Wielrentopic

Ja, straffe prestatie van vdp. 👍

Bla, bla, bla.

Poe-poel !

Ik heb weer iets moois gemist vandaag zo te zien. 🙈

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO elke wedstrijd met Mathieu is tot nog toe een genot om te zien.
Deze niet kijken geeft dus een hoge kans op het missen van prachtige prestaties

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hoe komt dat ik NIETS hoor van onze Hollandse vrienden over t verbreken van t WERELDuurrecord door Campenaerts? 🤔

Born to run. B.S.

Hoe komt dat ik NIETS hoor van onze Hollandse vrienden over t verbreken van t WERELDuurrecord door Campenaerts? 🤔

dan58 op 17 apr 2019 18:56

Ah gossie, voel je je gediscrimineerd en/of miskend? Welnu, VC heeft een heel mooie constante rit gereden. Goed voorbereid, goed uitgevoerd, klasse!
( maar ik raad hem niet aan om met samen met MvdP naar een eindstreep te rijden)

@dan58. Die heeft toch bij een Nederlandse ploeg leren tijdrijden.

Hen48

Zo Jumbo visma heeft ook even een team samengesteld voor de Giro. Die hoeft bij tijd en wijle niet onder te doen voor een sky trein met Rogliç, de Plus, Bouwman, Gesink en Tolhoek voor het klimwerk… Die gaan serieus een gooi doen naar de winst in het eindklassement!

Born to Ride

Heel mooie ploeg. Blijven er best nog wel van over voor de Tour voor Kruijswijk. 2018 wordt een Jumbo-jaar!

@Pino

De tijd dat ik me gediscrimineerd voelde ligt reeds lang achter mij. Ik vond t alleen raar dat de wielerfanaten in dittopic zo’n gebeurtenis doodzwegen.
Ps de tijd dat ze me nog gossie noemden heb ik wel heimwee naar. 😉

Born to run. B.S.

Tijdrijden is iets dat niet bij veel “wielrenliefhebbers” leeft. Is meer iets voor (getallen-) freaks. Was het enige dat ik een beetje kon, daarom kan ik het wel waarderen.

@dan58 schitterende prestatie en kan er met veel plezier naar kijken en waarderen. Maar hoe beoordeel je een prestatie die met niets te vergelijken is, ook niet met wiggens record. Hoe voer je een gesprek over een prestatie dat aan zoveel parameters verbonden is die elk vergelijk zinloos maakt.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Door bijvoorbeeld wetenschap met talent te vergelijken. VC kan nooit de wattages van Wiggens trappen maar door maniakaal voor te bereiden en voor elk detail het ideale te vinden breekt hij toch het record. Toch geweldig. Snap uiteraard ook dat een uur kijken naar een renner rondjes rijdt op een piste niet het meest interessantste koers uur is. Maar probeer zelf maar eens 55km/u te trappen.

Ik schat deze presentatie van Victor bijna even hoog in als de tour winnen

Hij had met zijn voorbereiding en discutabele trucs de afstand van boardman van 56,375 uit de boeken moeten rijden.
Dit record heeft verder nog maar weinig met wielrennen te maken, dit is gewoon veredeld baanwielrennen. Je kan dit dus niet met enige koers of ronde vergelijken, want is niet dezelfde sport, net zoals een handbalrecord niet met een basketbalrecord te vergelijken is.
En hoe vergelijk je een laaglandbaan met een hooglandbaan? Hoe vergelijk je totaal verschillende fietsen? Hoe vergelijk je een opgewarmde baan tegen een koude baan?
Elke paar jaar past de uci de regels aan om zo meer renners de kans te geven om het te breken, dat is regelrechte competitie vervalsing.
En 55km/u is niet eens zo ongewoon om te halen…
In het peloton. Dus volgende keer maar een peloton de baan op sturen 10 meter voor hem uitrijdend? Om zo meegezogen te worden? Of een cameramotor 5m achter hem om hem voort te duwen?

Hoe knap zijn prestatie dus ook is, en als wielerfanaat geniet ik er met volle teugen van, het is een haast loos wieler record geworden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Waardeloos…? Lol
Ik vind het meer historisch.
En dat denken al zijn tijdrit concurrenten ook.

Ik schat deze presentatie van Victor bijna even hoog in als de tour winnen

nielvaneetvelt op 18 apr 2019 00:50

Dat is het ook! 👍

Bla, bla, bla.

Dat is het niet. De top 3 van de Tour van 2019 kan met minder voorbereiding dan VC het WUR verbeteren. Dat doen ze niet omdat een grote ronde hoger wordt ingeschat.

Dat is het niet. De top 3 van de Tour van 2019 kan met minder voorbereiding dan VC het WUR verbeteren. Dat doen ze niet omdat een grote ronde hoger wordt ingeschat.

Pino op 18 apr 2019 18:07

Weet jij al wie de top drie gaat zijn bij de komende Tour? 😛

Misschien doen nummers 4, 5 of 6 het wel?

Sinds Sir Wiggo zijn record heeft gereden zijn er tien pogingen geweest die nog niet in de buurt kwamen van zijn tijd, dus de prestatie van Campenaerts (en die van Wiggins zelf) mag je echt wel naar waarde schatten. Eender wie een poging wagen zal zich minstens even minutieus moeten voorbereiden.

En de reden waarom die top drie niet meteen een recordpoging aangaat (als het zo eenvoudig zou zijn) is volgens mij eerder dat ze niet graag op hun bek zouden gaan als het mislukt. De Tour wordt al jaren gewonnen door de grote teams, niet enkel door het talent van de leiders, en die 220 rondjes moet je helemaal zelf trappen.

De Tour wordt al jaren gewonnen door de grote teams, niet enkel door het talent van de leiders, en die 220 rondjes moet je helemaal zelf trappen.

Morzel op 18 apr 2019 18:39

Voilà.👍

Bla, bla, bla.

Like @Morzel said. 👌👍🖒

Born to run. B.S.

Sorry maar ik kan een uurtje stevig doortrappen toch echt niet op de zelfde hoogte stellen als 3500km fietsen in 3 weken.
Je kan wel zeggen dat de tour gewonnen word door de beste ploeg maar je moet altijd nog zelf al die colls over zien te komen. En hoe goed de prestatie van een VC ook is, ik zie hem met de beste ploeg van de wereld echt geen tour winnen.

Übung macht den meister!!!

We hebben het hier over 2 verschillende disciplines. En in de discipline Tijdrijden is VC een kei. Een vergelijking met een tour is als een vergelijking van appels en peren. maar dat maakt zijn prestatie niet minder. Binnen het peloton word trouwens wel degelijk opgekeken tegen deze prestatie. een uur trappen aan 55 km/h is niet evident. dat is echt een uur lang pijn lijden. Dus wat betreft een diepe buiging.

1 van de ronde renners momenteel die hier wel eens werk van zou kunnen maken komt uit Nederland zelf. ik denk dat Tom aan het eind van zijn carrière er wel eens werk van zou kunnen maken

We hebben het hier over 2 verschillende disciplines. En in de discipline Tijdrijden is VC een kei. Een vergelijking met een tour is als een vergelijking van appels en peren. maar dat maakt zijn prestatie niet minder. Binnen het peloton word trouwens wel degelijk opgekeken tegen deze prestatie. een uur trappen aan 55 km/h is niet evident. dat is echt een uur lang pijn lijden. Dus wat betreft een diepe buiging.

1 van de ronde renners momenteel die hier wel eens werk van zou kunnen maken komt uit Nederland zelf. ik denk dat Tom aan het eind van zijn carrière er wel eens werk van zou kunnen maken

Jelski op 19 apr 2019 08:21

Ik denk dat wanneer Tom zich er op dit moment volledig op zou focussen en alle aandacht aan een werelduur record poging zou schenken hij dit record behoorlijk ruim zal breken. Ik schat tom zijn tijdrit kwaliteiten toch 1 a 2 klasses hoger in als Campenaerts, zeker op lange afstanden!

Born to Ride

We hebben het hier over 2 verschillende disciplines. En in de discipline Tijdrijden is VC een kei. Een vergelijking met een tour is als een vergelijking van appels en peren. maar dat maakt zijn prestatie niet minder. Binnen het peloton word trouwens wel degelijk opgekeken tegen deze prestatie. een uur trappen aan 55 km/h is niet evident. dat is echt een uur lang pijn lijden. Dus wat betreft een diepe buiging.

1 van de ronde renners momenteel die hier wel eens werk van zou kunnen maken komt uit Nederland zelf. ik denk dat Tom aan het eind van zijn carrière er wel eens werk van zou kunnen maken

Jelski op 19 apr 2019 08:21

Ik denk dat wanneer Tom zich er op dit moment volledig op zou focussen en alle aandacht aan een werelduur record poging zou schenken hij dit record behoorlijk ruim zal breken. Ik schat tom zijn tijdrit kwaliteiten toch 1 a 2 klasses hoger in als Campenaerts, zeker op lange afstanden!

Matthias123 op 19 apr 2019 08:33

Ik denk dat deze vergelijking gewoon altijd mank gaat. Natuurlijk is het knap. Maar een alpenetappe in de tour binnen tijdslimiet uitrijden is ook al knap ;-)
Maar als ik mocht kiezen tussen het werelduur record winnen of de tour winnen dan is de keuze heel simpel. Iets wat veel mensen vergeten is dat wielrennen in wedstrijd vorm heel veel meer is dan alleen maar erg hard kunnen fietsen. Koersinzicht, techniek op de fiets, bochtenwerk, tactiek etc. Dat maakt elke koers heel wat ingewikkelder dan een uur lang keihard fietsen. Iets wat zeker ook extreem knap is. Maar in principe zou dat ook op een hometrainer kunnen ;-)

Zelfs al zou ik mogen kiezen tussen Amstel Gold Race of wereld uur record dan kies ik voor Amstel Gold Race… Laat staan alle andere klassiekers.

Click. Click. Peace

Denk dat VC ook liever de Tour zou winnen dan het WUR.

Iets wat veel mensen vergeten is dat wielrennen in wedstrijd vorm heel veel meer is dan alleen maar erg hard kunnen fietsen. Koersinzicht, techniek op de fiets, bochtenwerk, tactiek etc. Dat maakt elke koers heel wat ingewikkelder dan een uur lang keihard fietsen. Iets wat zeker ook extreem knap is. Maar in principe zou dat ook op een hometrainer kunnen ;-)

Zelfs al zou ik mogen kiezen tussen Amstel Gold Race of wereld uur record dan kies ik voor Amstel Gold Race… Laat staan alle andere klassiekers.

Rogier op 19 apr 2019 09:31

Ik zelf als ik uberhaubt zou mogen kiezen ook liever een klassieker, maar dat zelfs bij het uur record komt toch ook nog enige techniek kijken. Met name het een uur lang in dezelfde aerodynamische houding zitten, is niet aan een ieder besteed. en ook de bochten telkens goed nemen kan per ronde enkel honderdsten schelen. dus dat maakt in deze niche sport ook al weer wat uit. Dus het is niet helemaal alleen maar een uur lang keihard trappen. Maar inderdaad, in de koers heb je heel veel andere factoren erbij.

Vandaag eerste MTB rit van het jaar gemaakt.

Het weer was zeker ok, de omgeving ook best mooi,
de conditie daarentegen…

Er is nog werk aan de winkel ;-)

null

@Rogier: je kan het evengoed omgekeerd benaderen. Dat uurtje rondjes rijden is één van de puurste vormen van de sport. Mens tegen zichzelf en de klok. Hoger, sneller, verder.
Iedereen die een poging wil wagen kan zich op dezelfde manier voorbereiden en onder dezelfde omstandigheden rijden.

Op de weg, en zeker in rittenkoersen speelt er veel meer mee dan enkel het individu, waardoor het een andere sport is. Dat uurrecord is gewoon een andere categorie heroïek.

En mensen die het idee opperen dat Dumoulin ‘als hij zich eraan zou zetten’ de afstand van Campenaerts wel eventjes (ruim) van de tabellen zou vegen hebben misschien over het hoofd gezien dat de vocsnor op het afgelopen WK tijdrijden (over ongeveer één uur) maar 1 seconde heeft toegegeven op Neerlands hoop op rondewinst.

Dumoulin is duidelijk een veelzijdiger renner met meer kwaliteiten als er omhoog getrapt moet worden, maar ik zie het hem niet wagen. Hij kan alleen maar verliezen.

Wat vonden jullie van onze Remco (Evenepoel) vandaag?
Om maar eens opnieuw een pareltje tussen de zwijnen te gooien!😜😁😃💪

Born to run. B.S.

@Morzel Haha, ja zeker. Maar dat vind ik eigenlijk een van de minst spannende kanten van het wielrennen. Het gaat mij veel meer om het geheel. Dan alleen maar veel watts kunnen trappen. Juist al die andere aspecten maken het mooi en (voor mij) de moeite van het kijken waard. Hoe genoten we allemaal van Van Aert, en hoe gunde ik (toch wel) het Gilbert na zijn val in de tour vorig jaar… dat soort gevoelens heb ik niet zo snel bij een man die in z’n eentje rondjes draait…

Ik vind het een zeer knap record. Maar ik kan er verder niet heel warm van worden. Net iets te klinisch. Maar dat, buiten het feit dat het alleen maar mijn nietszeggende mening is, haalt natuurlijk niets af van hoe onmenselijk knap het is om een uur lang 55 km/uur te fietsen…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie