Wielrentopic

oeps :-)

Click. Click. Peace

Alaphilippe en Fuglsang hebben echt wel moeite gedaan om de rest te laten terugkomen 😛.

Ziet er naar uit dat de toekomst eindigt op -poel.

Dit is toch gewoon onmogelijk? ;-)

Rogier op 21 apr 2019 17:35

Wat probeer jij hier te suggereren? 🤔

RFKANGOO op 21 apr 2019 17:59

Helemaal niets! Gave wedstrijd gezien!

Rogier op 21 apr 2019 18:28

Ik helaas niet. Zat zelf op de fiets maar heb bij thuiskomst de laatste km wel 10 x terug gekeken.

Ook mooi als je de uitslag al weet om de laatste 3-5km terug te kijken met origineel commentaar

RFKANGOO op 21 apr 2019 18:55

Hahahahah, ja ook net gedaan, de hele tijd maar zwetsen over het verkeerde moment van van der poel en dan pats erbij en erover😎

LA NORMA😍☃️

Zou Mathieu en alaphillipe een trucje als vinokoerov en kolobnev hebben gedaan🤔 😜😝
Heel verdacht hoor, zo de koers weggeven

En wat zat leo van vliet te bekokstoven met alaphillipe en fuglsang, zo in volle finale vanuit de auto🤔😉

En welke onverlaat heeft bedacht om de tijd waarneming verkeerd door te geven? Beetje de koers vervalsen😔, bv zeggen dat Mathieu op 48sec zit op 12 km terwijl het in werkelijkheid 56 seconden is. En hem op gegeven moment op 1.15 zetten in groep 3 terwijl hij in groep 6 zit op dat moment. Zo dwing je natuurlijk de koplopers door te rijden ipv gas terug te nemen en te anticiperen op eindwinst.😉

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Je ziet zo in welk land hij geboren is! 😎😎
Wat een geweldige prestatie zeg! 👍

Bla, bla, bla.

LBL kreeg de verdiende winnaar, de winnaar kreeg zijn verdiende overwinning

Mooie koers 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Gesink bekkenfractuur en gebroken sleutelbeen. Wat een pech.

Wat ontzettend naar voor die jongen. Echt balen!

Click. Click. Peace

Toch weer goed nieuws voor de gehele wielerwereld ( behalve voor het betreffende peloton) Mathieu van der poel, rijdt weer een weg wedstrijd. Op 15 mei staat hij aan de start van puivelde koerse 😀

Voor Mathieu past deze wedstrijd perfect in zijn programma. Hij wil namelijk nog wat snelheid opdoen in competitie, om zo in optimale conditie aan het mountainbikeseizoen te kunnen beginnen.

Zou hij zo ook over het wk weg denken t.o.v. zijn veldrit seizoen? Doe er maar bij kan nog wel een training voor het veld gebruiken😝😝

En zijn er nog gokjes/lijstjes voor de eindstand van de giro?

*bericht bewerkt door Birdheart op 03 mei 2019 09:02

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik ben bang dat Yates het dit jaar wel over de streep gaat trekken. Zijn tijdrit is gezien Parijs-Nice nu ook dik in orde en dan wordt het voor onze Tom denk ik toch lastig om marges te pakken…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik verwacht een heel mooi gevecht tussen Roglic, die dit jaar echt ongelofelijk in vorm is, Bernal en Yates. Ik denk dat Bernal uiteindelijk iets ervaring gaat missen en daarom er net naast grijpt. Uiteindelijk zal Roglic op de afsluitende tijdrit Yates uit het roze rijdt.

Born to Ride

Ik gok ook op Roglic . Is al sterk bezig in Romandië , en komt nog maar net terug van hoogtestage.

Degene met de meeste ketonen in zijn lijf zal winnen. :)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/03/peter-hespel-1/…

Bla, bla, bla.

Word al lang gebruikt. sterker nog is al zelfs door gedrongen in de recreatie sport en te verkrijgen via het web

Word al lang gebruikt. sterker nog is al zelfs door gedrongen in de recreatie sport en te verkrijgen via het web

Jelski op 3 mei 2019 12:15

Jazeker, hier de gebruiksaanwijzing:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05/03/peter-hespel-4-gebru…
Tja, het zal wel een gat in de markt zijn zeker?

Bla, bla, bla.

Jeukendrup was er 20 jaar geleden al
mee bezig. Lastig is dat het je dun door de broek loopt, waardoor Dumoulinetjes regelmatig zouden gaan voorkomen.
Die Giro lijkt leuk te gaan worden. Een goed eindschot (voor bonificaties) lijkt steeds belangrijker te worden. Gunstig voor Yates, Bernal en Roglic. Waarbij die laatste over een erg goede ploeg lijkt te beschikken.

Met Laurens De Plus een topper uit ons land ;) ook goed op dreef , beetje pech gehad in LBL.

Kwam een leuk filmpje van je tegen van de week Rogier. https://www.klimtijd.nl/beklimming/oude-holleweg

Heb hem afgelopen weekend gedaan zonder klimverzet, dat was toch nog best uitdagend hem rond te krijgen :)

@StephanN Dat kan ik me voorstellen ;-)

Click. Click. Peace

Mijn verwachtingen voor de giro,
Roglic is nu al weken en misschien al het gehele jaar in topvorm, en lijkt nu in romandië te vroeg te pieken en verwacht dat hij dit zal moeten bekopen begin week 3. Verwachtte eindnotering 5

Bernal niets moet alles mag volgens ineos, maar kijk naar zijn programma, zijn training uitslagen, de ambitie van de ploeg, zal alles buiten de top 5 als een blamage voelen voor de ploeg. Hij krijgt een jonge ploeg mee en hierdoor mist hij net de controle die sky normaal heeft in rondes. En zal eindigen op plek 4

Nibali is ook al vroeg in bloedvorm en lijkt zijn piek te gaan beleven in week 1 en zal door zijn herstel vermogen nog wel een eind mee te kunnen in week 3. En zal hierdoor eindigen op plek 3

Simon claimt dat hij niet dezelfde fout gaat maken als vorig jaar. Hij zegt geleerd te hebben en voor het hoogst haalbare te gaan. Maar zijn statements dat hij de tour overslaat omdat hij graag onbezorgde koerst. En de druk van de tour niet wil/kan handelen, geven een ander beeld. Daarom verwacht ik met de druk van primoz en Dumoulin als tijdrijders hij zich toch iets zal opblazen. Plek 2 blijft hem nipt gegund.

Mikel en Dumoulin voor plek 1 of net naast de top 5. Mikel is nu voor het eerst de absolute kopman en zal erop gebrand zijn, eindelijk te laten zien wat hij echt waard is. Maar blijft hij op de fiets? En kan hij de grote druk aan? Als outsider kan hij profiteren, maar is dat genoeg?

Dumoulin, zwakke lbl maar heeft laten zien dat hij precies weet wat te doen en wat niet. Hij heeft een belabberde klassementsploeg, maar wel een goede ploeg. Hij moet dus veel alleen doen. Maar hij heeft meer doelen dit jaar en volgend jaar. Dit jaar gaat hij ook100% voor de tour. En kan hij daarom te veel op reserve rijden. De hardheid van 2 koersen en 2 pieken, dienen ook een doel voor volgend jaar de tour en de olympische spelen. Hij is gezien vorige jaren de grootste renner in deze giro. Verwachting Mikel zal er net buiten vallen en Dumoulin zal met aanhangen en wurgen naar de kop, eind week 3 toch toeslaan en winnen.

*bericht bewerkt door Birdheart op 04 mei 2019 07:45

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Kwam een leuk filmpje van je tegen van de week Rogier. https://www.klimtijd.nl/beklimming/oude-holleweg

Heb hem afgelopen weekend gedaan zonder klimverzet, dat was toch nog best uitdagend hem rond te krijgen :)

StephanN op 3 mei 2019 14:13

@Rogier leuk filpmje, vroeg me af is het officieel de moeilijkste beklimming buiten limburg? Heb hem wel eens gereden en ook andere “klimmetjes” in Nederland en gevoelsmatig zijn er zwaardere. maar dat kan ook prima liggen aan tijd en plaats in de rit/training van hem passeren of je een klim alleen rijdt of niet.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Op klimtijd berekenen we de steilte en de lengte samen en daaruit komen dan de cijfers over hoe moeilijk die klim is. Buiten Limburg hoort deze Holleweg zeker (volgens de cijfers) bij de zwaarste beklimmingen van NL (in ieder geval die wij op klimtijd hebben ingevoerd).
Het aanvoelen van de zwaarte van een klim is dan weer wat heel anders. Want dat kan aan zoveel zaken liggen…

Click. Click. Peace

De combinatie Hohldorn-Oude Kleefsebaan vond ik 1 van de pittigsten. In hoeverre zijn combinaties terug te vinden? (Kruisberg-Eiserbosweg is ook leuk)
Op de oude holle weg had ik een mooie tijd staan. Heb hem maar van Straca gehaald, was gereden tijdens een E-bike testrit.

*bericht bewerkt door Pino op 04 mei 2019 10:04

@Pino Daar zijn we over na aan het denken hoe we dat kunnen doen…

Click. Click. Peace

Bernal doet niet meer mee met de giro, dat is wel zuur 😔 had voor veel plezier kunnen zorgen.
Ze zullen nu vermoedelijk Thomas sturen om hem kopmanschap te geven, omdat hijzelf zo graag eigenlijk de giro wil rijden, en geen tour. En zo houden ze hem braaf in de tour als hij froome moet helpen aan nummer 5
Hopelijk geneest de breuk tijdig voor de Vuelta.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@dan58. Absoluut geen leedvermaak maar toch enigszins schrijnend, te zien dat het Belgische toptalent Evenepoel, zodra de weg deze middag omhoog ging, vrijwel als eerste moest lossen. Hij is pas 19, maar het was bepaald nog geen zware klim. Geeft toch weer te denken.

Hen48

@Hulst

Misschien weer 'n overroepen talent, effe wachten nog en zien of ie doorbreekt.
Hopelijk wint Greg van Avermaet vandaag opnieuw Ronde van Yorkshire.

Born to run. B.S.

Roglic wint maar weer eens een rondje met overmacht, terwijl hij in het begin van de week liet zien dat hij nog niet in de absolute topvorm steekt. Toen moest hij af en toe nog een gaatje laten vallen. Als hij in de Giro echt in topvorm raakt gaat niemand hem kloppen. Even campenaerts met een flink verschil kloppen in de tijdrit terwijl die echt heeft kunnen sparen deze week om zo weinig mogelijk energie te verspillen met het oog op deze tijdrit. Hieruit blijkt maar weer dat als de echte toppers zich zouden voorbereiden op een wereld uur record ze dit ruim zouden breken.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 05 mei 2019 15:21

Born to Ride

Het was dus toch wel goed dat kruijswijk de kopman was.😜

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het was dus toch wel goed dat kruijswijk de kopman was.😜

Birdheart op 5 mei 2019 15:18

Een 6e plek in zo’n ronde was tot een jaar of 2 geleden al echt een top uitslag voor deze ploeg… Wat een ontwikkelingen maken ze daar als ploeg door. Qua klassement en qua sprint gewoon absolute wereldtop.

Born to Ride

Plaats een reactie