in dit soort rondes.

RFKANGOO op 4 apr 2019 09:45

Romandie bijvoorbeeld is toch echt niet zomaar een klein rondje. De laatste 10 jaar zijn de winnaars Kreuziger, Spilak, Evans, Wiggins, 2x Froome, Zakarin, Quintana, Porte en vorig jaar dus Roglic. Dat is gewoon een fantastich rijtje met alleen maar echt grote namen. Dat is voor veel van die renners toch ook 1 van de hoofddoelen van het seizoen geweest.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 04 apr 2019 09:54

Born to Ride

Wat zijn jullie fietsdoelen in 2019?

derjean op 5 jan 2019 10:46

15-16 juni: 24H van Zandvoort.
30 juni - 7: Juli Le Trophée de l’Oisans (La Vaujany, Le Prix de Grandes Rousses, La Grimpée Alpe d’Huez, Marmotte Granfondo Alpes
14 September LA PICARDE BAIE DE SOMME

Dus lekker veel trainen. (dit weekend in Sauerland, in mei in de Cevennes, en begin juni als ik dan toch al mijn vriendin verzorg tijdens alp duzes wat trainen rond Bourg

kortom de drukke periode breekt nu aan

Wat een ronde…
Mathieu was wéér uitzonderlijk!
Alle grote namen roerde zich.
Ook van aert was goed, maar staat ook met wielrennen 1 stapje achter Mathieu.
Beloofd in ieder geval veel goeds in de toekomst 😁

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ook van aert was goed, maar staat ook met wielrennen 1 stapje achter Mathieu.

Birdheart op 7 apr 2019 19:49

Mwoaahh niet helemaal mee eens. Klimmend vind ik van Aert namelijk beter.

Ook van aert was goed, maar staat ook met wielrennen 1 stapje achter Mathieu.

Birdheart op 7 apr 2019 19:49

Mwoaahh niet helemaal mee eens. Klimmend vind ik van Aert namelijk beter.

Jelski op 7 apr 2019 22:13

Bekijk dan nog maar eens hoe ze de laatste keer de paterberg op reden. Van Aert werd daar helemaal zoek gereden door vd Poel. Al zou Roubaix vd Poel nog beter moeten liggen dan de hoogmis.

Born to Ride

Ook van aert was goed, maar staat ook met wielrennen 1 stapje achter Mathieu.

Birdheart op 7 apr 2019 19:49

Mwoaahh niet helemaal mee eens. Klimmend vind ik van Aert namelijk beter.

Jelski op 7 apr 2019 22:13

Niet mee eens, van aert is absoluut niet slecht omhoog. Maar mocht wel het achterwiel van Mathieu bewonderen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Volledig mee eens @Birdheart

VdP was zéér goed, wat als hij niet was gevallen?
V A gaf zelf toe er volledig door te zitten op de Paterberg.

Ps Al vond ik wel dat VdP op 'n snowboarder begint te lijken : Plots zo midden op de piste gaan zitten???🤔😜

Born to run. B.S.

Ook van aert was goed, maar staat ook met wielrennen 1 stapje achter Mathieu.

Birdheart op 7 apr 2019 19:49

Mwoaahh niet helemaal mee eens. Klimmend vind ik van Aert namelijk beter.

Jelski op 7 apr 2019 22:13

Bekijk dan nog maar eens hoe ze de laatste keer de paterberg op reden. Van Aert werd daar helemaal zoek gereden door vd Poel. Al zou Roubaix vd Poel nog beter moeten liggen dan de hoogmis.

Matthias123 op 7 apr 2019 22:16

Heb het gisteren niet gezien. dit weekend rondom Willingen en Winterberg zelf getraind en gekeken hoe t met de sneeuwsituatie was ;-)

maar ik heb wel Gent Wevelgem en de Strade Bianche gekeken. en daar maakte van Aert een heel goede indruk. En vorig jaar was hij in de Waalse wedstrijdjes klimmend net iets beter dan MvdP. Dus ik ben van mening dat van Aert niet altijd het onderspit zou moeten delven. is echt afhankelijk van het parcours

Beklimmingen in de Vlaamse Ardennen zijn sowieso heel anders. Komt meer aan op de macht en techniek. en daarin is MvdP duidelijk wel beter

De nieuwe Sagan.

Koprol kan hij ook al.

Maar die witte broek, die kan niet :-)

Maar die witte broek, die kan niet :-)

Pino op 8 apr 2019 13:41

Helemaal mee eens

Op vakantie in Oostenrijk, meer bepaald in Vorarlberg.

Op de parking van de skilift in Gargellen, deze wagen van de locale pro-continentale ploeg tegen gekomen.
Een wielrenfan zijn oog valt hierop allicht…

http://www.team-vorarlberg.at

null

*bericht bewerkt door Snow70 op 10 apr 2019 14:25

Wat een afschuwelijk gezaag en gezever op de VRT. 🙄
Die Wuyts toch. Man man man wat een l*l. 😔🤐

Bla, bla, bla.

Wat een afschuwelijk gezaag en gezever op de VRT. 🙄
Die Wuyts toch. Man man man wat een l*l. 😔🤐

bartvwg op 14 apr 2019 14:37

alles beter dan het gekwebbel van Ducrot & Dijkstra

-dubbel-

*bericht bewerkt door Jelski op 14 apr 2019 15:00

Wat een afschuwelijk gezaag en gezever op de VRT. 🙄

Die Wuyts toch. Man man man wat een l*l. 😔🤐

bartvwg op 14 apr 2019 14:37

alles beter dan het gekwebbel van Ducrot & Dijkstra

Jelski op 14 apr 2019 14:59

Ja OK, maar die Wuyts… 🤐🤐

Bla, bla, bla.

gelukkig wordt de wedstrijd niet op VTM uitgezonden.
Commentaar daar is ook niet echt ‘aangenaam’…

Die nieuwe Specialized fietsen hebben een wel erg korte head tube.
Sommigen vinden deze ‘torentjes’ absoluut not done.
Ik heb mij er zelf nooit aan gestoord. Heb zelf 3cm spacers.

Yes!!! 👍

Bla, bla, bla.

Die nieuwe Specialized fietsen hebben een wel erg korte head tube.
Sommigen vinden deze ‘torentjes’ absoluut not done.
Ik heb mij er zelf nooit aan gestoord. Heb zelf 3cm spacers.

Snow70 op 14 apr 2019 16:49

Dat komt omdat er een vering in de voorvork zit.

@bartvwg. Ik denk niet dat er commentatoren zijn die meer verstand hebben van de koers dan Wuyts en zijn meestal vaste kompaan de Couwer. Probeer maar eens 5 uur integraal vol te praten, zoals vandaag bij Parijs Roubaix. Wuyts kent dan ook zijn talen nog en elke renner op afstand of uit de lucht. Vroeger werd o.a. Smart Smeets verheerlijkt naar die kende van afstand geen enkele renner. En ook nu met de vele nieuwe shirtjes is Wuyts tegelijk weer bij de tijd. Ben wel Nederlander, maar kijk altijd naar den Belg. Ik stoor me nooit aan hen. Ook Karel van Niekerke is een vakman. Ze zijn ook altijd objectief.

Hen48

@bartvwg. Ik denk niet dat er commentatoren zijn die meer verstand hebben van de koers dan Wuyts en zijn meestal vaste kompaan de Couwer. Probeer maar eens 5 uur integraal vol te praten, zoals vandaag bij Parijs Roubaix. Wuyts kent dan ook zijn talen nog en elke renner op afstand of uit de lucht. Vroeger werd o.a. Smart Smeets verheerlijkt naar die kende van afstand geen enkele renner. En ook nu met de vele nieuwe shirtjes is Wuyts tegelijk weer bij de tijd. Ben wel Nederlander, maar kijk altijd naar den Belg. Ik stoor me nooit aan hen. Ook Karel van Niekerke is een vakman. Ze zijn ook altijd objectief.

Hulst op 14 apr 2019 21:46

Al wordt dat in de rest van Zeeland natuurlijk wel betwijfeld dat ze in Zeeuws Vlaanderen Nederlander zijn :P Maar zonder gekheid ik vind het zowel bij Ducrot/Dijkstra als bij Wuyts de Couwer vaak om te janken. Ik zoek vaak een stream op internet met Brits commentaar en daar heb je veel kennis en kunde en weinig chauvinisme. Echt een verademing!

Born to Ride

Hoe slecht ducrot en dijkstra ook zijn, hun concullega’s van eurosport doen er niet voor onder.
Te vaak niet weten wie welke renner, sprintettapes gaat ze helemaal slecht af. Lijkt dan wel of je naar mensen luistert die nog nooit gekoerst hebben. Misschien is dat ook wel de reden dat hun commentatoren, toen ze zelf nog meededen in wielrennerij zelden wonnen. Omdat ze een duidelijk gebrek aan koers lezen hebben.
Doping wordt er gewoon doodgezwegen, en het nieuwe wielrennen nog te vaak benoemd.
Hun presentatoren zijn zelf lang niet allemaal clean geweest in het verleden en doen daar nog te vaag over om recht van spreken te hebben.
De verhalen van flecha om het parcours of finish te bespreken komt altijd op een moment dat je bij de koers wilt blijven ipv de dode momenten hiervoor te benutten. Al eens gehad dat ze in de laatste 3km van een sprint even het filmpje starten van aankomst met flecha, om terug te keren naar de koers in laatste km😫
Of het niets zeggende praatje van traksel, die na koers de koers samenvat, met nogal eens verkeerde renners opnoemen, om vervolgens een spannende koers dood te praten.
En de vele reclames zijn vervelend, die ze gerust in een grote ronde in volle finale durven uitzenden.
Met de giro opkomst toch weer weinig keuze.
Het enige goede aan eurosport is dat ze nog wel eens leuke anekdote hebben.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De 2 topfavorieten voor de AGR zijn nu wel bekend
Wat een klasbak zeg, petje af

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie