Wielrentopic

@Snow70 Mooie foto! En wat zijn MTB stuurtjes in de lage landen toch altijd smal ;-) Ik heb vandaag lekker geklommen op de racefiets (en lekker gedaald ;-) ) morgen op de MTB de singles op…

Click. Click. Peace

@dan58. Ik heb kennelijk wat gemist vandaag. Remco is natuurlijk een groot talent, maar er zijn er meer die de stap hogerop moeilijk verteren. Je zult hem toch pas kunnen beoordelen als hij in de grote rittenkoersen met zware bergritten ook meekomt, of in de A-klassiekers vooraan eindigt. We gaan het afwachten.

Hen48

@dan58. Geen inmiddels gezien dat hij een goede uitslag
In de ronde van Turkije heeft gereden. De bezetting daar in natuurlijk vrij matig.

Hen48

@Rogier: je kan het evengoed omgekeerd benaderen. Dat uurtje rondjes rijden is één van de puurste vormen van de sport. Mens tegen zichzelf en de klok. Hoger, sneller, verder.
Iedereen die een poging wil wagen kan zich op dezelfde manier voorbereiden en onder dezelfde omstandigheden rijden.

Op de weg, en zeker in rittenkoersen speelt er veel meer mee dan enkel het individu, waardoor het een andere sport is. Dat uurrecord is gewoon een andere categorie heroïek.

En mensen die het idee opperen dat Dumoulin ‘als hij zich eraan zou zetten’ de afstand van Campenaerts wel eventjes (ruim) van de tabellen zou vegen hebben misschien over het hoofd gezien dat de vocsnor op het afgelopen WK tijdrijden (over ongeveer één uur) maar 1 seconde heeft toegegeven op Neerlands hoop op rondewinst.

Dumoulin is duidelijk een veelzijdiger renner met meer kwaliteiten als er omhoog getrapt moet worden, maar ik zie het hem niet wagen. Hij kan alleen maar verliezen.

Morzel op 20 apr 2019 20:24

Met het verschil dat Campenaets zich volledig op het tijdrijden focust en en Dumoulin een hoop spiermassa heeft laten minderen om ook goede klassementen te kunnen rijden. Zijn tijdrijden is duidelijk een paar procent minder sinds hij zich volledig op klassementen stort.

Born to Ride

@Snow70 Mooie foto! En wat zijn MTB stuurtjes in de lage landen toch altijd smal ;-) Ik heb vandaag lekker geklommen op de racefiets (en lekker gedaald ;-) ) morgen op de MTB de singles op…

Rogier op 20 apr 2019 20:41

72cm om precies te zijn 😉

Sinds een 10tal jaar inderdaad tendens om terug bredere sturen te hebben.
Is dat bij jullie dan anders?

Wel aanpassen wanneer je na enkele mtb tochten weer op de racefiets stapt. Echt smal dan!

Is dat 72 cm? lijkt een stuk smaller ;-)

Hier in de Alpen ook breed. Ik rij met 78 cm

Click. Click. Peace

Ik rij met 62cm.

Wat is het idee achter zo’n breed stuur?
Zal straks mijn stuur eens opmeten. Heb geen idee hoe breed die is.

Übung macht den meister!!!

Stuur van de mtb heb ik op schouderbreedte laten maken.
Dit om rijvaardigheid te verhogen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/8bf243e9dd5ea405343a09ed...

Live ;-)

Click. Click. Peace

Wat een prachtig plaatje weer 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat is het idee achter zo’n breed stuur?
Zal straks mijn stuur eens opmeten. Heb geen idee hoe breed die is.

RFKANGOO op 21 apr 2019 13:50

In technische trails hebben brede sturen een paar voordelen:

  • meer ruimte om te bewegen om jezelf op de fiets te positioneren.
  • Meer ruimte om te ademen
  • Meer controle
  • Stabieler

Maar breedte is ook afhankelijk van je eigen lichaamsbouw, en je eigen voorkeuren.

Click. Click. Peace

Een breed stuur is idd stabieler, maar stuurt ook trager. Maar ik zie dat je een hele korte stuurpen hebt. Daardoor stuurt hij natuurlijk weer directer. Hoe lang is die?
Mooie foto, trouwens.

*bericht bewerkt door DrPhil op 21 apr 2019 16:56

Onwaarschijnlijk. BrIljant!

Vdp is buiten’aerts’…

Dit is toch gewoon onmogelijk? ;-)

Click. Click. Peace

Een breed stuur is idd stabieler, maar stuurt ook trager. Maar ik zie dat je een hele korte stuurpen hebt. Daardoor stuurt hij natuurlijk weer directer. Hoe lang is die?
Mooie foto, trouwens.

DrPhil op 21 apr 2019 16:51

35 mm

Click. Click. Peace

Speciaal een wekker gezet voor de koers. Geen spijt van zeg. Hoe dan, hoe dan, hoe dan…

Setting forth in the universe

Dit is toch gewoon onmogelijk? ;-)

Rogier op 21 apr 2019 17:35

Wat probeer jij hier te suggereren? 🤔

Übung macht den meister!!!

Dit is toch gewoon onmogelijk? ;-)

Rogier op 21 apr 2019 17:35

Wat probeer jij hier te suggereren? 🤔

RFKANGOO op 21 apr 2019 17:59

Helemaal niets! Gave wedstrijd gezien!

Click. Click. Peace

Dit is toch gewoon onmogelijk? ;-)

Rogier op 21 apr 2019 17:35

Wat probeer jij hier te suggereren? 🤔

RFKANGOO op 21 apr 2019 17:59

Helemaal niets! Gave wedstrijd gezien!

Rogier op 21 apr 2019 18:28

Ik helaas niet. Zat zelf op de fiets maar heb bij thuiskomst de laatste km wel 10 x terug gekeken.

Ook mooi als je de uitslag al weet om de laatste 3-5km terug te kijken met origineel commentaar

Übung macht den meister!!!

Is dat 72 cm? lijkt een stuk smaller ;-)

Hier in de Alpen ook breed. Ik rij met 78 cm

Rogier op 21 apr 2019 11:45

78cm was op mijn Ghost Lector ook de standaard stuurbreedte. Heb dit toen laten inkorten naar 72cm. Was een voorstel van mijn fietsenmaker. Was niet verkeerd, vond ik.
Denk dat dit de standaard XC set-up was.

Voor mijn racefiets heb ik mij paar jaar geleden laten opmeten.
Heb nu even nagemeten. Staat een stuur op van 42cm.
Gemeten tussen de middelpunten van de remgrepen komt dit neer op 40cm.

Op XC is smaller dan enduro\all-Mountain! En 72 is nog best breed ;-)

Click. Click. Peace

Er was iets met wielrennen vandaag ? Net een 6 uurs gravelrit gedaan.

@Pino helemaal niets joh. De AGR saaiste klassieker van het jaar ;-)

Click. Click. Peace

@Pino helemaal niets joh. De AGR saaiste klassieker van het jaar ;-)

Rogier op 21 apr 2019 20:49

Niet om aan te gluren. Blij dat ik met vrouw en kind op stap was. Dat je deze B-koers überhaupt nog een klassieker mag noemen.

Übung macht den meister!!!

Morgen maar naar de Ikea dan, die opnames gooi ik wel weg

Click. Click. Peace

Tijdens de podium ceremonie
" hij staat daar als 24 jarige tussen een man 32 en 34"
Ander commentaar zei “de generatie 26 en 27 jarige renners die hoopte eindelijk de top te bereiken het nu wel kunnen vergeten, en daar hoort ene alaphillipe ook bij”.

Wat een sensatie op die leeftijd
Dat wordt nog jaren plezier beleven dit.
Zijn antwoord op de vraag wat is je volgende doel? Was ronduit briljant, gaan samenwonen met zijn vriendin. Niks geen koers gewoon de echt belangrijke dingen in het leven benoemen, en de koers op de tweede plek. 😀😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?
als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie